Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Zijn er hier nog waarvan de airco het niet meer aankan met deze temperaturen of komt er nog een support call bij voor mijn auto?

Geprobeerd op 18°C & 16°C maar er komt naar mijn inziens alleen lauwe lucht uit...
    Dat de auto het moeilijker heeft bij dit soort temperaturen is normaal. De airco kan het interieur maar een beetje sneller afkoelen als dat de zon ze terug opwarmt. Bij mijn A4 duurt het doorgaans een 10-tal minuten tegen dat het merkelijk begint te koelen. Ik zet de temperatuur rond de 22 graden. Lager zetten heeft immers geen enkele zin.

Ps.: wel dikwijls last van vreselijk stinkende airco, vooral bij op- en afzetten.
    Last edited by ; 13/07/2010, 17:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Dan is er duidelijk iets niet in orde, zelfs met deze hittegolf, en een ganse dag in de wagen zitten, stel ik mijn airco niet lager dan 21c°. Op 16c° zetten en je bibbert uit je broek...
      Jamaar jij hebt een standverwarming en dus ook een "standkoeling".
      Voor diegenen die dit niet hebben maakt het een immens verschil uit of de wagen van uit de garage komt of van uit de vlakke zon. In het eerste geval moet de airco alleen maar de temperatuur op peil houden. De airco moet amper blazen. In het andere geval moet de airco het interieur meer dan 20 graden naar beneden halen terwijl de zon blijft verder schijnen. Dan duurt het toch ook een 10-tal minuten bij mij vooralleer je de radio terug begint te horen.

Comment

Dan is er duidelijk iets niet in orde, zelfs met deze hittegolf, en een ganse dag in de wagen zitten, stel ik mijn airco niet lager dan 21c°. Op 16c° zetten en je bibbert uit je broek...
        Ik vreesde er al voor, WoKe had er al eens een opmerking over gemaakt toen hij meereed maar het was nog te doen. Nu is het echter bakken in de auto en dat is niet leuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Dat de auto het moeilijker heeft bij dit soort temperaturen is normaal. De airco kan het interieur maar een beetje sneller afkoelen als dat de zon ze terug opwarmt. Bij mijn A4 duurt het doorgaans een 10-tal minuten tegen dat het merkelijk begint te koelen. Ik zet de temperatuur rond de 22 graden. Lager zetten heeft immers geen enkele zin.

Ps.: wel dikwijls last van vreselijk stinkende airco, vooral bij op- en afzetten.
          Mijn auto staat overdag in de parking dus de zon kan er niet aan. En toch komt er zelf na 40min geen koude lucht uit de airco. Staat normaal altijd op 21°C maar omdat er dus warme/lauwe lucht uitkwam heb ik eens getest op 16°C

Comment

Jamaar jij hebt een standverwarming en dus ook een "standkoeling".
            Voor diegenen die dit niet hebben maakt het een immens verschil uit of de wagen van uit de garage komt of van uit de vlakke zon. In het eerste geval moet de airco alleen maar de temperatuur op peil houden. De airco moet amper blazen. In het andere geval moet de airco het interieur meer dan 20 graden naar beneden halen terwijl de zon blijft verder schijnen. Dan duurt het toch ook een 10-tal minuten bij mij vooralleer je de radio terug begint te horen.
            Is inderdaad een groot verschil, en bij dit weer echt genieten als je in een voor geventileerde wagen stapt. In de week was ik 15 min. gestopt, wagen stond in de volle zon, ik stapte terug in met een passagier...je moest dat gezicht zien wanneer ze instapte, de wagen niet draaide, toch fris was, en er koele lucht uit de verluchtingsmonden kwam..., dat was even balen voor haar, omdat haar airco reeds geruime tijd stuk is...

Comment

Mijn auto staat overdag in de parking dus de zon kan er niet aan. En toch komt er zelf na 40min geen koude lucht uit de airco. Staat normaal altijd op 21°C maar omdat er dus warme/lauwe lucht uitkwam heb ik eens getest op 16°C
              dat is duidelijk niet normaal, best even laten nakijken....

