Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk Berichten
    Ik heb een steentje gekregen in de voorruit van mijn A5, met een barst van ca 10 cm tot gevolg ! (en dit met slechts 8000 km op de teller !)
    Ik ben van plan om de voorruit door Carglass te laten vervangen.
    Is er iemand op dit forum die de voorruit van zijn A5 al heeft laten vervangen ?
    Zijn er na de vervanging geen risiso's op problemen zoals windgeruis of waterinsijpeling, of moet ik me daar geen zorgen over maken ?

Thanks.
    over Carglass zelf moet je geen twijfels hebben : zij vervangen meer Audi-voorruiten dan eenderwelke Audi-dealer; een voorruit vervangen is tegenwoordig wel een delikate operatie, waarbij veel kracht moet uitgeoefend worden om de kapote ruit er af te krijgen. Dus risicos van kleine lakbeschadigingen, eerder dan latere lekken. Bij kleine schade zou dan ook kiezen voor repareren ipv vervangen. Ik heb dat (bij Carglass) op mijn vroeger A4 laten doen, en het was in orde. Bij grotere schade, zou ik wel - indien verzekerd - voor de vervanging kiezen, want de reparatie is altijd iets zichtbaar achteraf en kan bij herverkoop voor waardevermindering zorgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk Berichten
      Ik heb een steentje gekregen in de voorruit van mijn A5, met een barst van ca 10 cm tot gevolg ! (en dit met slechts 8000 km op de teller !)
      Ik ben van plan om de voorruit door Carglass te laten vervangen.
      Is er iemand op dit forum die de voorruit van zijn A5 al heeft laten vervangen ?
      Zijn er na de vervanging geen risiso's op problemen zoals windgeruis of waterinsijpeling, of moet ik me daar geen zorgen over maken ?

Thanks.
      Onze A5 heeft al 3x een nieuwe ruit gehad (50k km ondertussen) en telkens bij Carglass laten vervangen! Geen problemen ondervonden, die mensen kennen hun job wel

Comment

• Als jullie morgen ergens iemand zien verschijnen met "S-line" logo's op zijn niet S-line auto dan is het goed mogelijk dat die van mij zijn...

De rotzakken hebben vandaag mijn A5 geattaqueerd... S-line logo's van de flanken gestolen en Quattro-logo uit de grill.
        Op de zijvleugel is de lak nog eens beschadigd en plus.

Dat is zeker iemand di zich "audi-lover" noemt
        Last edited by beltar; 23/08/2010, 10:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
          Als jullie morgen ergens iemand zien verschijnen met "S-line" logo's op zijn niet S-line auto dan is het goed mogelijk dat die van mij zijn...

De rotzakken hebben vandaag mijn A5 geattaqueert... S-line logo's van de flanken gestolen en Quattro-logo uit de grill.
          Op de zijvleugel is de lak nog eens beschadigd en plus.

Dat is zeker iemand di zich "audi-lover" noemt
          Dat is inderdaad balen

Als je hem ( haar ) vindt, mag je hem nen toek op zijn muile geven met mijn complimenten

