Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk BerichtenEn waarom zou ik dat doen? Zeg mij eens waar er zo'n auto in stock staat? Het is trouwens eind november van dit jaar, niet 2010. Anyway, B&O, kleur en glasdak zijn een must. Mijn vrouw heeft ook nog iets te vertellen thuis .
is de bedoeling de wagen in januari in te schrijven, is het natuurlijk beter te bestellen, het is dan een 2010 model van het jaar 2010. Als je een 2010 model inschrijft in 2009 is dat toch officiëel een wagen van 2009. Vandaar mijn commentaar. Pas op : benzinemotoren zijn altijd weinig vertegenwoordigd in de stock (nu over de 90 A5's, waarvan het meerendeel 2,7 multitronics met 163 pk's in alle kleuren en uitrustingen). Binennkort worden deze wagen koopjes voor wie geen probleem heeft dat dat 2009 modellen zijn.
Comment
-
Iemand ook eens opgevallen dat bij een koude start van zijn A5 met multitronic er een korte ratel klinkt? (Net of de uitlaat tegen een hitteschlid aanslaat, maar deze ligt geheel vrij)
Je hoort het alleen als je de deur open hebt staan bij de 1e start en het klinkt erg kort. Bij een 2e of 3e start direct er na is het niet meer hoorbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenin de Audi-organisatie (site : stockwagens) zijn 4 A5 aangeboden, waarvan 1 enkel B&O (wel AudiSound en AMI) mist uit jouw verlanglijstje
is de bedoeling de wagen in januari in te schrijven, is het natuurlijk beter te bestellen, het is dan een 2010 model van het jaar 2010. Als je een 2010 model inschrijft in 2009 is dat toch officiëel een wagen van 2009. Vandaar mijn commentaar. Pas op : benzinemotoren zijn altijd weinig vertegenwoordigd in de stock (nu over de 90 A5's, waarvan het meerendeel 2,7 multitronics met 163 pk's in alle kleuren en uitrustingen). Binennkort worden deze wagen koopjes voor wie geen probleem heeft dat dat 2009 modellen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk BerichtenBedankt voor je advies, maar het is te laat. De wagen is besteld. Met de korting van het lounge en het intenso pack en dan nog eens een ferme korting op het hele bedrag ben ik goed bediend, denk ik.
zo is de wagen ook "vers van de pers" en heeft geen maanden op een parking gestaan
ik heb mijn Q5 wel uit de stock gehaald, bij mij was de beschikbaarheid een element om meteen te beslissen : had ik moeten bestellen, dan had ik redelijkerwijze de beslissing uitgesteld om begin 2010 te laten leveren, dan was het putjewinter en misschien nog eens uitgesteld tot de lente...
nu ben ik tevreden dat ik hem heb !
proficiat met je aanwinst !
Comment
-
Ik had weer eens weinig tijd dus kheb nie echt kunnen genieten van de extra koppel en pk's...maar da komt nog....
Ik ervaar dat de turbo reeds bij lagere toeren gaat zoemen, wat echt wel zorgt voor een vroegere boost. Ook in vierde en vijfde versnelling heb ik nu het gevoel dat hij sneller reageerd, vlugger op toeren komt, wat echt zalig is.....
Er is uiteraard ook in eerste, tweede en derde een mega verschil. Michelin 245/30/20 op de voorwielen is nie normaal hoe die banden aan de grond blijven 'plakken'. (Ik ben es benieuwd met de originele 17-ers. Wss nog wa vinniger...)
Vandaag ff doorgeduwd in 3de...7000rpm....dikke 200 op de teller....
Nie echt iets wa ik alle dagen ga doen, kwil nu ook nie mijn A5 'vermoorden', (en mezelf ook niet)
Maar man wat een trekkracht...
Grts,
Nico
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk BerichtenIk had weer eens weinig tijd dus kheb nie echt kunnen genieten van de extra koppel en pk's...maar da komt nog....
Ik ervaar dat de turbo reeds bij lagere toeren gaat zoemen, wat echt wel zorgt voor een vroegere boost. Ook in vierde en vijfde versnelling heb ik nu het gevoel dat hij sneller reageerd, vlugger op toeren komt, wat echt zalig is.....
Er is uiteraard ook in eerste, tweede en derde een mega verschil. Michelin 245/30/20 op de voorwielen is nie normaal hoe die banden aan de grond blijven 'plakken'. (Ik ben es benieuwd met de originele 17-ers. Wss nog wa vinniger...)
Nie echt iets wa ik alle dagen ga doen, kwil nu ook nie mijn A5 'vermoorden', (en mezelf ook niet)
Grts,
Nico
Ik ken iemand bij die bij Heinz met dezelfde motor er ook 255 pk uitaalt(ook 200 in zijn 3 de)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtenis het zo bijzonder: in zijn 3 200 halen, ik heb dat vandaag gedaan met mijn niet getunde A5 180pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtenis het zo bijzonder: in zijn 3 200 halen, ik heb dat vandaag gedaan met mijn niet getunde A5 180pk
Enfin...tgaat erom dat er wel degelijk een verschil is....met 180paarden...
En ja ik zet em een dezer daags op de testbank...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk BerichtenNog niet geprobeerd,verschiet daar wel van.Wel eens een sprintje tegen een M5 en hij kon op korte afstand niet mee.Daarna even gestopt en hij schrok dat het maar een 2.0 was,maar hij was de auto nog niet gewoon.
Dat is wel een laagvlieger hoor!!
Comment
-
wintervelgen
ik zou eventueel een set wintervelgen kopen op ebay ( Y spaak)
weet iemand of deze waardes passen op een A5?
Hoe zit het dan als je bandendrukcontrole hebt? Zit die sensor in het ventiel?
ET waarde velg: 8,5Jx19H2 ET 32
banden Dunlop sport 3 D 255/35/R19
bedankt voor de hulp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtennico misschien een keer tegen elkaar op de snelweg?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk BerichtenIk had weer eens weinig tijd dus kheb nie echt kunnen genieten van de extra koppel en pk's...maar da komt nog....
Grts,
Nico
Ik persoonlijk had toch niet veel zin om de zomervelgen weer te monteren.
Maar ja een 17" staat er niet toch niet zo knap onder hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichtenik zou eventueel een set wintervelgen kopen op ebay ( Y spaak)
weet iemand of deze waardes passen op een A5?
Hoe zit het dan als je bandendrukcontrole hebt? Zit die sensor in het ventiel?
ET waarde velg: 8,5Jx19H2 ET 32
banden Dunlop sport 3 D 255/35/R19
bedankt voor de hulp.
Alleen een 19" is niet aan te raden als winterband en zeker niet in die breedte.
Comment
Comment