Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• amai, iedereen aan't cruisen of zijn jullie stilgevallen.

Comment

• carroserie

Vraagje :

Door vandalisme is er een kras van 2m getrokken over mijn ganse rechterflank. Op mijn linkerflank zit ik ook al met een deuk wat ik zelf veroorzaakt heb door een ongelukkig maneuver. Kortom, mijn A5 is dringend aan herstelling toe. Bij mijn concessiehouder kan ik pas einde juli terecht om dit te laten maken. Het duurt daar trouwens steeds 6 tot 8 weken vooraleer je er terecht kan voor dit soort herstellingen.

Is dit normaal of zijn ze daar gewoon onderbezet in vergelijking met andere concessiehouders ? Weet er iemand een zaak (al dan niet officiële concessiehouder) in Antwerpen of Oost Vlaanderen waar dit sneller kan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A5fan Bekijk Berichten
        Vraagje :

Door vandalisme is er een kras van 2m getrokken over mijn ganse rechterflank. Op mijn linkerflank zit ik ook al met een deuk wat ik zelf veroorzaakt heb door een ongelukkig maneuver. Kortom, mijn A5 is dringend aan herstelling toe. Bij mijn concessiehouder kan ik pas einde juli terecht om dit te laten maken. Het duurt daar trouwens steeds 6 tot 8 weken vooraleer je er terecht kan voor dit soort herstellingen.

Is dit normaal of zijn ze daar gewoon onderbezet in vergelijking met andere concessiehouders ? Weet er iemand een zaak (al dan niet officiële concessiehouder) in Antwerpen of Oost Vlaanderen waar dit sneller kan ?
        Bij Audi Thoen was ik meestal op 2-3 weken verholpen voor de carroserie

Comment

• Brakepad-lichtje brandt.
          36500km Normaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
            Brakepad-lichtje brandt.
            36500km Normaal?
            62.800km tot nu toe nooit het lichtje zien branden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Automatic Bekijk Berichten
              62.800km tot nu toe nooit het lichtje zien branden.
              Oeps... zware voet zeker?

Comment

• Om het forum maar weer wat leven in te blazen

60dzd beurt inmiddels uitgevoerd, kosten 703 euro incl. btw
                Remschijven voorzijde vervangen 237 incl btw
                Banden aan voorkant moeten ook, maar vondt 335 euro per band erg veel t.o.v. een fastfitter dus ga daar wel even langs voor een paar sloffen.
                P.s. NL prijzen officiële Audi garage

Comment

• De A5, het blijft en heerlijk auto en het is elke dag een plezier om er in te mogen rijden. Iemand heeft hier ooit eens gezegd: als je op de plaats van bestemming bent wil je niet uitstappen, en dat verklaard waarschijnlijk ook waarom ik sinds de A5 altijd te laat ben op mijn afspraak. Dat nog een even een blokje om, toch maar eens een keer afleren

Niettemin heb ik een paar kleine probleemjes de afgelopen 2 jaar ondervonden welke naar mijn gevoel niet bij een premium merk als Audi horen.
                  Zo heb ik bij een koude start bvb het zogenaamde rasselende geluid van een multitronic, iets wat het plezier van een wakker wordende 6 cilinder flink beinvloedt en is het uitlatengassenlampje gemiddeld 1x /half jaar gaan branden,
                  Dealer is behulpzaam, maar mag geen acties ondernemen van de importeur.

De fabrieksgarantie loopt binnen een paar weken af en al heb ik diverse garanties verkregen van de dealer zoals geen inruilvermindering, men merkt dat het mij toch niet echt lekker zit.

Nu wordt voorgesteld de fabrieksgarantie te verlengen, iets waarvan ik niet eens wist dat dit mogelijk was. In principe lijkt mij dit overbodig want ik heb een directie relatie met dealer en niet met Audio en/of importeur. Uiteindelijk is het wettelijk geregeld dat er een bepaalde levensduur aan een product mag worden gesteld en waaraan eventuele gebreken worden getoest op het moment dat deze zich voordoen. Aan de andere kant, het kan wel een hoop discussie schelen als de garantie verlengd wordt. De kosten van verlenging weet ik nog niet maar zijn eveneens bepalend voor aangaan van een eventuele verlenging.

Is iemand bekend en/of heeft ervaring met verlengen fabrieksgarantie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                    Oeps... zware voet zeker?
                    Valt eigenlijk nog mee als ik dit vergelijk met de mijne.
                    Heb er 19530 en ben zeker dat de remblokjes het vooraan géén 2000 km meer volhouden.
                    Wel bijna altijd korte ritten en redelijk sportief rijgedrag.
                    De reminstallatie zal ook niet voorzien zijn op het nu voorhanden zijnde vermogen en de schijfremdiameter
                    zal ook wel iets minder groot zijn dan bij de uwe.

