Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
    een andere vraag:

    kan het kwaad als men achter bredere banden legt dan voor?
    ik zat te denken: voor 245/30/20 en achter 285/30/20
    Hoe?Zitten die die BBS'en er nog steeds niet onder?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
      nee, ik heb geen quattro
      ja puur voor het optische ( of is het achter 280/25/20)
      En waarom kun je diezelfde brede band niet vooraan steken? Wat is er optisch interessant aan het hebben van en smallere band vooraan?

      Comment


      • jimmy
        ik durf geen zwarte velgen onder een zwarte auto te zetten, ben bang dat het "te" wordt.
        ik zit nu te kijken naar Mandrus millenium of Kahn RSX 20inch......

        ik kan geen beslissing nemen al 1,5jaar niet

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
          iemand een idee wanneer de grondige face lift van de A5 uitkomt?
          Lees overal 2012

          Comment


          • T'is al weer een tijdje geleden dus tijd voor een update

            1) Op een bepaalde donderdag begint het lampje te branden van de uitlaatgascollector. Op vrijdag naar de garage, storing in de gasklep maar mag doorrijden. Wordt later opgelost en ik zal niet stilvallen. Op zondag was het echter gedaan ermee, vermogen weg en extra lampjes. Laten slepen en inlaatspruitstuk defect

            2) airco koelt niet meer in de zomer, circulatieklep vervangen maar merk weinig verschil

            3) Ben net thuis als de wagen gewoon stilvalt. Start hem maar valt direct weer stil. Probeer nog eens, motor draait maar maakt een hels lawaai en als ik de MultiTronic in "R" zet rijdt de wagen voorruit. Dus terug laten slepen, 90% kans dat de boite kapot is. Aan de chiptuners met een MultiTronic, je bent gewaarschuwd!! De mijne is NIET getuned en dat is maar best ook want het is 7.000euro voor een nieuwe boite. 5.000 voor de versnellingsbak en 2.000euro werk. Was het eerste dat ze me vroegen in de garage.
            Last edited by dragonfly; 30/08/2010, 15:51.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Lees overal 2012

              merci,

              t is omdat ik de mijne verkocht heb, ik denk dat ik ga wachten voor een nieuwe te bestellen. als ik nu nen nieuwe bestel heb ik hem maar in 03/2011 om dan na 7 maand met een" oud " model te rijden zie ik niet zo goed zitten

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                T'is al weer een tijdje geleden dus tijd voor een update

                1) Op een bepaalde donderdag begint het lampje te branden van de uitlaatgascollector. Op vrijdag naar de garage, storing in de gasklep maar mag doorrijden. Wordt later opgelost en ik zal niet stilvallen. Op zondag was het echter gedaan ermee, vermogen weg en extra lampjes. Laten slepen en inlaatspruitstuk defect

                2) airco koelt niet meer in de zomer, circulatieklep vervangen maar merk weinig verschil

                3) Ben net thuis als de wagen gewoon stilvalt. Start hem maar valt direct weer stil. Probeer nog eens, motor draait maar maakt een hels lawaai en als ik de MultiTronic in "R" zet rijdt de wagen voorruit. Dus terug laten slepen, 90% kans dat de boite kapot is. Aan de chiptuners met een MultiTronic, je bent gewaarschuwd!! De mijne is NIET getuned en dat is maar best ook want het is 7.000euro voor een nieuwe boite. 5.000 voor de versnellingsbak en 2.000euro werk. Was het eerste dat ze me vroegen in de garage.

                gij hebt toch ook al u portie miserie met uw A5 gehad he.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  T'is al weer een tijdje geleden dus tijd voor een update

                  1) Op een bepaalde donderdag begint het lampje te branden van de uitlaatgascollector. Op vrijdag naar de garage, storing in de gasklep maar mag doorrijden. Wordt later opgelost en ik zal niet stilvallen. Op zondag was het echter gedaan ermee, vermogen weg en extra lampjes. Laten slepen en inlaatspruitstuk defect

                  2) airco koelt niet meer in de zomer, circulatieklep vervangen maar merk weinig verschil

