Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
    Inderdaad mottig, kan je er al bijna traktorwielen gaan ondersteken, 20" is echt wel het maximum wat nog mooi is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
      Ik ben wel tevreden over de Tiptronic in mijn 3.0 TDI.. Naar mijn mening schakelt die voor dagelijks gebruik snel genoeg terug (zeker in de S-stand). Ik heb het alleen een beetje moeilijk met het vertrek.. Van 0-10/0-15 verlies je zoveel tov een manueel geschakelde wagen. Ik klop een A5 3.0TDI wel van 0-100 maar dat heeft alles met mijn chiptuning te maken. Zonder chip kwam ik wel een pakje tekort.

      is dat niet op te lossen door de software van de tiptronic bak te laten aanpassen bij een chipper?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
        Inderdaad mottig, kan je er al bijna traktorwielen gaan ondersteken, 20" is echt wel het maximum wat nog mooi is.
        id 20inch is max, vooral die 7 dubbele spaken

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Je mag wel niet overdrijven hé. Voor snelweg is het geen probleem en stuurt hij echt wel vlekkeloos. Ook als je eens snel 2 vakken kruist of afritten neemt

          Wanneer je echter een straat wil indraaien en het gas er wil ophouden is 190pk teveel. Daarvoor moet je idd de quattro nemen
          Da's ook wat ik bedoelde, 'k wou niet overdrijven. Om kilometers te vreten is dat perfect, en ook nog 'es minder gevoelig voor spoorvorming dan een achtertrekker. Ikzelf ben nogal een fahraktive gozer en rijd veel liever op bochtige wegen dan rechtdoor, en dan valt dat door de mand.

          Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
          Duidelijk, maar ik ben dit al gewoon want ik rij al 10 jaar met Audi a4 / Passat Variant / Audi A6 / en nu A5
          Maar iemand die altijd met achter traktie heeft gereden kan dit verdomd vervelend zijn...
          Heb je je, tegenover de vorige A4 of de Passat, dan zelfs niet verbeterd? Vond de vorige A4 op dat vlak echt veel erger.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Da's ook wat ik bedoelde, 'k wou niet overdrijven. Om kilometers te vreten is dat perfect, en ook nog 'es minder gevoelig voor spoorvorming dan een achtertrekker. Ikzelf ben nogal een fahraktive gozer en rijd veel liever op bochtige wegen dan rechtdoor, en dan valt dat door de mand.


            Heb je je, tegenover de vorige A4 of de Passat, dan zelfs niet verbeterd? Vond de vorige A4 op dat vlak echt veel erger.
            twas wel zo'n:



            1.9tdi 110pk ( jaar 2003) en reed wel vrij goed... maar het doorspinnen was, denk ik, omwille van het ontbreken van esp

            De passat had 115 pk en reed net iets beter. (wel esp)
            De A6 had er 136pk maar was zwaarder en met ESP maar kan is enkel tot in 2de dat ik dit heb

            Comment


            • Heeft er iemand gedacht van prijzen van verlagingsveren? Ik heb eens gehoord achter H&R veren, ze vragen een 650 euro (incl montage). Of is dat iets dat je makkelijk zelf kan (heb wel gelezen dat dat nogal gevaarlijk is, de veer staat onder hoge druk). Een schroefkit vind ik wat duur, en ik hoef dat ook niet echt te regelen, een 25mm lager lijkt me al voldoende, voor 19" wielen zal hij dan wel perfect staan. Of is Eibach beter? Op de A5OC forums zijn ze blijkbaar toch content van H&R.

