Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    Zoals je kan vermoeden door mijn nick, ben ik een grote favoriet van de multi.
    Met mijn vorige wagen heb ik tenslotte 350.000km gedaan op 3.5 jaar, dus ik mag stellen dat hij toch goed op de korrel is genomen, en ik heb er nooit problemen mee gehad....
    ...maar ik ben van mijn multi ( tot nu toe ) meer dan tevreden.
    als je je materiaal gebruikt voor wat het dient, hem wat respekteert, er de werking van begrijpt, is er zelden problemen
    de Multi-bak is geen sportieve bak, daarbij begint het
    dat Audi zo lang gewacht heeft om deze toe te passen op zwaarder gemotoriseerde wagen spreekt boekdelen
    nu zitten ze (m.i.) te twijfelen of ze niet eerder naar (veralgemeende ?) robotiseerde baken zouden gaan, maar ze hebben tijd verloren. Als Porsche een veel hoger vermogen door een PDK kan jagen, waarom dan niet Audi ? Tja, Porsche heeft het uitgevonden denk ik, en al veelvuldig gebruikt in competitie. Zulke systemen kunnen technisch tegen een stoot, maar om ze fluweelzacht te laten werken met een massale koppel, dat vergt wel een zeer beschaafde programmatie. Ze werken eraan...
    Mijn persoonlijk gevoel is dat ze uiteindelijk (vooral om uniformisatieredenen) zullen kiezen voor één van beide systemen, en dat zou wel eens de S-Tronic kunnen zijn ondanks de vele deugden van de Multitronic
    Last edited by guyugy; 31/08/2010, 15:37.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      als je je materiaal gebruikt voor wat het dient, hem wat respekteert, er de werking van begrijpt, is er zelden problemen
      de Multi-bak is geen sportieve bak, daarbij begint het
      dat Audi zo lang gewacht heeft om deze toe te passen op zwaarder gemotoriseerde wagen spreekt boekdelen
      nu zitten ze (m.i.) te twijfelen of ze niet eerder naar (veralgemeende ?) robotiseerde baken zouden gaan, maar ze hebben tijd verloren. Als Porsche een veel hoger vermogen door een PDK kan jagen, waarom dan niet Audi ? Tja, Porsche heeft het uitgevonden denk ik, en al veelvuldig gebruikt in competitie. Zulke systemen kunnen technisch tegen een stoot, maar om ze fluweelzacht te laten werken met een massale koppel, dat vergt wel een zeer beschaafde programmatie. Ze werken eraan...
      Mijn persoonlijk gevoel is dat ze uiteindelijk (vooral om uniformistieredenen) zullen kiezen voor één van beide sytemen, en dat zou wel de S-Tronic kunnen zijn ondanks de vele deugden van de Multitronic

      Dat zijn nu eens waarheden als koeien...

      Comment


      • Dat Porsche het ooit uitgevonden heeft, ja. Maar dat Porsche hiermee snel op de markt kwam, nee toch?! Ze hebben nochtans de luxe om een stevige duit te verdienen aan hun auto's, waardoor ze normaliter als eerste zoiets moeten hebben. Maar het was echter een Golfje en een Veyron die als eerste zo'n bak hadden. Credits voor Porsche, om het ooit uitgevonden te hebben... credits voor alle anderen, om het idee op te pikken en ook toe te passen. Nu kan Porsche simpelweg profiteren van ieders ervaringen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
          Zoals je kan vermoeden door mijn nick, ben ik een grote favoriet van de multi.
          Met mijn vorige wagen heb ik tenslotte 350.000km gedaan op 3.5 jaar, dus ik mag stellen dat hij toch goed op de korrel is genomen, en ik heb er nooit problemen mee gehad.
          Mijn huidige heeft nu na 1 jaar en 4 maand bijna 100.000km en ook nog geen problemen.
          Tuning is inderdaad af te raden, in Duitsland word het gedaan, in België niet. Maar ik heb persoonlijk ook niet die behoefte, als je weet hoe met een Multi te rijden lees: hem zijn schakelmomenten moet laten kiezen in S stand, vind ik dat ie meer dan behoorlijk voorruit gaat. Allen die tot nu toe dachten dat A4tje er even af te rijden heb ik snel op andere gedachten kunnen brengen. Zelfs een collega van mij met zijn 320cdi moet vanaf laag in toeren bij hernemingen de multi laten voorgaan. Dit door gewoon zijn schakeldipje te gebruiken en de multi zonder dip te laten doortrekken. Nu Dragon heeft met zijn ketel al wel het één ent ander meegemaakt, je zou voor minder die ketel buiten bonjouren....maar ik ben van mijn multi ( tot nu toe ) meer dan tevreden.
          Jij hebt een rustige rijstijl hé, dat wisten we al aan je verbruik alleen
          Ik koop geen 2.7tdi om aan 30 langs de gewestwegen te gaan rijden. Ik doe 90% autosnelwegen, motor laat ik altijd opwarmen dus zo'n bak mag NIET kapot gaan na 70.000km. Dat is veel te vroeg!!

