Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
    Kan je de software niet gewoon vernieuwen?
    In theorie zou dqt kunnen op voorwaarde dat de nieuwe software geen sterkere hardware vereist. Maar de automobielfabrikanten kiezen ervoor dat niet te doen. In principe zouden ze ook perfect de hardware vervangbaar kunnen maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Is er iemand die weet als de airco compressor in verschillende standen kan draaien?
      Sinds de koude is m'n verbruik toch 1-2l gezakt en gezien de dealer zij dat de compressor niet meer werkt onder de 4°C is dat misschien de reden van het hoge verbruik? Als mijn auto vol met vocht zit en die airco dat probeert weg te werken... ??

Ben maar luidop aan het denken dus ik kan er ook volledig naast zitten hé
      Ik weet niet hoe het bij audi is, maar wel bij mercedes, en gezien elk merk zijn airco in een paar winkels moet gaan kopen zal het wel ver hetzelfde zijn.
      Zoals ik eerder al schreef, koud weer, onder 4c, onder 7 bij mb dacht ik, airco af, bescherming voor vries.
      Bij geen koeling nodig ook af, bij koeling, afhankelijk van gevraagde vermogen, werkt met soort magneetkoppeling zodat de compressor niet altijd mee moet draaien, dit om brandstofverbruik te doen dalen.
      Zet je de ontwasem stand op, airco aan, lucht over de verdamper om te ontvochtigen.
      Als je de stand hebt om de auto nog een 15min tot 30min na uitstappen te verwarmen, zet dat dan af, brengt veel vocht binnen.

Nu, ze doen altijd wat anders, laatste probleem bij MB was bv dat sinds midden 2008 de autos na een uur stilstand aandampten, na een uur ging blijkbaar die afsluitklep open en de ventilator aan op lage stand om de verdamper te verluchten en schimmel/reuk vorming tegen te gaan, ondertussen is dat verholpen door een softupdate.

Misschien is er bij jou iets mis met die magneetkoppeling zodat die compressor altijd vol vermogen draait (je verbruik), of met een klep die niet afsluit bij parkeren (vocht)

Kan je de airco neit afzetten, EC stand, zodat enkel de verwarming nog werkt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
        Ik weet niet hoe het bij audi is, maar wel bij mercedes, en gezien elk merk zijn airco in een paar winkels moet gaan kopen zal het wel ver hetzelfde zijn.
        Zoals ik eerder al schreef, koud weer, onder 4c, onder 7 bij mb dacht ik, airco af, bescherming voor vries.
        Bij geen koeling nodig ook af, bij koeling, afhankelijk van gevraagde vermogen, werkt met soort magneetkoppeling zodat de compressor niet altijd mee moet draaien, dit om brandstofverbruik te doen dalen.
        Zet je de ontwasem stand op, airco aan, lucht over de verdamper om te ontvochtigen.
        Als je de stand hebt om de auto nog een 15min tot 30min na uitstappen te verwarmen, zet dat dan af, brengt veel vocht binnen.

Nu, ze doen altijd wat anders, laatste probleem bij MB was bv dat sinds midden 2008 de autos na een uur stilstand aandampten, na een uur ging blijkbaar die afsluitklep open en de ventilator aan op lage stand om de verdamper te verluchten en schimmel/reuk vorming tegen te gaan, ondertussen is dat verholpen door een softupdate.

Misschien is er bij jou iets mis met die magneetkoppeling zodat die compressor altijd vol vermogen draait (je verbruik), of met een klep die niet afsluit bij parkeren (vocht)

Kan je de airco neit afzetten, EC stand, zodat enkel de verwarming nog werkt?
        Ik kan de airco afzetten maar blijft dan ook aandampen hoor. Als ik eens in de garage ben zal ik dat eens proberen uit te vissen hoe het zit met die compressor bij Audi.

Thx voor de uitleg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          Je hebt het toch niet op mij hoop ik.
          Ik zou niet durven,rij jij traag?

Comment

• Hier eindelijk enkele foto's van de mijne:
            Deze week ook een topic aanmaken in Mijn Wagen

Kort de details:
            Audi A5 2.0 TDI
            Afterservice: Zwarte carbonfolie op dak, sideskirts, grille 3 liter
            Voor binnenkort: S-line ext. diffusor, chiptuning

Eerst had ik de RS6 velgen in het antraciet besteld.
            Vervolgens bleek dat die voor de A5 niet in het antraciet te verkrijgen zijn, dit was enkele weken voor levering. Heb het dan zo gelaten (alu RS6 velgen).
            Auto werd geleverd, nog geen velgen. Een week later komen de 'verkeerde' velgen toe. De S5 velgen zoals op foto's te zien is. Heb ik uiteraard zo gelaten, want is minstens even mooi.

Edit: De nummerplaat is er niet om gedaan (005-..) voor een A5, maar is wel leuk meegenomen :-)
            Even vermelden omdat ik die vraag toch al enkele keren gekregen had

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
              Ik zou niet durven,rij jij traag?
              Dat zou zonde zijn van al die power .

'k Ga binnenkort trouwens een 3.0 TDI Tiptronic tijstrijden, samen met m'n schoonpa.

