Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
    Is dit incl. BTW?

    Mijn orig. velgen kosten €870 excl. BTW per velg, zonder band.
    Dat lijkt me sterk overdreven,dat zou dan met band bijna 1300€ moeten kosten per stuk incl.BTW.
    Denk niet dat ze duurder zijn dan de originele 20" RS4 velgen voor de A5.
    Die kosten een 1050€ per stuk met Michelin's gemonteerd en incl.BTW.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      En terecht.
      Ik zou niet weten waarom dat terecht zou zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ik zou niet weten waarom dat terecht zou zijn.
        Ik weet het wel. Van een grotere velgenmaat kun je teminste nog zeggen dat het mooi of sportief oogt (ten nadele van het comfort), of in extremis dat het de grip van de wagen verbetert. Spacers echter hebben het effect van zowel het esthetische als rijgedrag op een negatieve manier te beinvloeden. Je moet beseffen dat iedere Audi-rijder een beetje een reclame-bord vormt voor andere potentiele klanten. En dus is het logisch dat ze niet staan springen om spacers, net zoals gele, roze of paarse verf aan te bieden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
          Dat lijkt me sterk overdreven,dat zou dan met band bijna 1300€ moeten kosten per stuk incl.BTW.
          Denk niet dat ze duurder zijn dan de originele 20" RS4 velgen voor de A5.
          Die kosten een 1050€ per stuk met Michelin's gemonteerd en incl.BTW.
          Losse velgen en banden kosten steeds meer dan klaargemaakte complete setjes
          Tegen de hoge prijs van de aparte onderdelen zouden ze moeijlijk verkocht geraken
          De specialisten lokken dan de klant met (ook voor hen...) aantrekkelijke combinaties die de klant over de drempel halen, met het idee dat ze hun "korting" bij de volgende bandenwissel wel zullen recupereren; meestal mag je je bandmerk niet kiezen, omdat het "koopjes" zijn die de specialist heeft kunnen bemachtigen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Ik weet het wel. Van een grotere velgenmaat kun je teminste nog zeggen dat het mooi of sportief oogt (ten nadele van het comfort), of in extremis dat het de grip van de wagen verbetert. Spacers echter hebben het effect van zowel het esthetische als rijgedrag op een negatieve manier te beinvloeden. Je moet beseffen dat iedere Audi-rijder een beetje een reclame-bord vormt voor andere potentiele klanten. En dus is het logisch dat ze niet staan springen om spacers, net zoals gele, roze of paarse verf aan te bieden.
            Weet je dat Audi zelf op een autosalon spacers plaats op hun wagens omdat het esthetisch mooier oogt

            En bij Porsche kan je optioneel spacers bestellen. (Toch zeker op de modellen van de vorige generaties) Denk dus niet dat ze dit zullen leveren als dit het rijgedrag zou beïnvloeden ...

            Hier een foto vanop een officiële Audi-stand:



            Detail-foto:

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
              Dat lijkt me sterk overdreven,dat zou dan met band bijna 1300€ moeten kosten per stuk incl.BTW.
              Denk niet dat ze duurder zijn dan de originele 20" RS4 velgen voor de A5.
              Die kosten een 1050€ per stuk met Michelin's gemonteerd en incl.BTW.
              Ik zal nog es dubbelchecken. Vind het ook enorm duur, maar dit is wat ze me verteld hebben.

              Ik weet wel dat het twee-delige Speedlines zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                Weet je dat Audi zelf op een autosalon spacers plaats op hun wagens omdat het esthetisch mooier oogt
                Nee dat wist ik niet . Maarrrr.... Op een autosalon is dat dan ook nodig. Je plaatst de wagen in een overload van kleuren, schreeuwerige reclame etc. Elk merk oversatureert zijn auto's met sportvelgen en licht verlaagde ophanging. In een dergelijke omgeving ziet een gewone standaard-auto er meteen minder minder gespierd uit dan de concurrenten. Het is eigenlijk een vorm van inflatie: je moet de wagen visueel wat oppeppen om er normaal uit te zien.

