Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    En wat als je hem verkoopt of hij vier jaar oud is??
    Ooit moet elken bak naar de keuring! Zelfs nen Audi.
    Terug origineel zetten, laten keuren, terug "getuned" zetten en je kan weer 2 jaar verder.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Terug origineel zetten, laten keuren, terug "getuned" zetten en je kan weer 2 jaar verder.
      Is er niet gewoon een goeie reden dat die dingen verboden zijn?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Is er niet gewoon een goeie reden dat die dingen verboden zijn?
        Ja, dat we een achtergesteld land zijn op dat vlak. Zelf als je betere remmen steekt word je afgekeurd, go figure.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Ja, dat we een achtergesteld land zijn op dat vlak. Zelf als je betere remmen steekt word je afgekeurd, go figure.
          Das om de mensen te beschermen die géén betere remmen hebben
          Dat was de argumentatie die ik hoorde op de keuring

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
            Das om de mensen te beschermen die géén betere remmen hebben
            Dat was de argumentatie die ik hoorde op de keuring
            En volledig terecht, maar je moet eerst eens nadenken vooraleer je dat snapt

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              En volledig terecht, maar je moet eerst eens nadenken vooraleer je dat snapt

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                Ik weet het wel. Van een grotere velgenmaat kun je teminste nog zeggen dat het mooi of sportief oogt (ten nadele van het comfort), of in extremis dat het de grip van de wagen verbetert. Spacers echter hebben het effect van zowel het esthetische als rijgedrag op een negatieve manier te beinvloeden. Je moet beseffen dat iedere Audi-rijder een beetje een reclame-bord vormt voor andere potentiele klanten. En dus is het logisch dat ze niet staan springen om spacers, net zoals gele, roze of paarse verf aan te bieden.
                Is dat nu echt zo negatief?

                Wat het rijgedrag betreft heb ik nog geen nadeel ondervonden. (ook geen voordeel...)
                Qua look is het een heel verschil, vooraan 10mm /achter 15mm

                Comment


                • Hier toont ie achter nog wat te hoog, maar hij was toen nog brandnew, nu is ie serieus gezakt ivm die foto.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    En volledig terecht, maar je moet eerst eens nadenken vooraleer je dat snapt
                    Omdat bumperklevers anders niet op tijd kunnen stoppen?

                    Comment


                    • Alle de mijne is ondertussen 8 maand oud en de miserie begint al.terwijl ik dit schrijf zit ik ongeveer 2300 km van huis maar alle info is welkom, zodat ik al een mail kan sturen naar de garage.
                      km stand 16500. Hier gaan we linker voorband slijt abnormaal veel sneller dan de andere drie zijn er nog mensen met een a5 die dit hebben ? Er steekt 19 duim onder is het dit ?
                      Het volgende probleem toen we maandag vertrokken en ik wou de temp in de wagen bijregelen sprong die ineens op 28 graden heb toen alles even af gezet en terug opgestart en dan ging het weer .Donderdag zijn we aan het rijden airco aan buiten 40 graden binnen in de wagen een aangename 25 ,ik zet mijn iets kouder op 24,5 en toen ik dat deed viel alles uit gps , cd speler , airco , kortom heel de middenconzole Na 1 min starte alles terug op
                      Als er mensen zijn die een van deze problemen meemaakte graag info en mogelijke oplossingen.

                      Comment


                      • Ik rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....

                        En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.

