Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
    Waarom zou ik op mijn tenen getrapt moeten zijn?

    omdat je zon boze reactie gaf

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Ik begrijp iets anders niet goed.

      Je koopt een A5 omdat je dat een mooie auto vindt, maar omdat ineens in de buurt een paar lui die auto gaan optisch verneuken wil je ineens geen A5 meer.

      Voor wie koop je die auto dan, voor jezelf of voor de mensen op straat?
      voor mezelf, daarin heb je wel een punt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
        omdat je zon boze reactie gaf
        Oei,kwam dan bozer over dan bedoeld.
        Heb dit absoluut niet persoonlijk genomen,maar vindt nog altijd dat ieder zijn goesting doet met zijn kar,smaakvol of smaakloos
        dat laat ik in het midden.
        Een wagen koop je voor jezelf en het is niet omdat een ander zijn A5 lelijk maakt dat ik er geen meer zou kopen.
        Ik gebruik mijn wagen ook om mee te rijden in plaats van er mee te pronken.
        Vindt men hem mooi,goed,vindt men hem lelijk,ook goed,blijf er toch graag mee rijden,punt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Ik begrijp iets anders niet goed.

          Je koopt een A5 omdat je dat een mooie auto vindt, maar omdat ineens in de buurt een paar lui die auto gaan optisch verneuken wil je ineens geen A5 meer.

          Voor wie koop je die auto dan, voor jezelf of voor de mensen op straat?
          Argument is niet relevant.

          Natuurlijk koop je een wagen voor jezelf. Maar je moet beseffen dat je met al het visuele in onze maatschappij een boodschap uit stuurt, zelfs al bedoel je het helemaal anders.

          Voorbeeld: Als je kledij van Lonsdale draagt is de kans groot dat je als racist wordt aanzien. Ben je dan een racist? Als je die kledij nu mooi vind en voor jezelf koopt! Maar de meesten zullen het predikaat "racist" ten allen prijzen willen vermijden en kopen daarom net géén Lonsdale.

          Dus ja, als de A5 meer en meer een Johnnybak zou worden is de kans dat je als A5-rijder als Johnny wordt aanzien des te groter.

          Het wordt hier zelfs al aangetoond hoe makkelijk etiketten geplakt worden:

          Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten

          Het m'as-tu vu gehalte van de gemiddelde A5 rijder ligt volgens mij ook redelijk hoog.

          Dus... A5-rijder = ijdele pronker?

          Voor mij niet per sé, maar het toont aan hoe men je KAN zien. Aan jezelf natuurlijk in hoeverre je je daar iets van aan trekt.

          Comment


          • tja...ik begrijp zeer goed dat sommige zo een uitspraak niet TOP vinden.
            Ik vind een A5 een zeer mooie coupe, de mooiste in zijn segment.
            Je mag je kar natuurlijk een persoonlijk tintje meegeven, je mag er alleen niet in overdrijven, en ik heb er ( alle geluk ) nog niet veel zo gezien, maar soms denk ik toch, komaan je hebt je kar volledig verneukt. Maar ieder doet met zijn ketel wat hij wil natuurlijk, en smaken verschillen.
            @guyguy, jij zou naar de mustang reveren, ook voor die wagens geld, de origineelste zijn de mooiste ( volgens mij hé )....

            Comment


            • Lap....Daar heb ik het ook weer.
              Vlamt er een camion in mijn gat (a5-sportback 2.0 tdi) terwijl ik stilstond voor een rij wachtende auto's voor het rood licht. Natuurlijk kus ik mijn voorganger (met trekhaak uitgerust).
              Zo vaarwel koelvloeistof en al de rest.
              Autootje ziet er lief uit. Soort van jhonnybak. Is pas 3 maand oud en 5500 km.
              Zal waarschijnlijk geen total loss zijn.
              Zie het niet zitten van straks met een opgelapte auto te zitten.
              Ben vast in mijn recht en heb eveneens een omnium.
              Wat zijn mijn rechten? Kan ik een nieuwe eisen?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk Berichten
                Lap....Daar heb ik het ook weer.
                Vlamt er een camion in mijn gat (a5-sportback 2.0 tdi) terwijl ik stilstond voor een rij wachtende auto's voor het rood licht. Natuurlijk kus ik mijn voorganger (met trekhaak uitgerust).
                Zo vaarwel koelvloeistof en al de rest.
                Autootje ziet er lief uit. Soort van jhonnybak. Is pas 3 maand oud en 5500 km.
                Zal waarschijnlijk geen total loss zijn.
                Zie het niet zitten van straks met een opgelapte auto te zitten.
                Ben vast in mijn recht en heb eveneens een omnium.
                Wat zijn mijn rechten? Kan ik een nieuwe eisen?
                Kort: neen!

