Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als ik de reacties hier zo lees is een S-Tronic dan ook geen goed alternatief?
    Mag je die tunen of gaat ze ook stuk?

    Iemand een idee wanneer de motoren van de A7 naar de A5 komen?
    Scheelt wel een hoop in verbruik & CO² uitstoot (taksen)
    Last edited by dragonfly; 01/09/2010, 13:59.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Als ik de reacties hier zo lees is een S-Tronic dan ook geen goed alternatief?
      Mag je die tunen of gaat ze ook stuk?

      Iemand een idee wanneer de motoren van de A7 naar de A5 komen?
      Scheelt wel een hoop in verbruik & CO² uitstoot (taksen)
      Alles gaat ooit stuk, ieder onderdeel heeft zijn reserves, niet geeigend (mis)gebruik heeft zijn gevolgen. Feit is dat je de 2.7 moet zien als een snelle cruiser, maar niet als een sportwagen.

      Ik dacht dat de 3.0 tdi met euro 6 norm eind dit jaar reeds in de A4 leverbaar is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Als ik de reacties hier zo lees is een S-Tronic dan ook geen goed alternatief?
        Mag je die tunen of gaat ze ook stuk?
        over een kapote S-tronic heb ik nergens iets gelezen
        ik denk dat Audi de nodige marges hanteert om mechanische problemen te vermijden
        technisch is dat niet veel meer dan een klassieke bak met twee koppelingen : waarom zou deze beproefde elementen nu plote fragiel worden ?
        er komt alleen vrij veel electronica aan te pas voor het schakelwerk, en daar zijn soms gebruikers minder positief over (onzachte herstart aan een rotonde bv, of aarzeling tussen twee verzetten)
        als het om pure kracht te verteren is, zal de S-tronic wel langer een wild gebruik doorstaan
        nogmaals, zoveel ervaring heeft het systeem (nog) niet bij Audi, maar als ze het standard voorzien op een 3,0 TDI...zullen ze daar genoeg vertrouwen hebben dat het deugt. Maar het is eigenlijk altijd de klant die het grootste risiko neemt bij nieuw toegepaste technieken

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Als ik de reacties hier zo lees is een S-Tronic dan ook geen goed alternatief?
          Mag je die tunen of gaat ze ook stuk?

          Iemand een idee wanneer de motoren van de A7 naar de A5 komen?
          Scheelt wel een hoop in verbruik & CO² uitstoot (taksen)
          Mijn ervaring (eigen ervaring en die van klanten) is: chiptune niet!
          Alleen als je niet langer dan +/- 80-90k met je auto wil rijden kan het net. Dan is de miserie voor de volgende.

          Als een 3.0tdi niet snel genoeg is moet je een bezine alternatief overwegen imo.

          Als ik de p , de A5 3.0tdi en RR 4.4 vegelijk dan maak je van een diesel nooit een sportmotor, hoe goed en snel ie ook is.
          Begrijp me niet verkeerd! ik geniet van elke km in de A5 3.0tdi, hij is snel, cornert fijn, herneemt subliem, maar verwacht geen sensatie als van een p-motor of een dikke V8.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
            Mijn ervaring (eigen ervaring en die van klanten) is: chiptune niet!
            Alleen als je niet langer dan +/- 80-90k met je auto wil rijden kan het net. Dan is de miserie voor de volgende.

            Als een 3.0tdi niet snel genoeg is moet je een bezine alternatief overwegen imo.

            Als ik de p , de A5 3.0tdi en RR 4.4 vegelijk dan maak je van een diesel nooit een sportmotor, hoe goed en snel ie ook is.
            Begrijp me niet verkeerd! ik geniet van elke km in de A5 3.0tdi, hij is snel, cornert fijn, herneemt subliem, maar verwacht geen sensatie als van een p-motor of een dikke V8.
            Beltar, ik begrijp je en ik zoek dat ook niet. Benzine is geen optie wegens teveel kilometers!!