              Tips altijd welkom

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Multi hé

                De "S" suckt in mijn ogen ferm, is supersnel tot aan 100km/h maar dan superloom. Op de snelweg laat ik hem dus gewoon in "D" staan als ik eens wil duwen

                maar ik zou niets anders meer willen hoor, automaat is zalig om kilometers te doen

                Als iemand mij kan uitleggen hoe ik zo'n VCDS meting doe wil ik wel eens de laptop eraan hangen en optrekken
                Ik zal het eens proberen uit te leggen zé.
                Hoofdscherm ,OBD-2 dan,Mode 1,uitlezen.
                Vervolgens kiezen welke waardes je wil zien maar voor acceleratietests moet
                je zeker snelheid aanvinken.
                Daarna verschijnt er een extra toets, accel,die je aanvinkt en dan kan je zelf invullen(0 tot 100km/h,0 tot 200km/h)
                Op start drukken en de test wordt uitgevoerd van zodra je in beweging komt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  De A5 met FWD en de 2.7-liter diesel leent zich imo niet tot sportief rijden. Daar is de motor wat te tam voor, en de aandrijving verkeerd. Een manuele 3.0 TDI quattro, dát laat zich sportief rijden. 2.7 TDI Multitronic voelt zich bovenal thuis op de autostrade, imo. Van zodra je aan 't stuur moet draaien terwijl je accelereert komt de onnauwkeurigheid opzetten.
                  Daarom heb ik in de zure appel van 5000€ BIV gebeten... Verschil qua rijgedrag is niet uit te leggen. precies een andere auto.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                    id 20inch is max, vooral die 7 dubbele spaken
                    Maandag 4 nieuwe 20-ers gaan halen. De laklaag kwam eraf rod het wielcenter...
                    Alle 4 de wielen van de auto en dan... wat blijkt: 2 van de 4 nieuwe velgen zijn beschadigd... opnieuw 2 weken wachten en hopen dat ze OK zijn.
                    BTW je ziet aan de nieuwe dat ze hetzelfde probleem zullen krijgen na verloop van tijd.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                      1.9tdi 110pk ( jaar 2003) en reed wel vrij goed... maar het doorspinnen was, denk ik, omwille van het ontbreken van esp
                      dit spreekt boekdelen over de ware bruikbaarheid van extra vermogen op de voorwielen zoals op de getunde wagens : eerst een pak geld geven aan Heinz & C°, en dan treedt de ESP in aktie ... en alles blijft zoals het was
                      Dit is nog meer het geval met de diesels met hoge koppel

                      PS : met de kracht op de achterwielen zou het zonder ESP helemaal niet te doen zijn : remember de tollende Mercedessen en BMW's van de jaren '80 !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                        Of is Eibach beter? Op de A5OC forums zijn ze blijkbaar toch content van H&R.

                        Tips altijd welkom
                        H&R is de standaard montage op de Porsche Carrera GT en de GT3 RS.
                        Ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                          Maandag 4 nieuwe 20-ers gaan halen. De laklaag kwam eraf rod het wielcenter...
                          Toch veel issues met lakproblemen, genoeg om te concluderen dat daar iets misloopt. Gelukkig kocht je ze niet op Ebay...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
                            Beste mede A5-ers. Mijn 2.0tfsi is binnen voor de ABT vitaminnekuur...275pk coming up...Ik laat jullie uiteraard weten wat dit geven zal....grts
                            Is het nu enkel door soft-ware aanpassingen dat ze aan 275pk geraken of worden er nog andere
                            zaken aangepast?
                            Wordt hij op de testbank gezet of doen ze dit gewoon bij de dealer?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Zoals Dragonfly zegt : 't feit dat het een voorwielaangedreven auto is. Voel je zo goed (en dan zijn de laatste Audi's nog van de betere FWD's) : aandrijfinvloeden in het stuur, slechte / onnatuurlijke terugkeerneiging, soms onbetrouwbare bekrachtiging (variaties in kracht), en vooral : bij sportiever rijden in bochten (zeker als 't op slechte ondergrond is) kiest de auto een andere lijn naarmate je meer / minder op 't gas gaat, reageert dus (zoals zo goed als alle FWD, de uitzonderingen bevestigen de regel) niet zo coherent en laat zich dan ook moeilijker sportief rijden. Als je al je hele leven met achterwielaandrijvers gereden hebt, kan je daar niet meer aan wennen.