                  3) Ben net thuis als de wagen gewoon stilvalt. Start hem maar valt direct weer stil. Probeer nog eens, motor draait maar maakt een hels lawaai en als ik de MultiTronic in "R" zet rijdt de wagen voorruit. Dus terug laten slepen, 90% kans dat de boite kapot is. Aan de chiptuners met een MultiTronic, je bent gewaarschuwd!! De mijne is NIET getuned en dat is maar best ook want het is 7.000euro voor een nieuwe boite. 5.000 voor de versnellingsbak en 2.000euro werk. Was het eerste dat ze me vroegen in de garage.
                  Hoeveel kilometers staan er op de teller van uw wagen?
                  Ik heb vorige week ook een probleem gehad met mijn A5 2,7 tdi Multitronic niet getuned (8000 km).
                  Nadat ik een tijdje in een file had gereden en dat ik terug kon optrekken sloeg de toerenteller in het rood met veel motorgeluid en ik geraakte niet boven een snelheid van ca 50 km/uur. Geen enkel waarschuwingslicht ! Na gestopt te zijn, heb ik terug normaal kunnen starten en daarna geen problemen meer gehad. Dacht eerst dat ik hem per vergissing in "tiptronic" had gezet, maar dit was niet het geval.
                  Sindsdien geen probleem meer gehad, alles terug normaal. Raadsel !?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk Berichten
                    Hoeveel kilometers staan er op de teller van uw wagen?
                    Ik heb vorige week ook een probleem gehad met mijn A5 2,7 tdi Multitronic niet getuned (8000 km).
                    Nadat ik een tijdje in een file had gereden en dat ik terug kon optrekken sloeg de toerenteller in het rood met veel motorgeluid en ik geraakte niet boven een snelheid van ca 50 km/uur. Geen enkel waarschuwingslicht ! Na gestopt te zijn, heb ik terug normaal kunnen starten en daarna geen problemen meer gehad. Dacht eerst dat ik hem per vergissing in "tiptronic" had gezet, maar dit was niet het geval.
                    Sindsdien geen probleem meer gehad, alles terug normaal. Raadsel !?
                    Ga maar naar de garage, jouw auto is ook in noodloop gegaan zoals de mijne. Dat was dat probleem met het inlaatspruitstuk dat ze moeten vervangen hebben. Vroeg of laat zal dat terug komen.

                    Ik heb nu 70.000km op de teller!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Ga maar naar de garage, jouw auto is ook in noodloop gegaan zoals de mijne. Dat was dat probleem met het inlaatspruitstuk dat ze moeten vervangen hebben. Vroeg of laat zal dat terug komen.

                      Ik heb nu 70.000km op de teller!
                      De wijsheid van beltar heeft hier meer dan 2 jaar terug verkondigd dat een multitronic zelden de 100.000km haalt, wat de garage ook mag beweren, het is gewoon zo.

                      Toen ik twijfelde om in appel van 5000€ biv te bijten voor de 3.0tdi, heeft men mij van audi zelf op het hart gedrukt geen 2.7 multi te nemen en hem al zeker niet te tunen.Miserie verzekerd.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        De wijsheid van beltar heeft hier meer dan 2 jaar terug verkondigd dat een multitronic zelden de 100.000km haalt, wat de garage ook mag beweren, het is gewoon zo.

                        Toen ik twijfelde om in appel van 5000€ biv te bijten voor de 3.0tdi, heeft men mij van audi zelf op het hart gedrukt geen 2.7 multi te nemen en hem al zeker niet te tunen.Miserie verzekerd.
                        tja, .. S-Tronics met veel PK's / Nm's én heel veel kilometers op de teller hebben wij ook nog niet zoveel gezien...
                        en als wij de commentaren van de gebruikers over aarzelende S-Tronics mogen geloven zijn er daar nog een paar updates te verwachten om een feiloze werking te garanderen
                        eigenlijk was de TipTronic dan niet zo slecht, en die was wel sterk, maar in de wedloop naar zuinigheid moest die weg
                        om al deze redenen ben ik niet echt ongelukkig nog ditmaal bij een manuele bak gebleven te zijn
                        tegen wanneer ik nog zal veranderen zullen wij weten of de Multi nog op het programma gebleven zal zijn, en of de S-Tronic zijn wijsheidstanden gekregen heeft
                        Vorsprung durch Technik ? ja maar met de klanten als proefkonijnen...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          e
                          Vorsprung durch Technik ? ja maar met de klanten als proefkonijnen...
                          Gebeurt meer en meer geloof ik..

                          Comment


                          • Multitronic

                            Zoals je kan vermoeden door mijn nick, ben ik een grote favoriet van de multi.
                            Met mijn vorige wagen heb ik tenslotte 350.000km gedaan op 3.5 jaar, dus ik mag stellen dat hij toch goed op de korrel is genomen, en ik heb er nooit problemen mee gehad.
                            Mijn huidige heeft nu na 1 jaar en 4 maand bijna 100.000km en ook nog geen problemen.
                            Tuning is inderdaad af te raden, in Duitsland word het gedaan, in België niet. Maar ik heb persoonlijk ook niet die behoefte, als je weet hoe met een Multi te rijden lees: hem zijn schakelmomenten moet laten kiezen in S stand, vind ik dat ie meer dan behoorlijk voorruit gaat. Allen die tot nu toe dachten dat A4tje er even af te rijden heb ik snel op andere gedachten kunnen brengen. Zelfs een collega van mij met zijn 320cdi moet vanaf laag in toeren bij hernemingen de multi laten voorgaan. Dit door gewoon zijn schakeldipje te gebruiken en de multi zonder dip te laten doortrekken. Nu Dragon heeft met zijn ketel al wel het één ent ander meegemaakt, je zou voor minder die ketel buiten bonjouren....maar ik ben van mijn multi ( tot nu toe ) meer dan tevreden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                              De wijsheid van beltar heeft hier meer dan 2 jaar terug verkondigd dat een multitronic zelden de 100.000km haalt, wat de garage ook mag beweren, het is gewoon zo.