                Als hij niet total loss is moet de schade hersteld worden. Ik snap wel dat je liever een nieuwe hebt, maar als dat zo makkelijk zou zijn zouden de verzekeringen het driedubbele kosten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                  Kort: neen!

                  Als hij niet total loss is moet de schade hersteld worden. Ik snap wel dat je liever een nieuwe hebt, maar als dat zo makkelijk zou zijn zouden de verzekeringen het driedubbele kosten.

                  yep, zelf ondervonden ge gaat geen nieuwe krijgen. hij moet echt al serieus naar de zak zijn voordat je nieuwe krijgt

                  heb ok alles uit de kast zitten halen , advocaat, tegenexperts,waardevermindering,hoop gebel en discusi met vezekering en garage,...

                  het enige wat je kan doen is vragen of ze hem op de informex zetten, kijken wat de vrakbieding oplevert + herstelkosten = is wat je krijgt van de verzekering.

                  heb de mijne laten herstellen en dan direct verkocht maar komt eigenlijk financieel op hetzelfde neer juist nen hoop mizerie derbij.

                  mocht ik het opnieuw doen zou voor de eerste optie zijn gegeaan
                  Last edited by BARTVDS; 12/09/2010, 01:31.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                    wacht nog eens een jaar of twee, als ze tweedehands betaalbaarder zullen worden
                    nu zeker dat ze de 2.0 tdi hebben uitgebracht, eens die in tweedehands komt


                    voor mij is het wel een serieuze remming om nog een a5 te bestellen in elk geval
                    Dan moet ge u een lambo of ne R8 kopen als ge exclusief wil rijden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                      Dan moet ge u een lambo of ne R8 kopen als ge exclusief wil rijden.
                      Exclusifiteit heeft er totaal niets mee te maken, laten we gewoon hopen dat het niet die kant uitgaat.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk Berichten
                        Lap....Daar heb ik het ook weer.
                        Vlamt er een camion in mijn gat (a5-sportback 2.0 tdi) terwijl ik stilstond voor een rij wachtende auto's voor het rood licht. Natuurlijk kus ik mijn voorganger (met trekhaak uitgerust).
                        Zo vaarwel koelvloeistof en al de rest.
                        Autootje ziet er lief uit. Soort van jhonnybak. Is pas 3 maand oud en 5500 km.
                        Zal waarschijnlijk geen total loss zijn.
                        Zie het niet zitten van straks met een opgelapte auto te zitten.
                        Ben vast in mijn recht en heb eveneens een omnium.
                        Wat zijn mijn rechten? Kan ik een nieuwe eisen?
                        Das echt balen. Men kan de dag van vandaag best veel in fatsoenlijke carroseriebedrijven, maar leuk is het nooit. Het enige dat je kan eisen is dat de vervangwagen van hetzelfde niveau is als je eigen wagen. Desnoods ga je er één huren en stuur je de rekening op.
                        Al bij al mag je nog blij zijn dat jezelf niet zwaar gekwetst bent en dat er geen discusie is over de aanrijding, anders kan je nog eens 10 jaar beginnen procederen om uw geld te bekomen...allesinds veel sterkte...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          anders kan je nog eens 10 jaar beginnen procederen om uw geld te bekomen..
                          dit is wat mijn schoonbroer megemaakt heeft : oneindige diskussies en jarenlang balen, om op het einde van de rit toch maar niets meers te bekomen dan op dag 1
                          zijn wagen was wel total loss, maar 3 jaar oud (dus als nieuw, het was een Saab 9000)