Comment

Is inderdaad een groot verschil, en bij dit weer echt genieten als je in een voor geventileerde wagen stapt. In de week was ik 15 min. gestopt, wagen stond in de volle zon, ik stapte terug in met een passagier...je moest dat gezicht zien wanneer ze instapte, de wagen niet draaide, toch fris was, en er koele lucht uit de verluchtingsmonden kwam..., dat was even balen voor haar, omdat haar airco reeds geruime tijd stuk is...
                En gaat je batterij daarvan niet snel stuk? (of leeg? )

Comment

Dit kan 2 redenen hebben:
                  1/ Het afwateringskanaal is verstopt of loopt niet goed meer af, in het achtergebleven water ontstaan schimmels, en die stinken he....

2/ Veel erger, wanneer je veel gebruik maakt van je knop om de lucht in de wagen te laten circuleren zonder buiten lucht, en zeker als je dan nog zou roken, blijft die geur aan je verdamper plakken als het ware, telkens je de airco terug opzet krijg je dan dat geur palletje over je heen . Het enigste wat daar tegen te doen valt is een nieuwe verdamper laten steken.....maar dat kost veel ping, ping

Misschien in de garage eens horen of men daar gene bacterie killer heeft die men kan gebruiken, de vooruitgang staat niet stil, en ik kan ook niet altijd alles volgen he
                  Maar hou het forum zeker op de hoogte, misschien kan iemand anders die info ook is gebruiken.

Comment

2 wagens terug, 7 jaar lang, systeem dagelijks gebruikt, 330.000km, auto staat altijd buiten, batterij nooit moeten vervangen.

vorige wagen, 3.5 jaar, dagelijks gebruikt, 350.000km, auto staat altijd buiten, batterij nooit moeten vervangen.

Dat systeem is instelbaar is schijven van 15 minuten, met een maximum van 1 uur voor je vertrekt, verwarmen of ventileren. De vorige winter die toch als referentie geld, mag het buiten -15c° vriezen, je laat 45 min. van te voren het apparaat opspringen, en je stapt in een 20° warme auto reeds voor je hem start, ruiten volledig ijsvrij, in de zomer idem, maar dan begint de ventilator vb 45 min voor je vertrekt te blazen, wanneer je in de wagen stapt is de drukkende hitte weg, en geeft hij vanaf de eerste knip koele lucht. Wanneer je vb gaat winkelen, activeer je de ventilatie wanneer je aan de winkel stopt, nog lang nadat je de wagen stilligt blijft hij koude lucht blazen. zodat wanneer je terug komt na vb 30 min de wagen nog echt fris aanvoelt. Er staat een veiligheid op voor de batterij, zodat er steeds genoeg stroom is voor te starten, wanneer er te weinig stroom is springt het toestel niet op.
                    Iets wat ik nog nooit heb voor gehad.

Comment

• Voor ventilatie tip

Ik heb eens ergens op een forum gelezen dat je dat zou moeten kunnen activeren via VAGCOM via MMI.
                      Alleen het ventileren natuurlijk, voor het voorverwarmen heb je de eigenlijke standverwarming nodig natuurlijk.
                      Het ventileren is een puur software matige sturing, zou dus moeten lukken, en dan heb je dat toch al....

Comment

Is daar geen aparte batterij voor voorzien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Is daar geen aparte batterij voor voorzien?
                          nee, is ook helemaal niet nodig.
                          Bij motorhomes wel, maar deze draaien een ganse nacht, en verbruikt zo goed als geen stroom, de verwarming gebeurt met de brandstof uit de tank van de wagen, waar op zijn beurt ook een veiligheid op staat, hij kan uw tank niet helemaal leegzuigen he

Comment

• deze velgen 19inch ET 25 , moet ik met 10mm spacers rondom monteren,
                            maar 20 inch ET 25, zonder spacers
                            kan iemand me uitleggen waarom de 19incher wel en 20inchers zonder spacers?

alvast bedankt
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Eerste defect na 3 jaar, geen geluid meer in de auto... Cd, radio, nav, alles werkt maar dan zonder geluid. Iemand al eens meegemaakt?