          En zoals eerder gezegd, mijn motor is NIET getuned. Alles standaard en ik ben heel blij want anders had ik nu nog meer problemen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Dat Porsche het ooit uitgevonden heeft, ja. Maar dat Porsche hiermee snel op de markt kwam, nee toch?! Ze hebben nochtans de luxe om een stevige duit te verdienen aan hun auto's, waardoor ze normaliter als eerste zoiets moeten hebben. Maar het was echter een Golfje en een Veyron die als eerste zo'n bak hadden. Credits voor Porsche, om het ooit uitgevonden te hebben... credits voor alle anderen, om het idee op te pikken en ook toe te passen. Nu kan Porsche simpelweg profiteren van ieders ervaringen.
            Behalve vergissing van mij, heeft Porsche meteen wel gezien welke de voordelen van het systeem waren op circuit; daar is een dagdagelijkse onberispelijke werking bijzaak, het moet gewoon sterk en snel zijn. Porsche heeft ook een aantal keren zijn broek gescheurd door automaten aan te bieden aan een clienteel die dat per se versmaadde (allee, behalve de madameke van toen in haar 912 Sportomatic...). Tijden veranderen, en nu is met een automaat rijden geen schaamte meer. De gemiddelde leeftijd van de traditionele Porchisten is ook iets hoger zo te zien aan wie (meestal dan ...niet kwaad worden...) achter het stuur zit. Het was dus ook tijd dat Porsche de PDK uit de kartonnen haalde voor de gewone produktie (ja, ik weet, een Porsche is nooit "gewoon".... Intussen heeft wel iedereen ook gezien dat tonnen PK's en Nm's uiteindelijk veel beter met een automaat beheerst kunnen worden, vooral zonder de passagier doorheen te schudden. Gekoppeld aan een 4x4 (een de alom aanwezige elektronica, zijn de Porsches eindelijk niet meer gevaarlijk... alleen aangenaam rap (zelfs te rap voor mij !)

            Comment


            • Als er iemand van de VAG group op het forum zou zitten; de "G 052516A2" olie hebben ze gebruikt voor de ATF aan 60.000km onderhoud

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Jij hebt een rustige rijstijl hé, dat wisten we al aan je verbruik alleen
                Ik koop geen 2.7tdi om aan 30 langs de gewestwegen te gaan rijden. Ik doe 90% autosnelwegen, motor laat ik altijd opwarmen dus zo'n bak mag NIET kapot gaan na 70.000km. Dat is veel te vroeg!!