                          was ik van u, ik zou de wagen (perfekt) laten repareren, en verder gebruiken. De kans dat je er iets van ziet/voelt is miniem, ze doen nu echt goed werk in de carrosserieafdeling van officiële dealers (ook in andere bedrijven trouwens, maar ik zou bij Audi laten maken, om elke betwisting qua garantie te mijden)
                          Daarna kan je nog kiezen vervroegd te veranderen, de volgende zal nooit iets weten van het incident.
                          je kan wel denken dat vele jonge okkasies (deze die hun lease-termijn niet beëindigd hebben) een soortetijk avontuurtje meegemaakt hebben, en dat stoort zichtbaar de koper niet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                            wacht nog eens een jaar of twee, als ze tweedehands betaalbaarder zullen worden
                            nu zeker dat ze de 2.0 tdi hebben uitgebracht, eens die in tweedehands komt


                            voor mij is het wel een serieuze remming om nog een a5 te bestellen in elk geval
                            Precies nog nooit van 'downsizing' gehoord.
                            En ecoscore, euronorm,......
                            Toen ik mijn audi (q5) bestelde wilde ik zograag een automaat, maar ik kon (op dat moment) die enkel verkrijgen bij de drieliter.
                            Maar een drieliter vond ik overkill. Ik ben geen groene jongen maar waarom €7500 (verschil 2.0 stronic / 3.0 stronic) meer betalen om meer diesel/100km te verstoken en meer co2/km uit te stoten. (om nog maar te zwijgen over andere (verkeersbelasting/biv/verzekering....) kosten.
                            Daarom toch maar voor de tweeliter gekozen. (en nee de drieliter was niet boven mijn budget)

                            Mathematisch komt dit na 94000 km neer op 1200 liter minder diesel en bijna 3 ton co2 minder.

                            Rij ik nu ook rond met een minderwaardige Q5? So be it!
                            Trouwens de A5 voor het vrouwtje wordt een 1.8 TFSi, nog goedkoper dan de 2.0 tdi. o ramp.
                            Nu ben ik zeker dat elk betaald paardje(160 pk) ook effectief wordt gebruikt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                              Precies nog nooit van 'downsizing' gehoord.
                              En ecoscore, euronorm,......
                              Toen ik mijn audi (q5) bestelde wilde ik zograag een automaat, maar ik kon (op dat moment) die enkel verkrijgen bij de drieliter.
                              Maar een drieliter vond ik overkill. Ik ben geen groene jongen maar waarom €7500 (verschil 2.0 stronic / 3.0 stronic) meer betalen om meer diesel/100km te verstoken en meer co2/km uit te stoten. (om nog maar te zwijgen over andere (verkeersbelasting/biv/verzekering....) kosten.
                              Daarom toch maar voor de tweeliter gekozen. (en nee de drieliter was niet boven mijn budget)

                              Mathematisch komt dit na 94000 km neer op 1200 liter minder diesel en bijna 3 ton co2 minder.

                              Rij ik nu ook rond met een minderwaardige Q5? So be it!
                              Trouwens de A5 voor het vrouwtje wordt een 1.8 TFSi, nog goedkoper dan de 2.0 tdi. o ramp.
                              Nu ben ik zeker dat elk betaald paardje(160 pk) ook effectief wordt gebruikt.

                              sorry maar co2 kan me geen zak schelen, ik koop een auto voor het plezier/ hobby.

                              2 jaar geleden sprak niemand over co, nu dat de overheid geld nodig heeft, zijn er plots al die groene gasten.
                              het enigste waar ik het voor versta is het financiele plaatje ( aftrekbaarheid, premies etc)

                              ge moet eens rond u kijken wat veel co geeft, camions, bestelwagens , lichte vrachten die veel rijden ,maar die hebben dan weer geen ecoscore in belgie ,alles zelfde tax.
                              en laten we dan nog zwijgen van alle mazoutketels in die oudere huizen en fabrieken zouden die een roetfilter hebben of aan downsizing doen en weinig co hebben?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                Dan moet ge u een lambo of ne R8 kopen als ge exclusief wil rijden.

