Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenWel een handbak vermoed ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenIs dat nu echt zo negatief?
Wat het rijgedrag betreft heb ik nog geen nadeel ondervonden. (ook geen voordeel...)
Qua look is het een heel verschil, vooraan 10mm /achter 15mm
Om op uw vraag te beantwoorden ("is dit nu echt zo negatief"): neen, zeker niet. Maar is voor mij ook niet nodig. Als jij -als eigenaar van deze wagen- dat wel nodig acht dan doe je maar, ieder zijn meug.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenJa, dat we een achtergesteld land zijn op dat vlak. Zelf als je betere remmen steekt word je afgekeurd, go figure.
De autokeuring test trouwens alleen de remmen door het verschil L-R opg te meten, en als dat een bepaalde drempelwaarde overschreidt dan wordt je wagen afgekeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenOh boy.............
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
De autokeuring test trouwens alleen de remmen door het verschil L-R opg te meten, en als dat een bepaalde drempelwaarde overschreidt dan wordt je wagen afgekeurd.
in de praktijk blijft de aangestelde doordrukken totdat hij een aanvaardbaar vermogen op het scherm ziet verschijnen, dan lost hij de rempedaal
idem voor de handrem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten?? Is dat zo?? Volgens mij is er geen enkele wet die dat verbiedt, op voorwaarde dat de nieuwe remmen ook effectief aan de technische vereisten voldoen en vakkundig geplaatst zijn. Net zoals het plaatsen van banden. Jij mag de banden plaatsen die jij wilt, zolang ze aan de technische veriesten voldoen (min. profieldiepte, snelheidsindex toereikend, geen 2 verschillende op dezelfde as,...)
De autokeuring test trouwens alleen de remmen door het verschil L-R opg te meten, en als dat een bepaalde drempelwaarde overschreidt dan wordt je wagen afgekeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenHet is effectief zo. Als je bv. geperforeerde remmen steekt op je A5, dan krijg je die nooit gekeurd (of ze moeten het niet gezien hebben).
Wat ze bijvoorbeeld kunnen zien is dat de remklauw niet hoort bij geperforeerde schijven en dan is het ook terecht dat ze dat afkeuren. Of dat het overduidelijk goedkoop aftermarketspul is waarvan ze niet weten of dit bij herhalend remmen wel toereikend is voor uw type auto.
Maar als jij bvb bij Abt een gans upgraded nieuw remsysteem hebt laten plaatsen met daarin geperforeerde schijven dan kunnen ze dit onmogelijk afkeuren. Op welke basis zouden ze het immers afkeuren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenHoe kunnen zij nu weten of dat originele remmen zijn of nageplaatste? Die domme mannen van de keuring hebben een lijst in hunm hoofd met alle automerken, alle autotypes, alle motorisaties incl alle exotische + in het buitenland aangekochte modellen en de bijhorende remsystemen??? Dat kan toch niet?
Wat ze bijvoorbeeld kunnen zien is dat de remklauw niet hoort bij geperforeerde schijven en dan is het ook terecht dat ze dat afkeuren. Of dat het overduidelijk goedkoop aftermarketspul is waarvan ze niet weten of dit bij herhalend remmen wel toereikend is voor uw type auto.
Maar als jij bvb bij Abt een gans upgraded nieuw remsysteem hebt laten plaatsen met daarin geperforeerde schijven dan kunnen ze dit onmogelijk afkeuren. Op welke basis zouden ze het immers afkeuren?
Maar als je op een A5 zo'n upgrade van Brembo of Abt of zo steekt, dan ga je dat mogen demonteren om naar de keuring te gaan. Het klinkt heel onlogisch, maar het is wel zo. Ongelooflijk maar waar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk stel voor dat je eens met forumlid X (naam te verkrijgen via PM) contact opneemt. Die kreeg zelf een originele wagen niet gekeurd, omdat zijn wagen o.a. standaard voorzien was van een Bilstein ophangingssysteem. Hij moest hen overtuigen dat het OEM was, en toen hij de folder toonde waarin het stond zeiden ze hem dat hij het zelf gedrukt had. Dus moest hij met attesten van het merk zelf afkomen. Uiteindelijk heeft hij een ander keuringcentrum gevonden waar er iemand met kennis van zake werkte en ook erkende dat het idd OEM was.
