Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
    Beide sets zijn originele Audi A5-velgen. 255/35-19 Bridgestone Potenza tegenover 245/40-18 Michelin PS2. Khad nooit gedacht dat er zoveel verschil zou zijn. Het is werkelijk een wereld van verschil
    Vooral in gemiddeld verbruik.
    beide sets zijn waarschijnlijk gehomologeerd (zie je gelijkvormigheidsattest) omdat ze geen te grot afwijking veroorzaken qua snelheidsmeter
    het neemt niet weg dat je met de 255/35 nog een centimetertje meer frontale oppervlakte krijgt, en dat telt ook voor het verbruik; met die maten zijn wij al ver van de originele sets met dewelke de standardverbruiken gemeten worden; en dan hebben wij nog niet gesproken over de bandenprijzen... Het oog wilt wat, maar je portemonnee moet maar volgen !
    troost je, er zijn er die op 265-30 rondrijden, en begrijpelijk veelal met kale randen...

Comment

• Dankzij een klein overtuigingsduwtje van Dragonfly ook n A5 besteld, dus wordt het tijd dat ik me ook eens op dit forum smijt

Iemand ervaring met "chippen" van de 2.7TDI met multitronic .... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skirmi Bekijk Berichten
        Dankzij een klein overtuigingsduwtje van Dragonfly ook n A5 besteld, dus wordt het tijd dat ik me ook eens op dit forum smijt

Dan had je beter een manuele 2.7 Tdi besteld ...

De multitronic zou niet bestand zijn tegen de hogere koppelwaarden (+400NM)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          Dit weekend waren er dus grote Slim acties gepland (alcohol-snelheid...)
          Dus er was bijna geen ontkomen aan zou ik zeggen, toch moesten we bij vrienden gaan eten.
          Had dus niets (kunnen)gedronken en op weg naar huis een eerste controle gemist, maar 2e controle 10km verder richting St-Truiden was het aanschuiven en iedereen moest eraan geloven.
          20minuten gewacht: gedronken meneer ?? neen dus
          Toen ging die met zijn oranje flashlamp rond de auto: ik dacht wa is da hier....
          Prachtige auto meneer: welke motor zit daarin enz...
          Zeker 10 minuten uitleg gegeven terwijl ze achter mij maar verder aan het wachten waren (lol)
          Vervolgens konden we doorrijden en gaan slapen
          Geef toe, dat streelt toch je ego een beetje neen? Ik vind het toch altijd leuk als ze mij aanspreken over mijn auto. Toch als ze positief zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Geef toe, dat streelt toch je ego een beetje neen? Ik vind het toch altijd leuk als ze mij aanspreken over mijn auto. Toch als ze positief zijn
            tja, bij deze flik pakte dit natuurlijk positief, maar er zijn ook flikken die je juist "eruit" pakken en volledig tot op bot gaan om maar iets te vinden...
            kwestie van een beetje frustratie....
            Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skirmi Bekijk Berichten
              Als er iets is wat ik "jamais" zou doen aan mijn A5 is wel chippen omwille van de multitronic
              Die automaat is veel te gevoelig en dat risico neem ik niet

Vraag maar aan Thibaut, die heeft dit risico wél genomen maar je kan het aantal gechipte multitronic rijders op 1 hand tellen in het algemeen
              Sintruin till I die

Comment

• Heeft er iemand toevallig een kleinere bandenmaat op z'n A5/S5. Kvind de Y-velgen wel mooi, maar een 19-inch is me wat groot (zeker om na elk jaar nog eens bandjes op te leggen ). Maar nu vroeg ik me af of de velgen nog wel mooi zijn als ze een maatje kleiner zijn. Zijn ze niet iets "te klein" dan...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
                  Heeft er iemand toevallig een kleinere bandenmaat op z'n A5/S5. Kvind de Y-velgen wel mooi, maar een 19-inch is me wat groot (zeker om na elk jaar nog eens bandjes op te leggen ). Maar nu vroeg ik me af of de velgen nog wel mooi zijn als ze een maatje kleiner zijn. Zijn ze niet iets "te klein" dan...?
                  eeuwige kwestie...
                  enkel op circuit zal je blijkbaar qua baanvastheid een duidelijk verschil voelen tussen verschillende sets
                  op gewone (in Belgiê, vaak slechte...) banen en bij gewone snelheden ga je vooral een verschil aan comfort ondervinden
                  maar als je ongelukkig zou worden telkens als je naar je wagen kijkt is dit bijkomstig, ga dan voor grote velgen, wetende dat al dat moois wel iets zal kosten...

Comment

• Ik vraag me toch af waarom Abt en Heinz de multitronic "tunen" als de kans zo hoog ligt volgens iedereen om die te stuk te rijden?
                    Die heren met naam en faam zouden toch hun handen ervan houden niet?
                    Is dit echt al bewezen dat je de hedendaagse multitronic kapot trekt na een opkikbeurt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snoopdog Bekijk Berichten
                      Is dit echt al bewezen dat je de hedendaagse multitronic kapot trekt na een opkikbeurt?
                      Van de recentere versies heb ik eigenlijk geen weet van falende bakken. Ze zullen allicht sterker zijn dan de eerste exemplaren...

Comment

• Vandaag start van week 43, mijn auto die in week 40 gepland stond is nog altijd niet toegekomen! Status is nog steeds 'Op transport van Duitsland naar België'
                        Ik ben geen ongeduldig persoon, maar nu word ik wel erg op de proef gesteld!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                          Vandaag start van week 43, mijn auto die in week 40 gepland stond is nog altijd niet toegekomen! Status is nog steeds 'Op transport van Duitsland naar België'
                          Ik heb bijna 5 weken mogen wachten

Comment

Ik heb bijna 5 weken mogen wachten
                            Dat zijn toch lange weken...