                                hoef niet exclusief te rijden, daar gaat het niet om is gewoon hoe lager de motorinhoud hoe aantrekkelijker hij is voor het tuning publiek

                                vb nen porsche carrera is ook niet exclusief, maar zie der toch niet veel met aftermarket velgen, spoilers, boenk boenk muziek etc

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                  Precies nog nooit van 'downsizing' gehoord.
                                  En ecoscore, euronorm,......
                                  Toen ik mijn audi (q5) bestelde wilde ik zograag een automaat, maar ik kon (op dat moment) die enkel verkrijgen bij de drieliter.
                                  Maar een drieliter vond ik overkill. Ik ben geen groene jongen maar waarom €7500 (verschil 2.0 stronic / 3.0 stronic) meer betalen om meer diesel/100km te verstoken en meer co2/km uit te stoten. (om nog maar te zwijgen over andere (verkeersbelasting/biv/verzekering....) kosten.
                                  Daarom toch maar voor de tweeliter gekozen. (en nee de drieliter was niet boven mijn budget)

                                  Mathematisch komt dit na 94000 km neer op 1200 liter minder diesel en bijna 3 ton co2 minder.

                                  Rij ik nu ook rond met een minderwaardige Q5? So be it!
                                  Trouwens de A5 voor het vrouwtje wordt een 1.8 TFSi, nog goedkoper dan de 2.0 tdi. o ramp.
                                  Nu ben ik zeker dat elk betaald paardje(160 pk) ook effectief wordt gebruikt.
                                  hm hm hm....de nieuwe Q5 3 liter voldoet als eerste aan de euro 6 norm uit het audi diesel pallet.
                                  Tevens verbruik je met een grotere motor per defenitie niet meer dan met een kleinere, ik ken er meer die met hun 2 liter meer verbruiken dan ik met mijn 2.7 liter. Het meerverbruik is hier vooral te zoeken in niet of wel quattro. Indien men de millieukost gewoon bij de brandstof bijteld betaald iemand die veel verbruikt en veel rijd veel en een weinig, zuinige rijder weinig. Er zijn er tevens die met dezelfde motor gemakkelijk 4 liter/100km meer verbruiken, en dus ook vervuilen, doch die betalen evenveel taks etc..als ik...ok ni echt fair. De balastingspolitiek heden ten dagen in Belgie is er een om de nieuwegroene CO2 koe zoveel mogenlijk uittemelken, zonder rationele taksen. En laten we eerlijk zijn, opteren voor een SUV en tevens het millieu een warm hart willen toedragen gaat niet echt samen...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                    hm hm hm....de nieuwe Q5 3 liter voldoet als eerste aan de euro 6 norm uit het audi diesel pallet.
                                    Dat zegt niks over het gemiddeld verbruik eh.

                                    Mijn auto voldoet aan Euro 5. Denk niet dat je kan spreken van een milieuvriendelijk voertuig met een gemiddeld verbruik van 14 liter.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Dat zegt niks over het gemiddeld verbruik eh.

                                      Mijn auto voldoet aan Euro 5. Denk niet dat je kan spreken van een milieuvriendelijk voertuig met een gemiddeld verbruik van 14 liter.

                                      Jàààààren geleden sprak men van autobelasting op basis van ecoscore.

                                      Dat vond ik een prima voorstel, omdat in de ecoscore alles vervat zit, fijn stof, NOx, lawaai, verbruik, ... Dan kan je nog gaan discuteren over het aandeel van al deze componenten in de ecoscore, maar ja je moet de zeveraars op de fora toch iets geven hé

                                      Bijv. elektrische voertuigen zijn géén zero-emmision voertuigen

                                      Maar de ecoscore is tenminste een objectieve maatstaf waar alle aspecten van de milieuproblematiek van een wagen enigszins aan bod komen. Ik kan dus gerust leven met een belastingstelsel op die basis. Dan is het gedaan met belasten puur op basis van motorinhoud enz.

