Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
    Je zou al beginnen te denken dat Audi hetzelfde perverse mechanisme toepast als Apple doet met z'n iPhone. Kunstmatig schaarste creeren om zo het 'verlangen' aan te zwengelen, want wat schaars is, is gegeerd en mag ook iets meer kosten.
    Hier ben ik na dit weekend quasi zeker van. Heb dit weekend enkele garage's gedaan waaronder ook Audi. Ik was gaan kijken voor een A5 SB in leasing maar vond de korting wat teleurstellend. Antwoord van de verkoper; Nu bestellen is leveren mei/april, dus wij hebben dat niet nodig. Ben in 2 garages geweest en kreeg daar telkens ongeveer hetzelfde antwoord, enkel bij eentje op een zeer arrogante toon. Gaf echt het gevoel van, je mag blij zijn dat ik een een prijs wil maken maar begin niet te zagen voor iets extra.

Wat ik dan wel wat contradictorisch vond was dat de wagen waar ik interesse in had, de A5 SB, wel snel leverbaar is. Nu bestellen is leveren in december, maar hier was het excuus dan weer dat het over een nieuw model gaat en er dus niet extra kan, zelfs niet de lopende acties van de Audi-days. Mij lijkt het net logisch dat bij een nieuw model er net wel iets extra kan, om deze in de markt te zetten...

Nadien ben ik ook bij MB geweest en hier werd ik super ontvangen en krijg ik op al mijn vragen een deftig antwoord evenals met de buren van VW waar ik ben gaan kijken voor een Passat CC.

Audi wil graag de fakkel overnemen van MB en BMW als grootste premium merk, wel de arrogantie die MB of BMW vroeger als verwijt kregen hebben ze in ieder geval al. Nu de service nog ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe_tseyen Bekijk Berichten
      Same here, besteld eind mei 2009. Gepland voor September, uiteindelijk PW 40 en nu nog steeds niet toegekomen.

Ondertussen 4,5 maand. Ik snap niet dat Audi 4 maand nodig heeft om een auto af te leveren, en daar dan eens niet in slaagt. Mijn vorige wagen: bmw 320 stond na 8 weken (zoals beloofd) klaar. Had ik geweten dat ik > 4 maand moest wachten had ik voor een 320 coupé gekozen.

Philippe
      Ah na dit te lezen begin ik nu ook te vrezen, mijne werd beloofd na maand uitstel pweek 44 dusja kzal blij mogen zijn alst dit jaar nog zal zijn.

Pff

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
        Hier ben ik na dit weekend quasi zeker van. Heb dit weekend enkele garage's gedaan waaronder ook Audi. Ik was gaan kijken voor een A5 SB in leasing maar vond de korting wat teleurstellend. Antwoord van de verkoper; Nu bestellen is leveren mei/april, dus wij hebben dat niet nodig. Ben in 2 garages geweest en kreeg daar telkens ongeveer hetzelfde antwoord, enkel bij eentje op een zeer arrogante toon. Gaf echt het gevoel van, je mag blij zijn dat ik een een prijs wil maken maar begin niet te zagen voor iets extra.

Wat ik dan wel wat contradictorisch vond was dat de wagen waar ik interesse in had, de A5 SB, wel snel leverbaar is. Nu bestellen is leveren in december, maar hier was het excuus dan weer dat het over een nieuw model gaat en er dus niet extra kan, zelfs niet de lopende acties van de Audi-days. Mij lijkt het net logisch dat bij een nieuw model er net wel iets extra kan, om deze in de markt te zetten...

Nadien ben ik ook bij MB geweest en hier werd ik super ontvangen en krijg ik op al mijn vragen een deftig antwoord evenals met de buren van VW waar ik ben gaan kijken voor een Passat CC.

