Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik rijd nu met een mercedes slk 200 kompressor, maar ik heb een a5 2.7 met een v6 motor op het oog...moet ik hier rekening mee houden dat dat ik veel meer aan taxen ga moeten betalen vanwege die v6?
    Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
    http://www.aanbod.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
      Ik rijd nu met een mercedes slk 200 kompressor, maar ik heb een a5 2.7 met een v6 motor op het oog...moet ik hier rekening mee houden dat dat ik veel meer aan taxen ga moeten betalen vanwege die v6?
      334,89 euro meer verkeersbelasting per jaar
      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
        334,89 euro meer verkeersbelasting per jaar
        Das al? Cavaaaa :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
          in de 6de vesnellein 120km/uur maakt de auto 1700 toeren
          Nico we gaan binnekort afspreken en gaan de 2 autos vergelijken
          een motor die amper 1700 t/m draait op 120 km/u in 6de versnelling, dat moet ik even zien... zeker als benzinewagen
          mijn diesel draait al op 2500 toeren in dezelfde omstandigheid, en dit is logisch : met een eenvoudige regel van 3 stemt dit overeen met de topsnelheid (200km/u) op de max toegelaten toerental (4200 t/m)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
            ik weet één ding dat dat beestje trekt als nen zot en verbruikt als nen zot
            Gisteren gaan cruisen op het gemak aan:

70-80-90 km/h = 10l
            120km/h cruisecontrol = 6.8 l
            efkes in 180 km/h (in 6de ) = 16l
            70-80-90 km/h (vlotte rijstijl) = 8,5l
            120 km/h cruisecontrol = 6.5l
            180 km/h (in 6de) = 13l (als ik mij niet vergis)

Comment

Daar zit idd al een groot verschil, mijne doet 120 km/h in 6de aan 2600 toeren (ongeveer).

Comment

Ja,dat is wel heel weinig.
                Vond al van de mijne dat er een versnellingsbak van een diesel inzat(2600 t/min bij 120 km/h in 6é)
                Sinds de ontwikkeling van de directe injectie in combinatie met turbo bij benzinemotoren
                hebben ze wel een vergelijkbare trekkracht.
                Vandaar de lange spreiding van de versnellingsbak die,normaal gezien,voor een lager verbruik zou moeten zorgen!(helpt niet bij mij)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                  Ja,dat is wel heel weinig.
                  Vond al van de mijne dat er een versnellingsbak van een diesel inzat(2600 t/min bij 120 km/h in 6é)
                  Sinds de ontwikkeling van de directe injectie in combinatie met turbo bij benzinemotoren
                  hebben ze wel een vergelijkbare trekkracht.
                  Vandaar de lange spreiding van de versnellingsbak die,normaal gezien,voor een lager verbruik zou moeten zorgen!(helpt niet bij mij)
                  ik denk niet dat het aan de versnellingsbak ligt, wel aan de overbrengingsratio (eindratio)
                  eindratio heeft te maken met koppel, en wagens met een gelijkaardige koppel hebben ook meestal een gelijkaardige eindratio (en ook een gelijkaardige snelheid op 1000 t/m, zeker voor de 4 eerste versnellingen, hoger heeft het te maken met de keuze van de construkteur, die ofwel voor vinnigheid ofwel voor laag verbruik kan gaan )
                  vandaag dat de meeste reakties hier een waarde van +- 2500/2600 t/m op 120 km/u aangeven
                  1700 t/m stemt overeen met +- 85 km/u (met een klassieke versnellingsbakken zoals hier geopperd)
                  jammer dat de snelheden op 1000 t/m niet meer verschijnen in de specifikaties noch in de testen, wij zouden het meteen kunnen uitrekenen...
                  Last edited by guyugy; 20/09/2009, 12:31.

Comment

• Sorry ik ben nog een leek hier...

Heeft een A5 2.7 ALTIJD een V6 motor of niet?

Heb een tweedehands A5 2.7 met V6 motor op het oog, maar wil me natuurlijk niet blauw betalen aan BIV en taxen als er een A5 zonder V6 bestaat :-)

Comment

• 2.7 is altijd V6 ja, er zijn ook 2.0 TDI's en dat zijn viercilinders. Die ga je nog niet vlot op de tweedehandsmarkt vinden. BIV is wel hetzelfde (behalve als je 2.7 190pk neemt), tax is €350 meer per jaar ofzo ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
                        Sorry ik ben nog een leek hier...

