Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
    De voorbanden zijn eigenlijk wel op dus om ze nu nog van achter te gaan leggen lijkt me niet echt een optie.
    Welke band is volgens jullie de beste ook rekening houdend met de slijtage? Michelin pilot sport 2 ?
    Michelin is gekend voor zijn zeer uniforme fabrikatie, wat betekent dat er zeer weinig afwijking is van band tot band; bovendien zal elke bandenboer bekennen dat ze met Michelin banden meestal minder loodjes moeten gebruiken bij het uitbalanceren > resultaat : minder redenen voor trillingen
    Een andere kenmerk van Michelin zijn de malsere zijwanden, wat bevorderlijk is voor het comfort; andersom zijn de carcassen (rijvlakken) stijver (betere levensduur), iets dat men leert ervaren als de banden beginnen slijten (progressief verlies aan comfort... tot gewoon hard als de banden voor de helft op zijn / 4mm)
    Mijn keuze is al gemaakt bij de vervanging van mijn originele Dunlops... ook is dat niet voor morgen !
    Last edited by guyugy; 22/06/2010, 14:25.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
      De voorbanden zijn eigenlijk wel op dus om ze nu nog van achter te gaan leggen lijkt me niet echt een optie.
      Welke band is volgens jullie de beste ook rekening houdend met de slijtage? Michelin pilot sport 2 ?
      Ik ga de Michelin PS3 leggen, komt op 306euro geplaatst per band voor 255/35/19

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Ik ga de Michelin PS3 leggen, komt op 306euro geplaatst per band voor 255/35/19
        Al antwoord gehad van de expertise of van D'Ieteren?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Regi Bekijk Berichten
          Dit is er idd over, zeker de voorste wielen die letterlijk "uit" hun kas puilen !
          (Esthetisch onnatuurlijk)
          Denk zelfs dat "sjonnies" deze véél te brede spacers NIET op hun auto plaatsen.

          Gevaar bestaat er ook nogal in dat de druk op de voorassen hierdoor vergroot en het euvel van de bekende stuurtrilling bevordert, en dan spreek ik nog niet over het vuil en grotere kans op steenslag...

          Maar ieder natuurlijk zijn ideeën hierover.
          Niet overdrijven he,in het echt valt het beter mee.Trillingen heb ik nooit last van gehad.Ik zal wel weer 17inch velgen met ballonbanden die 5 cm in de wielkasten steken er op leggen.Voor sommigen op dit forum zal dit dan mooier zijn.Post eens een foto van jullie wagens,i.p.v.kritiek te geven op een ander.

          Comment


          • Bossie, een beetje jammer dat je zo een bitsige reactie brengt , je post foto’s dus neem ik aan dat onze meningen daarover mogen gezegd worden of niet soms, als ik zeg dat dit voor mij het er wat over is dan is dat MIJN persoonlijke mening , of is iedereen hier verplicht je wagen fantastisch te vinden ? Iedereen heeft zijn smaak en prioriteiten en die moet gerespecteerd worden en ik respecteer ook jou keuze. Mijns inziens heeft een wagen als de jouwe die spacers helemaal niet nodig, voor mij is dit een pracht van een wagen op zich. Volgens mij zullen die spacers de wegligging en ophanging van de wagen ook niet veel goeds bijbrengen, integendeel.
            En wat betreft mijn wagen, tja op die zal je nog enkele maanden moeten wachten, en da’s de schuld van Audi ( of d’ieteren dat laat ik in het midden ) , maar de kans dat het jou smaak is zal klein zijn ( hij heeft dus maar 17” wieltjes ) maar die respecteer ik ook en neem ik je niet kwalijk .
            Last edited by Audidriver; 22/06/2010, 15:56.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Bossie, een beetje jammer dat je zo een bitsige reactie brengt , je post foto’s dus neem ik aan dat onze meningen daarover mogen gezegd worden of niet soms, als ik zeg dat dit voor mij het er wat over is dan is dat MIJN persoonlijke mening , of is iedereen hier verplicht je wagen fantastisch te vinden ? Iedereen heeft zijn smaak en prioriteiten en die moet gerespecteerd worden en ik respecteer ook jou keuze. Mijns inziens heeft een wagen als de jouwe die spacers helemaal niet nodig, voor mij is dit een pracht van een wagen op zich. Volgens mij zullen die spacers de wegligging en ophanging van de wagen ook niet veel goeds bijbrengen, integendeel.
              En wat betreft mijn wagen, tja op die zal je nog enkele maanden moeten wachten, en da’s de schuld van Audi ( of d’ieteren dat laat ik in het midden ) , maar de kans dat het jou smaak is zal klein zijn ( hij heeft dus maar 17” wieltjes ) maar die respecteer ik ook en neem ik je niet kwalijk .
              Wegligging is verbeterd met spacers.Ik vind het mooi,en dat is wat telt.Het enige wat een A5 nodig vind zijn net grote velgen en spacers.Vorige week was ik geparkeerd naast een S5 met standaard 18 inch.Velgen volledig in de wielkassen.Een schande dat Audi zo een wagen verkoopt.Iemand die een witte auto koopt of een S line extrieur pack neemt,zijn dit dan johny's.