Audi wil graag de fakkel overnemen van MB en BMW als grootste premium merk, wel de arrogantie die MB of BMW vroeger als verwijt kregen hebben ze in ieder geval al. Nu de service nog ;-)
        Ik deel dezelfde ervaring....
        Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
        http://www.aanbod.be

Comment

• Kunnen we het nu verder hebben over de A5 zelf? Voor jullie ontboezemingen zijn er andere forumonderdelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe_tseyen Bekijk Berichten
            Had ik geweten dat ik > 4 maand moest wachten had ik voor een 320 coupé gekozen.Philippe
            Dat had je kunnen weten, forum van de A5 staat hier "vol" van....
            Bij de meesten onder ons hebben we tot een jaar moeten wachten ....
            Dus jij moet nog van "geluk" spreken...
            Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
              Kunnen we het nu verder hebben over de A5 zelf? Voor jullie ontboezemingen zijn er andere forumonderdelen.
              Volgens mij ging het hier nog altijd over de levertermijn van de A5, waar er ocharme in 2 postjes wat verder over uitgeweid werd. Er zijn hier soortgelijke topics waar je soms pagina's niks over de destbetreffende wagen kan lezen... Denk dat onze reactie dan nog vrij on-topic was of mogen hier enkel maar dingen gepost worden die Audi in een positief dag licht zetten?

Comment

• Buiten het feit dat je mss heel snel een auto nodig hebt begrijp ik niet dat mensen hun keuze laten afhangen van de levertermijn. Is toch een teken dat je niet 100% achter je keuze staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  Dat had je kunnen weten, forum van de A5 staat hier "vol" van....
                  Bij de meesten onder ons hebben we tot een jaar moeten wachten ....
                  Dus jij moet nog van "geluk" spreken...
                  voor de gehaaste mensen : er staan nog 90 A5's een eigenaar te wachten op de site van Audi.be (voorraad) Binnen de week leverbaar, en in alle kleuren en geuren... (wel 2,0 TDI's en 2,7 TDI's multi)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Buiten het feit dat je mss heel snel een auto nodig hebt begrijp ik niet dat mensen hun keuze laten afhangen van de levertermijn. Is toch een teken dat je niet 100% achter je keuze staat.

100% mee eens ....
                    als ik dit, als ik dat.... dan had ik BMW coupé of MB gekozen...
                    bij de A5 is al sinds de lancering geweten dat de leveringstermijn "lang" duurt dus die excuses zijn totaal niet op hun plaats
                    trouwens dat jaar wachten vervalt als je ermee mag rijden, ikzelf denk nooit meer aan die lange wachttijd indertijd
                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                      Volgens mij ging het hier nog altijd over de levertermijn van de A5, waar er ocharme in 2 postjes wat verder over uitgeweid werd. Er zijn hier soortgelijke topics waar je soms pagina's niks over de destbetreffende wagen kan lezen... Denk dat onze reactie dan nog vrij on-topic was of mogen hier enkel maar dingen gepost worden die Audi in een positief dag licht zetten?
                      Sorry, het ging over de A5 sportback, of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                        100% mee eens ....
                        als ik dit, als ik dat.... dan had ik BMW coupé of MB gekozen...
                        bij de A5 is al sinds de lancering geweten dat de leveringstermijn "lang" duurt dus die excuses zijn totaal niet op hun plaats
                        trouwens dat jaar wachten vervalt als je ermee mag rijden, ikzelf denk nooit meer aan die lange wachttijd indertijd
                        het is bij Audi als in een goed restaurant : wenst je dat er iets speciaals voor jou klaargemaakt wordt, dan moet je kunnen wachten
                        ofwel neemt jij de dagmenu : dan is het al klaar om op te dienen, maar iemand anders heeft voor jou bepaald wat je ging eten (kan trouwens ook lekker en naar je zin zijn, natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          voor de gehaaste mensen : er staan nog 90 A5's een eigenaar te wachten op de site van Audi.be (voorraad) Binnen de week leverbaar, en in alle kleuren en geuren... (wel 2,0 TDI's en 2,7 TDI's multi)
                          Voila