            Mijn A4 1.9tdi 130pk is destijds gechipped naar 176pk en er staat 315.000km op de teller dus ze kunnen wel iets verdragen Koppeling is vervangen aan 220.000km Maar dat is wel een manuele bak, nog altijd iets anders dan automaat

            Dan zal Audi net als BMW een x35 moeten uitbrengen hé zodat hij standaard 290pk heeft!

            @Multi: thx, scheelt 20gr CO² & 1L verbruik op papier als je de 3.0tdi motoren vergelijkt!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
              Als een 3.0tdi niet snel genoeg is moet je een bezine alternatief overwegen imo.

              .
              wijze woorden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

                Dan zal Audi net als BMW een x35 moeten uitbrengen hé zodat hij standaard 290pk heeft!
                Zou een goed idee zijn!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                  De wijsheid van beltar heeft hier meer dan 2 jaar terug verkondigd dat een multitronic zelden de 100.000km haalt, wat de garage ook mag beweren, het is gewoon zo.
                  Zelden is waarschijnlijk overdreven, maar de problemen zijn over de tijd wel veranderd.

                  Bij de eerste multitronics lagen de problemen vooral aan het lamellenpakket. (Waar je een origineel ombouw-pakket voor kunt krijgen naar 7 lamellen)
                  A Twist of the Wrist

                  Comment


                  • Vandaag een blauwe RS5 gezien. Prachtig!!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                      Zelden is waarschijnlijk overdreven, maar de problemen zijn over de tijd wel veranderd.

                      Bij de eerste multitronics lagen de problemen vooral aan het lamellenpakket. (Waar je een origineel ombouw-pakket voor kunt krijgen naar 7 lamellen)
                      Misschien wat cru gezegd, maar het geldt vooral voor snelgereden MT's.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                        Vandaag een blauwe RS5 gezien. Prachtig!!
                        Dat was ik, deze kun je proefrijden bij de dealer (St-Truiden)
                        Sintruin till I die

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          Dat was ik, deze kun je proefrijden bij de dealer (St-Truiden)
                          En, onder de indruk?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            Van die veronderstelling ga ik ook uit. Maar Dragon heeft met zijn wagen toch al wat tegenslag gehad. Een airco die niet correct werkt en dan nu dit. Ik zou het ook echt balen vinden, gewoon de miserie dat je er mee hebt en dat je je wagen weer moet missen. Ben ook benieuwd dat men het correct oplost. En hopenlijk stopt de miserie dan. Ik denk dat die wagen de dag na de Ingolstadfesten is in elkaar gestoken....
                            Ik zou nu kunnen beginnen over de zo geroemde kwaliteit van Audi, maar doe dat toch niet

                            Ik denk dat er in élke serie wagens een paar % "slechte" zitten, met een mankement dat zich hopelijk tijdens de garantieperiode openbaart. En soms kan je dubbel pech hebben en heb je een "maandagwagen".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              Ik zou nu kunnen beginnen over de zo geroemde kwaliteit van Audi, maar doe dat toch niet

                              Ik denk dat er in élke serie wagens een paar % "slechte" zitten, met een mankement dat zich hopelijk tijdens de garantieperiode openbaart. En soms kan je dubbel pech hebben en heb je een "maandagwagen".
                              Mijn garantie is sedert gisteren verlopen...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                Ik zou nu kunnen beginnen over de zo geroemde kwaliteit van Audi, maar doe dat toch niet
                                .
                                waarom niet ?
                                typisch is van vele mensen dat ze weinig vertellen over hun problemen terwijl ze bij een merk zijn (eenderwelk merk trouwens ...); een beetje alsof ze een wat beschaamd zijn zoveel geld te hebben besteed aan iets dat onberispelijk zou moeten funktionneren, maar in werkelijkheid evenveel mankementen vertoont als alle andere, soms veel goedkopere produkten
                                in werkelijkheid is het vrij eenvoudig : de betrouwbaarheid verhoogt met het aantal geproduceerde eenheden, en dat geldt voor elk merk, en voor elk model in elk merk.
                                betaal je een bom geld voor een top-of-the range model van Mercedes (of BMW, om niet altijd Audi's en Volvo's te vergelijken ), dan valt je in een minder gunstige categorie wagens die meer kansen maken problemen te hebben, net als met andere weinig gediffuseerde exotische voertuigen. Dit komt niet zozeer tot uiting door de inspanningen van de dealers en de klanten, die zoiets liever binnenhuis houden. Maar het volstaat dat de klant van merk verandert, en dan mag hun vorige wagen wel vervloekt worden (hun nieuwe (nog) niet )

