Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
    zitten hier S5 rijders op het forum?
    Nu ik waarschijnlijk een nieuwe moet kiezen, den ik aan een S5 of terug de 3.0 tdi.
    het zal zeker de coupe worden maar vraag me af wat een S5 zo +- verbruikt?

    Rijdt nu 2 jaar met de S5. Is vrijetijdsauto en heb dus ook maar 17000 km. Verbruik over al die km zit tegen 14 liter.
    Maar de vraag stellen is ze al beantwoorden. Bij deze auto kijk je niet naar het verbruik. Het rijplezier primeert en eens stevig doortrekken om die lekkere V8 te horen. Wat wil je nog meer.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door C70 Bekijk Berichten
      Rijdt nu 2 jaar met de S5. Is vrijetijdsauto en heb dus ook maar 17000 km. Verbruik over al die km zit tegen 14 liter.
      Maar de vraag stellen is ze al beantwoorden. Bij deze auto kijk je niet naar het verbruik. Het rijplezier primeert en eens stevig doortrekken om die lekkere V8 te horen. Wat wil je nog meer.
      daar heb je een punt in

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
        daar heb je een punt in
        t'is maar nen auto he en deze is dus vervangbaar.Beter uwen auto dan zelf pertotal.
        Anderzijds kan ik er best inkomen dat wanneer ze uwen bak stuk rijden en dat ge zelf redelijk nipt bent met uw metaal, dit serieus aankomt.
        btw als ge nen nieuwe bak besteld kunt ge toch nog altijd rijden (camionnette hé )
        en ondertussen moet ge die 5 mnd erbij nemen, deze zijn zo om en voordat je het weet
        rij je terug A5/S5 ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
          stevig doorrijden, ben vorige week terug gekomen van de cote d'azur in 7u met men dieselke en had 11 liter gemiddeld verbruik, inclusief stevig doorrijden.
          Oei,oei reken maar op 20 liter gemiddeld!
          Je moet rekenen dat bij een dieselmotor de verbruiksuitersten veel dichter bij mekaar liggen dan bij een
          benzine.
          Ik kan bvb.ritjes doen met een gemiddelde onder de 6l maar evengoed van om en bij de 20l.
          Bij jouw diesel zal dit waarschijnlijk nooit meer geweest zijn dan 13à14l.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
            Jij rijdt idd ook stevig door Jimmy . Zalig blok, die 1.8 TFSI . Hoeveel pk en nm zit je tegenwoordig?
            Oh,nog altijd hetzelfde hé.240 en 340
            Zou hem nog eens moeten laten meten.
            Een kennis zijn kar had er bij dezelfde tuner 230 en 340 maar heeft hem nog eens op
            de testbank laten zetten tijdens een dyno-day en daar waren er 249 en 340 voorhanden.
            Enkel chip+Milltek cat back.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
              Oh,nog altijd hetzelfde hé.240 en 340
              Zou hem nog eens moeten laten meten.
              Een kennis zijn kar had er bij dezelfde tuner 230 en 340 maar heeft hem nog eens op
              de testbank laten zetten tijdens een dyno-day en daar waren er 249 en 340 voorhanden.
              Enkel chip+Milltek cat back.
              Zaligheid.

              Onlangs met een 3.0 TDI gereden in de A5, in vgl. met jouw blok is dat echt teleurstellend.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                Zaligheid.

                Onlangs met een 3.0 TDI gereden in de A5, in vgl. met jouw blok is dat echt teleurstellend.
                Ja,de tfsi blokjes zijn echt wel vinnig en verdomd snel.
                De 2.0 zal nog beter zijn,zou eigenlijk eens eentje moeten testen.
                Natuurlijk is het gevoel van sensatie bij de benzine turbo's een pak groter dan bij de 3.0 tdi
                maar "vrees"dat deze laatste sneller is en zeker bij de hernemingen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                  Ja,de tfsi blokjes zijn echt wel vinnig en verdomd snel.
                  De 2.0 zal nog beter zijn,zou eigenlijk eens eentje moeten testen.
                  Natuurlijk is het gevoel van sensatie bij de benzine turbo's een pak groter dan bij de 3.0 tdi
                  maar "vrees"dat deze laatste sneller is en zeker bij de hernemingen.
                  Daar ben ik zo zeker nog niet van hoor.Gechipt is zo een 2.0 erg snel,zelfs een gechipte 3.0tdi gaat hier een vette kluif aan hebben.Je mag niet vergeten dat de tdi een 250kg zwaarder is.

                  Comment


                  • jimmy 69 een keer afspreken om de autos te vergelijken???

