Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bedankt voor de foto's! De jouwe staat inderdaad op de goeie hoogte Ja er zelf aan beginnen ga ik niet doen hoor, die bandencentrale installeert enkel GOCA goedgekeurde verlangingssets (ook KW). Ik ga eerst zien wat het geeft als m'n 19" velgen / banden er onder staan en dan nog is over nadenken. Vond 650 euro ook echt wel veel, hoopte op max 400 a 500 euro.
Hoe zit het met het rijcomfort? En ben je niet bang dat je dempers eerder gaan versleten zijn (of is dat allemaal larie? Ben geen expert )
Wat betreft het rijcomfort kan ik hier moeilijk over oordelen omdat ik de adaptieve vering heb met
vier verschillende modi maar hij is natuurlijk harder geworden.
Of de vering hierdoor vlugger versleten zal zijn denk ik niet.
Of ze nu een veerweg heeft van 10 of 20 cm,het aantal keer dat ze in -of uit veert zal niet zo veel
verschillen zeker.(hoop het toch)
Verkeersdrempels kan ik nog aan een hogere snelheid nemen in vergelijking met de A6 van het vrouwke
waar toch een regelbare KW variante3 onder zit.
Vandaag mijn speelgoed gaan ophalen bij de dealer, was zeer plezant, goeie uitleg gehad van wel een uur. Heb nog nooit met een duitse wagen geredenn dus ben nog altijd in dat 320 blz instructieboekje aant lezen, en dan moet ik nog beginnen aan dat van de MMI, nog is 170 blz, maar er zijn ergere dingen
Die MMI is trouwens fantastisch, werkt zeer intuitief! Daarnet eens een DVD'tje erin gestoken, man man, dat geluid! Die B&O is gewoon onwezelijk, echt knappe surround, dik content dus!
Die spiegels die inklappen zijn ook wel cool, net al Lamborghinideuren kantelen ze schuin omhoog.
Foto's volgen nog wel, maar zal volgende week zijn, dan staan de goeie velgen eronder en dan heb ik hopelijk terug een fototoestel, dat van mij heeft een tijd geleden de geest gegeven. Maar ja, hij ziet eruit zoals 90% van alle A5'en dus echt veel ga je er niet aan missen
Maar één vraagje: kan je flitscamera's in de gps ergens aanzetten? Want dat had ik op m'n garmin en de navigon op m'n iPhone, en da's toch wel zeer handig voor ne zot als ik
Maar één vraagje: kan je flitscamera's in de gps ergens aanzetten? Want dat had ik op m'n garmin en de navigon op m'n iPhone, en da's toch wel zeer handig voor ne zot als ik
neen, daarvoor lijkt mij nog een Coyote de meest geloofwaardige oplossing, maar het veronderstelt een (niet zo goedkoop) abonnement
ik weet niet of het al in België zeer efficient is, want het is beaseerd op de onderlinge medewerking van de Coyote-community om de mobiele radars dagelijks te signaleren; als de gebruikers het laten afweten is het niets meesr waard dan een (up to date...) Garmin enkel voor vaste radars
ja inderdaad, en als je van een Italiaan komt van met een 1.9 JTD met 115 pk is dit toch nog wel een trapje hoger, en zo stil vanbinnen! Je zit aan 160 voor je het weet, dat gaat me zo veel geld kosten
neen, daarvoor lijkt mij nog een Coyote de meest geloofwaardige oplossing, maar het veronderstelt een (niet zo goedkoop) abonnement
ik weet niet of het al in België zeer efficient is, want het is beaseerd op de onderlinge medewerking van de Coyote-community om de mobiele radars dagelijks te signaleren; als de gebruikers het laten afweten is het niets meesr waard dan een (up to date...) Garmin enkel voor vaste radars
Ja zo'n coyote is aan aankoop nog wel ok, maar dat abbo/jaar kost de prijs van 1 flitsboete (144 euro) Maar je moet dat dan op je vooruit hangen naast je achteruitkijkspiegel, ook niet echt mooi. Trouwens ik denk dat de politie toch wel raar gaat opkijken en kan met niet voorstellen dat dat legaal blijft.
Maar wel jammer dat je geen POI's kunt laden met de vaste camera's in de MMI GPS, ach dan zal ik mij maar is leren inhouden zeker
Er had een vogel zijn behoefte gedaan op mijn motorkap.Ik heb dit met een vochtig doekje weggenomen met als resultaat kleine krasjes.Daarna met polish en nog meer krasjes.
Mischien dat een specialist als Wax it mij wat advies kan geven?Alvast bedankt.
Bossie, de juiste methode om vogelpoep te verwijderen staat hier ergens op het forum. Dus even zoeken en dan heb je het snel
Het komt er op neer dat er in vogelpoep scherpe deeltjes kunnen zitten, en als je gaat wrijven schuren deze over je lak en maken krassen.
Om dit goed te krijgen zal je zoiezo machinaal moeten polijsten !
Alles wat je met de hand probeert zal enkel opvullen en de krassen achteraf doen terugkomen.