Comment

• mijn eerste ervaringen met mijn A5

In Januari heb ik uitgebreid naar de meningen van forumleden gevraagd bij aanschaffing van een nieuwe wagen. Het ging hem vooral tussen een BMW 325d coupé en een Audi A5 2.7TDI. Ik ben uiteindelijk voor de A5 gegaan. Het is de 2.7tdi in de 190pk versie en met de handgeschakelde versnellingsbak. kwartsgrijs met bruin lederen interieur en zwarte hemelbekleding. Heb het volledige mmi navigatie;b&o soundsysteem;18" V-velgen en het lounge pakket als optie erbij genomen. Op 22 mei heb ik de wagen afgehaald bij de dealer en ondertussen 8500km op de teller. Mijn bevindingen: Waar ik nog alle dagen aangenaam verrast over ben is de perfekte produktiekwaliteit. Ik reed voordien Mercedes en merk dat de Audi op een veel hoger niveau staat op gebied van afwerking en degelijkheid. zithouding is perfekt en de best zittende wagen die ik tot nu toe gehad heb (heb er nu ongeveer 20 reeds gehad). IK waan me in een wagen van een hoger niveau. Het soundsysteem is adembenemend doch zou ik die optie waarschijnlijk niet meer nemen daar ik eigenlijk die niet echt tenvolle benut. Het liefste luister ik naar de motor die als men wat in toeren gaat een diepe grom maakt. Heel wat aangenamer dan het kofiemolen geluid die mijn Mercedes maakte. Over het verbruik ben ik ook tevreden. Verbruik gemiddeld tussen de 7,5l en de 8.0L. Nu de minpunten: Ik vind dat de koppeling veel te bruut aangrijpt en niet goed dosseerbaar is. De stuurbekrachtiging moet ik nog steeds aan wennen.Zolang men rustig rijdt is er geen vuiltje aan de lucht maar als men wat sportiever rijdt kan die precies niet goed volgen. Waar ik me ook aan erger is dat als je de lichten op automatisch zet men niet kan weten of die nu branden of niet tenzij de navigatie op staat. Is een detail maar kon toch simpel verholpen worden door een controlelampje. En nu het grootste nadeel die me toen ook zo heeft doen twijfelen of ik nu de Audi of de Bmw ging kiezen.... IK heb 190pk maar kan die gewoon niet benutten daar de voorwielen er niet in slagen die op de weg te brengen. Telkens ik sportief rij beklaag ik het me niet voor de bmw gekozen te hebben. Anderzijds heeft de Audi dan weer kwaliteiten die de Bmw niet heeft. Vandaag heb ik mijn wagen volledig gewaxt en ben er weer helemaal verliefd op want qua uitstraling is het mijn inziens nog steeds de mooiste wagen in zijn klasse en zelfs in hogere klassen. Ideaal had natuurlijk quatro geweest maar dan moest ik ofwel kiezen voor de 3liter die stukken duurder is ofwel moest ik kiezen voor de 2liter maar dan had ik het 6cilinder karakter niet. En zo is het wel altijd iets... Ondertussen lees ik alle dagen het forum en begin al een studie te maken voor mijn volgende wagen binnen een jaar of 5....