Comment

Goed gezegd en mijn Michelin's zijn goedgekeurd, zeker op sneeuw geven ze geen krimp
                Voor mij is er maar één band die goed scoort qua grip,comfort en vooral levensduur,en zeker
                voor die prijs.
                Er is ook geen enkele band gemakkelijker te monteren dan een Michelin.
                Straks mijn Nokian's WR G2 nog eens gaan testen Gaan met die banaan.
                Filmpje maken misschien?
                Vorig jaar heel verrast door de grip van deze winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                  Voor mij is er maar één band die goed scoort qua grip,comfort en vooral levensduur,en zeker
                  voor die prijs.
                  Er is ook geen enkele band gemakkelijker te monteren dan een Michelin.
                  Straks mijn Nokian's WR G2 nog eens gaan testen Gaan met die banaan.
                  Filmpje maken misschien?
                  Vorig jaar heel verrast door de grip van deze winterbanden.
                  Zit hier in een industriepark, veel vrachtwagens raken niet meer boven
                  T'is glad hoor want op het ijs hadden m'n banden er ook geen zin meer in

Comment

• Waar zitten al die quattro-rijders hier? Deze morgen ook stapvoets mijn gasten naar school gebracht. Ik reed alsof ik elke 5 meter recht op een boom kon afglijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                      Waar zitten al die quattro-rijders hier? Deze morgen ook stapvoets mijn gasten naar school gebracht. Ik reed alsof ik elke 5 meter recht op een boom kon afglijden...
                      De quattro gasten zitten oftewel nog gefrustreerd achter hun pc , of zijn veel plezier aan 't beleven op de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        De quattro gasten zitten oftewel nog gefrustreerd achter hun pc , of zijn veel plezier aan 't beleven op de baan.
                        Spot on!

Comment

Zit hier in een industriepark, veel vrachtwagens raken niet meer boven
                          T'is glad hoor want op het ijs hadden m'n banden er ook geen zin meer in
                          Aan alles zit een grens.

Comment

• morgen ga ik de winterbanden halen,
                            hebben jullie ervaring met winterbanden? welke moet ik nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                              morgen ga ik de winterbanden halen,
                              hebben jullie ervaring met winterbanden? welke moet ik nemen?
                              Ben je gek, morgen is de sneeuw opnieuw weg!

Comment

• ga volgende week naar duitsland, daar zijn de winterbanden verplicht
                                de prijs ligt tussen 100-200 euro per stuk.
                                zijn de Nankang banden net zo goed als de Goodyears (100 vs 190 euro)??

Comment

ga volgende week naar duitsland, daar zijn de winterbanden verplicht
                                  (...)
                                  Dat is niet helemaal juist. De wet in Duitsland schrijft voor dat je wagen moet aangepast zijn aan het winterweer. Als er sneeuw ligt of het vriest, dan betekent dat idd dat je winterbanden, sneuwbanden of zelfs sneeuwkettingen moet hebben. Maar het is zeker niet zo dat je automatisch winterbanden moet hebben tijdens de winter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Dat is niet helemaal juist. De wet in Duitsland schrijft voor dat je wagen moet aangepast zijn aan het winterweer. Als er sneeuw ligt of het vriest, dan betekent dat idd dat je winterbanden, sneuwbanden of zelfs sneeuwkettingen moet hebben. Maar het is zeker niet zo dat je automatisch winterbanden moet hebben tijdens de winter.
                                    Is het niet zo dat, mocht je een ongeval hebben en de wegen liggen er winters bij én je hebt dan geen winterbanden of sneeuwkettingen, je niet verzekerd bent?

Comment

• de paul, het klopt wat je schrijft
                                      de kans is zeer groot dat volgende week sneuw in Duitsland ligt,

ik vraag me af of de winterbanden veeeel beter zijn dan goede zomer Michelins
                                      veiligheid is het belangrijkst

Comment

de paul, het klopt wat je schrijft
                                        de kans is zeer groot dat volgende week sneuw in Duitsland ligt,

ik vraag me af of de winterbanden veeeel beter zijn dan goede zomer Michelins
                                        veiligheid is het belangrijkst
                                        Ja, absoluut. Gar kein Vergleich! Hangt er trouwens ook van af waar in Duitsland je moet zijn. In het Zuiden, de Eifel, de streek rond Fulda, het Oosten: absolute must. Ik verzeker je, je mag het niet gedroomd hebben om ergens te blijven steken in Duitsland. Niet dat je met sneeuwbanden ook niet kunt blijven steken overigens. Als het sneeuwt en je wilt naar huis, maar het is nog een half uur naar de dichtstbijzijnde Autobahn, dan heb je best winterbanden... Op de hellingen: winterbanden.

Comment

• Audi B&O DIEST mag je ook toevoegen aan het lijstje van slechte garages !
                                          Vooraleer op onderhoud te gaan heb ik eerst ff telefonisch contact genomen met hun om de prijs te kennen om me later niet zomaar alles te kunnen aansmeren.
                                          Bij het afhalen van de wagen was de prijs zo maar eventjes met 125 euro gestegen zonder speciale zaken ( 30.000 km smering).
                                          Toen ik hun erover aansprak kreeg ik eerst te horen dat ze meer olie hadden moeten gebruiken dan eerst gedacht. STEL U VOOR !! 8,5 liter olie aangerekend terwijl de handleiding spreekt van 7,6.
                                          Daarna was het: de prijs die ik aan de telefoon doorgekregen had was zonder BTW wat uiteindelijk ook niet klopt. Je staat gewoon machteloos aangezien je de wagensleutels niet terug krijgt zonder te betalen.
                                          Stelletje bedriegers zijn het.

Comment

Working...
                                          X