Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
    Ooit had ik een alfa 166 2.4jtd. Ik haalde m af bij Heinz (auto had toen18.000km en dus netjes gerodeerd) en bij de eerste start slipte de koppeling al door in 2e. Op de snelweg aan 2000/2500 opm plots plankgas en... daar ging de koppeling weer.
    Uiteindelijk werden op verschillende tijdstippen, koppeling, kruiskoppelingen van de cardans, silentblocks etc... allemaal vervangen, de motor trok gewoon heel de boel aan flarden. Motor heeft zelf nooit een krimp gegeven, geen olieverbruik , niets, maar al de rest.

    Mijn moto is: na vele jaren van (te) snel rijden: hou het standaard, dat duurt het langst en bezin wat beter over je aankoop , daarmee bedoel ik, denk goed na over je rijstijl en wat je van je auto verwacht.

    Op het p-forum schoot enkele weken geleden iedereen op mij als ik zei van het op circuit niet te bont te maken met vb een A5. écht waar die remmen zijn er niet op voorzien om rondje na rondje te scheuren. Een porsche kan daar wel tegen; Maar ook hier moet je ofwel je verstand gebruiken en tijdig de boel wat laten afkoelen ofwel moet je v-bereid zijn na een dag circuit een paar duizend euro aan banden en remmen te hangen.

    Eeb A5 3.0 is een ongelofelijk toffe streetracer, ie geeft je bakken plezier, maar het is nog altijd geen sportwagen.
    Beltar, ik ben content dat gij het zegt!
    Ik heb trouwens ook nog met een Porsche op circuits Zolder en Francorchamps gereden, al is dat wel 13 jaar geleden... (een van de laatste 944turbo, 250pk... was toen super, nu niks speciaals meer... heb er 3 jaar met gebold en dan verkocht wegens te veel km... )

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
      Ben eens benieuwd,hou je op de hoogte.
      Tx. Als het hen lukt, ga ik niet meer zitten sukkelen dan smijt ik m'n velgen daar ook binnen.

      Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
      Nog mensen die last hebben van overdreven spoorgevoeligheid (A5 3.0tdi) ?
      Wagen heeft over een half jaar al kleine ingreep gehad door Audi ten gevolge van trillingen (gekend probleem). Heb de indruk dat de veranderingen die ze gedaan hebben wel de trillingen opgelost hebben maar de koersvastheid bij minder goed wegdek verminderd hebben.

      Gelijkaardige ervaringen?
      Nope, ben altijd zeer weigerachtig geweest voor die zogenaamde oplossing. Meer flex = minder feedback... en wellicht ook meer spoorgevoeligheid. Heb weinig last van het wegdek. Dat is natuurlijk een relatief begrip, maar om een voorbeeld te geven, een BMW3 is heel wat spoorgevoeliger oa of vooral door de runflats.

      Heb wel meer en meer last van instabiliteit bij zijwind, ofwel is dat maar een idee, ofwel is er effectief al iets aan het slijten... en dan vermoedelijk eerder iets aan de achterophanging.

      Comment


      • Weet er iemand wat van een update aan het stuurhuis?De mijne moet op 10 mei binnen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
          Nog mensen die last hebben van overdreven spoorgevoeligheid (A5 3.0tdi) ?
          Wagen heeft over een half jaar al kleine ingreep gehad door Audi ten gevolge van trillingen (gekend probleem). Heb de indruk dat de veranderingen die ze gedaan hebben wel de trillingen opgelost hebben maar de koersvastheid bij minder goed wegdek verminderd hebben.

