Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenHeb momenteel een 240 Pk en 340nm enkel op de voorwielen en heb hier absoluut geen last van.
Een keer flink sportief vertrekken en je hebt op het droge wielspin. Laat staan dat het wegdek nat is... Of je draait de straat op... Mits een sportieve rijstijl, heb je daar zoals guggenheimer zegt, toch direct last van. Je kan het aanzien als een provocatieve rijstijl, maar uit haakse bochtjes trekken is nu eenmaal niet het sterkste punt van een FWD (om maar een voorbeeld te geven).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat is een ongenuanceerd antwoord.
Een keer flink sportief vertrekken en je hebt op het droge wielspin. Laat staan dat het wegdek nat is... Of je draait de straat op... Mits een sportieve rijstijl, heb je daar zoals guggenheimer zegt, toch direct last van. Je kan het aanzien als een provocatieve rijstijl, maar uit haakse bochtjes trekken is nu eenmaal niet het sterkste punt van een FWD (om maar een voorbeeld te geven).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenVoila dat bedoel ik si. EN wil daarmee zeker niet zeggen dat ik constant de kasseien uit de grond trek. Ik vond het leuk om de bmw langs een landelijk weggetje bij het uitkomen van een draai in een volledig te controleren haak te zetten. Lijkt me toch spannender dan dat je de voorwielen naar voor voelt schuiven bij het uit accelereren
Als je in de WVL-se binnenweggetjes hard van leer trekt is dit een heel plezante car, dankzij de 4*4.
Sedert we deze A5 hebben komt de porsche veeeeeel minder buiten. En, nee ik wil daarmee niet beweren dat de A5 aan de elfer kan tippen, zeker niet. Maar de quattro-aandrijving maakt van de A5 een ander auto.
Ik vind ze een must als je wilt sportief rijden ( en dat is iets anders dan snel rijden nvdr)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat is een ongenuanceerd antwoord.
Een keer flink sportief vertrekken en je hebt op het droge wielspin. Laat staan dat het wegdek nat is... Of je draait de straat op... Mits een sportieve rijstijl, heb je daar zoals guggenheimer zegt, toch direct last van. Je kan het aanzien als een provocatieve rijstijl, maar uit haakse bochtjes trekken is nu eenmaal niet het sterkste punt van een FWD (om maar een voorbeeld te geven).
Om echt door te spinnen bij sportief optrekken moet ik wel al heel erg zot doen bij droog weer en dan enkel in 1e versnelling.
Kijk ook eens naar de Focus RS nu met 500 pk op de voorwielen.
Lees weinig testen waarin men klaagt over tractieproblemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk vond het leuk om de bmw langs een landelijk weggetje bij het uitkomen van een draai in een volledig te controleren haak te zetten. Lijkt me toch spannender dan dat je de voorwielen naar voor voelt schuiven bij het uit accelereren
maar het is nog veel spannender als je het niet echt verwacht had
dan is het meestal te laat om het nog recht te zetten
dan liever een saaie FWD, wat mij betreft, of natuurlijk een quattro (tenzij nog saaier aangevoeld...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenJa,het zijn nog steeds geen 400 of 500 nm koppel hé en eigenlijk zou je het eens moeten testen.
Om echt door te spinnen bij sportief optrekken moet ik wel al heel erg zot doen bij droog weer en dan enkel in 1e versnelling.
Kijk ook eens naar de Focus RS nu met 500 pk op de voorwielen.
Lees weinig testen waarin men klaagt over tractieproblemen.
mijn Saab Turbo 16 (zonder electronica...zelfs geen ABS) kon op het nat zijn och'arme 175 pk's (en 270 Nm...) niet kwijt in zijn 2 eesrte versnellingen .
natuurlijk zijn de banden nu veel beter, maar vooral wordt nu het overtollig vermogen gewoon electronisch dichtgeknepen van zodra het spinnen begint, hetzij door de wielen af te remmen, ofwel door de motormanagment, ofwel door de transmissiemanagment (soms de drie samen !)
hoeveel pk's blijven er dan over ? blijkbaar nog steeds die och'arme 150 pk's van toen
maar hierover zal niemand te veel spreken... en zeker de tuners niet; het gaat trouwens tegen de trend !Last edited by guyugy; 27/08/2010, 13:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenJa,het zijn nog steeds geen 400 of 500 nm koppel hé en eigenlijk zou je het eens moeten testen.