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                      Daar ben ik zo zeker nog niet van hoor.Gechipt is zo een 2.0 erg snel,zelfs een gechipte 3.0tdi gaat hier een vette kluif aan hebben.Je mag niet vergeten dat de tdi een 250kg zwaarder is.
                      Het verschil zal niet enorm zijn,dat heb ik ook niet beweerd maar,vergeet niet dat een gechipte 3.0 tdi om en bij de 600nm koppel
                      voorhanden heeft terwijl de benzine er bijna 200 minder heeft.
                      Ook de quattro versie van de 2.0 tfsi nemen,niet valsspelen hé.
                      Verschil in gewicht zal al een stuk minder zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                        jimmy 69 een keer afspreken om de autos te vergelijken???
                        Kan altijd eens gedaan worden,kunnen misschien nog iets bijleren.
                        Vagcom is ook voorhanden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                          Het verschil zal niet enorm zijn,dat heb ik ook niet beweerd maar,vergeet niet dat een gechipte 3.0 tdi om en bij de 600nm koppel
                          voorhanden heeft terwijl de benzine er bijna 200 minder heeft.
                          Ook de quattro versie van de 2.0 tfsi nemen,niet valsspelen hé.
                          Verschil in gewicht zal al een stuk minder zijn.
                          Ik heb eens een filmpje gezien op A5 OC van een 3.0 tdi mtm 310pk 640nm en een tt roadster 2.0 tfsi gechipt naar 225 pk.De tt was een autolengte sneller van 90km naar 200 km.Een roadster weegt wel een 120kg lichter dan een A5 tfsi.Dus met mijn A5 263 pk 400nm zal het ook wel in de buurt komen van een 3.0 tdi
                          Je zij onlangs dat je uit een 2.0 met wat betaalbare mods boven de 300 pk kan komen.Aan welke aanpassingen denk je dan?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                            Ik heb eens een filmpje gezien op A5 OC van een 3.0 tdi mtm 310pk 640nm en een tt roadster 2.0 tfsi gechipt naar 225 pk.De tt was een autolengte sneller van 90km naar 200 km.Een roadster weegt wel een 120kg lichter dan een A5 tfsi.Dus met mijn A5 263 pk 400nm zal het ook wel in de buurt komen van een 3.0 tdi
                            Je zij onlangs dat je uit een 2.0 met wat betaalbare mods boven de 300 pk kan komen.Aan welke aanpassingen denk je dan?
                            Relatief betaalbaar hé.
                            Tot een ongeveer 300pk gaat nog maar eenmaal je nog meer wil wordt het wel echt een dure zaak.
                            Waar je volgens mij toch wat winst(10pk?)gaat halen is het weghalen van de air-box die toch wel
                            een ongelukkige plaats heeft gekregen juist naast de turbo.
                            Heb zelf een kelk geplaatst,juist naast het rechter mistlicht en volgens metingen met Vagcom zou er een 10gr /sec. meer lucht doorgaan aan de luchtmassameter en een 20°C koudere luchtinlaattemperatuur.
                            Zou resulteren in een 10pk winst op top,als de gebruikte formule een beetje klopt natuurlijk.
                            Heb ook nog een andere diverter-valve gestoken en een mechanische afblaasklep(blow-off)wat niet
                            zozeer pk-winst oplevert maar vooral een beter heroppakken bij schakelen en bij gas lossen en opnieuw planken.
                            De cat die ook verdween maar dat mag ik niet zeggen.
                            Grotere intercooler,die van de 3.0 tdi voldoet normaal zeker tot 300 pk of die grote van AWE-tuning(21pk?)
                            Anders hier eens een kijkje nemen.http://www.jdengineering.nl/of hierhttp://www.bb-automobiltechnik.de/bb..._a5_20tfsi.php en wees maar zeker dat die laatste heel bescheiden is wat vermogenswinst betreft.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                              Relatief betaalbaar hé.
                              Tot een ongeveer 300pk gaat nog maar eenmaal je nog meer wil wordt het wel echt een dure zaak.
                              Waar je volgens mij toch wat winst(10pk?)gaat halen is het weghalen van de air-box die toch wel
                              een ongelukkige plaats heeft gekregen juist naast de turbo.
                              Heb zelf een kelk geplaatst,juist naast het rechter mistlicht en volgens metingen met Vagcom zou er een 10gr /sec. meer lucht doorgaan aan de luchtmassameter en een 20°C koudere luchtinlaattemperatuur.
                              Zou resulteren in een 10pk winst op top,als de gebruikte formule een beetje klopt natuurlijk.
                              Heb ook nog een andere diverter-valve gestoken en een mechanische afblaasklep(blow-off)wat niet
                              zozeer pk-winst oplevert maar vooral een beter heroppakken bij schakelen en bij gas lossen en opnieuw planken.
                              De cat die ook verdween maar dat mag ik niet zeggen.
                              Grotere intercooler,die van de 3.0 tdi voldoet normaal zeker tot 300 pk of die grote van AWE-tuning(21pk?)
                              Anders hier eens een kijkje nemen.http://www.jdengineering.nl/of hierhttp://www.bb-automobiltechnik.de/bb..._a5_20tfsi.php en wees maar zeker dat die laatste heel bescheiden is wat vermogenswinst betreft.
                              Krijg je geen foutmeldingen als de cat weg is?En wat met de keuring?Bedankt voor de info Jimmy.

