Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• H&R spacers zijn zeer goed en betaalbaar

Comment

• audi telefoon

weet er iemand of je een geluidssignaal kan instellen bij het binnenkomen van een sms op de ingebouwde audi carkit ? Nu zie ik enkel aan het kleine icoon op het mmi scherm dat er een sms is binnengekomen waardoor ik het altijd veel te laat opmerk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Op mijne Z was da 15 vanvoor en 25 vanachter, per kant. 55.000km mee gereden zonder issues
        heb je daar nog meer pics van eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
          Beltar, dat is toch levensgevaarlijk(((((
          stel dat het op de snelweg gebeurt terfijl je 250km per uur rijdt
          Was de centerring die afgeboken is (te dun bij een 10mm spacer) dus wiel blijft vastzitten, maar geeft lichte trilling zoals bij een slecht gebalanceerd wiel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Smeltoven? Er was nooit iets mis met die velg eh, is van mijn "standaardset" waarmee de wagen werd afgeleverd en daar is niet de minste schade aan, ... de smeltoven klinkt nogal overdreven destructief.

Na de bandenwissel van afgelopen zaterdag (nieuwe winterbanden, Vredestein 245/40 R18 97 W Wintrac Xtreme XL FSL ), kwam ik zaterdagavond plots met een half lekke achterband thuis. I'm no expert, 't is de eerste keer dat ik zoiets meemaak om zonder zogezegde schade aan velg & band, alsnog lek te rijden. Ik zou eerder denken dat het aan de band lag. Met "vloeibaar rubber" hebben ze de velgrand ingesmeerd om een betere verzegeling te verkrijgen. Uitgevoerd bij Donckers.
            Het probleem is eigenlijk dat de bandenboerkes geen tijd hebben,noch de moeite doen om
            de velgrand proper te maken en het achtergebleven rubber te verwijderen.
            Bij lichtmetalen velgen gebeurt het regelmatig dat er rubber achterblijft,bij stalen velgen nog nooit voorgehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
              Was de centerring die afgeboken is (te dun bij een 10mm spacer) dus wiel blijft vastzitten, maar geeft lichte trilling zoals bij een slecht gebalanceerd wiel.
              Heb hetzelfde voorgehad met de 10mm spacers en heb daarom nu 15mm steken en tot nu toe blijven ze heel.
              @doc29.Met de spacers van de BBS velgen is dit geen probleem omdat de velg een naafgat heeft van 80mm
              en de wagen 66,1 als ik me niet vergis.
              De spacer doet dus eigenlijk een beetje dienst als centerring.

Comment

• Jimmy,
                ik was van plan om voor 10mm te doen en achter 20, denk dat het geen probleem gaat zijn

Comment

Jimmy,
                  ik was van plan om voor 10mm te doen en achter 20, denk dat het geen probleem gaat zijn
                  10mm werd mij ook afgeraden door de bandenboer dus vooraan ging er niets komen. Pas er dus mee op want er zijn er al een paar waarvan ze vooraan gebroken zijn wegens te smal!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                    Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    10mm werd mij ook afgeraden door de bandenboer dus vooraan ging er niets komen. Pas er dus mee op want er zijn er al een paar waarvan ze vooraan gebroken zijn wegens te smal!!
                    Zo een smalle spacers moet je pakken zonder centreerring.

En als te smalle spacers gevaarlijk zouden zijn wegens kans op breken, waarom kun je dan bij Porsche als fabrieksoptie 5mm spacers krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      heb je daar nog meer pics van eigenlijk?
                      Ja maar dat zou redelijk off-topic zijn hier he?

Comment

Jimmy,
                        Let op,als je BBS velgen gaat kopen waar spacers bijgeleverd worden van,bvb.10mm om de juiste ET waarde te halen,dan
                        heb je eigenlijk je spoor niet breder gemaakt hé.
                        Dan zouden er eigenlijk van 20mm moeten bijgeleverd worden,maar dat is denk ik niet leverbaar.
                        Enige oplossing hiervoor is een centreerring van 80mm naar 66,5 en dan een spacer 20mm om 10mm spoorverbreding te hebben.
                        Ofwel op maat laten maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          Bij BBS velgen is het centergat 80mm,wat naar 66,5 moet,dus wordt de spacer aan het centergat ook nooit zo
                          dun als wanneer je van 66,5 naar 66,5 moet op 10mm.
                          Het is nogal moeilijk uit te leggen zonder voorbeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Zo een smalle spacers moet je pakken zonder centreerring.

En als te smalle spacers gevaarlijk zouden zijn wegens kans op breken, waarom kun je dan bij Porsche als fabrieksoptie 5mm spacers krijgen?
                            Als de wielas bvb.15mm uitsteekt bij de remschijf,dan heb je nog 10mm van de as waar het centergat van het wiel
                            op kan rusten.
                            Echter,als de wielas maar 8mm uitsteekt en je zet daar dan een 'schijf' van 5mm tussen,dan heb je slechts 3mm waar het
                            wiel op rust en dat is niet voldoende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                              Als de wielas bvb.15mm uitsteekt bij de remschijf,dan heb je nog 10mm van de as waar het centergat van het wiel
                              op kan rusten.
                              Echter,als de wielas maar 8mm uitsteekt en je zet daar dan een 'schijf' van 5mm tussen,dan heb je slechts 3mm waar het
                              wiel op rust en dat is niet voldoende.
                              ik wil niet in de soep spuwen, maar technische risiko's nemen om zuiver esthetische redenen vind ik iets over, want het verschil qua baanvastheid zal -denk ik- niet enorm voelbaar zijn

Comment

• 2 updates:

-Origineel zwart getinte achterruit
                                -Originele led-achterlichten

Meer fofo's & uitleg bij 'Mijn Duitse Auto'
                                Last edited by ; 14/01/2010, 19:33.

Comment

• Nick complimenten!!!!!
                                  is de achterruit vervangen?? en de zijruiten???
                                  fotos???

ik reed vandaag naast een X6, ik kon hem niet inhalen met mijn 275pks
                                  ik dacht dat het een 3,5d was

Comment

Nick complimenten!!!!!
                                    is de achterruit vervangen?? en de zijruiten???
                                    fotos???
                                    Voorlopig is enkel de achterruit vervangen. Over de zijruiten ben ik nog aan het twijfelen.

Meer foto's volgen later
                                    Last edited by ; 14/01/2010, 22:48.

Comment

• ik zou het doen!!!!!
                                      en ook de voor zijruiten , iets minder donker natuurlijk
                                      Nick ben je de garantie van Audi niet kwijt door auto te verlagen?

Comment

• iemand al meer dan 6,5 % korting gehad op A5 als particulier ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                          iemand al meer dan 6,5 % korting gehad op A5 als particulier ?
                                          ja, speel eens wat dealers tegen elkaar uit

Comment

Working...
                                          X