                                      Enkel komt het er weer niet van

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                        Precies nog nooit van 'downsizing' gehoord.
                                        En ecoscore, euronorm,......
                                        Toen ik mijn audi (q5) bestelde wilde ik zograag een automaat, maar ik kon (op dat moment) die enkel verkrijgen bij de drieliter.
                                        Maar een drieliter vond ik overkill. Ik ben geen groene jongen maar waarom €7500 (verschil 2.0 stronic / 3.0 stronic) meer betalen om meer diesel/100km te verstoken en meer co2/km uit te stoten. (om nog maar te zwijgen over andere (verkeersbelasting/biv/verzekering....) kosten.
                                        Daarom toch maar voor de tweeliter gekozen. (en nee de drieliter was niet boven mijn budget)

                                        Mathematisch komt dit na 94000 km neer op 1200 liter minder diesel en bijna 3 ton co2 minder.

                                        Rij ik nu ook rond met een minderwaardige Q5? So be it!
                                        Trouwens de A5 voor het vrouwtje wordt een 1.8 TFSi, nog goedkoper dan de 2.0 tdi. o ramp.
                                        Nu ben ik zeker dat elk betaald paardje(160 pk) ook effectief wordt gebruikt.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        hm hm hm....de nieuwe Q5 3 liter voldoet als eerste aan de euro 6 norm uit het audi diesel pallet.
                                        Tevens verbruik je met een grotere motor per defenitie niet meer dan met een kleinere, ik ken er meer die met hun 2 liter meer verbruiken dan ik met mijn 2.7 liter. Het meerverbruik is hier vooral te zoeken in niet of wel quattro. Indien men de millieukost gewoon bij de brandstof bijteld betaald iemand die veel verbruikt en veel rijd veel en een weinig, zuinige rijder weinig. Er zijn er tevens die met dezelfde motor gemakkelijk 4 liter/100km meer verbruiken, en dus ook vervuilen, doch die betalen evenveel taks etc..als ik...ok ni echt fair. De balastingspolitiek heden ten dagen in Belgie is er een om de nieuwegroene CO2 koe zoveel mogenlijk uittemelken, zonder rationele taksen. En laten we eerlijk zijn, opteren voor een SUV en tevens het millieu een warm hart willen toedragen gaat niet echt samen...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                        wacht nog eens een jaar of twee, als ze tweedehands betaalbaarder zullen worden
                                        nu zeker dat ze de 2.0 tdi hebben uitgebracht, eens die in tweedehands komt


                                        voor mij is het wel een serieuze remming om nog een a5 te bestellen in elk geval
                                        @multitronic

                                        Precies nie te goed gelezen, ma bon.

                                        Mijn reacties was vooral bedoeld op de relatie tss motorvermogen en johnny-gehalte van een wagen.

                                        Veel van de voorhanden zijnde pk's worden nooit gebruikt in het dagdagelijks verkeer, waarom koop je ze dan vraag ik me af?

                                        @bart

                                        Maar als co2 waarden je geen reet kunnen schelen,..... dan hoeft verder betoog ook niet.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                          Jàààààren geleden sprak men van autobelasting op basis van ecoscore.

                                          Dat vond ik een prima voorstel, omdat in de ecoscore alles vervat zit, fijn stof, NOx, lawaai, verbruik, ... Dan kan je nog gaan discuteren over het aandeel van al deze componenten in de ecoscore, maar ja je moet de zeveraars op de fora toch iets geven hé

                                          Bijv. elektrische voertuigen zijn géén zero-emmision voertuigen

                                          Maar de ecoscore is tenminste een objectieve maatstaf waar alle aspecten van de milieuproblematiek van een wagen enigszins aan bod komen. Ik kan dus gerust leven met een belastingstelsel op die basis. Dan is het gedaan met belasten puur op basis van motorinhoud enz.

                                          Enkel komt het er weer niet van
                                          even off-topic reageren op inschrijven van zero-emission voertuigen

                                          Had een tijdje geleden gelezen dat een bep. lease maatschap. een el.voertuig probeerde
                                          in te schrijven en dat, door de ingewikkelde materie en wetten en regeltjes dit euvel al een paar maanden aansleept. Niet dat ik een groene jongen ben, maar als ze "groene bestuurders" hun zin willen geven zal men het beleid toch moeten gaan omgooien imo

                                          Comment

                                          Working...
                                          X