                In de showroom is dat al minder nodig en op straat al helemaal niet meer, integendeel. Dat is dan meteen ook de reden waarom die spacers niet standaard in de optielijst zitten. Welke reden is er anders?

                Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                En bij Porsche kan je optioneel spacers bestellen. (Toch zeker op de modellen van de vorige generaties) Denk dus niet dat ze dit zullen leveren als dit het rijgedrag zou beïnvloeden ...
                Tja, OK, maar een Porsche is dan ook een sportauto he (2 zitplaatsen, standaard beenharde ophanging, geen flut-instapmotoren) en wellicht erop voorzien. Een A5 is dat niet. Voor wie een sportwagen wil plaatst Audi geen spacers in de optielijst maar een wel R8.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Ik weet het wel. Van een grotere velgenmaat kun je teminste nog zeggen dat het mooi of sportief oogt (ten nadele van het comfort), of in extremis dat het de grip van de wagen verbetert. Spacers echter hebben het effect van zowel het esthetische als rijgedrag op een negatieve manier te beinvloeden. Je moet beseffen dat iedere Audi-rijder een beetje een reclame-bord vormt voor andere potentiele klanten. En dus is het logisch dat ze niet staan springen om spacers, net zoals gele, roze of paarse verf aan te bieden.
                  Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Nee dat wist ik niet . Maarrrr.... Op een autosalon is dat dan ook nodig. Je plaatst de wagen in een overload van kleuren, schreeuwerige reclame etc. Elk merk oversatureert zijn auto's met sportvelgen en licht verlaagde ophanging. In een dergelijke omgeving ziet een gewone standaard-auto er meteen minder minder gespierd uit dan de concurrenten. Het is eigenlijk een vorm van inflatie: je moet de wagen visueel wat oppeppen om er normaal uit te zien.

                  In de showroom is dat al minder nodig en op straat al helemaal niet meer, integendeel. Dat is dan meteen ook de reden waarom die spacers niet standaard in de optielijst zitten. Welke reden is er anders? .
                  Je keldert hier wel serieus je eigen argumentatie ivm het esthetische .. Eerst heeft het een negatieve beïnvloeding, maar voorsts gebruiken ze het op een autosalon om de auto visueel op te peppen.

                  En wat het negatieve rijgedrag betreft, klopt dat ook niet helemaal. Je mag natuurlijk niet overdrijven, maar zolang je binnen de marges blijft is er volgens mij helemaal geen negatieve beïnvloeding.

                  En ze maken de wagen mooier (wederom, als er niet in overdreven wordt).

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Je keldert hier wel serieus je eigen argumentatie ivm het esthetische .. Eerst heeft het een negatieve beïnvloeding, maar voorsts gebruiken ze het op een autosalon om de auto visueel op te peppen.
                    Wel integendeel. Ik leg juist uit dat ik het autosalon beschouw als een kunstmatige omgeving waarin alles een klein beetje overdreven moet worden om als gewoon ervaren te worden. Er gelden dus andere esthetische wetten dan op de openbare weg.

                    De openbare weg beschouw ik als de natuurlijke omgeving voor een personenwagen en daar is het niet nodig om bepaalde dingen te gaan accentueren. Zeker niet bij een A5, een auto waarbij alle esthetische verhoudingen perfect kloppen.

                    Wanneer je dat toch doet dan heb je (vind ik toch) een resultaat dat er vreemd uitziet. In het geval van (te grote) spacers ziet het eruit alsof de wielen onvakkundig gemonteerd zijn of dat de eigenaar een niet geheel compatibele velgenmaat gekozen heeft in de solden bij de Auto 5.