              Comment


              • Ik heb de 19" Y velgen, en vooraan zitten die standaard redelijk goed langs buiten in de wielkassen.
                Achteraan zouden ze 1.5cm ofzo verder naar buiten mogen steken.

                Ik zou er toch voor zorgen dat de banden net in of maximum gelijk met de wielkassen komen (en zeker niet erbuiten)

                Als ik autos zie met banden die buiten de wielkassen komen, dan denk ik altijd dat de eigenaar velgen met een totaal verkeerde ET waarde (over)gekocht heeft

                (allemaal IMHO, je doet natuurlijk zelf wat je graag ziet)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                  Wegligging is verbeterd met spacers.Ik vind het mooi,en dat is wat telt.Het enige wat een A5 nodig vind zijn net grote velgen en spacers.Vorige week was ik geparkeerd naast een S5 met standaard 18 inch.Velgen volledig in de wielkassen.Een schande dat Audi zo een wagen verkoopt.Iemand die een witte auto koopt of een S line extrieur pack neemt,zijn dit dan johny's.
                  Naast de zuiver esthetische commentaren, blijft in mijn ogen de hamvraag : is zo de wagen nog technisch conform de Audi-voorschriften ? Deze gemakkelijke aanpassing lijkt mij de veringsonderdelen (en de banden, en de stuuronderdelen...) ongewenst te zullen belasten, wat veel minder het geval zou zijn met aanpassingen samengesteld uit onderdelen uit het Audi/Quattro assortiment (welliswaar tegen een merkelijk hogere prijs, maar dan blijft de wagen origineel en gewaarborgd.
                  Your choice, of course !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    tenzij je op een circuit rijdt (en op snelheid, en op het nat...) bent je ondanks alle beweringen van (geïnteresseerde) bandenboeren en flauwe theoretici, beter af met de beste banden vooraan, zeker op met voorwielaandrijving
                    even nadenken...
                    je doet veel autosnelwegkilometers, dat is altijd rechtdoor, het grootste risiko is aquaplaning, dus zijn diepe groeven in de voorste banden van groot belang om het water te evacueren, de achterbanden komen toch op een reeds door de voorste banden gedroogde wegdek
                    qud erat demonstrandum...
                    Bij aquaplanning ligt net het gevaar er in dat je achterbanden het water niet meer kunnen 'wegvoeren' en je daarom gaat 'slingeren'. Dat je voorwielen 'doorspinnen' is relatief gezien minder erg...(je blijft immers rechtdoor gaan) De uitleg van dat drooggereden stuk weg lijkt me niet echt aan de orde omdat de hoeveelheid water(en bijgevolg de hoogte ervan) om aquaplanning te veroorzaken wel iets meer is dan een of enkele mm's. Dat de weg plots droog zou zijn door er eventjes over te rijden lijkt me een uiterst straf gegeven... Nuja het maakt eigenlijk niet uit: altijd goede banden hebben op de 4 wielen lijkt me de veiligste optie
                    Last edited by ; 22/06/2010, 20:02.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Naast de zuiver esthetische commentaren, blijft in mijn ogen de hamvraag : is zo de wagen nog technisch conform de Audi-voorschriften ? Deze gemakkelijke aanpassing lijkt mij de veringsonderdelen (en de banden, en de stuuronderdelen...) ongewenst te zullen belasten, wat veel minder het geval zou zijn met aanpassingen samengesteld uit onderdelen uit het Audi/Quattro assortiment (welliswaar tegen een merkelijk hogere prijs, maar dan blijft de wagen origineel en gewaarborgd.
                      Your choice, of course !
                      Spacers ga je nu eenmaal niet binnen de optielijst terugvinden vrees ik

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Spacers ga je nu eenmaal niet binnen de optielijst terugvinden vrees ik
                        Die vind je inderdaad niet terug bij Audi.Het zijn er van SCC,dus niet de eerste de beste.Prijs van bijna 400 euro is ook niet weinig.Als je velgen met een lagere ET waarde steekt,worden je ophanging en dergelijke ook meer belast.

                        Comment


                        • Wielen die uit de wielkasten komen vind ik zo tacky als de Nascar van KFC. Dat is buiten de proporties... in zijaanzicht misschien niet, maar langs de voor-en achterkant bekeken wel. Ben d'er dus ook geen fan van, alhoewel het bij sommige velgen inderdaad nuttig kan zijn.

                          Ideaal is eigenlijk een subtiele verlaging met een kleine spacer. Of zelfs enkel een spacer op de achteras. Ik wil sowieso niet te veel inboeten op comfort, dus die laatste mm's interesseren me totaal niet.