Comment

• Ik kan er niet aan doen, maar ik vraag mij echt af wat jullie doen bij het optrekken. Pedal to the metal? Ik heb reeds de nodige ervaring met FWD en +200pk in een Audi, en dat geeft helemaal geen probleem om dat vermogen op de weg te brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                In Januari heb ik uitgebreid naar de meningen van forumleden gevraagd bij aanschaffing van een nieuwe wagen. Het ging hem vooral tussen een BMW 325d coupé en een Audi A5 2.7TDI. Ik ben uiteindelijk voor de A5 gegaan. Het is de 2.7tdi in de 190pk versie en met de handgeschakelde versnellingsbak. kwartsgrijs met bruin lederen interieur en zwarte hemelbekleding. Heb het volledige mmi navigatie;b&o soundsysteem;18" V-velgen en het lounge pakket als optie erbij genomen. Op 22 mei heb ik de wagen afgehaald bij de dealer en ondertussen 8500km op de teller. Mijn bevindingen: Waar ik nog alle dagen aangenaam verrast over ben is de perfekte produktiekwaliteit. Ik reed voordien Mercedes en merk dat de Audi op een veel hoger niveau staat op gebied van afwerking en degelijkheid. zithouding is perfekt en de best zittende wagen die ik tot nu toe gehad heb (heb er nu ongeveer 20 reeds gehad). IK waan me in een wagen van een hoger niveau. Het soundsysteem is adembenemend doch zou ik die optie waarschijnlijk niet meer nemen daar ik eigenlijk die niet echt tenvolle benut. Het liefste luister ik naar de motor die als men wat in toeren gaat een diepe grom maakt. Heel wat aangenamer dan het kofiemolen geluid die mijn Mercedes maakte. Over het verbruik ben ik ook tevreden. Verbruik gemiddeld tussen de 7,5l en de 8.0L. Nu de minpunten: Ik vind dat de koppeling veel te bruut aangrijpt en niet goed dosseerbaar is. De stuurbekrachtiging moet ik nog steeds aan wennen.Zolang men rustig rijdt is er geen vuiltje aan de lucht maar als men wat sportiever rijdt kan die precies niet goed volgen. Waar ik me ook aan erger is dat als je de lichten op automatisch zet men niet kan weten of die nu branden of niet tenzij de navigatie op staat. Is een detail maar kon toch simpel verholpen worden door een controlelampje. En nu het grootste nadeel die me toen ook zo heeft doen twijfelen of ik nu de Audi of de Bmw ging kiezen.... IK heb 190pk maar kan die gewoon niet benutten daar de voorwielen er niet in slagen die op de weg te brengen. Telkens ik sportief rij beklaag ik het me niet voor de bmw gekozen te hebben. Anderzijds heeft de Audi dan weer kwaliteiten die de Bmw niet heeft. Vandaag heb ik mijn wagen volledig gewaxt en ben er weer helemaal verliefd op want qua uitstraling is het mijn inziens nog steeds de mooiste wagen in zijn klasse en zelfs in hogere klassen. Ideaal had natuurlijk quatro geweest maar dan moest ik ofwel kiezen voor de 3liter die stukken duurder is ofwel moest ik kiezen voor de 2liter maar dan had ik het 6cilinder karakter niet. En zo is het wel altijd iets... Ondertussen lees ik alle dagen het forum en begin al een studie te maken voor mijn volgende wagen binnen een jaar of 5....
                je GPS kan ook verduisteren wanneer je lichten niet branden, dit is afhankelijk aan de hoeveelheid licht dat in de wagen binnen komt. Je kan perfect zien of je lichten branden, er zit een controlelampje aan je schakelaar ( groen ) de plaats is idd ongelukkig, dit had beter bij de meters gestaan. Met mijn 2.7 ook 190pk heb ik geen noemenswaardige traktie problemen, of je moet het bij regenweer al heel bont maken, maar dit zal waarschijnlijk door de meer geleidelijke overbrenging van de multitronic zijn...je kan mijn bevindingen onder de rubriek testverslagen eens bekijken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Ik kan er niet aan doen, maar ik vraag mij echt af wat jullie doen bij het optrekken. Pedal to the metal? Ik heb reeds de nodige ervaring met FWD en +200pk in een Audi, en dat geeft helemaal geen probleem om dat vermogen op de weg te brengen.
                  ik denk dat hier eerder het koppel ipv de pk's een rol spelen, de 2.7 geeft reeds vanaf 1400 toeren zijn volle 400nm vrij en dat is toch behoorlijk op een vooras. Ik was er int begin ook bang voor of hij dit wel "beschaafd" kon overbrengen, ik weet nu niet of het aan de aandrijving of eventueel de gewichtsverdeling ligt, de mijn is een A4 avant, maar ik heb er geen problemen mee.