                    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    En wat het negatieve rijgedrag betreft, klopt dat ook niet helemaal. Je mag natuurlijk niet overdrijven, maar zolang je binnen de marges blijft is er volgens mij helemaal geen negatieve beïnvloeding.
                    En ze maken de wagen mooier (wederom, als er niet in overdreven wordt).
                    Tsja, als de spacers zo klein zijn dat je ze niet op het eerste zicht waarneemt en ook het rijgedrag er niet merkelijk door beinvloed wordt dan heb ik er uiteraard niets op tegen maar dan draagt het m.i. (en blijkbaar ook Audi's insziens) niets bij.

                    Maar ieder zijn goesting he. Als jij vindt van wel, doe maar.

                    Comment


                    • Bekijk Nick zijn A5 eens, vind jij echt dat die er vreemd uitziet? Smaken en kleuren natuurlijk, dat is een feit.

                      edit: zal je helpen met wat foto's





                      Comment


                      • Nutteloze discutie als je het mij vraagt, iedereen heeft een ander idee van wat hij of zij mooi vind.

                        In mijn geval vind ik die spacers niet misstaan als het idd niet overdreven is, en de rede dat het niet op de optielijst staat, anders duurt het 3 dagen voor je een wagen verkocht hebt. Want zowat ALLES is aftermarket te pimpen :p

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          ... maar zolang je binnen de marges blijft is er volgens mij helemaal geen negatieve beïnvloeding.
                          wat zijn eigenlijk deze (door Audi goedgekeurde) marges ?
                          een feit is dat spacers de niet-afgeveerde massa's naar buiten verplaatsen, en dus moet de mechaniek dat verteren
                          een echt sportieve aanpassing zal eeder als doel hebben deze massa's kleiner te maken, juist om de wagen agieler te maken; hier komen gewoon lichtere velgen aan pas, maar dat kost uiteraard meer dan een set spacers...
                          de oorsprong van lichtmetaalvelgen is trouwens daar terug te vinden, welliswaar in een tijd dat sportwagens nog standard met staalvelgen uitgerust waren (of met even zware spaakwielen) en dat sportvelgen (toen in magnesium en daarom peperduur) race-items waren en geen sierelementen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Bekijk Nick zijn A5 eens, vind jij echt dat die er vreemd uitziet? Smaken en kleuren natuurlijk, dat is een feit.

                            edit: zal je helpen met wat foto's
                            Wel, benadrukkend dat dit puur persoonlijke mening, smaak en voorkeur is, vind ik dat:
                            1. de velgen niet mooi zijn. Ik vind het design van velgen met veel spaken sowieso al niet mooi, en dan zeker deze met nog die extra (al dan niet fake) boltjes op, ik vind het eruit zien als el-cheapo aftermarket spul, past niet bij een A5, maar nogmaals: dit is persoonlijke goesting en moet niet als een aanval op de eigenaar van deze wagen beschouwd worden.
                            2. Voorts valt de veel te sterk verlaagde ophanging op hetgeen suggereert dat de eigenaar wegens prille leeftijd en/of zeer korte benen moeite heeft met in een een gewone, hoge auto te klimmen
                            (dat was een grapje he... straks wordt ik hier nog neergeschoten)

                            Dat er spacers tussenzitten valt zelfs niet op. In verhouding tot velgen en ophanging is men hier dus (gelukkig) zuinig geweest.

                            Ik denk dat het een beetje is zoals anorexia patienten: dat begint met het beinvloed worden door al dan niet gefotoshopte beelden van veel te magere modellen. Waarna men ook zo wilt worden en begint te vermageren, steeds feller erop begint te letten, op den duur uitgemergeld wordt en zichzelf nog steeds te dik vindt.