                En zoals eerder gezegd, mijn motor is NIET getuned. Alles standaard en ik ben heel blij want anders had ik nu nog meer problemen
                Wat is rustig? Op gewestwegen staat mijn CC meestal op 70 of 80 km/h. Op de snelweg 125 km/h kwestie van niet te veel flitssessies mee te maken, ik kom ze dan ook dagelijks zeker 3 maal tegen. En ik laat hem best ook wel eens doorgaan hoor. Als ik net een snelwegritje van 500km erop heb zitten met een gemiddeld verbruik van 6.2 liter, mag je de laatste 50 km best even doorblazen, dat heeft niet veel invloed meer op het totale verbruik van de dag. Wanneer ik een 1000km in Duitsland gereden heb , en dat is maandelijkse kost, zit ik toch steeds aan een gemiddelde snelheid van 130 a 140 km/h, en om die te halen mag je al lekker doorrijden hoor. Trouwens zoals jij uw panne hebt beschreven, denk ik niet dat je multi stuk is, als je hem in R zet en als hij gaat vooruit, zou ik eerder denken in de richting van je keuzehendel, de melding word electronisch doorgegeven, als hij die melding niet doorgeeft, en je multi zou stuk zijn, gaat ie ook niet meer vooruit.....Het probleem kan ook best softwarematig zijn, een up date en tis in orde. OK zou niet mogen, maar jij had ook al water insijpeling in de wagen, misschien is er ook water in bepaalde stuurdozen gesijpeld, wie weet, en dan heb je problemen natuurlijk. Hou ons zeker op de hoogte, ben zeker nieuwsgierig naar wat er daar is fout gegaan....
                Last edited by ; 31/08/2010, 20:04.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  Wat is rustig? Op gewestwegen staat mijn CC meestal op 70 of 80 km/h. Op de snelweg 125 km/h kwestie van niet te veel flitssessies mee te maken, ik kom ze dan ook dagelijks zeker 3 maal tegen. En ik laat hem best ook wel eens doorgaan hoor. Als ik net een snelwegritje van 500km erop heb zitten met een gemiddeld verbruik van 6.2 liter, mag je de laatste 50 km best even doorblazen, dat heeft niet veel invloed meer op het totale verbruik van de dag. Wanneer ik een 1000km in Duitsland gereden heb , en dat is maandelijkse kost, zit ik toch steeds aan een gemiddelde snelheid van 130 a 140 km/h, en om die te halen mag je al lekker doorrijden hoor. Trouwens zoals jij uw panne hebt beschreven, denk ik niet dat je multi stuk is, als je hem in R zet en als hij gaat vooruit, zou ik eerder denken in de richting van je keuzehendel, de melding word electronisch doorgegeven, als hij die melding niet doorgeeft, en je multi zou stuk zijn, gaat ie ook niet meer vooruit.....Het probleem kan ook best softwarematig zijn, een up date en tis in orde. OK zou niet mogen, maar jij had ook al water insijpeling in de wagen, misschien is er ook water in bepaalde stuurdozen gesijpeld, wie weet, en dan heb je problemen natuurlijk. Hou ons zeker op de hoogte, ben zeker nieuwsgierig naar wat er daar is fout gegaan....
                  130-140 is rustig hé, het is tenslotte een 2.7 V6

                  De bak is kapot, heb vanmiddag confirmatie gekregen. Nieuwe is al besteld en zou al veel updates bevatten en dus beter zijn maar blijft een raar geval!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    130-140 is rustig hé, het is tenslotte een 2.7 V6

                    De bak is kapot, heb vanmiddag confirmatie gekregen. Nieuwe is al besteld en zou al veel updates bevatten en dus beter zijn maar blijft een raar geval!
                    GEMIDDELD 130-140 dan moet je bijna constant 180 km/h aanhouden.

                    Hebben ze een reden gegeven waarom ie is stuk gegaan? En hopelijk onder garantie?

                    Comment


                    • Je kan alles kapot rijden maar bij normaal gebruik (en dan nog met een flinke marge) mag een versnellingsbak niet kapot gaan, en zeker niet na 70.000Km.

                      De oorzaak zal een slecht stuk/onderdeel zijn, of een slechte reeks, of een structureel probleem, wie weet.

                      Hopelijk wordt het correct opgelost!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                        Je kan alles kapot rijden maar bij normaal gebruik (en dan nog met een flinke marge) mag een versnellingsbak niet kapot gaan, en zeker niet na 70.000Km.

                        De oorzaak zal een slecht stuk/onderdeel zijn, of een slechte reeks, of een structureel probleem, wie weet.

                        Hopelijk wordt het correct opgelost!
                        Van die veronderstelling ga ik ook uit. Maar Dragon heeft met zijn wagen toch al wat tegenslag gehad. Een airco die niet correct werkt en dan nu dit. Ik zou het ook echt balen vinden, gewoon de miserie dat je er mee hebt en dat je je wagen weer moet missen. Ben ook benieuwd dat men het correct oplost. En hopenlijk stopt de miserie dan. Ik denk dat die wagen de dag na de Ingolstadfesten is in elkaar gestoken....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          Van die veronderstelling ga ik ook uit. Maar Dragon heeft met zijn wagen toch al wat tegenslag gehad. Een airco die niet correct werkt en dan nu dit. Ik zou het ook echt balen vinden, gewoon de miserie dat je er mee hebt en dat je je wagen weer moet missen. Ben ook benieuwd dat men het correct oplost. En hopenlijk stopt de miserie dan. Ik denk dat die wagen de dag na de Ingolstadfesten is in elkaar gestoken....
                          Hahahaha

                          Neen het is een raadsel, ze hebben het ook nog nooit gezien (buiten 1 geval toen de MT juist uit was)
                          Het wordt vervangen onder garantie maar een polo 1.2 is toch ff wennen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

                            ... ze hebben het ook nog nooit gezien...
                            en als ze het meer dan ooit gezien hebben, zouden ze het ook niet vertellen, denk ik