                              Comment


                              • cat wegehaald en geen foutmelding?
                                van skytune kan men cat niet weghalen bij deze autos!!!!!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                  cat wegehaald en geen foutmelding?
                                  van skytune kan men cat niet weghalen bij deze autos!!!!!
                                  Komt door de sondes die met de cat verbonden zijn dacht ik.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                    Krijg je geen foutmeldingen als de cat weg is?En wat met de keuring?Bedankt voor de info Jimmy.
                                    Verkeerde bewoording,de cat is leeggehaald.
                                    Geen direkte foutmelding,maar bij uitlezing met Vagcom,vermelding catalysator werking
                                    volgens sensor 1 te gering.
                                    Is een foutcode met de laagste prioriteit,dus geen probleem.
                                    Wat het op de keuring gaat geven weet ik niet maar zie het dan wel.

                                    Comment


                                    • volgens ABT moet 2,0TFSI binnen 6,4sec 100km/uur bereiken,maar ik heb het idee dat het sneller gaat
                                      een 3,0TDI doet het in 5,9sec.....

                                      het lijkt me sterk dat een getunde 2,0TFSI sneller is dan een 310pk sterke TDI

                                      Comment


                                      • verlaagde Audi A4

                                        Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of mijn vraag goed gaat terechtkomen.
                                        Ik heb een Audi A4 tweedehands gekocht (jaar 2005).
                                        Ik ben een leek wat betreft auto's maar hij zag er mooier uit dan andere A4's.
                                        Nu ben ik de reden te weet gekomen; hij is verlaagd in de fabriek in Duitsland.
                                        We ondervonden dat hij in tegenstelling met onze vorige A3 veel meer wiegde en wipte.
                                        (precies een Cirtroën)

                                        Nu is mijn vraag; is dit normaal dat hij zo wiegt?
                                        Als dit zo is vraag ik me wel af wie er zo graag wil rondrijden.
                                        Is dit bij alle wagens zo die verlaagd zijn?
                                        Ik heb een aanbod gekregen van de verkoper om er 4 standaard veringen op te zetten
                                        maar ik ben dan bang dat hij er gaat uitzien zoals een geswone A4.
                                        Kan iemand me hier ietzs over zeggen?
                                        Bedankt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door evp500 Bekijk Berichten
                                          Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of mijn vraag goed gaat terechtkomen.
                                          Ik heb een Audi A4 tweedehands gekocht (jaar 2005).
                                          Ik ben een leek wat betreft auto's maar hij zag er mooier uit dan andere A4's.
                                          Nu ben ik de reden te weet gekomen; hij is verlaagd in de fabriek in Duitsland.
                                          We ondervonden dat hij in tegenstelling met onze vorige A3 veel meer wiegde en wipte.
                                          (precies een Cirtroën)

                                          Nu is mijn vraag; is dit normaal dat hij zo wiegt?
                                          Als dit zo is vraag ik me wel af wie er zo graag wil rondrijden.
                                          Is dit bij alle wagens zo die verlaagd zijn?
                                          Ik heb een aanbod gekregen van de verkoper om er 4 standaard veringen op te zetten
                                          maar ik ben dan bang dat hij er gaat uitzien zoals een geswone A4.
                                          Kan iemand me hier ietzs over zeggen?
                                          Bedankt.
                                          Wel, ik rij ook nog regelmatig met een A4 van 2005, volledig standaard, en die wiegt echt niet.
                                          Er zal wel iets schelen (aan de dempers?) vrees ik.

                                          Verder denk ik dat je vraag hier niet echt op z'n plaats is in het A5 forum...
                                          Last edited by ; 01/06/2010, 16:35.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X