Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenTerug origineel zetten, laten keuren, terug "getuned" zetten en je kan weer 2 jaar verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenIs er niet gewoon een goeie reden dat die dingen verboden zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenJa, dat we een achtergesteld land zijn op dat vlak. Zelf als je betere remmen steekt word je afgekeurd, go figure.
Dat was de argumentatie die ik hoorde op de keuring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenDas om de mensen te beschermen die géén betere remmen hebben
Dat was de argumentatie die ik hoorde op de keuring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenEn volledig terecht, maar je moet eerst eens nadenken vooraleer je dat snapt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenIk weet het wel. Van een grotere velgenmaat kun je teminste nog zeggen dat het mooi of sportief oogt (ten nadele van het comfort), of in extremis dat het de grip van de wagen verbetert. Spacers echter hebben het effect van zowel het esthetische als rijgedrag op een negatieve manier te beinvloeden. Je moet beseffen dat iedere Audi-rijder een beetje een reclame-bord vormt voor andere potentiele klanten. En dus is het logisch dat ze niet staan springen om spacers, net zoals gele, roze of paarse verf aan te bieden.
Wat het rijgedrag betreft heb ik nog geen nadeel ondervonden. (ook geen voordeel...)
Qua look is het een heel verschil, vooraan 10mm /achter 15mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenEn volledig terecht, maar je moet eerst eens nadenken vooraleer je dat snapt
Comment
-
Alle de mijne is ondertussen 8 maand oud en de miserie begint al.terwijl ik dit schrijf zit ik ongeveer 2300 km van huis maar alle info is welkom, zodat ik al een mail kan sturen naar de garage.
km stand 16500. Hier gaan we linker voorband slijt abnormaal veel sneller dan de andere drie zijn er nog mensen met een a5 die dit hebben ? Er steekt 19 duim onder is het dit ?
Het volgende probleem toen we maandag vertrokken en ik wou de temp in de wagen bijregelen sprong die ineens op 28 graden heb toen alles even af gezet en terug opgestart en dan ging het weer .Donderdag zijn we aan het rijden airco aan buiten 40 graden binnen in de wagen een aangename 25 ,ik zet mijn iets kouder op 24,5 en toen ik dat deed viel alles uit gps , cd speler , airco , kortom heel de middenconzole Na 1 min starte alles terug op
Als er mensen zijn die een van deze problemen meemaakte graag info en mogelijke oplossingen.
Comment
-
Ik rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....
En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.
Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audironi Bekijk BerichtenAlle de mijne is ondertussen 8 maand oud en de miserie begint al.terwijl ik dit schrijf zit ik ongeveer 2300 km van huis maar alle info is welkom, zodat ik al een mail kan sturen naar de garage.
km stand 16500. Hier gaan we linker voorband slijt abnormaal veel sneller dan de andere drie zijn er nog mensen met een a5 die dit hebben ? Er steekt 19 duim onder is het dit ?
Het volgende probleem toen we maandag vertrokken en ik wou de temp in de wagen bijregelen sprong die ineens op 28 graden heb toen alles even af gezet en terug opgestart en dan ging het weer .Donderdag zijn we aan het rijden airco aan buiten 40 graden binnen in de wagen een aangename 25 ,ik zet mijn iets kouder op 24,5 en toen ik dat deed viel alles uit gps , cd speler , airco , kortom heel de middenconzole Na 1 min starte alles terug op
Als er mensen zijn die een van deze problemen meemaakte graag info en mogelijke oplossingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk BerichtenIk rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....
En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.
Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
En ja, je hebt een fantastische cruiser, geen S5.
Test maar uitgebreid een quattro-auto voor te bestellen, want je zou nog je multitronic kunnen missen in het dagdagelijks verkeer ...
Bestond je combinatie in de Q5-reeks, ik had geen minuut getwijfeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenHet begin van het einde van de alternator misschien (ik weet niet hé, maar ik heb al gelijkaardige sypmtomen gehoord bij andere auto's waarbij de alternator het ging begeven)?
het kan zijn dat alles weer prima werkt als je terug in België bent (wacht toch dat de temperaturen hier ook dalen )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk BerichtenIk rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....
En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.
Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audironi Bekijk BerichtenAlle de mijne is ondertussen 8 maand oud en de miserie begint al.terwijl ik dit schrijf zit ik ongeveer 2300 km van huis maar alle info is welkom, zodat ik al een mail kan sturen naar de garage.
km stand 16500. Hier gaan we linker voorband slijt abnormaal veel sneller dan de andere drie zijn er nog mensen met een a5 die dit hebben ? Er steekt 19 duim onder is het dit ?
Het volgende probleem toen we maandag vertrokken en ik wou de temp in de wagen bijregelen sprong die ineens op 28 graden heb toen alles even af gezet en terug opgestart en dan ging het weer .Donderdag zijn we aan het rijden airco aan buiten 40 graden binnen in de wagen een aangename 25 ,ik zet mijn iets kouder op 24,5 en toen ik dat deed viel alles uit gps , cd speler , airco , kortom heel de middenconzole Na 1 min starte alles terug op
Als er mensen zijn die een van deze problemen meemaakte graag info en mogelijke oplossingen.
Nu daar hebben ze eerst een halve dag naar gezocht in de garage, en dan is ie nog een ganse dag binnen geweest voor de herstelling (onder garantie).
Er bleek in een van de draagarmen een knik te zitten. (geen idee hoe die erin gekomen is)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk ben blij dat je zelf de juiste conclusie trekt. In een A5 hoort een benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk BerichtenIk rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....
En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.
Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.
Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
We hebben er nog geen minuut spijt van, naast de p is dit de tofst rijdende auto die ik ooit had (en t zijn er een heleboel...)
Diesel of benzine, moeilijk te zeggen. Mocht ik enkel de A5 rijden zou ik ook misschien een benzine nemen, maar dan wel de S5 en niet de 3.2. De 3.0tdi is zeker zo tof om mee te scheuren. alleen het toerenklimmen zit er natuurlijk niet in.
Ik beklaag het me niet dat het een diesel is.
Voor onze RR hebben we wel een 4.4 benzine (LPI nvdr) genomen omdat de diesel daar te licht uitvalt. ( de V8 is weer wat anders natuurlijk...).
Gezien het een okkasie is was de 4.4 benzine een stuk voordeliger dan de diesel, en die rijdt wel heerlijk voor zo'n mastodont.
Comment
Comment