Om echt door te spinnen bij sportief optrekken moet ik wel al heel erg zot doen bij droog weer en dan enkel in 1e versnelling.
Kijk ook eens naar de Focus RS nu met 500 pk op de voorwielen.
Lees weinig testen waarin men klaagt over tractieproblemen.
Focus RS 500 heeft 'slechts' 350 PK en 460 NM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk BerichtenFocus RS 500 heeft 'slechts' 350 PK en 460 NM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenNa heel wat sportieve auto's , met voor- (R5 alpine, XR3i) achter- (BMW 323i, alfa 75turbo, nissan 200SX, 300ZXtt, 964turbo, 993targa,996 cabrio en nu nog 997S cab) en nu vierwielaandrijving moet ik zeggen dat onze A5 3.0tdi quattro een heel speelse (weliswaar geen kontkwispelaar) metgezel is.
Als je in de WVL-se binnenweggetjes hard van leer trekt is dit een heel plezante car, dankzij de 4*4.
Sedert we deze A5 hebben komt de porsche veeeeeel minder buiten. En, nee ik wil daarmee niet beweren dat de A5 aan de elfer kan tippen, zeker niet. Maar de quattro-aandrijving maakt van de A5 een ander auto.
Ik vind ze een must als je wilt sportief rijden ( en dat is iets anders dan snel rijden nvdr)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk BerichtenFocus RS 500 heeft 'slechts' 350 PK en 460 NM
Het zijn er in ieder geval nog meer dan genoeg voor de voortrein.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenOeps,inderdaad RS 500 met 350pk,nog niet wakker zeker.
Het zijn er in ieder geval nog meer dan genoeg voor de voortrein.
iemand een idee wanneer de grondige face lift van de A5 uitkomt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenEr liggen bridgestones Potenza op. Weet eigenlijk niet of die een goede reputatie hebben. Kunt u me eens uitleggen wat die drive select precies inhoudt?
minder dan de Michelins.
Het drive select laat toe om te kiezen tussen tussen 4 verschillende standen wat betreft hardheid van de vering,respons van
de motor en in combinatie met het dynamisch stuur,de directheid van het stuur.(Comfort,Auto,Dynamisch en Individueel)
Bij het parkeren bvb.is het stuur niet alleen veel sterker bekrachtigd maar,is er enkel 1 omwentelling nodig om de wielen
volledig te draaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichteneen andere vraag:
kan het kwaad als men achter bredere banden legt dan voor?
ik zat te denken: voor 245/30/20 en achter 285/30/20
En waarom zou je achteraan breder gaan ? puur voor het optische ?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenHeb wel het Audi Drive Select met dynamisch stuur wat,zoals ik reeds vermoede,de trekkracht tussen de voorwielen
wat helpt te verdelen.
de nieuwe Quatto (op een Q5 toch) verdeelt wel de trekkracht links/rechts, maar ADS denk ik niet ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenDat zijn wel banden die een verschillend omtrek hebben, heb je quattro ?
En waarom zou je achteraan breder gaan ? puur voor het optische ?
wel moeten je velgen hiervoor breed genoeg zijn, anders gaan de banden niet mooi plat op de baan liggen (ballon-effekt op de flanken)
of het de wegliggen ten goede komt is niet zeker naar mijn bescheiden mening...
breder achteraan is bij achterwielaandrijving nuttiger (maar verandert totaal de houding van de wagen, tenzij origineel zo bedacht (bv straffe Porsches o.m.)Last edited by guyugy; 29/08/2010, 16:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik heb wel nergens gelezen dat ADS een invloed zou hebben op de werking van de aandrijving
de nieuwe Quatto (op een Q5 toch) verdeelt wel de trekkracht links/rechts, maar ADS denk ik niet ...
Comment
Comment