Last edited by ; 25/08/2010, 02:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Ik kan er niet aan doen, maar ik vraag mij echt af wat jullie doen bij het optrekken. Pedal to the metal? Ik heb reeds de nodige ervaring met FWD en +200pk in een Audi, en dat geeft helemaal geen probleem om dat vermogen op de weg te brengen.
                    Helemaal niet hoor. Zelfs een acherwielaandrijving zou aan het spinnen gaan of de esp zou in werking treden. Ik heb uitgebreide tests gedaan met de bmw en ik ervaarde dat men die veel beter kon dosseren en veel speelser was.Mijn vorige wagen een mercedes c-klasse 220cdi avantgarde vond ik speelser dan men Audi.Ik ervaar de Audi meer als een luxe coupé waar men over lange afstanden heel hoge snelheden kan mee aanhouden. U zou nu natuurlijk zich kunnen afvragen waarom ik voor de Audi gekozen heb aangezien de testritten met de bmw me zo bevielen... Wel het antwoord is eigenlijk heel simpel. IK heb in mijn jonge jaren nog rally gereden en toen ik de bmw testte ging ik met opzet de limieten gaan opzoeken langs landelijke wegjes. Was pure fun en jeugdnostalgie. Heb dan ook beseft dat ik nu maar zelden nog ga "spelen" en eigenlijk me meer op een sportieve comfortabele manier kilometers vreet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                      ik denk dat hier eerder het koppel ipv de pk's een rol spelen, de 2.7 geeft reeds vanaf 1400 toeren zijn volle 400nm vrij en dat is toch behoorlijk op een vooras. Ik was er int begin ook bang voor of hij dit wel "beschaafd" kon overbrengen, ik weet nu niet of het aan de aandrijving of eventueel de gewichtsverdeling ligt, de mijn is een A4 avant, maar ik heb er geen problemen mee.

http://www.autoforum.be/showthread.p...55#post4170555
                      Ik lees steeds met veel aandacht en ontzag uw posts zoals er hier nog enkele forumleden zijn waar ik plezier aan heb hun bijdrage aan het forum te lezen. Ik denk ook dat door de multitronic men het vermogen beter kan overbrengen. Het is inderdaad zo dat men aan het kleurverschil van de navigatie kan zien of de verlichting wel dan niet brandt. Dan moet de navigatie natuurlijk wel actief zijn natuurlijk. Het is nu niet dat ik daar nu zo een punt van maak hoor maar vind het een lacune daar waar Audi voor de rest juist uitblinkt in het streven naar perfectie

Comment

Ik lees steeds met veel aandacht en ontzag uw posts zoals er hier nog enkele forumleden zijn waar ik plezier aan heb hun bijdrage aan het forum te lezen. Ik denk ook dat door de multitronic men het vermogen beter kan overbrengen. Het is inderdaad zo dat men aan het kleurverschil van de navigatie kan zien of de verlichting wel dan niet brandt. Dan moet de navigatie natuurlijk wel actief zijn natuurlijk. Het is nu niet dat ik daar nu zo een punt van maak hoor maar vind het een lacune daar waar Audi voor de rest juist uitblinkt in het streven naar perfectie
                        dank voor die bloeeemen..
                        De navigatie verduisterd als de lichten aan gaan, doch kan de verduistering nog aanhouden wanneer de lichten reeds terug uit zijn. Misschien heeft dit ook wel met de instellingen van de gevoeligheid te maken, de mijn staan ingesteld om pas laat aan te gaan, te doen via MMI, we beschikken trouwens over 1ste klas daglichten
                        Maar het controle lampje voor de lichten is zeer ongelukkig opgesteld, dit was reeds bij de B7 zo en is bij deze modellen niet anders, je moet je hoofd al echt schuin houden wil je het zien, en alhoewel alles feilloos werkt, wil je soms toch eens even dubbel checken.
                        Een leuk gadget dat ik nog maar pas heb ontdekt. Wanneer je lichten nog niet branden, en je rijd op de snelweg bij regen, duw je gewoon op de knop voor je mistlicht, en alle verlichting springt aan....nu rij ik al zolang met audi...en je blijft nieuwe dingen ontdekken