                              Toen ik twijfelde om in appel van 5000€ biv te bijten voor de 3.0tdi, heeft men mij van audi zelf op het hart gedrukt geen 2.7 multi te nemen en hem al zeker niet te tunen.Miserie verzekerd.
                              Ik lees hier zoveel miserie over de 2.7 met multitronic. Wat me dan weer enorm verwonderd dat ik hier blijkbaar de enige ben met de 2.7 met handgeschakelde bak. De A5 zijn rechtstreekse concurent is de bmw 3-coupé waar er meer handgeschakelde versies verkocht worden dan automaten. Hoe komt dat toch??

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                Zoals je kan vermoeden door mijn nick, ben ik een grote favoriet van de multi.
                                Met mijn vorige wagen heb ik tenslotte 350.000km gedaan op 3.5 jaar, dus ik mag stellen dat hij toch goed op de korrel is genomen, en ik heb er nooit problemen mee gehad.
                                Mijn huidige heeft nu na 1 jaar en 4 maand bijna 100.000km en ook nog geen problemen.
                                Tuning is inderdaad af te raden, in Duitsland word het gedaan, in België niet. Maar ik heb persoonlijk ook niet die behoefte, als je weet hoe met een Multi te rijden lees: hem zijn schakelmomenten moet laten kiezen in S stand, vind ik dat ie meer dan behoorlijk voorruit gaat. Allen die tot nu toe dachten dat A4tje er even af te rijden heb ik snel op andere gedachten kunnen brengen. Zelfs een collega van mij met zijn 320cdi moet vanaf laag in toeren bij hernemingen de multi laten voorgaan. Dit door gewoon zijn schakeldipje te gebruiken en de multi zonder dip te laten doortrekken. Nu Dragon heeft met zijn ketel al wel het één ent ander meegemaakt, je zou voor minder die ketel buiten bonjouren....maar ik ben van mijn multi ( tot nu toe ) meer dan tevreden.
                                Gelukkig zijn er ook zo'n ervaringen...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                                  Ik lees hier zoveel miserie over de 2.7 met multitronic. Wat me dan weer enorm verwonderd dat ik hier blijkbaar de enige ben met de 2.7 met handgeschakelde bak. De A5 zijn rechtstreekse concurent is de bmw 3-coupé waar er meer handgeschakelde versies verkocht worden dan automaten. Hoe komt dat toch??
                                  Het heeft een tijdje geduurd vooraleer de 2.7 verkrijgbaar was met handgeschakelde versnellingsbak.
                                  Anders had ik waarschijnlijk rondgereden met een 2.7 tdi in plaats van mijn 1.8'tje benzine.
                                  Wou dus absoluut geen multitronic en de 2.0 tfsi welke eigenlijk mijn voorkeur genoot was er ook nog niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Lees overal 2012
                                    Tegen dan is de mijne weg ;-)
                                    Voor mij mag hij wel deftig aangepakt worden, tot nogtoe is er toch weinig
                                    veranderd buiten de led achterlichten...

                                    Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                                    Ik lees hier zoveel miserie over de 2.7 met multitronic. Wat me dan weer enorm verwonderd dat ik hier blijkbaar de enige ben met de 2.7 met handgeschakelde bak. De A5 zijn rechtstreekse concurent is de bmw 3-coupé waar er meer handgeschakelde versies verkocht worden dan automaten. Hoe komt dat toch??
                                    Heb zelf géén problemen gehad met de multitronic, ben er zeer tevreden van.
                                    Wil zelfs geen handgeschakelde meer....
                                    Sintruin till I die

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                      De wijsheid van beltar heeft hier meer dan 2 jaar terug verkondigd dat een multitronic zelden de 100.000km haalt, wat de garage ook mag beweren, het is gewoon zo.

                                      Toen ik twijfelde om in appel van 5000€ biv te bijten voor de 3.0tdi, heeft men mij van audi zelf op het hart gedrukt geen 2.7 multi te nemen en hem al zeker niet te tunen.Miserie verzekerd.
                                      Mij hebben ze bij Audi ook afgeraden om de 2.0tfsi multitronic te nemen.Bij rustige rijstijl geen problemen,met een zware voet gegarandeerd vodden was hun uitleg.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                        jimmy
                                        ik durf geen zwarte velgen onder een zwarte auto te zetten, ben bang dat het "te" wordt.
                                        ik zit nu te kijken naar Mandrus millenium of Kahn RSX 20inch......

                                        ik kan geen beslissing nemen al 1,5jaar niet
                                        Tja, voor de leek lijkt het dan alsof je wieldoppen gepikt zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                                          Ik lees hier zoveel miserie over de 2.7 met multitronic. Wat me dan weer enorm verwonderd dat ik hier blijkbaar de enige ben met de 2.7 met handgeschakelde bak. De A5 zijn rechtstreekse concurent is de bmw 3-coupé waar er meer handgeschakelde versies verkocht worden dan automaten. Hoe komt dat toch??
                                          Persoonlijk vind ik dat de manuele bakken van BMW wel veel aangenamer schakelen dan die van Audi. Als mijn volgende auto terug een Audi is dan opteer ik misschien voor een automaat. Op een BMW kies ik zonder te twijfelen terug voor manueel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X