                        Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door audironi Bekijk Berichten
                          Alle de mijne is ondertussen 8 maand oud en de miserie begint al.terwijl ik dit schrijf zit ik ongeveer 2300 km van huis maar alle info is welkom, zodat ik al een mail kan sturen naar de garage.
                          km stand 16500. Hier gaan we linker voorband slijt abnormaal veel sneller dan de andere drie zijn er nog mensen met een a5 die dit hebben ? Er steekt 19 duim onder is het dit ?
                          Het volgende probleem toen we maandag vertrokken en ik wou de temp in de wagen bijregelen sprong die ineens op 28 graden heb toen alles even af gezet en terug opgestart en dan ging het weer .Donderdag zijn we aan het rijden airco aan buiten 40 graden binnen in de wagen een aangename 25 ,ik zet mijn iets kouder op 24,5 en toen ik dat deed viel alles uit gps , cd speler , airco , kortom heel de middenconzole Na 1 min starte alles terug op
                          Als er mensen zijn die een van deze problemen meemaakte graag info en mogelijke oplossingen.
                          Kijk eens als je kabels van de batt nog goed vast zitten indien niet lijkt het mij de regeleenheid van de centrale 09 die stuk is met vagcom laten uitlezen .s6

                          Comment


                          • Het begin van het einde van de alternator misschien (ik weet niet hé, maar ik heb al gelijkaardige sypmtomen gehoord bij andere auto's waarbij de alternator het ging begeven)?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                              Ik rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....

                              En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.

                              Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
                              in D met full throttle zal je met deze motor blijkbaar aangenamer optrekken zonder zoveel secondes te verliezen (steeds in de beste toeren met max. koppel (en niet tegen of over het rood; minder lawaai; minder belasting van de mechaniek). Met de Multitronic zijn de gangen toch fake en geven maar alleen de vroem-vroem-effekt voor wie dat nodig heeft
                              En ja, je hebt een fantastische cruiser, geen S5.
                              Test maar uitgebreid een quattro-auto voor te bestellen, want je zou nog je multitronic kunnen missen in het dagdagelijks verkeer ...
                              Bestond je combinatie in de Q5-reeks, ik had geen minuut getwijfeld

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Het begin van het einde van de alternator misschien (ik weet niet hé, maar ik heb al gelijkaardige sypmtomen gehoord bij andere auto's waarbij de alternator het ging begeven)?
                                ik denk eerder aan oververhitte electronische componenten (40° is heel veel en vrij buitengewoon)
                                het kan zijn dat alles weer prima werkt als je terug in België bent (wacht toch dat de temperaturen hier ook dalen )

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                                  Ik rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....

                                  En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.

                                  Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
                                  Ik ben blij dat je zelf de juiste conclusie trekt. In een A5 hoort een benzine.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door audironi Bekijk Berichten
                                    Alle de mijne is ondertussen 8 maand oud en de miserie begint al.terwijl ik dit schrijf zit ik ongeveer 2300 km van huis maar alle info is welkom, zodat ik al een mail kan sturen naar de garage.
                                    km stand 16500. Hier gaan we linker voorband slijt abnormaal veel sneller dan de andere drie zijn er nog mensen met een a5 die dit hebben ? Er steekt 19 duim onder is het dit ?
                                    Het volgende probleem toen we maandag vertrokken en ik wou de temp in de wagen bijregelen sprong die ineens op 28 graden heb toen alles even af gezet en terug opgestart en dan ging het weer .Donderdag zijn we aan het rijden airco aan buiten 40 graden binnen in de wagen een aangename 25 ,ik zet mijn iets kouder op 24,5 en toen ik dat deed viel alles uit gps , cd speler , airco , kortom heel de middenconzole Na 1 min starte alles terug op
                                    Als er mensen zijn die een van deze problemen meemaakte graag info en mogelijke oplossingen.
                                    Mijn broer (A5 3.0 tdi) heeft dit ook voor gehad (dacht dat ook links voor was, of rechts ).
                                    Nu daar hebben ze eerst een halve dag naar gezocht in de garage, en dan is ie nog een ganse dag binnen geweest voor de herstelling (onder garantie).
                                    Er bleek in een van de draagarmen een knik te zitten. (geen idee hoe die erin gekomen is)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik ben blij dat je zelf de juiste conclusie trekt. In een A5 hoort een benzine.
                                      Hangt er gewoon vanaf wat je van je wagen verwacht. De 2.7 multi is eerder een comfort cruiser. Wil je natuurlijk bij elk rood licht zowat alles achter je laten, was een S5 misschien wel een betere keuze geweest.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                                        Ik rij nu ook al 1,5 jaar met A5 2..7 diesel 190Pk, en nou ja, echt onder de indruk ben ik niet hoor. In 'S' stand gaat ie natuurlijk snel in rode toeren, maar mijns inziens blijft ie veel te vaak in hoge rode toeren hangen voor dat ie naar volgende gear shift, ...gevolg, dat ie eventjes echt niet meer trekt totdat de gear verandert....kan je dat sportief noemen, nou ja neen, want die lichte BMW langs mij is ondertussen al lang ver vooruit van mij, en deze heeft waarschijnlijk maar een 2.0 of zelfs 1.9 tje. Beetje heel veel zonde van die 6 cilinder 2.7 van mij. T'is een leuke cruising wagen die A5, maar daar blijft het echt bij....