Maar als je op een A5 zo'n upgrade van Brembo of Abt of zo steekt, dan ga je dat mogen demonteren om naar de keuring te gaan. Het klinkt heel onlogisch, maar het is wel zo. Ongelooflijk maar waar.
Opmerking waarbij iedereen zelf zijn conclusies kan trekken: als ik nu bij de volgende keuring afkom met niet originele remmen gaan ze daar nooit over vallen. Het staat immers op de papieren en in hun computer dat de remmen origineel zijn! Oh ja, de uitlaat was het enige niet originele onderdeel en daar deden ze nooit moeilijk over. Er ook bij vermelden dat ik de wagen in Duitsland heb gekocht in 1998 en ik de wagen heb laten homologeren door de keuring. Toen was alles 100% in orde en alle documenten zonder probleem verkregen.
Op die 12 jaar keuring (altijd zelfde station) hebben ze mij 4 maal afgekeurd voor originele onderdelen. Altijd hebben ze schoorvoetend moeten terugkomen op hun beslissingen, soms na klacht bij GOCA in Brussel. Altijd met excuses dat ze het niet wisten en dat het zo niet bedoeld was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk BerichtenOp die 12 jaar keuring (altijd zelfde station) hebben ze mij 4 maal afgekeurd voor originele onderdelen. Altijd hebben ze schoorvoetend moeten terugkomen op hun beslissingen, soms na klacht bij GOCA in Brussel. Altijd met excuses dat ze het niet wisten en dat het zo niet bedoeld was...
ik laat al 31 jaar lang een Spitje in verschillende station (normaal) goedkeuren, telkens als de wagen afgekeurd was, was het eigenlijk terecht; van slechte zin mag ik nergens spreken
en toch is de wagen uitgerust met andere (knallende) uitlaat, andere stuur (wel een Moto-Lita), andere (exotische) velgen, enz, allemaal met zeer afwijkende kenmerken
terloops : een TUV-keuring is is geen garantie dat de keuring in België het ook aanvaart
ik zie ze wel de duidelijk getunde autos van dichterbij bekijken...
wie twijfelt mag altijd (liefst voordien) te raad bij de keuringsoverste !
Comment
-
Autootje van ons moeder, word afgekeurd omdat de lichten niet genoeg licht geven, ik naar de autoshop om rally halogeen van 100watt te gaan halen ( die op de openbare weg verboden zijn ) , resultaat, = goed gekeurd. Dit 4 opeenvolgende jaren herhaald, telkens de 100watt lampen erin om naar de keuring te gaan, geen probleem, keuringsjaar 5 toch nog is geprobeerd met de gewoon lampen, resultaat = geen probleem, nu geven ze ineens wel genoeg licht zeker ...om maar te zeggen.....
Auto van vader, 1ste keuringsjaar, opmerking omwille van bijna onzichtbare kras op de voorruit, deze opmerking word 3 jaar na elkaar overgenomen, 4de jaar geen opmerking meer, t'is nochtans nog steeds dezelfde ruit......
ikzelf meegemaakt, 1 ste keuring, afgekeurd omwille van remkrachtverdeler achteraan, nochtans was de remtest mooi gelijk, maar de verdeler was een beetje vettig.
Thuis met vodje erover, 30 sec. werk, terug naar keuring, en wat denk je.......goedgekeurd..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe keuringsoverste is meestal de grootste kwal van heel dat spel.
Uberkwal...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenUberkwal...
in Asse wel strenger (vooral stijver en korter in hun communikatie...), maar als je wagen in orde is, geen enkel probleem
wij wijken nu wel heel veel af van de topic...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEen 2.7 gekoppeld aan een multitronic heeft z'n charmes, maar een fiscaal toegeknepen versie (zoals er in België vanzelfsprekend veel rondrijden) is een sjieker substituut voor een 2.0TDI, daar mag je qua prestaties niks meer van verwachten. De meerwaarde zit bij de zachter draaiende zescilinder gekoppeld aan de smoothness van een CVT. Als prestaties dan ook belangrijk zijn, waarom idd geen 3.0? Qua meerkost zit je met die BIV, maar alle andere kosten zijn quasi krak hetzelfde. Dat is anders wanneer je de 3.2 neemt (zolang je niet te veel km's doet, nog vergelijkbaar denk ik). Een S5 kost daarentegen een heel pak meer als daily.