                            Met auto's is het net zo: je begint te letten op de beelden van auto's uit autosalons, dan begin je foto's van getunede auto's te bekijken waardoor je dat ook wilt. Voor je het zelf beseft is je auto al ver buiten het fatsoenlijke uitgebouwd maar zelf vind je hem nog steeds te gewoontjes. Maar een buitenstaander die niet dagelijks blootgesteld is aan dergelijk wagens ziet dat dus geheel anders. Ik ben zo'n buitenstaander. Ik kan een sportieve velg en de door Audi aangeboden S-line pakketjes apprecieren, maar daar houdt het echt wel op. Wie meer wilt moet maar een echte S5 of iets uit de RS serie kopen ipv dat fake gedoe.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Wel, benadrukkend dat dit puur persoonlijke mening, smaak en voorkeur is, vind ik dat:
                              1. de velgen niet mooi zijn. Ik vind het design van velgen met veel spaken sowieso al niet mooi, en dan zeker deze met nog die extra (al dan niet fake) boltjes op, ik vind het eruit zien als el-cheapo aftermarket spul, past niet bij een A5, maar nogmaals: dit is persoonlijke goesting en moet niet als een aanval op de eigenaar van deze wagen beschouwd worden.
                              2. Voorts valt de veel te sterk verlaagde ophanging op hetgeen suggereert dat de eigenaar wegens prille leeftijd en/of zeer korte benen moeite heeft met in een een gewone, hoge auto te klimmen
                              (dat was een grapje he... straks wordt ik hier nog neergeschoten)

                              Dat er spacers tussenzitten valt zelfs niet op. In verhouding tot velgen en ophanging is men hier dus (gelukkig) zuinig geweest.

                              Ik denk dat het een beetje is zoals anorexia patienten: dat begint met het beinvloed worden door al dan niet gefotoshopte beelden van veel te magere modellen. Waarna men ook zo wilt worden en begint te vermageren, steeds feller erop begint te letten, op den duur uitgemergeld wordt en zichzelf nog steeds te dik vindt.

                              Met auto's is het net zo: je begint te letten op de beelden van auto's uit autosalons, dan begin je foto's van getunede auto's te bekijken waardoor je dat ook wilt. Voor je het zelf beseft is je auto al ver buiten het fatsoenlijke uitgebouwd maar zelf vind je hem nog steeds te gewoontjes. Maar een buitenstaander die niet dagelijks blootgesteld is aan dergelijk wagens ziet dat dus geheel anders. Ik ben zo'n buitenstaander. Ik kan een sportieve velg en de door Audi aangeboden S-line pakketjes apprecieren, maar daar houdt het echt wel op. Wie meer wilt moet maar een echte S5 of iets uit de RS serie kopen ipv dat fake gedoe.
                              Laat me je alvast neerschieten voor die gigantische dt-fout

                              En de velg is trouwens imo een ongelooflijk knappe velg, en een velg door Audi aangeboden. Smaken en kleuren, zoals ik reeds zei. En ik volg je niet helemaal, niet iedereen overdrijft in tuning. Nick zijn wagen bv. wijkt af van de standaard, maar wat tuning betreft is het toch ongelooflijk smaakvol. Hij heeft een knappe A5 nog eens zo mooi gemaakt. Wederom, smaken en kleuren. Zolang er maar geen overdreven spoilers, wenkbrauwen, mislukte velgen .. op geplaatst worden ben ik al heel tevreden. Binnenkort eens achter spacers gaan denk ik

                              Comment


                              • Zijn spacers niet verboden in belgie?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  Zijn spacers niet verboden in belgie?
                                  wij hebben hier te maken met wagens die niet na keuring gaan...

                                  Comment


                                  • En wat als je hem verkoopt of hij vier jaar oud is??
                                    Ooit moet elken bak naar de keuring! Zelfs nen Audi.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                      En wat als je hem verkoopt of hij vier jaar oud is??
                                      Ooit moet elken bak naar de keuring! Zelfs nen Audi.
                                      dan steek je alles terug origineel he
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                      Comment


                                      • 2 jaar lang ben ik op zoek geweest naar de ideale velgen voor mijn zwarte Audi A 5.
                                        vandaag besteld, krijg ik het nieuws van de dealer NIET MEER LVERBAAR VOOR EEN A5

                                        %$&^*%*&^&*^&*
                                        Bijgevoegde Bestanden

                                        Comment


                                        • Goh, zo erg vind ik het toch niet precies

                                          Comment

                                          Working...
                                          X