Oorspronkelijk geplaatst door doc29
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenKan je je factuur eens inscannen (zonder persoonlijke gegevens) en in dit of het grote onderhoudsprijzen-topic posten? http://www.autoforum.be/showthread.php?t=15251
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
20inch +255 banden = skilatjes in de sneeuw en is dus ook not done.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenOnderdeel is momenteel niet leverbaar/back-order, tenzij er ergens een dealer dit nog op stock zou hebben liggen (kans is erg klein). Prijs voor het onderdeel zit ergens rond de 800 €.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten265/30 R20 & 255/35 R19
thx man!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk BerichtenDeze morgen dan toch moeten uithalen en zelf aan 20km/h met ESP off kwam ik met moeite vooruit!!
Ik kan net nog het begin van mijn oprit oprijden en dan stond hij vast... niet meer verder te krijgen.
20inch +255 banden = skilatjes in de sneeuw en is dus ook not done.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenen dan nog een paar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenen dan nog een paar
Comment
-
Gisterenavond kreeg ik het ook in m'n bol om naar de bioscoop te rijden, onderweg 3 keer ESP moeten afzetten omdat ik me vastreed en hem telkens even in achteruit moeten gooien om me terug los te rijden, man man man (255/35/19). En dan te weten dat ik gratis winterbanden kan krijgen (leasecontract), maar omdat ik lelijke 17"ers heb kon ik het niet over m'n hart krijgen (stupid me!).
Nu heb ik pas echt een slee (en dan heb ik het niet over de grootte van de auto hehe) en m'n opendak kraakt en piept dat het een lieve lust is, toch ook maar eens naar laten kijken, heb al 12000 km op 3 maanden, dus nog 3000 km tot eerste onderhoudsbeurt!
Trouwens een vraagje: doen jullie iets extra qua onderhoud/wasbeurt ivm het zout op de weg?
Happy snowgliding
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk BerichtenGisterenavond kreeg ik het ook in m'n bol om naar de bioscoop te rijden, onderweg 3 keer ESP moeten afzetten omdat ik me vastreed en hem telkens even in achteruit moeten gooien om me terug los te rijden, man man man (255/35/19). En dan te weten dat ik gratis winterbanden kan krijgen (leasecontract), maar omdat ik lelijke 17"ers heb kon ik het niet over m'n hart krijgen (stupid me!).
Nu heb ik pas echt een slee (en dan heb ik het niet over de grootte van de auto hehe) en m'n opendak kraakt en piept dat het een lieve lust is, toch ook maar eens naar laten kijken, heb al 12000 km op 3 maanden, dus nog 3000 km tot eerste onderhoudsbeurt!
Trouwens een vraagje: doen jullie iets extra qua onderhoud/wasbeurt ivm het zout op de weg?
Happy snowgliding
Ik ben zelf nog nooit vastgereden. Vertrekken in 2de versnelling en gas doseren lost al heel veel op.
Dat open dak dat piept en kraakt is 'normaal', het is te zeggen: het is een gekend fenomeen waar niks aan te doen valt, en meteen ook de reden waarom ik mijn auto zonder dat heb besteld. Nu bij vriesweer etc kraakt en piept dat natuurlijk nog harder, dat verbetert vanzelf weer wanneer het gaat dooien.
Een extra onderhoudsbeurt in de zin van ermee naar de garage te gaan is enkel een verspilling van geld. De motorolie, koelvloestof etc is voorzien op alle weersomstandigheden.
Wat je wel moet doen (is verplicht als je van je auto houdt) is na het dooien uw auto onderaan en in de wielkassen overloedig afspelen met een tuinslang. Eventueel een paar keer herhalen zolang er geen fixe regenbui geweest is die alle pekel van de weg ruimt.
Van mijn part mogen ze onmiddellijk stoppen met het strooien op de wegen. Kunnen ze nu niet gewoon doen zoals in Zwitserland? Sneeuwruimer, gevolgd door machine met borstels, gevolgd door een laagje fijn zand en winterbanden verplicht voor iedereen. Onze auto's zouden er wel bij varen en onze veiligheid ook.
(btw, leuke avatar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk BerichtenJe hebt nu een volledig nieuwe S line- achterbumper laten monteren. Ik bedoel S line bumper + diffusor. Of zie ik dit verkeerd ?!
Comment
-
Auto is terug binnen, ondergesneeuwde parking oprijden met de A5 en winterbanden ging vlotjes
Maar met de A4 vervangwagen vertrekken ging niet, ze zijn met 3 mogen komen duwen en ik glijd langs alle kanten weg. Amai, nu merk ik pas het verschil en besef ik waarom sommige mensen de voorbije week ZO TRAAG reden... Leve Michelin PA3
Maar mijn deur van de A5 ging deze morgen wel niet meer dicht, ruit vastgevroren dus dat mechanisme om uw ruit te zakken werkte niet.
ESP afzetten: blijven duwen. Eerst gaat de ASR af en na 5 sec ook de ESP.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenAuto is terug binnen, ondergesneeuwde parking oprijden met de A5 en winterbanden ging vlotjes
Maar met de A4 vervangwagen vertrekken ging niet, ze zijn met 3 mogen komen duwen en ik glijd langs alle kanten weg. Amai, nu merk ik pas het verschil en besef ik waarom sommige mensen de voorbije week ZO TRAAG reden... Leve Michelin PA3
Maar mijn deur van de A5 ging deze morgen wel niet meer dicht, ruit vastgevroren dus dat mechanisme om uw ruit te zakken werkte niet.
ESP afzetten: blijven duwen. Eerst gaat de ASR af en na 5 sec ook de ESP.
Comment
-
Ik lees hier graag dat velen zo goed vooruit gaan met hun winterbanden en/of quattro, maar dat was dus zeker niet het geval voor die domme kloot die tegen mij geknald is, terwijl ik stil stond nota bene.
Winterbanden verplichten zoals in D en CH !!
Sorry moest het even kwijt, ook al rij ik maar met A4 terwijl ik zot ben van A5...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenyep, inderdaad. Volledige bumper met diffusor
christopher heeft dit laten doen en ik denk dat de mensen benieuwd waren of ze het in jouw garage ook konden.
nu speelt het geen rol meer eigenlijk want je hebt heel de bumper laten veranderen
but i like it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenESP afzetten: blijven duwen. Eerst gaat de ASR af en na 5 sec ook de ESP.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichtenik ben niet zeker maar ik geloof dat men zich afvroeg of de s-line diffusor te monteren was op een niet s-line bumper.
christopher heeft dit laten doen en ik denk dat de mensen benieuwd waren of ze het in jouw garage ook konden.
nu speelt het geen rol meer eigenlijk want je hebt heel de bumper laten veranderen
but i like it
Comment
Comment