Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
    het verschil met winterbanden is enorm
    Ik ben te laat in actie geschoten. Tot een paar weken geleden was het nog een erg warme herfst, opwarming van de aarde enzo. Ook al zou de temperatuur zakken tot op het vriespunt, een winterband is eigenlijk pas echt nuttig als het begint te sneeuwen. En dan nu, -10° en zoveel sneeuw, damn. En 't gaat deze week zelfs nog doorgaan eh, ongelofelijk. 't Is de 2de of 3de witte kerst die ik me kan herinneren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
      Kan je je factuur eens inscannen (zonder persoonlijke gegevens) en in dit of het grote onderhoudsprijzen-topic posten? http://www.autoforum.be/showthread.php?t=15251
      Done!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten

20inch +255 banden = skilatjes in de sneeuw en is dus ook not done.
        265/30 R20 & 255/35 R19
        Last edited by ; 20/12/2009, 19:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
          Onderdeel is momenteel niet leverbaar/back-order, tenzij er ergens een dealer dit nog op stock zou hebben liggen (kans is erg klein). Prijs voor het onderdeel zit ergens rond de 800 €.
          Inderdaad, prijs is €666 excl. BTW en plaatsing
          Last edited by ; 20/12/2009, 21:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
            265/30 R20 & 255/35 R19
            LOL inderdaad, ik mis mij daar elke keer in.
            thx man!

Comment

• Vandaag wat pics genomen en voor alle liefhebbers eens geüpload

Comment

• nog enkele:

Comment

• en dan nog een paar

Comment

Deze morgen dan toch moeten uithalen en zelf aan 20km/h met ESP off kwam ik met moeite vooruit!!

Ik kan net nog het begin van mijn oprit oprijden en dan stond hij vast... niet meer verder te krijgen.

20inch +255 banden = skilatjes in de sneeuw en is dus ook not done.
                    I feel you !

Comment

en dan nog een paar
                      Heb je auto uit de garage gehaald om naar de car-wash te rijden mss

Comment

en dan nog een paar

Je hebt nu een volledig nieuwe S line- achterbumper laten monteren. Ik bedoel S line bumper + diffusor. Of zie ik dit verkeerd ?!

Comment

• Gisterenavond kreeg ik het ook in m'n bol om naar de bioscoop te rijden, onderweg 3 keer ESP moeten afzetten omdat ik me vastreed en hem telkens even in achteruit moeten gooien om me terug los te rijden, man man man (255/35/19). En dan te weten dat ik gratis winterbanden kan krijgen (leasecontract), maar omdat ik lelijke 17"ers heb kon ik het niet over m'n hart krijgen (stupid me!).

Nu heb ik pas echt een slee (en dan heb ik het niet over de grootte van de auto hehe) en m'n opendak kraakt en piept dat het een lieve lust is, toch ook maar eens naar laten kijken, heb al 12000 km op 3 maanden, dus nog 3000 km tot eerste onderhoudsbeurt!

Trouwens een vraagje: doen jullie iets extra qua onderhoud/wasbeurt ivm het zout op de weg?

Happy snowgliding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                            Gisterenavond kreeg ik het ook in m'n bol om naar de bioscoop te rijden, onderweg 3 keer ESP moeten afzetten omdat ik me vastreed en hem telkens even in achteruit moeten gooien om me terug los te rijden, man man man (255/35/19). En dan te weten dat ik gratis winterbanden kan krijgen (leasecontract), maar omdat ik lelijke 17"ers heb kon ik het niet over m'n hart krijgen (stupid me!).

Nu heb ik pas echt een slee (en dan heb ik het niet over de grootte van de auto hehe) en m'n opendak kraakt en piept dat het een lieve lust is, toch ook maar eens naar laten kijken, heb al 12000 km op 3 maanden, dus nog 3000 km tot eerste onderhoudsbeurt!

Trouwens een vraagje: doen jullie iets extra qua onderhoud/wasbeurt ivm het zout op de weg?

Happy snowgliding
                            ESP kun je denk ik niet afzetten op de A5. Dat knopje "ESP off" is een bedrieger. Het zet in feite alleen de tractiecontrole uit. Iets wat je in principe alleen moet doen als je sneeuwkettingen gebruikt.
                            Ik ben zelf nog nooit vastgereden. Vertrekken in 2de versnelling en gas doseren lost al heel veel op.