Comment

Helemaal niet hoor. Zelfs een acherwielaandrijving zou aan het spinnen gaan of de esp zou in werking treden. Ik heb uitgebreide tests gedaan met de bmw en ik ervaarde dat men die veel beter kon dosseren en veel speelser was.Mijn vorige wagen een mercedes c-klasse 220cdi avantgarde vond ik speelser dan men Audi.Ik ervaar de Audi meer als een luxe coupé waar men over lange afstanden heel hoge snelheden kan mee aanhouden. U zou nu natuurlijk zich kunnen afvragen waarom ik voor de Audi gekozen heb aangezien de testritten met de bmw me zo bevielen... Wel het antwoord is eigenlijk heel simpel. IK heb in mijn jonge jaren nog rally gereden en toen ik de bmw testte ging ik met opzet de limieten gaan opzoeken langs landelijke wegjes. Was pure fun en jeugdnostalgie. Heb dan ook beseft dat ik nu maar zelden nog ga "spelen" en eigenlijk me meer op een sportieve comfortabele manier kilometers vreet
                          In een vorig leven heb ik ook een BMW gehad ( 320i 6 cyl benz. ) en als het " zot " is boven kwam is zo een RWD leuk om eens mee te spelen ( toen nog zonder ESP ). Audi is vind ik meer een All Rounder. En afgelopen winter heb ik het weer 100 X gezien, zelfs met al de electronische hulpmiddeltjes, RWD als het glad is, is balen. Wanneer je op het minste bergopje moet stoppen en weer vertrekken sta je daar mooi te wezen. En zelfs de quattro's kan je minder leuk noemen, deze zijn dan weer totaal niet van slag te brengen, in de regen, 90° bochtje, vol het gas erop, en die karren gaan er als een speer vandoor, bij een FRD en RWD zou de electronica handen vol werk hebben om je op de weg te houden, voor de quattro's is het precies kurk droog. En dan zijn er dan weer die dat te veilig vinden. Iedereen zal wel altijd zijn wagen iets meer zus en wat minder zo willen hebben. Ik beschouw ze als zeer mooi, zeer veilig, degelijk, zeer betrouwbaar en slijtvast.

[ATTACH][ATTACH]bmw3.jpg[/ATTACH][/ATTACH]
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

wat vertegenwoordigen de enkele minuten "speelser" gedrag dat mogelijk zijn in een BMW tegenover het permanent goed veilig gevoel in een Audi ? Doe nu opnieuw de test na je 8500 kms ervaring in een Audi, ik garandeer je dat je met plezier in je Audi terug zal komen zitten
                            en voor de traktieproblemen, kies volgende keer voor de Quattro...
                            Last edited by guyugy; 25/08/2010, 10:46.

Comment

http://www.autoforum.be/showthread.p...55#post4170555
                              De wagen waarmee ik ervaring mee heb geeft nochtans ook 300+ nm koppel vrij vanaf 1500 toeren, maar dat zal er natuurlijk wel redelijk wat mee te maken hebben

Comment

Je kan perfect zien of je lichten branden, er zit een controlelampje aan je schakelaar ( groen ) de plaats is idd ongelukkig, dit had beter bij de meters gestaan.
                                bedankt !
                                ik had dit nooit bemerkt...
                                (ook niet het truukje van de mistlampenschakelaar)

Comment

• [quote=Multitronic;4181876]In een vorig leven heb ik ook een BMW gehad ( 320i 6 cyl benz. ) en als het " zot " is boven kwam is zo een RWD leuk om eens mee te spelen ( toen nog zonder ESP ). /quote]

mijn stoutste ervaring met BMW was een 528i van de eerste reeks, die een collega's mij liet (in zijn aanwezigheid) proefrijden. Ik reed toen met een Renault 20TS. Ik accelereerde vrij rustig op een welgekende snelwegoprit, op dezelfde manier dat ik dat deed met met eigen wagen. Het regende, en de BM was al onmiddelijk met zijn k..t aan het waaien !
                                  Dat was natuurlijk ook de tijd dat de electronica niet bestond.
                                  Ik denk dat de meeste onder ons niet goed beseffen wat de huidige stabiliteitshulpmiddelen allemaal afromen aan kracht.
                                  Vrij belachelijk : wij beginnen met meer te betalen voor meer kracht, dan betalen wij nog om de beste aandrijving te bekomen, soms gaan wij nog naar de tuner, en per slot van rekening wordt dit voor een groot deel dichtgeknepen door ADS, ESP, motormanagement en C°