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  En, onder de indruk?
                                  Zeker en vast, is niet te vergelijken met de 2.7 natuurlijk.
                                  Vooral het accelereren, je schiet in de stoel naar voren en de combo ism
                                  drive select is indrukwekkend.
                                  Een must have bij mijn volgende...

                                  Het stuk op de expressweg kon ik de auto goed uittesten, de computer gaf regelmatig
                                  verbruik >30L
                                  geluid was heerlijk, iets rauwer dan de RS4.
                                  De uitstraling vond ik minder stoer als verwacht, op deze auto moeten
                                  minimum 21" met spoorverbreders op....
                                  Sintruin till I die

                                  Comment


                                  • Als het gaat over bedrijfszekerheid en je dit heel belangrijk vindt denk ik dat je nog altijd beter af bent met
                                    een Japanner,wat ook weer elk jaar blijkt bij betrouwbaarheidsenquête's.

                                    Comment


                                    • Gisteren remblokken vooraan vervangen,met 21342km zijn ze toch redelijk snel versleten heb ik de indruk.
                                      Een stel originele blokken kost 109€ btw inclusief,heb gelijk remolie,olie en filter vervangen
                                      zodat ik weer een jaartje(hopelijk) op beide oren kan slapen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                        Als het gaat over bedrijfszekerheid en je dit heel belangrijk vindt denk ik dat je nog altijd beter af bent met
                                        een Japanner,wat ook weer elk jaar blijkt bij betrouwbaarheidsenquête's.
                                        Wel, dat was tot voor enkele jaren zeker zo. De laatste jaren zijn de japanners op dat vlak echter veel van hun pluimen verloren, en dan vooral Toyota die door het streven naar de grootste ter wereld worden een paar steken hebben laten vallen. Mazda bijvorbeeld is veel betrouwbaarder geworden dan Toyota. Anderzijds valt ook de sterke betrouwbaarheid van bepaalde franse modellen op (bvb Renault Modus), zeker als je weet van waar dit merk komt (enkel Italiaanse wagens scoorden slechter).
                                        Ik dacht dat BMW de laatste jaren met vlag en wimpel bovenuit steekt in de diverse betrouwbaarheidststistieken.
                                        Ik zou zeggen: als je bedrijfszekerheid erg belangrijk vind, koop dan vooral geen nieuw model. Wacht tot het model minstens 1 a 2 jaar in productie is en koop dan pas. Voor sommige merken blijkt een jaar of 4 nodig te zijn eer een model net zo betrouwbaar wordt als een gemiddelde wagen. En blijf altijd weg van de laatste nieuwe high-tech opties.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                          Gisteren remblokken vooraan vervangen,met 21342km zijn ze toch redelijk snel versleten heb ik de indruk.
                                          Een stel originele blokken kost 109€ btw inclusief,heb gelijk remolie,olie en filter vervangen
                                          zodat ik weer een jaartje(hopelijk) op beide oren kan slapen.
                                          Waaaat? Hoe kun je nu op 21.000 km een paar remblokken verslijten? De onderhoudsintervallen zijn pas om de 30.000 km...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X