          Gelijkaardige ervaringen?

          spoorgevoeligheid is eigen aan brede banden, zeker vanaf 19 inch

          bedoel je trillingen aan het stuur ( meestal optredend bij bepaalde snelheid) ? dit is meestal te wijten aan een slechte aflijning en afstelling van de banden.... auto even binnen brengen in bandencentrale voor goede aflijning en probleem meestal opgelost

          behalve trillingen aan het stuur nog geen last van trillingen hier....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
            spoorgevoeligheid is eigen aan brede banden, zeker vanaf 19 inch

            bedoel je trillingen aan het stuur ( meestal optredend bij bepaalde snelheid) ? dit is meestal te wijten aan een slechte aflijning en afstelling van de banden.... auto even binnen brengen in bandencentrale voor goede aflijning en probleem meestal opgelost

            behalve trillingen aan het stuur nog geen last van trillingen hier....
            Hier geen probleem, wat niet wil zeggen dat je op het eerste vak op de snelweg de spoorvorming niet voelt, Maar als je met zo'n brede laagprofielers rijdt (20") is dat normaal.

            Beste tip: rij altijd op het derde vak!

            Comment


            • Trillingen aan het stuur bij bepaalde snelheden worden meestal en vooral veroorzaakt door slecht uitbalanceren van
              de wielen.
              Bandencentrales balanceren met een marge van 5 gram wat zowat de standaard is en voor de meesten niet voelbaar is maar
              dan heb je natuurlijk van die 'moeilijke' mensen zoals ik die dat wel voelen en/of een auto die hieraan erg gevoelig is.
              Banden voor persoonlijk gebruik balanceer ik dan ook uit tot op 1 gram nauwkeurig.
              Spoorgevoeligheid heeft vooral te maken met de uitlijning(camber en caster of zo?)
              En ja,de brede bandjes zijn hiervoor ook niet bevorderlijk.

              Comment


              • Ik had ook last van trillingen, zowel in het stuur als in de hele auto en dan voornamelijk op de snelweg en bij koudstart.
                Na een paar weken bij de dealer langs geweest. Er was volgens die mannen blijkbaar een "gewichtje" afgevallen.
                Na uitlijning weer de baan op maar trillingen bleven aanhouden.

                Nu staan er sinds een maand zomerbanden en OZ-velgen 19" op en weg zijn de trillingen.

                Blijkbaar ligt het probleem vaak bij het plaatsen van banden en velgen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guess Bekijk Berichten
                  Blijkbaar ligt het probleem vaak bij het plaatsen van banden en velgen.
                  Idd. Maar het is ook een eigenschap van de banden (eens gelezen op AMT.nl). Heb dat bij al m'n auto's vroeg of laat moeten ondervinden. Dat neemt ook af, of verdwijnt soms even snel als het gekomen is. Het geestige is dat ik met m'n Audi al bijna kan inschatten wanneer ik de shimmy ga hebben en wanneer niet. Als de auto bij mij thuis op de gladde betonvloer geparkeerd staat is er meestal niks aan de hand, zelfs al staat 'ie daar een week. Staat 'ie een halve dag op de oprit van m'n ouders (klinkers), rijd ik 's avonds naar huis met een lichte shimmy. Of het nu aan de ondergrond ligt of niet, 't moet toch wel lukken hé.

                  Is de shimmy een constante en nadrukkelijk aanwezig, dan is de band idd niet goed genoeg uitgelijnd.

                  Comment


                  • PS, @3.0TDI en Milltek eigenaars hier. Maakt die bij jullie ook zoveel kabaal als bij deze? (bij mij alleszins niet).

                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                    Klinkt als een Nissan GTR die minder toeren draait.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      PS, @3.0TDI en Milltek eigenaars hier. Maakt die bij jullie ook zoveel kabaal als bij deze? (bij mij alleszins niet).



                      Klinkt als een Nissan GTR die minder toeren draait.
                      4500opm met die diesel nergens voor nodig, die laatste 500 toeren is er niemand meer thuis in de paardestal. 4000 a 4100 , ideaal om te schakelen.
                      Misschien dat dat met de milltek wel anders is.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        4500opm met die diesel nergens voor nodig, die laatste 500 toeren is er niemand meer thuis in de paardestal. 4000 a 4100 , ideaal om te schakelen.
                        Misschien dat dat met de milltek wel anders is.
                        Ja, naar mijn gevoel lijkt die ook het beste gehad te hebben bij 4100tr... en toch is er volgens Audi het volle vermogen aanwezig tussen 4000 en 4400 tr/min.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Ja, naar mijn gevoel lijkt die ook het beste gehad te hebben bij 4100tr... en toch is er volgens Audi het volle vermogen aanwezig tussen 4000 en 4400 tr/min.
                          Die van mij krijgt vind ik een onnatuurlijke rauwe brul als hoger gaat, geeft ook te veel trillingen dan... 'k krijg er rillingen van; dat doet m precies geen deugd.
                          Bij de p is dat heel iets anders... rustig door tot 7200 en zien dat je niet in de begrenzer vliegt, want dat gebeurt snel.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                            PS, @3.0TDI en Milltek eigenaars hier. Maakt die bij jullie ook zoveel kabaal als bij deze? (bij mij alleszins niet).