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                            Hierbij dan eindelijk eens de foto's van DE fameuze subwoofer van het Audi Sound System.
                            Als dit al een subwoofer is hoe noemen ze een echte dan bij Audi vraag ik me af?
                            Is het mogelijk om wat foto's te posten van de nieuwe subwoofer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              eeuwige kwestie...
                              enkel op circuit zal je blijkbaar qua baanvastheid een duidelijk verschil voelen tussen verschillende sets
                              op gewone (in Belgiê, vaak slechte...) banen en bij gewone snelheden ga je vooral een verschil aan comfort ondervinden
                              maar als je ongelukkig zou worden telkens als je naar je wagen kijkt is dit bijkomstig, ga dan voor grote velgen, wetende dat al dat moois wel iets zal kosten...
                              Op de belgische wegen kan je niet echt van "circuitomstandigheden" spreken. Rijcomfort is voor mij ook wel belangrijk. Maar ik vrees dat het uiterlijk wat verloren gaat, eerder met een Y-velg 18 inch dan vb. een dubbele 5 spaak met zelfde maat.

Do I make any sense...? Of zoek ik het te ver

Comment

• Ik heb met moeite eigenlijk 8 weken moeten wachten
                                ( zonder rekening te houden met de fout bij bestelling) en
                                ik ben altijd vriendelijk ontvangen geweest bij mijn dealer, ook na
                                het 2 wekelijks bezoeken vd showroom en het wekelijks doorsturen van
                                configuraties en vragen....

Prima begeleiding, prima prijs, zeer goede korting, service en info
                                na verkoop is nog altijd top.... Dus vanwaar de arrogantie nr audi specifiek?

Misschien hadden die 2 dealers een slechte dag en die van MB had net een
                                zware cl verkocht ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
                                  Op de belgische wegen kan je niet echt van "circuitomstandigheden" spreken. Rijcomfort is voor mij ook wel belangrijk. Maar ik vrees dat het uiterlijk wat verloren gaat, eerder met een Y-velg 18 inch dan vb. een dubbele 5 spaak met zelfde maat.
                                  Sowieso is 18" héél wat beter dan de standaard 17" velgen vind ik. Raar hoe die één inch zoveel verschil maakt. Ze hebben bewust lelijke 17" velgen gekozen denk ik.

Maar je zoekt het te ver, 'k heb een 18" set (v-design) met Bridgestones; en ik heb een 19" set (y-design) met Michelins. Vind de verschillen qua rijcomfort echt zeer zeer klein... kan zelfs niet dadelijk een winnaar aanduiden. Heeft allicht ook met het type band te maken.

Verschil in verbruik en prestaties is op mijn auto ook heel klein. M'n 19" wielen wegen een tikkeltje minder dan m'n 18" wielen... anderzijds liggen er wel bredere banden op. Wat de verbruikscijfers betreft, belangrijk om dat cijfertje aan de pomp te nemen en niet die van je boordcomputer. Als de totale wieldiameter van het 18" setje kleiner is, is de afwijking op je teller groter en verbruik je minder. Ik merk alleszins amper verschillen aan de pomp...

Of ik een kort of lang ritje doe... dat zie je daarentegen wel aan de pomp!

Comment

• Op vraag van Redbull:

Even over de ABT
                                    (o ja ik denk dat ABT GEEN multitronics meer wil tunen-volgens mijn dealer-)

Ik heb de kans deze week om eens goed te gaan vergelijken. De A5 staat momenteel weer terug op 180 pk. Er is nl een software update uitgevoerd naar 2010. (basissoftware update bedoel ik dan)Voor deze software was de tuning nog niet beschikbaar. Eerstdaags komt dit wel binnen. Dan gaat ie terug naar 275pk.

Ik kan je zeggen dat het verschil enorm voelbaar is.
                                    Na een hele periode met 275pk krijg je de illusie 'het niet meer zo te voelen', snap je?
                                    En als je dan plots terugvalt op 180pk, man man man...
                                    Het klinkt raar, maar die 180 is echt een lachertje in vergelijking met....ik zeg het nog es, een ENORM verschil. Ik merk dat de koppel veel lager ligt, de wagen heeft terug nood aan hoge toeren. Het vermogen met 95pk naar beneden...het gaat allemaal 'veel trager'...