Bossie, de juiste methode om vogelpoep te verwijderen staat hier ergens op het forum. Dus even zoeken en dan heb je het snel
Het komt er op neer dat er in vogelpoep scherpe deeltjes kunnen zitten, en als je gaat wrijven schuren deze over je lak en maken krassen.
Om dit goed te krijgen zal je zoiezo machinaal moeten polijsten !
Alles wat je met de hand probeert zal enkel opvullen en de krassen achteraf doen terugkomen.
Mail me gerust even voor persoonlijk advies
ben al een tijdje te zoeken naar een betaalbare polijstmachine
al wat ik zie kost rap 400 euros, wat ik toch veel vind voor het aantal keren dat ik dat echt nodig heb
mijn (hand)methode : steeds met vochtig doek werken, als het nodige is wat vloeibaar compound (Command) gebruiken en dan geduldig (ook nat) polijsten met een produkt zonder schuurmiddel en nooit in cirkel vrijven, steeds gekruist heen en weer
opblinken met katoendoek of (ultra-proper) microvezeldoek (nog atlijd niet helemaal droog, volgens mij is juist dat de kunst)
bij mij werkt dat ook op de supermalse zwarte lak (niet-metallic...) van mijn Saab : niet het minste wolkje, ook niet in de volle zon
Ik zal het eens proberen uit te leggen zé.
Hoofdscherm ,OBD-2 dan,Mode 1,uitlezen.
Vervolgens kiezen welke waardes je wil zien maar voor acceleratietests moet
je zeker snelheid aanvinken.
Daarna verschijnt er een extra toets, accel,die je aanvinkt en dan kan je zelf invullen(0 tot 100km/h,0 tot 200km/h)
Op start drukken en de test wordt uitgevoerd van zodra je in beweging komt.
Ok ik zal dat eens proberen wanneer ik m'n auto terug heb. Ik moet dan wel een verlaten lange baan vinden
Ik had hier vroeger al is gelezen dat de MMI geen SDHC kaartjes kon lezen, maar ik kan enkel maar bevestigen dat hij zonder problemen mijn 16 SDHC 133x (class 6) kaartjes van EMTEC leest.
Trouwens nog een vraagje: Weet iemand een goed adres voor autotapijten die passen voor een A5? Ik heb er wel bijgekregen, maar omdat het een lichtgrijs interieur is, zijn de matten dus ook heel lichtgrijs, dus bijna niet schoon te houden. Liefst zou ik er donkergrijze inleggen, maar bij Audi zelf zijn ze niet goedkoop. Passen trouwens de matten van een A4 ook in een A5?
Ik had hier vroeger al is gelezen dat de MMI geen SDHC kaartjes kon lezen, maar ik kan enkel maar bevestigen dat hij zonder problemen mijn 16 SDHC 133x (class 6) kaartjes van EMTEC leest.
Trouwens nog een vraagje: Weet iemand een goed adres voor autotapijten die passen voor een A5? Ik heb er wel bijgekregen, maar omdat het een lichtgrijs interieur is, zijn de matten dus ook heel lichtgrijs, dus bijna niet schoon te houden. Liefst zou ik er donkergrijze inleggen, maar bij Audi zelf zijn ze niet goedkoop. Passen trouwens de matten van een A4 ook in een A5?
is ook een beetje mijn bekommernis, maar ik heb nu besloten mijn tapijten zelf te vervuilen, in de plaats van "als nieuw" aan de vlogende gebruiker af te staan...
zijn ze na een jaar of twee lelijk geworden, dan zal ik ze vervangen
voor de extra slechte dagen heb ik een stel rubbermatten gekocht : niet mooi, maar doeltreffend, ze dienen de andere dagen als antislip/bescherming van mijn kofferbak
ja inderdaad, en als je van een Italiaan komt van met een 1.9 JTD met 115 pk is dit toch nog wel een trapje hoger, en zo stil vanbinnen! Je zit aan 160 voor je het weet, dat gaat me zo veel geld kosten
Zou er verschil zijn tussen een diffusor van een quattro en die van een gewone voorwiel aangedreven?Ik heb er een besteld van een 3.0 en past niet op mijn 2.0.De enige reden zou volgens mij zijn dat bij een quattro de uitlaten iets meer naar binnen zitten.
gisteren passeerde ik aan je huis en efkes dacht ik dat de A5 al geleverd was , tot ik de klever van Veys op de achterruit zag hangen
terug een A5 als vervanger ?
De huidige A5 is een vervangwagen, ook eventjes de Q5 gekregen maar we waren gelukkig dat het snel midden augustus was dat we terug de "tijdelijke" A5 konden gaan halen.
Deze week is het produktie week, dus eind deze week staat hij in de garage.
Eind volgende week rijden we ermee ...
Zou er verschil zijn tussen een diffusor van een quattro en die van een gewone voorwiel aangedreven?Ik heb er een besteld van een 3.0 en past niet op mijn 2.0.De enige reden zou volgens mij zijn dat bij een quattro de uitlaten iets meer naar binnen zitten.
ik denk gewoon dat de quattro 2 uitlaten links en rechts heeft.
De 2.0 tdi / tfsi heeft er 2 links zitten dus zal het niet gaan
Comment