                              Gelukkig lijden de quattro-modellen niet aan die euvels, en zijn ze echt strak te sturen.
                              Persoonlijk heb ik hier weinig last van maar rij nu al jaren met een FWD.
                              Meestal kunnen mensen die,zoals je zegt,gewoon zijn om RWD te rijden hier niet aan gewoon geraken,je bent niet de enige.
                              Mijn A5 heb ik wel al een paar keer laten uitlijnen om de koppelreacties wat te verminderen,met resultaat
                              maar weggaan zal het niet hé.
                              Heb toch +200pk op de voorwielen zitten maar een heel geleidelijke vermogen-en koppelafgifte waar ook veel van af hangt betreffende koppelreacties.
                              Heb wel het actieve stuur met hydraulische demping waar ik heel tevreden over ben en dat waarschijnlijk
                              meehelpt om alles wat te corrigeren.
                              En last but not least een stel goeie banden natuurlijk,maar dat hoef ik jou niet te vertellen hé.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                                Heeft er iemand gedacht van prijzen van verlagingsveren? Ik heb eens gehoord achter H&R veren, ze vragen een 650 euro (incl montage). Of is dat iets dat je makkelijk zelf kan (heb wel gelezen dat dat nogal gevaarlijk is, de veer staat onder hoge druk). Een schroefkit vind ik wat duur, en ik hoef dat ook niet echt te regelen, een 25mm lager lijkt me al voldoende, voor 19" wielen zal hij dan wel perfect staan. Of is Eibach beter? Op de A5OC forums zijn ze blijkbaar toch content van H&R.

                                Tips altijd welkom
                                Weet niet juist welke ik heb zitten maar denk dat het H&R is.
                                Voor de keuring heb je een attest nodig dus er zelf aan beginnen zou ik niet doen.
                                De prijs die je hebt gekregen is volgens mij te hoog,denk dat ik hiervoor de helft heb betaald.
                                Eens ergens anders prijs vragen is de boodschap.
                                Bijgevoegde foto('s) 25mm in combinatie met 19" en 20mm spacer's achteraan,15mm voor.
                                Opgelet,banden zijn wel 235 ipv.255 dus lijkt hij niet zo laag te staan.
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                  is dat niet op te lossen door de software van de tiptronic bak te laten aanpassen bij een chipper?

                                  heb navraag gedaan bij mijn chipper, de reactie tijd bij het optrekken van 0 met een tiptronic is deels weg te werken met een software aanpassing .

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                    Weet niet juist welke ik heb zitten maar denk dat het H&R is.
                                    Voor de keuring heb je een attest nodig dus er zelf aan beginnen zou ik niet doen.
                                    De prijs die je hebt gekregen is volgens mij te hoog,denk dat ik hiervoor de helft heb betaald.
                                    Eens ergens anders prijs vragen is de boodschap.
                                    Bijgevoegde foto('s) 25mm in combinatie met 19" en 20mm spacer's achteraan,15mm voor.
                                    Opgelet,banden zijn wel 235 ipv.255 dus lijkt hij niet zo laag te staan.
                                    Bedankt voor de foto's! De jouwe staat inderdaad op de goeie hoogte Ja er zelf aan beginnen ga ik niet doen hoor, die bandencentrale installeert enkel GOCA goedgekeurde verlangingssets (ook KW). Ik ga eerst zien wat het geeft als m'n 19" velgen / banden er onder staan en dan nog is over nadenken. Vond 650 euro ook echt wel veel, hoopte op max 400 a 500 euro.

                                    Hoe zit het met het rijcomfort? En ben je niet bang dat je dempers eerder gaan versleten zijn (of is dat allemaal larie? Ben geen expert )

                                    Comment


                                    • dit heb ik vandaag van OCT ontvangen, ziet er zeer goed uit, ik heb het vergeleken met die van ABT, veel verschil zit er niet in, alleen de prijs natuurlijk

                                      Comment


                                      • en nu?
                                        Bijgevoegde Bestanden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                          en nu?
                                          270 pk uit een 2.0 TFSI???? Shit man Ik hoop dat je wagen het houdt! Als dat zo is, amaai m'n klak!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X