Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenIs er iemand die weet als de airco compressor in verschillende standen kan draaien?
Sinds de koude is m'n verbruik toch 1-2l gezakt en gezien de dealer zij dat de compressor niet meer werkt onder de 4°C is dat misschien de reden van het hoge verbruik? Als mijn auto vol met vocht zit en die airco dat probeert weg te werken... ??
Ben maar luidop aan het denken dus ik kan er ook volledig naast zitten hé
Zoals ik eerder al schreef, koud weer, onder 4c, onder 7 bij mb dacht ik, airco af, bescherming voor vries.
Bij geen koeling nodig ook af, bij koeling, afhankelijk van gevraagde vermogen, werkt met soort magneetkoppeling zodat de compressor niet altijd mee moet draaien, dit om brandstofverbruik te doen dalen.
Zet je de ontwasem stand op, airco aan, lucht over de verdamper om te ontvochtigen.
Als je de stand hebt om de auto nog een 15min tot 30min na uitstappen te verwarmen, zet dat dan af, brengt veel vocht binnen.
Nu, ze doen altijd wat anders, laatste probleem bij MB was bv dat sinds midden 2008 de autos na een uur stilstand aandampten, na een uur ging blijkbaar die afsluitklep open en de ventilator aan op lage stand om de verdamper te verluchten en schimmel/reuk vorming tegen te gaan, ondertussen is dat verholpen door een softupdate.
Misschien is er bij jou iets mis met die magneetkoppeling zodat die compressor altijd vol vermogen draait (je verbruik), of met een klep die niet afsluit bij parkeren (vocht)
Kan je de airco neit afzetten, EC stand, zodat enkel de verwarming nog werkt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIk weet niet hoe het bij audi is, maar wel bij mercedes, en gezien elk merk zijn airco in een paar winkels moet gaan kopen zal het wel ver hetzelfde zijn.
Zoals ik eerder al schreef, koud weer, onder 4c, onder 7 bij mb dacht ik, airco af, bescherming voor vries.
Bij geen koeling nodig ook af, bij koeling, afhankelijk van gevraagde vermogen, werkt met soort magneetkoppeling zodat de compressor niet altijd mee moet draaien, dit om brandstofverbruik te doen dalen.
Zet je de ontwasem stand op, airco aan, lucht over de verdamper om te ontvochtigen.
Als je de stand hebt om de auto nog een 15min tot 30min na uitstappen te verwarmen, zet dat dan af, brengt veel vocht binnen.
Nu, ze doen altijd wat anders, laatste probleem bij MB was bv dat sinds midden 2008 de autos na een uur stilstand aandampten, na een uur ging blijkbaar die afsluitklep open en de ventilator aan op lage stand om de verdamper te verluchten en schimmel/reuk vorming tegen te gaan, ondertussen is dat verholpen door een softupdate.
Misschien is er bij jou iets mis met die magneetkoppeling zodat die compressor altijd vol vermogen draait (je verbruik), of met een klep die niet afsluit bij parkeren (vocht)
Kan je de airco neit afzetten, EC stand, zodat enkel de verwarming nog werkt?
Thx voor de uitleg!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenJe hebt het toch niet op mij hoop ik.
Comment
-
Hier eindelijk enkele foto's van de mijne:
Deze week ook een topic aanmaken in Mijn Wagen
Kort de details:
Audi A5 2.0 TDI
Afterservice: Zwarte carbonfolie op dak, sideskirts, grille 3 liter
Voor binnenkort: S-line ext. diffusor, chiptuning
Eerst had ik de RS6 velgen in het antraciet besteld.
Vervolgens bleek dat die voor de A5 niet in het antraciet te verkrijgen zijn, dit was enkele weken voor levering. Heb het dan zo gelaten (alu RS6 velgen).
Auto werd geleverd, nog geen velgen. Een week later komen de 'verkeerde' velgen toe. De S5 velgen zoals op foto's te zien is. Heb ik uiteraard zo gelaten, want is minstens even mooi.
Edit: De nummerplaat is er niet om gedaan (005-..) voor een A5, maar is wel leuk meegenomen :-)
Even vermelden omdat ik die vraag toch al enkele keren gekregen had
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenIk zou niet durven,rij jij traag?
'k Ga binnenkort trouwens een 3.0 TDI Tiptronic tijstrijden, samen met m'n schoonpa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenGoed gezegd en mijn Michelin's zijn goedgekeurd, zeker op sneeuw geven ze geen krimp
voor die prijs.
Er is ook geen enkele band gemakkelijker te monteren dan een Michelin.
Straks mijn Nokian's WR G2 nog eens gaan testen Gaan met die banaan.
Filmpje maken misschien?
Vorig jaar heel verrast door de grip van deze winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenVoor mij is er maar één band die goed scoort qua grip,comfort en vooral levensduur,en zeker
voor die prijs.
Er is ook geen enkele band gemakkelijker te monteren dan een Michelin.
Straks mijn Nokian's WR G2 nog eens gaan testen Gaan met die banaan.
Filmpje maken misschien?
Vorig jaar heel verrast door de grip van deze winterbanden.
T'is glad hoor want op het ijs hadden m'n banden er ook geen zin meer in
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk BerichtenWaar zitten al die quattro-rijders hier? Deze morgen ook stapvoets mijn gasten naar school gebracht. Ik reed alsof ik elke 5 meter recht op een boom kon afglijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe quattro gasten zitten oftewel nog gefrustreerd achter hun pc , of zijn veel plezier aan 't beleven op de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenZit hier in een industriepark, veel vrachtwagens raken niet meer boven
T'is glad hoor want op het ijs hadden m'n banden er ook geen zin meer in
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtenmorgen ga ik de winterbanden halen,
hebben jullie ervaring met winterbanden? welke moet ik nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtenga volgende week naar duitsland, daar zijn de winterbanden verplicht
(...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenDat is niet helemaal juist. De wet in Duitsland schrijft voor dat je wagen moet aangepast zijn aan het winterweer. Als er sneeuw ligt of het vriest, dan betekent dat idd dat je winterbanden, sneuwbanden of zelfs sneeuwkettingen moet hebben. Maar het is zeker niet zo dat je automatisch winterbanden moet hebben tijdens de winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtende paul, het klopt wat je schrijft
de kans is zeer groot dat volgende week sneuw in Duitsland ligt,
ik vraag me af of de winterbanden veeeel beter zijn dan goede zomer Michelins
veiligheid is het belangrijkst
Comment
-
Audi B&O DIEST mag je ook toevoegen aan het lijstje van slechte garages !
Vooraleer op onderhoud te gaan heb ik eerst ff telefonisch contact genomen met hun om de prijs te kennen om me later niet zomaar alles te kunnen aansmeren.
Bij het afhalen van de wagen was de prijs zo maar eventjes met 125 euro gestegen zonder speciale zaken ( 30.000 km smering).
Toen ik hun erover aansprak kreeg ik eerst te horen dat ze meer olie hadden moeten gebruiken dan eerst gedacht. STEL U VOOR !! 8,5 liter olie aangerekend terwijl de handleiding spreekt van 7,6.
Daarna was het: de prijs die ik aan de telefoon doorgekregen had was zonder BTW wat uiteindelijk ook niet klopt. Je staat gewoon machteloos aangezien je de wagensleutels niet terug krijgt zonder te betalen.
Stelletje bedriegers zijn het.
Comment
Comment