Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Idd, 275pk op de voorwielen zal geen fun zijn. Mijn 190 is te doen maar als je echt wil gassen merk je de beperkingen

    Achterwielaandrijving of quattro

    @auweray: zat er nog een delay op de S-Tronic tijdens het schakelen? Manueel geschakeld??
    Uiteraard manueel op- en teruggeschakeld
    Ik vond de S-tronic echt wel vlot, heel soepel en heel rap, zeker dan in die gereden combinatie met de 240PK.
    De multitronic met de 180PK was inderdaad iets trager, maar ik kon niet goed beoordelen of het nu aan de versnellingsbak lag of aan de combinatie van versnellingsbak/motor.
    Om goed te kunnen beoordelen moet je beide versnellingsbakken rijden met de zelfde motor, maar ik heb al gemerkt dat dit heel moeilijk is bij D'Ieteren. De demowagens zijn steeds andere combinaties, zodat je steeds appelen met peren moet vergelijken, als je begrijpt wat ik bedoel.

    Comment


    • Bedankt voor de reacties, ik ben blij dat dit een forum is met een pak rationele leden

      Was sowieso van plan er eerst mee rond te rijden en pas na een maand of 2 ev. een kuurtje te doen, maar inderdaad +200 pk vanvoor zal misschien wat extra stuurkunst vergen, ik laat het allemaal nog wat bezinken.

      Bedankt om mij wat de temperen

      Comment


      • Die Multitronic moet je anders benaderen, imo. Da's echt een kilometervreter-bak, een versnellingsbak ook die zich voornamelijk richt tot rustiger chauffeurs. Leent zich goed tot eco-runs, en schakelt soepel en vlot, naar mijn mening. 't Is gewoon geen versnellingsbak die goed presteert als je er de pees op legt, ik vind althans dat 'ie dan niet meer zo goed tot z'n recht komt.

        Comment


        • de tiptronic is voor de sportieve chauffeur toch wel de betere dan de multitronic hoor IMHO ondanks Dragonfly zijn ervaring..... zo'n kort traag ritje op de A5 meeting kan je niet een juist beeld geven over zijn gedrag bij sportief rijden volgens mij.....
          vraagt wel een beetje gewenning om vlot te schakelen en juiste schakelmomenten te kiezen, daarom kan hij misschien verkeerdelijk wat traag lijken....
          heb ook met de tiptronic in de RS6 gereden en vond die ook sportief en snel genoeg... op de openbare weg weliswaar( niet mee op circuit gereden) , heb met de R tronic R8 gereden ( eigenlijk zelfde principe als tiptronic) op Spa- francorchamps, die was zeker snel genoeg...
          Ik was op de nurburgring wat ontgoocheld omdat ik wat vergeleek met de schakelreacties op de WTCC extreme wagens op GTR EVO..... ( GTA zal wel weten wat ik bedoel ) dat hij niet zo goed schakelt is eigenlijk evident.....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
            de tiptronic is voor de sportieve chauffeur toch wel de betere dan de multitronic hoor IMHO ondanks Dragonfly zijn ervaring..... zo'n kort traag ritje op de A5 meeting kan je niet een juist beeld geven over zijn gedrag bij sportief rijden volgens mij.....
            vraagt wel een beetje gewenning om vlot te schakelen en juiste schakelmomenten te kiezen, daarom kan hij misschien verkeerdelijk wat traag lijken....
            heb ook met de tiptronic in de RS6 gereden en vond die ook sportief en snel genoeg... op de openbare weg weliswaar( niet mee op circuit gereden) , heb met de R tronic R8 gereden ( eigenlijk zelfde principe als tiptronic) op Spa- francorchamps, die was zeker snel genoeg...
            Ik was op de nurburgring wat ontgoocheld omdat ik wat vergeleek met de schakelreacties op de WTCC extreme wagens op GTR EVO..... ( GTA zal wel weten wat ik bedoel ) dat hij niet zo goed schakelt is eigenlijk evident.....
            Je gaat me toch niet overtuigen hoor. Ben ook wel wat verwend met Kart & Moto maar die tip-tronic heeft in mijn ogen teveel LAG. Ik heb daarvoor geen circuit nodig

            Maar ik vind de S5 nog altijd een mega auto hoor, die motor is zo kalm en yet so fast

            @gTA: laat da zuinig zijn maar achterwege hoor, manueel scoort veel beter

            Comment


            • Nauwelijks, en veel mensen die *denken* dat ze 't beter kunnen komen bedrogen uit. (waarmee ik geenszins op jouw doel, laat dat duidelijk zijn) Bij iemand die echt consequent vroeg schakelt en goed gas geeft, ga je geen 5% afwijking hebben, en als je een doorsnee peet neemt die een beetje onaandachtig met autorijden bezig (want aan 't bellen voor 't werk en wat weet ik allemaal) zal een Multitronic vermoedelijk even zuinig zijn, zoniet zuiniger. Bijkomend voordeel vind ik dat de manuele Audi-bakken (alvast in de A3/A4/A5/A6) niet zo bijster leuk schakelen, 't is erg gevoelloos. Dan liever een Multitronic, voor een daily werkpaard.