Comment

• [quote=guyugy;4182000]
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                    In een vorig leven heb ik ook een BMW gehad ( 320i 6 cyl benz. ) en als het " zot " is boven kwam is zo een RWD leuk om eens mee te spelen ( toen nog zonder ESP ). /quote]

mijn stoutste ervaring met BMW was een 528i van de eerste reeks, die een collega's mij liet (in zijn aanwezigheid) proefrijden. Ik reed toen met een Renault 20TS. Ik accelereerde vrij rustig op een welgekende snelwegoprit, op dezelfde manier dat ik dat deed met met eigen wagen. Het regende, en de BM was al onmiddelijk met zijn k..t aan het waaien !
                                    Dat was natuurlijk ook de tijd dat de electronica niet bestond.
                                    Ik denk dat de meeste onder ons niet goed beseffen wat de huidige stabiliteitshulpmiddelen allemaal afromen aan kracht.
                                    Vrij belachelijk : wij beginnen met meer te betalen voor meer kracht, dan betalen wij nog om de beste aandrijving te bekomen, soms gaan wij nog naar de tuner, en per slot van rekening wordt dit voor een groot deel dichtgeknepen door ADS, ESP, motormanagement en C°
                                    Ne Renault 20ts.. heb ik ook nog mee gereden. Een week voor ik er mee op reis ging vertrekken is de vooras gebroken en had ik een driewieler

Comment

• [quote=guggenheimer;4182154]
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Ne Renault 20ts.. heb ik ook nog mee gereden. Een week voor ik er mee op reis ging vertrekken is de vooras gebroken en had ik een driewieler
                                      Ne renault 20 was mijn eerste auto,man man wat een vervlogen tijden.
                                      Hamerke in de koffer mee omdat mijn starter zo goed als stuk was.
                                      Telkens ik startte tikte die starter en ik met de hamer erop kloppen om vervolgens terug in te stappen en met een luide WHIIIIIIIIIIIIING dat ding te starten.
                                      Trouwens tegenwoordig maken ze veel auto's met een startknop hé?
                                      Wel mijne renault 20 had dat in die tijd al!!!
                                      Het slot waar de contactsleutel in moest was stuk en hadden ze toen maar vervangen door een drukknop op het dashbord.
                                      Het slot gebruikte ik dus alleen nog maar om mijn sleutels in te hangen.(iedereen die de deuren openkreeg kon dus zo met mijn wagen gaan lopen als hij wou)
                                      Het beestje heeft het toch een vol jaar volgehouden bij mij toen ik op mijn 21ste een ford fiesta turbo van mijn vader cadeau kreeg omdat ik genoeg rijervaring had opgelopen met die renault...
                                      2008 Mercedes Viano
                                      2012 Citroen DS3

Comment

Heb momenteel een 240 Pk en 340nm enkel op de voorwielen en heb hier absoluut geen last van.
                                        Welke banden zitten er op jouw wagen?
                                        Heb wel het Audi Drive Select met dynamisch stuur wat,zoals ik reeds vermoede,de trekkracht tussen de voorwielen
                                        wat helpt te verdelen.
                                        Met de originele banden(Dunlop sportmaxx GT 255/35/19) spinden de wielen door tot 3e versnelling bij uitgeschakeld esp met 170 pk.
                                        Na 3000km vervangen door Michelins en was meteen verlost van doorspinnen.
                                        Wat een goeie band al niet kan verhelpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          wat vertegenwoordigen de enkele minuten "speelser" gedrag dat mogelijk zijn in een BMW tegenover het permanent goed veilig gevoel in een Audi ? Doe nu opnieuw de test na je 8500 kms ervaring in een Audi, ik garandeer je dat je met plezier in je Audi terug zal komen zitten
                                          en voor de traktieproblemen, kies volgende keer voor de Quattro...
                                          Wel eigenlijk zou ik dat wel eens willen doen si.wat u zegt over die enkele minuten speelser gedrag hebt u gelijk in. Om die reden heb ik uiteindelijk voor de A5 gekozen

Comment

Working...
                                          X