Dat open dak dat piept en kraakt is 'normaal', het is te zeggen: het is een gekend fenomeen waar niks aan te doen valt, en meteen ook de reden waarom ik mijn auto zonder dat heb besteld. Nu bij vriesweer etc kraakt en piept dat natuurlijk nog harder, dat verbetert vanzelf weer wanneer het gaat dooien.

Een extra onderhoudsbeurt in de zin van ermee naar de garage te gaan is enkel een verspilling van geld. De motorolie, koelvloestof etc is voorzien op alle weersomstandigheden.
                            Wat je wel moet doen (is verplicht als je van je auto houdt) is na het dooien uw auto onderaan en in de wielkassen overloedig afspelen met een tuinslang. Eventueel een paar keer herhalen zolang er geen fixe regenbui geweest is die alle pekel van de weg ruimt.

Van mijn part mogen ze onmiddellijk stoppen met het strooien op de wegen. Kunnen ze nu niet gewoon doen zoals in Zwitserland? Sneeuwruimer, gevolgd door machine met borstels, gevolgd door een laagje fijn zand en winterbanden verplicht voor iedereen. Onze auto's zouden er wel bij varen en onze veiligheid ook.

(btw, leuke avatar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                              Je hebt nu een volledig nieuwe S line- achterbumper laten monteren. Ik bedoel S line bumper + diffusor. Of zie ik dit verkeerd ?!
                              yep, inderdaad. Volledige bumper met diffusor

Comment

• Auto is terug binnen, ondergesneeuwde parking oprijden met de A5 en winterbanden ging vlotjes
                                Maar met de A4 vervangwagen vertrekken ging niet, ze zijn met 3 mogen komen duwen en ik glijd langs alle kanten weg. Amai, nu merk ik pas het verschil en besef ik waarom sommige mensen de voorbije week ZO TRAAG reden... Leve Michelin PA3

Maar mijn deur van de A5 ging deze morgen wel niet meer dicht, ruit vastgevroren dus dat mechanisme om uw ruit te zakken werkte niet.

ESP afzetten: blijven duwen. Eerst gaat de ASR af en na 5 sec ook de ESP.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Auto is terug binnen, ondergesneeuwde parking oprijden met de A5 en winterbanden ging vlotjes
                                  Maar met de A4 vervangwagen vertrekken ging niet, ze zijn met 3 mogen komen duwen en ik glijd langs alle kanten weg. Amai, nu merk ik pas het verschil en besef ik waarom sommige mensen de voorbije week ZO TRAAG reden... Leve Michelin PA3

Maar mijn deur van de A5 ging deze morgen wel niet meer dicht, ruit vastgevroren dus dat mechanisme om uw ruit te zakken werkte niet.

Klopt, boven de 60km/h gaat hij weer automatisch aan

Comment

• Ik lees hier graag dat velen zo goed vooruit gaan met hun winterbanden en/of quattro, maar dat was dus zeker niet het geval voor die domme kloot die tegen mij geknald is, terwijl ik stil stond nota bene.
                                    Winterbanden verplichten zoals in D en CH !!
                                    Sorry moest het even kwijt, ook al rij ik maar met A4 terwijl ik zot ben van A5...

Comment

yep, inderdaad. Volledige bumper met diffusor
                                      ik ben niet zeker maar ik geloof dat men zich afvroeg of de s-line diffusor te monteren was op een niet s-line bumper.

christopher heeft dit laten doen en ik denk dat de mensen benieuwd waren of ze het in jouw garage ook konden.

nu speelt het geen rol meer eigenlijk want je hebt heel de bumper laten veranderen

but i like it

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        COOL! Wist ik niet, dank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                                          ik ben niet zeker maar ik geloof dat men zich afvroeg of de s-line diffusor te monteren was op een niet s-line bumper.

christopher heeft dit laten doen en ik denk dat de mensen benieuwd waren of ze het in jouw garage ook konden.

nu speelt het geen rol meer eigenlijk want je hebt heel de bumper laten veranderen

but i like it
                                          Inderdaad, de oude bumper is eraf gehaald en hebben ze een nieuwe gestoken met diffusor.

Comment

Working...
                                          X