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              en als ze het meer dan ooit gezien hebben, zouden ze het ook niet vertellen, denk ik
                              Neen das ook waar, kan gerust een constructiefout zijn maar kom het dan maar eens tegen buiten garantie

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                Neen das ook waar, kan gerust een constructiefout zijn maar kom het dan maar eens tegen buiten garantie
                                Idd, door mijn hoge kilometer aantal, beschik ik op bijna elke nieuwe wagen over 200.000km fabrieks garantie En die tot nu toe ook mooi is toegepast, nooit enige discusie over gehad. Maar krijg het inderdaad maar is voor als de wagen 5 jaar is, en op 60.000km...dan zou het wel is tot wrijvingen kunnen leiden.....
                                Ik ga die vraag is aan mijn dealer stellen, ben is benieuwd naar het antwoord, ik zal het forum zeker inlichten...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Hahahaha

                                  Neen het is een raadsel, ze hebben het ook nog nooit gezien (buiten 1 geval toen de MT juist uit was)
                                  Het wordt vervangen onder garantie maar een polo 1.2 is toch ff wennen
                                  Mooi om horen dat je een nieuwe krijgt, mag ook op een wagen van zoveel geld.
                                  Die polo 1.2 geven ze je mee omdat je eigen ketel als je hem gaat terug halen eens zo goed voelt en rijd....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                    Mooi om horen dat je een nieuwe krijgt, mag ook op een wagen van zoveel geld.
                                    Die polo 1.2 geven ze je mee omdat je eigen ketel als je hem gaat terug halen eens zo goed voelt en rijd....
                                    Bij porsche krijg je net dezelfde polo, maar ge moet er nog voor betalen ook!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Mooi om horen dat je een nieuwe krijgt, mag ook op een wagen van zoveel geld.
                                      Die polo 1.2 geven ze je mee omdat je eigen ketel als je hem gaat terug halen eens zo goed voelt en rijd....
                                      Das wel waar, dan besef je terug dat zo'n A5 eigenlijk wel super rijdt.

                                      Als ze het weten krijg ik wel iets deftigs maar nu was het idd zondag en veel keus was er niet

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        Idd, door mijn hoge kilometer aantal, beschik ik op bijna elke nieuwe wagen over 200.000km fabrieks garantie En die tot nu toe ook mooi is toegepast, nooit enige discusie over gehad. Maar krijg het inderdaad maar is voor als de wagen 5 jaar is, en op 60.000km...dan zou het wel is tot wrijvingen kunnen leiden.....
                                        Ik ga die vraag is aan mijn dealer stellen, ben is benieuwd naar het antwoord, ik zal het forum zeker inlichten...
                                        het antwoord ken ik al : sinds de komst van de Audi-Care, worden de garantietermen strikt toegepast, geen enkele uitbreiding is te verwachten vanaf de einddatum van de waarborg, ook is dat maar één dag, en ook heeft je wagen maar 3.000 km par jaar gereden
                                        de dealer is machteloos, hij moet de toelating krijgen voor elke tussenkomst; of een dealer zo'n kost op zich zou nemen betwijfel ik ten zeerste. Zou ik veel kilometers afleggen, dan lijkt mij Audi-Care verantwoord. Met mijn 15.000 km par jaar heb ik gekozen om het risiko op mij te nemen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          het antwoord ken ik al : sinds de komst van de Audi-Care, worden de garantietermen strikt toegepast, geen enkele uitbreiding is te verwachten vanaf de einddatum van de waarborg, ook is dat maar één dag, en ook heeft je wagen maar 3.000 km par jaar gereden
                                          de dealer is machteloos, hij moet de toelating krijgen voor elke tussenkomst; of een dealer zo'n kost op zich zou nemen betwijfel ik ten zeerste. Zou ik veel kilometers afleggen, dan lijkt mij Audi-Care verantwoord. Met mijn 15.000 km par jaar heb ik gekozen om het risiko op mij te nemen.
                                          Wel ik heb het destijds eens bekeken maar Audi-care is vrij duur als je veel kilometers doet. Dan mag er elk jaar al het één en ander kapot gaan.

                                          WoKe heeft toch buiten garantie 2 nieuwe koplampen gekregen.
                                          Vriend van me rijdt met een BMW en heeft via BMW Duitsland in belgie toch een nieuwe versnellingsbak gekregen buiten garantie.

                                          Maar D'Ieteren stelt me idd zwaar teleur, zal zich op een dag wel tegen hun keren...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X