              Schitterende kilometervreter-versnellingsbak, maar niet voor de sportievere ziel. Da's mijn evaluatie.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Schitterende kilometervreter-versnellingsbak, maar niet voor de sportievere ziel. Da's mijn evaluatie.
                Ik ben er ook weg van hoor, heb 17.000km gedaan in 3 maanden en t'is veel ontspannender rijden
                Manueel is idd leuker om sportief mee te rijden maar je moet het afwegen hé

                Comment


                • De A5 met FWD en de 2.7-liter diesel leent zich imo niet tot sportief rijden. Daar is de motor wat te tam voor, en de aandrijving verkeerd. Een manuele 3.0 TDI quattro, dát laat zich sportief rijden. 2.7 TDI Multitronic voelt zich bovenal thuis op de autostrade, imo. Van zodra je aan 't stuur moet draaien terwijl je accelereert komt de onnauwkeurigheid opzetten.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
                    Beste mede A5-ers. Mijn 2.0tfsi is binnen voor de ABT vitaminnekuur...275pk coming up...Ik laat jullie uiteraard weten wat dit geven zal....grts
                    ben benieuwd!!!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met hun productielijn, die ze daarvoor niet speciaal halverwege het jaar lamleggen om de update te voorzien. Ik heb geen glazenbol, noch de exacte reden daarachter, ik vermoed het enkel maar. Een schoonbroer van me werkte voor D'ieteren, volgens hem starten ze traditioneel in juni met een nieuw modeljaar (uitgezonderd vertragingen). Wat impliceert dat ze alsnog de kans hadden om die update meteen uit te voeren. Misschien moeten ze nog van hun 'oude' onderdelen vanaf geraken ofzo?

                      Ergens in deze thread werd me dat wel tegengesproken, de A5 coupé zou volgens iemand hier niet in juni van modeljaar wisselen. Maar bon, dat 'ie het nog maar eens uitlegt dan.
                      Hij is net geüpdate laatste juni met nieuwe gps, led achterlichten en nog wat kleine aanpassingen...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                        Vorige zaterdag 2 proefritten gedaan in het Contact Center:
                        - A5 2.0TFSI 180PK multitronic
                        - A5 3.0TDI 240PK cabrio S-tronic
                        (had oorspronkelijk 2.0 handgeschakeld gevraagd, maar telkens als het aan mij is, rijden ze die in de prak)

                        Dat de 3.0 hard ging gaan, betwijfelde ik niet. Zalig!
                        Maar de 2.0T heeft mijn verwachtingen ver overtroffen... wat een motor!! Zelfs met 180PK is die al vrij snel.
                        Zalige bakken, die A5-en... moet ik ooit zelf eens hebben!

                        Enkele foto's: http://users.skynet.be/fa531945/

                        Nice, binnen 3 weken heb ik mijn "2.0 tfsi'ke"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          De A5 met FWD en de 2.7-liter diesel leent zich imo niet tot sportief rijden. Daar is de motor wat te tam voor, en de aandrijving verkeerd. Een manuele 3.0 TDI quattro, dát laat zich sportief rijden. 2.7 TDI Multitronic voelt zich bovenal thuis op de autostrade, imo. Van zodra je aan 't stuur moet draaien terwijl je accelereert komt de onnauwkeurigheid opzetten.
                          Idd, maar ik zag die extra 2500euro BIV echt niet zitten voor de quattro
                          Heb mij iets anders gekocht om mij mee uit te leven Veel sneller dan een 3.0tdi

                          P.S.: rij nu met een A4 met de 2G MMI, ben toch blij dat ik 3G heb hoor. Zo'n verschil...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Wij hebben een A5 2.7 TDI multitronic. Tevreden van de auto op zich (prachtige kar, naar mijn mening één van de mooiste modellen over alle merken heen in jaren), relatief tevreden van de motor (beetje brak lawaai en mocht wel wat meer pit voor een 2,7-liter, maar voor de rest okay), zeer tevreden van de versnellingsbak (multitronic staat echt wel op punt, droom van een bak voor de rustige kilometervreter), niet zo ruim maar dat weet je als je zo'n auto koopt, tevreden over de algemene kwaliteit (materialen, bouwkwaliteit, betrouwbaarheid ... maar weinig "problemen" gehad) ... maar die aandrijving. Je voelt dat dus continu, hè, en dat stoort echt als je beter gewoon bent. Zowel de persoon die er dagelijks mee rijdt, als m'n vader, als ik, voelen dat véél te goed. M'n ma rijdt er zelfs totaaal niet graag mee "omdat dat stuur zo onnatuurlijk doet" (ze heeft 't dan over de feel, de terugkeerneiging en de aandrijfinvloeden die je voelt). 'm Gaat dan ook buiten en vermoedelijk komt er minstens één 3.0 TDI in de plaats. Andere kanshebber is een 530xd.