Heeft een A5 2.7 ALTIJD een V6 motor of niet?

Heb een tweedehands A5 2.7 met V6 motor op het oog, maar wil me natuurlijk niet blauw betalen aan BIV en taxen als er een A5 zonder V6 bestaat :-)
                        Niet twijfelen en gewoon de V6 nemen

Comment

• Redbull wat rijd er nu het best: de vervang A5 TDI of de jouwe TFSI?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            ik denk niet dat het aan de versnellingsbak ligt, wel aan de overbrengingsratio (eindratio)
                            eindratio heeft te maken met koppel, en wagens met een gelijkaardige koppel hebben ook meestal een gelijkaardige eindratio (en ook een gelijkaardige snelheid op 1000 t/m, zeker voor de 4 eerste versnellingen, hoger heeft het te maken met de keuze van de construkteur, die ofwel voor vinnigheid ofwel voor laag verbruik kan gaan )
                            vandaag dat de meeste reakties hier een waarde van +- 2500/2600 t/m op 120 km/u aangeven
                            1700 t/m stemt overeen met +- 85 km/u (met een klassieke versnellingsbakken zoals hier geopperd)
                            jammer dat de snelheden op 1000 t/m niet meer verschijnen in de specifikaties noch in de testen, wij zouden het meteen kunnen uitrekenen...
                            Ik dacht dat spreiding,overbrengingsverhoudingen en ratio hetzelfde betekenden!

Comment

• "17 velgen Structure

Dear V6 rijders.....ik ben opzoek naar een set origenele audi V6 velgen....liefst model structure...dit voor een wintersetje te voorzien...als iemand de zijn er heeft afgesmeten voor dikkere sloefen, laat iets weten ik heb interesse.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                Ik dacht dat spreiding,overbrengingsverhoudingen en ratio hetzelfde betekenden!
                                uitreraard !
                                ik bedoel alleen dat wagens die een ongeveer eenzelfde koppel hebben, ook een zelfde snelheid zullen bereiken op ongeveer een zelfde toerental, als ze met een vergelijkbare versnellingsbak uitegrust zijn ( bv : de 6-bak van de A5 modellen die rond de 30/35 Nm vertonen)
                                nu de direkt ingespoten benzinemotoren een hogere koppel hebben, zal het toerental ook dalen tot wat voordien enkel vastgesteld was voor de diesels; lager is onwaarschijnlijk
                                ter vergeliking : mijn oude 2,6 V6 benzine (21 Nm koppel) draaide op 3200 toeren bij 120 km/u (5de versnelling)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                  Redbull wat rijd er nu het best: de vervang A5 TDI of de jouwe TFSI?
                                  Alléén al voor het geluid moet je de TFSI nemen.
                                  Qua trekkracht is de tfsi nog vinniger maar je kunt gewoon doortrekken tot +6000 rpm.
                                  De 2.0tdi rijdt ook verschrikkelijk goed aan een beter verbruik maar als je beide gereden hebt, zou ik voor het gevoel, geluid (!) en rijgedrag voor de TFSI gaan.

Als je enkel naar verbruik kijkt, ga je minder verbruiken met de diesel.

Eerste bak vol gedaan met 65l en een volledige 480km mee gedaan.
                                  Natuurlijk mag je de eerste 1000 km niet kijken naar het verbruik maar je kunt met de tfsi ook zaaaaaaaaaaaaalig traag cruisen (met een verbruik van 6-8l) maar vanaf je (in éénder welke versnelling) op die gas duwt, snel die gewoon vooruit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                    Dear V6 rijders.....ik ben opzoek naar een set origenele audi V6 velgen....liefst model structure...dit voor een wintersetje te voorzien...als iemand de zijn er heeft afgesmeten voor dikkere sloefen, laat iets weten ik heb interesse.....
                                    wat zijn originele V6 velgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                      wat zijn originele V6 velgen?
                                      diegene die standaard op een V6 audi staan
                                      liefst type structure maar hoeft niet per see...maar het moeten wel originele audi velgen zijn...geen replicas

Comment

• @redbull

gisteren rond 20u00 uwen knappe bolide zien staan aan uw huis

15 min later was je ofwel ermee weg , of had je hem binnen gezet

Comment

• Ik denk niet dat je deze bedoeld:

standaard V6 velgen op audi a5:

misschien bedoel je deze?

standaard V6 velgen op audi a5 sline sportpakket:

Comment

Working...
                                          X