Gisterenavond weer genoten van de A5, op kruissnelheid door de storm, met rain-x behandelde ruiten (fantastisch spul trouwens). Bochtjes aan mekaar rijgen, veel tractie, goede balans en kleine overstuur reacties met het gas erop. Heel betrouwbaar (in alle betekenissen van het woord).
Het is inderdaad geen sportauto, het is vooral een V6 die gemaakt is om lange afstanden mee te rijden. Toen de S-Tronic uitkwam heb ik overwogen om te veranderen maar de aankoop zelf was 10.000euro meer en nog eens 2.500euro extra BIV, 300euro extra jaartask en een duurdere omnium. Dat is het toch niet waard...
Maar ik blijf vanaf nu altijd V6 rijden, veel aangenamer dan zo'n V4!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten... Toen de S-Tronic uitkwam heb ik overwogen om te veranderen maar de aankoop zelf was 10.000euro meer en nog eens 2.500euro extra BIV, 300euro extra jaartask en een duurdere omnium. Dat is het toch niet waard...
het fijn gevoel op constante toerental de wagen zachtjes te zien in snelheid toenemen is dan weg, het wordt weer "vroem-vroem"
spijtig dat de multi de zeer hoge vermogen niet aan kan, want ik blijf overtuigd dat dit op termijn de stille dood van de multi zal bezegelen
als het maar om ekonomische redenen, zal de S-tronic waarschijnlijk langzaam aan de bovenhand krijgen voor alle types vermogen, hoog of laag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenbovendien denk ik niet dat iemand die de deugden van de multitronic lang genoeg ervaren heeft de S-tronic zoveel beter zal vinden (in de praktijk komt het erop neer dat je atijd (in multi) in S rijdt
het fijn gevoel op constante toerental de wagen zachtjes te zien in snelheid toenemen is dan weg, het wordt weer "vroem-vroem"
spijtig dat de multi de zeer hoge vermogen niet aan kan, want ik blijf overtuigd dat dit op termijn de stille dood van de multi zal bezegelen
als het maar om ekonomische redenen, zal de S-tronic waarschijnlijk langzaam aan de bovenhand krijgen voor alle types vermogen, hoog of laag
Wie weet hoever men hem nog kan door ontwikkelen. En hoelang gaat die vermogens wedloop nog verder gaan. Kijk naar een MB 300D van vroeger, 6 cyl. en 115 pk, en nu beginnen de laatste 3 liters tegen de 300 pk te draaien. Als dat zo doorgaat rijden we binnen 20 jaar met een 3 liter van 600 pk rond. Iets dat ik ook niet onmiddellijk zie gebeuren. Stilaan word de trend naar beneden doorgezet, bekijk Volvo zijn V70 maar, een zeer grote wagen die men gaat aanbieden met een 1.6D in. En waarom ook niet. Binnen 20 jaar staan we vanaf onze voordeur in de file en zijn we tegen 's avonds aan de hoek van de straat geraakt . Nu de ontwikkeling van de DSG staat ook niet stil. Ik heb met één van de eerste kunnen rijden, en deze kon mij helemaal niet bekoren. Een aantal weken geleden heb ik nog is met de laatste nieuwe Golf 2.0 TDI DSG gereden, en dat was al een groot verschil met de eerste qua afstelling. Met deze zou ik best kunnen leven, de zachtheid van een multi heeft ie niet maar het was toch zeer aangenaam rijden. We zullen wel zien tegen dat we van wagen veranderen wat er op dat moment op de markt is...en dan weer moeten kiezen.....eigenlijk een decadent luxe probleem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenZijn er hier nog waarvan de airco het niet meer aankan met deze temperaturen of komt er nog een support call bij voor mijn auto?
Geprobeerd op 18°C & 16°C maar er komt naar mijn inziens alleen lauwe lucht uit...
Comment
Comment