Comment

• Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een A5 sportback 2,7 diesel automatique.
                      Nu 5000 kilometers op de teller.
                      Prachtige wagen en ik ben ook uiterst tervreden.
                      Ik heb wel spijt dat ik de "achterruitcamera" niet als optie genomen heb. Het zicht naar achter bij het parkeren is niet optimaal !!
                      Weet er iemand of deze optie achteraf nog geplaatst kan worden ? Ervaring , kostprijs ?
                      Thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk Berichten
                        Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een A5 sportback 2,7 diesel automatique.
                        Ik heb wel spijt dat ik de "achterruitcamera" niet als optie genomen heb. Het zicht naar achter bij het parkeren is niet optimaal !!
                        Weet er iemand of deze optie achteraf nog geplaatst kan worden ? Ervaring , kostprijs ?
                        Thanks.
                        Bij Kufatec zal je dit zeker vinden.
                        Wat de kostprijs voor installatie is heb geen idee.
                        Heb mijn bluetooth handsfree daar gekocht maar zelf de installatie gedaan.
                        Is dacht ik origineel zelfde als daar.
                        Werkt perfect en is volledig compatibel voor wat mijn installatie betreft dus zal ook wel zo zijn voor achteruitrijcamera.
                        http://www.kufatec.de/shop/?cat=274&category_4=11
                        Last edited by ; 17/06/2010, 13:47.

Comment

• Bedankt Jimmy69 !
                          Ik zal daar mijn licht eens opsteken

Comment

• Ik heb een Liber-T badge voor de télépéages op de franse autostrades.
                            Omwille van de athermische voorruit blijken er al eens problemen te zijn met deze badges.
                            (niet of slecht leesbaar aan de péages).
                            Is er iemand die hier ervaring mee heeft en die mij kan vertellen waar dit kastje het best
                            geplaatst kan worden in mijn Audi A5 ?
                            (het is niet zo plezant om aan de péages alle verkeer op te houden omdat de badge niet leesbaar is !!)

Comment

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een A5 sportback 2,7 diesel automatique.
                              Thanks.
                              hebben bij onze a4 avant achteraf bij opleveringorrigineel Audi aps laten opzetten (is wel niet hetzelfde als cam) omdat er bij bestelling van aps 3 mnd extra wachttijd bijkwam omdat er toeleveringsproblemen waren. Nu over de prijs , deze was dezelfde met plaatsing als in de cataloog bij bestelling

Comment

Ik heb een Liber-T badge voor de télépéages op de franse autostrades.
                                Omwille van de athermische voorruit blijken er al eens problemen te zijn met deze badges.
                                Is er iemand die hier ervaring mee heeft en die mij kan vertellen waar dit kastje het best
                                (het is niet zo plezant om aan de péages alle verkeer op te houden omdat de badge niet leesbaar is !!)
                                Hoi,

Ik denk net onder de spiegel, of in één van de hoeken van de ruit.
                                Vaag herinner ik me dat er iets over zou staan in het instructieboekje.

Greetz,

Stelo

Comment

• Ik heb er zo'n 45.000 km opzitten met de 19" dunlop sportmaxx gt voorbanden en de tijd voor vervanging lijkt me aangebroken.
                                  (veel autostrade km)
                                  De michelin pilot sport 2 zal wel één van de- of al dan niet de beste band zijn maar hoe zit het met de slijtage?
                                  Zelf ben ik redelijk tevreden van de banden maar heeft er iemand een andere mening of suggesties?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                                    Ik heb er zo'n 45.000 km opzitten met de 19" dunlop sportmaxx gt voorbanden en de tijd voor vervanging lijkt me aangebroken.
                                    zijn ze zo ver versleten dat ze achteraan niet meer kunnen gebruikt worden ?
                                    als er nog zo'n 3 of 3,5 mm op zitten, kan je gewoon voor/achter wisselen, en nog een wat kilometers afleggen tot de 4 banden tergelijkertijd kunnen vervangen worden
                                    zo rijdt je altijd met gelijke bandprofielen/merk

Comment

Ik heb een Liber-T badge voor de télépéages op de franse autostrades.
                                      gewoon ruit opendoen en bakske ff naar boven steken.

Zo doen wij het als we met m'n broer z'n A6 Allroad onderweg zijn (heeft optie 'getinte ruiten met isolatie')

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        zijn ze zo ver versleten dat ze achteraan niet meer kunnen gebruikt worden ?
                                        als er nog zo'n 3 of 3,5 mm op zitten, kan je gewoon voor/achter wisselen, en nog een wat kilometers afleggen tot de 4 banden tergelijkertijd kunnen vervangen worden
                                        zo rijdt je altijd met gelijke bandprofielen/merk
                                        Grote misvatting trouwens dat je je 'minder goede' banden achteraan moet leggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                          Grote misvatting trouwens dat je je 'minder goede' banden achteraan moet leggen...
                                          Ge hebt teveel naar 'Kijk Uit' gekeken op de VTM?

Comment

Working...
                                          X