                          Een A5 is Duits, het is een coupé en 't ding heeft LEDjes en al... je zou kunnen twijfelen of 'ie standaard al niet te patserig overkomt, dus moet je wel opletten of het allemaal nog stijlvol blijft. Een witte A5, in S-line en 20 inch velgen vind ik nog steeds mooi of zelfs één van de mooiste uitvoeringen die je kan krijgen. Kies echter de verkeerde velg en het totale plaatje stort als een kaartenhuisje in mekaar. Idem met spacers... daar mag je niet in overdrijven, maar dat is mijn mening eh, ieder doet z'n goesting.

                          Comment


                          • Een 20"velg met een 265 band komt ook al een stuk meer naar buiten,dus de extra belasting die er zou
                            zijn zal nog wel meevallen denk ik.
                            Of dit nog technisch conform is naar audi normen zal mij in ieder geval worst wezen.
                            Net zoals zij niet het nodige doen om de trillingsproblemen op te lossen bij wagens die wel audi conform zijn,zoals enkelen hier,spijtig genoeg aan den lijve mogen ondervinden.
                            Bij een bestuurder van 150kg zullen de lagers en veringonderdelen ook een pak meer worden belast dan bij iemand van 60kg,verliest hij dan ook zijn garantie?
                            Sommigen zijn zelfs al op zoek naar banden met een audi goedkeuringsaanduiding.
                            Enkele foto's met spacers van 15mm vooraan en 20 achteraan.
                            Deze velgen hebben wel ET 35 terwijl mijn Y-velgen ET 32 zijn,dus die komen een 3mm meer naar buiten.
                            @logic:velgen zijn eindelijk afgeschuurd en liggen te wachten op een likje verfkeep you posted
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                              Bij aquaplanning ligt net het gevaar er in dat je achterbanden het water niet meer kunnen 'wegvoeren' en je daarom gaat 'slingeren'. Dat je voorwielen 'doorspinnen' is relatief gezien minder erg...(je blijft immers rechtdoor gaan) De uitleg van dat drooggereden stuk weg lijkt me niet echt aan de orde omdat de hoeveelheid water(en bijgevolg de hoogte ervan) om aquaplanning te veroorzaken wel iets meer is dan een of enkele mm's. Dat de weg plots droog zou zijn door er eventjes over te rijden lijkt me een uiterst straf gegeven... Nuja het maakt eigenlijk niet uit: altijd goede banden hebben op de 4 wielen lijkt me de veiligste optie
                              het gaat niet maar alleen over doorspinnen, maar ook over geen enkel stuurmogelijkheid meer te hebben : je gaat dus inderdaad (ongeveer) rechtdoor, meestal tot in de vangrail...
                              van een "zwevengevoel" vanachter in die omstandigheden heb ik (gelukkig) geen ervaring
                              waarin je 100% gelijk hebt, is dat de boodschap blijft "altijd goede banden op de 4 wielen"
                              daarom wissel ik van zodaar het verschil voor/achter 2mm bedraagt, en als de 4 banden beneden de 4mm komen, begin ik te zoeken naar 4 nieuwe banden
                              duur maar veilig... ik heb maar één vel !
                              Last edited by guyugy; 23/06/2010, 14:09.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                Enkele foto's met spacers van 15mm vooraan en 20 achteraan.
                                Deze velgen hebben wel ET 35 terwijl mijn Y-velgen ET 32 zijn,dus die komen een 3mm meer naar buiten.
                                Uw combo van velgen, verlaging, spacers, lijkt me de perfectie qua rijhoogte en het opvullen van de wielkasten.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                  Al antwoord gehad van de expertise of van D'Ieteren?
                                  D'Ieteren doet niets, schuiven alles door naar de dealer.
                                  Morgenochtend is de expertise bij de dealer.

                                  Comment


                                  • Omdat er hier een paar prijzen gepost hadden van onderhoud
                                    Mijn long-life onderhoud aan 60.000km was 957euro incl BTW
                                    Extra's waren remblokken en ATF olie voor de MultiTronic

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Omdat er hier een paar prijzen gepost hadden van onderhoud
                                      Mijn long-life onderhoud aan 60.000km was 957euro incl BTW
                                      Extra's waren remblokken en ATF olie voor de MultiTronic
                                      De extra's tikken altijd door eh. Lijkt me verder toch de 'normale' prijs. Bij mij was dat net geen 500 euro... op een hoopje filters na, weer niks uitzonderlijks. Weer geen extra's. Tot nu toe is m'n 3.0TDI belachelijk cheap geweest in onderhoud, zeker als je dat gaat vergelijken met de onderhoudsbeurten van goedkopere auto's. Had de olie niet zo duur geweest, dan konden we gaan vergelijken met de onderhoudsbeurten van een Fordje *denk ik*. Ik vraag me af wanneer het omslagpunt komt.

                                      Comment


                                      • 35mm verlaagd met H&R, 15mm spacers vooraan, 20mm achteraan.

                                        Last edited by ; 23/06/2010, 15:07.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Uw combo van velgen, verlaging, spacers, lijkt me de perfectie qua rijhoogte en het opvullen van de wielkasten.
                                          Op die oerlelijke velgen na is de rest dik in orde

                                          Comment

                                          Working...
                                          X