                            Maar die wil ik dus met S-tronic, niet met tiptronic.
                            Wat bedoel je eigenlijk met "die aandrijving"?
                            Ps: bedankt voor de leuke feedback

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                              Wat bedoel je eigenlijk met "die aandrijving"?
                              Ps: bedankt voor de leuke feedback
                              FWD zeker :p

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                Wat bedoel je eigenlijk met "die aandrijving"?
                                Ps: bedankt voor de leuke feedback
                                Zoals Dragonfly zegt : 't feit dat het een voorwielaangedreven auto is. Voel je zo goed (en dan zijn de laatste Audi's nog van de betere FWD's) : aandrijfinvloeden in het stuur, slechte / onnatuurlijke terugkeerneiging, soms onbetrouwbare bekrachtiging (variaties in kracht), en vooral : bij sportiever rijden in bochten (zeker als 't op slechte ondergrond is) kiest de auto een andere lijn naarmate je meer / minder op 't gas gaat, reageert dus (zoals zo goed als alle FWD, de uitzonderingen bevestigen de regel) niet zo coherent en laat zich dan ook moeilijker sportief rijden. Als je al je hele leven met achterwielaandrijvers gereden hebt, kan je daar niet meer aan wennen.

                                Gelukkig lijden de quattro-modellen niet aan die euvels, en zijn ze echt strak te sturen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Zoals Dragonfly zegt : 't feit dat het een voorwielaangedreven auto is. Voel je zo goed (en dan zijn de laatste Audi's nog van de betere FWD's) : aandrijfinvloeden in het stuur, slechte / onnatuurlijke terugkeerneiging, soms onbetrouwbare bekrachtiging (variaties in kracht), en vooral : bij sportiever rijden in bochten (zeker als 't op slechte ondergrond is) kiest de auto een andere lijn naarmate je meer / minder op 't gas gaat, reageert dus (zoals zo goed als alle FWD, de uitzonderingen bevestigen de regel) niet zo coherent en laat zich dan ook moeilijker sportief rijden. Als je al je hele leven met achterwielaandrijvers gereden hebt, kan je daar niet meer aan wennen.

                                  Gelukkig lijden de quattro-modellen niet aan die euvels, en zijn ze echt strak te sturen.
                                  Je mag wel niet overdrijven hé. Voor snelweg is het geen probleem en stuurt hij echt wel vlekkeloos. Ook als je eens snel 2 vakken kruist of afritten neemt

                                  Wanneer je echter een straat wil indraaien en het gas er wil ophouden is 190pk teveel. Daarvoor moet je idd de quattro nemen

                                  Comment


                                  • Ik ben wel tevreden over de Tiptronic in mijn 3.0 TDI.. Naar mijn mening schakelt die voor dagelijks gebruik snel genoeg terug (zeker in de S-stand). Ik heb het alleen een beetje moeilijk met het vertrek.. Van 0-10/0-15 verlies je zoveel tov een manueel geschakelde wagen. Ik klop een A5 3.0TDI wel van 0-100 maar dat heeft alles met mijn chiptuning te maken. Zonder chip kwam ik wel een pakje tekort.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Zoals Dragonfly zegt : 't feit dat het een voorwielaangedreven auto is. Voel je zo goed (en dan zijn de laatste Audi's nog van de betere FWD's) : aandrijfinvloeden in het stuur, slechte / onnatuurlijke terugkeerneiging, soms onbetrouwbare bekrachtiging (variaties in kracht), en vooral : bij sportiever rijden in bochten (zeker als 't op slechte ondergrond is) kiest de auto een andere lijn naarmate je meer / minder op 't gas gaat, reageert dus (zoals zo goed als alle FWD, de uitzonderingen bevestigen de regel) niet zo coherent en laat zich dan ook moeilijker sportief rijden. Als je al je hele leven met achterwielaandrijvers gereden hebt, kan je daar niet meer aan wennen.

                                      Gelukkig lijden de quattro-modellen niet aan die euvels, en zijn ze echt strak te sturen.
                                      Duidelijk, maar ik ben dit al gewoon want ik rij al 10 jaar met Audi a4 / Passat Variant / Audi A6 / en nu A5
                                      Maar iemand die altijd met achter traktie heeft gereden kan dit verdomd vervelend zijn...

                                      Comment


                                      • Heb je net je nieuwe Audi S5 Coupe opgehaald modeljaar 2010. Rij je eerst even langs Sport-Wheels om je te verlekkeren aan dikke 21 inch velgen voor onder je nieuwe Audi. Deze velgen afkomstig van Eta Beta noemen ze de Jofiel Black aluminium velgen. Deze 21 inch velgen hebben voor…


                                        niet zo zot van

                                        Comment


                                        • niemand ervaring met OCT tuning??
                                          ze gaan van 180 naar 272pk; maar ik weet niet of je dan de volledige audi-garantie behoudt........
                                          ik heb RS4 replica velgen besteld, op de originele zijn 265 banden (klopt wel redbull)
                                          ik vind 265 erg breed

                                          Comment

                                          Working...
                                          X