Comment

• Mute !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Eerste defect na 3 jaar, geen geluid meer in de auto... Cd, radio, nav, alles werkt maar dan zonder geluid. Iemand al eens meegemaakt?
                                  Ik met m'n vorige A6 avant, het enige defect die ik heb gehad maar t'was wel een duur... De eindtrappen van de versterkerkaart bleken defect... ik weet nog dat het om en bij de 800 euro was voor zo'n nieuw kaartje

Comment

Eerste defect na 3 jaar, geen geluid meer in de auto... Cd, radio, nav, alles werkt maar dan zonder geluid. Iemand al eens meegemaakt?
                                    ik had het ook een paar keren, maar de klank kwam spontaan terug na een half uurtje de wagen te hebben laten staan, zonder te moeten resetten (iets dat je ook kunt uitproberen voor naar de garage te lopen)
                                    ik heb de wagen uit voorzorg laten nazien, en ze hebben de laatste versie van de MMI gedownload

Comment

Ik vreesde er al voor, WoKe had er al eens een opmerking over gemaakt toen hij meereed maar het was nog te doen. Nu is het echter bakken in de auto en dat is niet leuk
                                      Amaai, gij moet met zowat de grootste maandagmorgen-Audi opgescheept zitten, die er ooit op de markt gebracht is, zeker? De pech met jouw A5, die hier al de revue gepasseerd is! Onwezenlijk!

Moest mijn bestelde A5 mijn allereerste Audi zijn, dan zou ik op basis van jouw ervaringen sofort en in achtste versnelling naar de garage stormen om die te annuleren... Maar gelukkig rijd ik al 20 jaar met Audi, heb er in die tijd een viertal afgeschreven (A80, A100, A6 en A3) over ettelijke honderdenduizenden km, en nog nooit enige pech gehad (buiten een allereerste klapband onlangs).

Vraag mij af: ben IK de uitzondering, of ben JIJ de uitzondering? (sorry, hoor, maar ik hoop het laatste )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        Ik met m'n vorige A6 avant, het enige defect die ik heb gehad maar t'was wel een duur... De eindtrappen van de versterkerkaart bleken defect... ik weet nog dat het om en bij de 800 euro was voor zo'n nieuw kaartje
                                        800 euro voor een eindtrap van een versterker, lol, de profiteurs. Heb het op m'n stereoinstallatie ook al eens gehad, kostte daar 100 euro, en dat is heel wat beter materiaal, maar bon. Was toen door te veel luidsprekers en de muziek te luid te zetten. In de Audi gaat het daarentegen spontaan stuk.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        ik had het ook een paar keren, maar de klank kwam spontaan terug na een half uurtje de wagen te hebben laten staan, zonder te moeten resetten (iets dat je ook kunt uitproberen voor naar de garage te lopen) ik heb de wagen uit voorzorg laten nazien, en ze hebben de laatste versie van de MMI gedownload
                                        Ik ben Alfa's gewend, nodeloos om te zeggen dat ik het al eens geprobeerd heb.

Comment

800 euro voor een eindtrap van een versterker, lol, de profiteurs. Heb het op m'n stereoinstallatie ook al eens gehad, kostte daar 100 euro, en dat is heel wat beter materiaal, maar bon. Was toen door te veel luidsprekers en de muziek te luid te zetten. In de Audi gaat het daarentegen spontaan stuk.

Ik ben Alfa's gewend, nodeloos om te zeggen dat ik het al eens geprobeerd heb.
                                          Ik moet er wel bijzeggen dat wanneer ik het voohad dat ik plots een oorverdovend geluid/gekraak door de boxen kreeg gejaagd , was echt niet normaal, gelukkig kon ik snel aan de kant, kontakt eruit , opnieuw gestart maar toen niks meer...

Comment

Working...
                                          X