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                            Klinkt als een Nissan GTR die minder toeren draait.
                            Klinkt echt lekker ! Hij zal zijn raampjes wel opengezet hebben

                            Comment


                            • Zijn er eigenlijk al alternatieven van de milltek cat back voor de 2.7 TDI?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                Ik blijf er zelf ook af, maar ik dacht dat een zekere Camarosa hier op het forum wel koppelingsproblemen gehad heeft. (maar wel vrij snel na zijn tuning)
                                volgens tuner Ziptuning doen ze een tiental wagens met dezelfde motor van de vag groep per dag en hebben volgens hun geen enkele tot hier toe met koppelingsproblemen, behalve ikke.
                                Maar welke gebreken gaan zich nog manifesteren na enige jaren bij die andere???
                                En gelukkig reed ik alleen "vlotjes en op koppel" en niet telkens plankgas want dan had ik mss direct problemen gehad. Anderzijds was tuning in die 3 mnd een zaligheid.
                                Na de problemen met mijn koppeling de wagen terug orr. laten zetten en nieuwe koppelingsplaat onder garantie gekregen. Tot nu toe na 6 mnd nog geen enkel probleem.
                                PS: motor = 136 pk 6M A4 avant en tuning was 180 pk en 390 nm

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guess Bekijk Berichten
                                  Ik had ook last van trillingen, zowel in het stuur als in de hele auto en dan voornamelijk op de snelweg en bij koudstart.
                                  Na een paar weken bij de dealer langs geweest. Er was volgens die mannen blijkbaar een "gewichtje" afgevallen.
                                  Na uitlijning weer de baan op maar trillingen bleven aanhouden.

                                  Nu staan er sinds een maand zomerbanden en OZ-velgen 19" op en weg zijn de trillingen.

                                  Blijkbaar ligt het probleem vaak bij het plaatsen van banden en velgen.
                                  Als er een gewichtje is afgevallen is het wiel opnieuw uitgebalanceerd en niet uitgelijnd.
                                  Welke OZ-velgen,geen pic's?
                                  En idd.velgen van de betere merken zoals OZ,BBS enz. zijn zelfs beter in balans dan de meeste OEM velgen.
                                  Heb bij mij voorlopig terug de BBS velgen geplaatst wegens in voorgaande posts genoemde 'kleurzoektocht'.
                                  Deze maal met eigen spoorverbreders en centerring.
                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • OZ Superturismo Lm, zie hieronder

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                                      Zijn er eigenlijk al alternatieven van de milltek cat back voor de 2.7 TDI?
                                      stuur eens mailtje naar kempower motorsport n v ( geeft j duidelijke kijk op wat kan en ni kan) is eerlijk en weet over wat hij het heeft.
                                      grtz

                                      Comment


                                      • ik rijd nog steeds met winterbanden, heb nog steeds geen zomervelgen/banden

                                        ik weet nog niet welke velgen ik ga kopen((*((((((

                                        tot wanneer kun je met winterbanden rijden?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                          ik rijd nog steeds met winterbanden, heb nog steeds geen zomervelgen/banden
                                          Same here... ben aan het wachten op Jimmy z'n "spuitresultaten". 't Schiet maar niet op.

                                          Als je nu te gek gaat rijden, dan rij je die banden direct naar de vaantjes. Je voelt dat ze veel zachter zijn, te zacht nu. Het is ideaal weer om het zomersetje te leggen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X