Comment

Dat zijn toch lange weken...
                              De langste in mijn leven denk ik .. Hoeveel keer ik die mensen toen niet lastig gevallen heb Uiteindelijk was de auto daar (dat was na bijna 4 weken) maar waren de papieren er niet. Nog een week mogen op wachten Dat is nog pijnlijker, want je hebt dan de auto al zien staan.

Comment

De langste in mijn leven denk ik .. Hoeveel keer ik die mensen toen niet lastig gevallen heb Uiteindelijk was de auto daar (dat was na bijna 4 weken) maar waren de papieren er niet. Nog een week mogen op wachten Dat is nog pijnlijker, want je hebt dan de auto al zien staan.
                                dat is mij ooit ook voorgevallen toen ik en lease(!)-Golf VR6 bestelde
                                ik maar duchtig wachten, tot ik toevallig voor de show-room van mijn dealer reed
                                oei ! dacht ik, daar is precies dezelfde wagen als de mijne !
                                eigenlijk was dat de mijne...
                                ik heb het nooit aan deze dealer vergeven : hij heeft mij dan af en toe een onderdeel geleverd, maar de twee latere (VAG)-wagens heb elders besteld

Comment

• Ik heb bevestiging gekregen dat mijn wagen in KW47 wordt geproduceerd en in de laatste week van november/eerste week van december wordt geleverd.

Comment

Vandaag start van week 43, mijn auto die in week 40 gepland stond is nog altijd niet toegekomen! Status is nog steeds 'Op transport van Duitsland naar België'
                                    Hoi,

Mijn A5 Sportback werd op woensdag 7/10 geproduceerd, stond op maandag 12/10 'op transport van Duitsland naar Belgie', en was op vrijdag 16/10 in de namiddag bij mijn dealer.
                                    En morgen om 9u ga ik 'm plechtig ophalen..... :-)

Voor jouw wagen zou het dus normaal gezien niet te lang meer mogen duren hé.

Greetz,

Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                      Vraag maar aan Thibaut, die heeft dit risico wél genomen maar je kan het aantal gechipte multitronic rijders op 1 hand tellen in het algemeen

woordje uitleg voor de andere mensen.

in mei 2008 hebben we de wagen aangekocht. het was eigenlijk een stockwagen met de opties die we voor ogen hadden. nu voordeel was dat we de wagen op amper 1week tijd in ons bezit hadden (waar andere 9maanden moesten wachten) , een "nadeel" dan weer dat het een 163pk versie was.

nu, geen grote ramp want BIV was daardoor ook wat minder, maar de A5 rijdt toch een stuk fijner wanneer je over 190pk beschikt.

ik heb ze hier thuis gewaarschuuwd over de eventuele gevolgen van het chippen van de multitronic. eerlijk gezegd ging dat het ene oor in en het andere uit. ze waren hier niet echt op de hoogte over de gevoeligheid van de multitronic omdat het de eerste audi was na vele jaren (daarvoor mercedes).

nu wat ik wel geloof is dat deze nieuwe multritronic toch wel wat meer koppel aankan
                                      dan de 400Nm die er nu is.
                                      zou audi zijn gloednieuwe trots (de A5) lanceren met een multitronic die op het maximum van zijn kunnen functioneert? wie weet. maar het lijkt me een zeer domme zet, of ze zouden binnen x aantal jaar weer wat extra willen verdienen door het plaatsen van nieuwe multitronics zonder garantie.

wanneer je onrespectvol met je wagen omgaat, en telkens tot het uiterste gaat, krijg je elke wagen stuk. inderdaad de bedoeling van het chippen is om uiteindelijk sneller van 0 tot 100 km per uur te rijden, maar in ons geval was het gewoon om de wat ondermaatste 163pk om te zetten naar een 190 pk uitvoering en nu in ons geval naar 225pk. het koppel staat nu op 440 NM.

Zal het problemen geven? dat zullen we in de loop der tijd wel te weten komen. maar door de kracht van deze motor kom je amper boven de 2500 toeren om zeer vlot met het verkeer te rijden. met deze "vlotte" rijstijl gebruik je volgens mij het max koppel nogeens niet. dus ik zie eigenlijk het probleem niet echt.

ik geloof dus wel dat wanneer je bedoeling is om telkens stoplicht-sprintjes te doen, de multitronic het niet zal uithouden.
                                      wanneer je in ons geval een wat teleurstellende 163pk wil omzetten naar een+- 200pk en je rijstel normaal tot vlot is, het weinig kwaad kan.

Comment

• levering A5

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                                        Same here, besteld eind mei 2009. Gepland voor September, uiteindelijk PW 40 en nu nog steeds niet toegekomen.

Ondertussen 4,5 maand. Ik snap niet dat Audi 4 maand nodig heeft om een auto af te leveren, en daar dan eens niet in slaagt. Mijn vorige wagen: bmw 320 stond na 8 weken (zoals beloofd) klaar. Had ik geweten dat ik > 4 maand moest wachten had ik voor een 320 coupé gekozen.

Philippe

Comment

• Je zou al beginnen te denken dat Audi hetzelfde perverse mechanisme toepast als Apple doet met z'n iPhone. Kunstmatig schaarste creeren om zo het 'verlangen' aan te zwengelen, want wat schaars is, is gegeerd en mag ook iets meer kosten.

Comment

Working...
                                          X