Wat die spin betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik deze week weer eens kan 'gas geven' in eerste en tweede versnelling :p
                                    Met 275pk echter is doseren de boodschap. Echt een sprintje doen van 0 naar 100 zit er niet zo direct in met dit aantal paarden enkel op de voorwielen...

Conclussie:
                                    Voor wie echt houdt van dat 'ietsje' -lees: massa's- meer, is dit en must. Het gaspedaal vraagt in zijn 1 en 2 wel om wat respect, en een hoger vermogen, is een hogere dorst:p
                                    (bij 'gewoon' rijgedrag zakt het verbruik wel degelijk, al moet je geen wonderen verwachten)
                                    De prijs is voor velen een drempel, 1700 en nog iets euro is voor velen net iets te veel geld.
                                    Ik weet dat moest je deze update kunnen uittesten, en daarna kopen, dat de ABT omzet wel es serieus zou kunnen stijgen.

Voor mij geen A5 meer zonder ABT vitamientjes!

Grts,

Nico

Comment

• Misschien interessant weetje: Al zeker op alle A5 2.0 TDI diesels van na juni 2009 (dus model 2010) is er nu effectief een anti chiptuning (OBD) beveiliging. Ik had hem aangeboden bij 2 tuners en alletwee belden ze me met de boodschap dat ze die op het moment niet kunnen tunen en ze volop naar een oplossing aan het zoeken zijn. Damn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
                                        Op vraag van Redbull:

Even over de ABT

Ik heb de kans deze week om eens goed te gaan vergelijken. De A5 staat momenteel weer terug op 180 pk. Er is nl een software update uitgevoerd naar 2010. (basissoftware update bedoel ik dan)Voor deze software was de tuning nog niet beschikbaar. Eerstdaags komt dit wel binnen. Dan gaat ie terug naar 275pk.

Na een hele periode met 275pk krijg je de illusie 'het niet meer zo te voelen', snap je?
                                        Het klinkt raar, maar die 180 is echt een lachertje in vergelijking met....ik zeg het nog es, een ENORM verschil. Ik merk dat de koppel veel lager ligt, de wagen heeft terug nood aan hoge toeren. Het vermogen met 95pk naar beneden...het gaat allemaal 'veel trager'...

Wat die spin betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik deze week weer eens kan 'gas geven' in eerste en tweede versnelling :p
                                        Met 275pk echter is doseren de boodschap. Echt een sprintje doen van 0 naar 100 zit er niet zo direct in met dit aantal paarden enkel op de voorwielen...

Conclussie:
                                        Voor wie echt houdt van dat 'ietsje' -lees: massa's- meer, is dit en must. Het gaspedaal vraagt in zijn 1 en 2 wel om wat respect, en een hoger vermogen, is een hogere dorst:p
                                        (bij 'gewoon' rijgedrag zakt het verbruik wel degelijk, al moet je geen wonderen verwachten)
                                        De prijs is voor velen een drempel, 1700 en nog iets euro is voor velen net iets te veel geld.
                                        Ik weet dat moest je deze update kunnen uittesten, en daarna kopen, dat de ABT omzet wel es serieus zou kunnen stijgen.

Grts,

Nico
                                        Hallo Nico
                                        Heb je hem al eens op de testbank gezet om te kijken of het wel degelijk 275 pk is?
                                        Ik ben ook wel geintresseerd maar twijfel nog tussen :ABT,HEINZ,en APEC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
                                          Op vraag van Redbull:

Even over de ABT

Conclussie:

Grts,

Nico
                                          Zou afhankelijk zijn van motortype/stuurdoos. Hopelijk leveren ze de nieuwe motoren niet met anti-chiptuning software.
                                          Last edited by ; 19/11/2009, 18:04.

Comment

Working...
                                          X