                                        En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.

                                        Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
                                        Ik rij nu ongeveer reeds 450.000 km met een multi, ( 2 wagens ). Met een multi rijden is anders dan met een schakelbak. De fout die je maakt ( ik ook int begin ) je zet hem in S, en dan gas op de plank, en laat hem maar doen. Het geen je dan krijgt is veel toeren, kabaal en niet vooruit gaan ( in verhouding ). De mannier waarop je het moet doen is: in S zetten, half gas geven, zodat hij 1 verhouding zakt en dan zacht gas bijgeven, en dan gaat ie goed hoor. Indien niet genoeg geef je meer gas en gaat ie 2 verhoudingen naar beneden, ff gas erop en dan gas gedeeltelijk terug nemen waardoor ie opschakeld en terug gas erop, dan gaat ie pijlsnel. Indien je gewoon het gas op de plank houd gaat ie meer tegen het rood draaien en daar blijven hangen. Je moet op de snelweg tegen120 km/h hem is in manueel zetten en naar 6de gaan, en dan full het gas erop, zie wel dat je plaats hebt voor je wagen, want hij gaat er als een pijl vandoor, vanaf 3.200 toeren ( max. koppel ) opschakelen, niet laten verder gaan, het is geen benzinemotor, en dan gaat ie lekker hoor. Het vraagt wat gewenning maar een multi is nu eenmaal een bak die op comfort is afgestemd. Indien je de voorkeur geeft om constant sportief te rijden had je inderdaad beter een benzine gekozen, moderne diesels gaan zeer goed vooruit, maar zijn geen sportwagens.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten

                                          En dan natuurlijk de grootste fout die ik heb kunnen maken en deze is geen quatro te nemen, heb ik al elke dag spijt van.

                                          Volgende keer niet meer twijfelen en voor quatro gaan en voor benzine....sigh, de 3.2 liter of zo.....
                                          Bezint eer ge begint heet dat, oorspronkelijk dacht ik ook voor een 2.7 te gaan, na een ritje met 3.0tdi quattro en een 2.7 multi, was de zure appel van de 5000€ BIV vlug doorgeslikt.

                                          We hebben er nog geen minuut spijt van, naast de p is dit de tofst rijdende auto die ik ooit had (en t zijn er een heleboel...)

                                          Diesel of benzine, moeilijk te zeggen. Mocht ik enkel de A5 rijden zou ik ook misschien een benzine nemen, maar dan wel de S5 en niet de 3.2. De 3.0tdi is zeker zo tof om mee te scheuren. alleen het toerenklimmen zit er natuurlijk niet in.

                                          Ik beklaag het me niet dat het een diesel is.

                                          Voor onze RR hebben we wel een 4.4 benzine (LPI nvdr) genomen omdat de diesel daar te licht uitvalt. ( de V8 is weer wat anders natuurlijk...).
                                          Gezien het een okkasie is was de 4.4 benzine een stuk voordeliger dan de diesel, en die rijdt wel heerlijk voor zo'n mastodont.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X