Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
    Kan het moeilijk bewijzen natuurlijk
    Mij hoef je niks te bewijzen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Dat lichtjes afremmen is normaal, deed mijn vorige 2.0 tdi en huidige 2.7 tdi...

Het " voelen " schakelen gebeurt eerder in S stand, in D zou je niets mogen voelen.

Een top van 205 is inderdaad weinig
      Bedankt voor de info
      Dan moet ik enkel het klein duwtje dat ik krijg net voor ik tot stilstand kom vermelden, en eens naar de sensor van het gaspedaal laten kijken.

Heb de auto net eens aan de computer gehangen, in rust geeft het gaspedaal 15% aan, tot aan de kickdown-positie 80%, en vanaf dat punt kom ik aan 89-90% (volledig ingedrukt)
      Als ik dan marginaal hard duw, dat ik schrik heb dat mijn zetelleuning het gaat begeven dan geraak ik aan maximaal 93% ... zo hard duwt niemand, misschien heeft dat invloed op mijn topsnelheid. (niet dat het zo belangrijk is)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
        De laatste tijd maakte de auto een erg fel rolgeluid.
        Bij chek in de garage blijkt het de rollager te zijn van de multitronic
        Onder garantie maar auto 3 dagen kwijt
        Het waren dus de rollagers van de achterwielen.
        De banden achteraan hebben aan de binnenkant een bolling (cupke) en moeten vervangen worden...
        (zelfs nog niet 50% versleten)
        Rollagers onder garantie vervangen,ook al wisten ze dat er spacers opstaken.
        (spacers van H&R 20mm)
        De vraag gaat nu zijn, smijt ik die spacers er best nu af ???

ps: onderhoud 60.000 --> €475
        Sintruin till I die

Comment

(spacers van H&R 20mm)
          De volgende keer dat ze stukgaan is het waarschijnlijk buiten de garantieperiode en dan zijn het kosten voor jou.

Er afsmijten of vervangen door spacers van bvb. 10 of 12mm.
          A Twist of the Wrist

Comment

• Vraagje:

Ik heb eens ergens gelezen dat je op een A5 geen stalen velgen (met winterbanden) kunt plaatsen.

Dit lijkt me enigszins bizar.

Iemand die al stalen velgen heeft geplaatst op zijn A5?

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
            2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• A5 2.7tdi 190pk multi-tronic: in duitsland 234km/h op de teller als je wat geduld hebt (19")

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                Vraagje:

Ik heb eens ergens gelezen dat je op een A5 geen stalen velgen (met winterbanden) kunt plaatsen.

Dit lijkt me enigszins bizar.

Iemand die al stalen velgen heeft geplaatst op zijn A5?

Wie zou er dat nu willen doen? Er rijden al genoeg A5's rond met de standaard 17" velgen (ze moesten dat verbieden :p )

Koop gewoon op Ebay een set 17" of 18" alu velgen, ik heb dat ook gedaan.

Comment

• eigen aan multi, als hij het kan trekken gaat ie door, anders niet, kijk maar uit met de afwijking van de teller wanneer je een flitspaal voorbij rijd, hij wijkt nl niet veel af hoor...

Comment

Het waren dus de rollagers van de achterwielen.
                    De banden achteraan hebben aan de binnenkant een bolling (cupke) en moeten vervangen worden...
                    (zelfs nog niet 50% versleten)
                    (spacers van H&R 20mm)

ps: onderhoud 60.000 --> €475
                    Normaal als je banden een blaas(bult) op de flank hebben wil dit zeggen dat de staaldraden geknapt zijn.
                    Nergens een put in het wegdek niet gezien en nogal hard genomen?
                    Dit is in de meeste gevallen de oorzaak hiervan.
                    Het zou me zelfs niet verbazen dat je lagers daar een slag hebben gekregen en daardoor vroegtijdig versleten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Wie zou er dat nu willen doen? Er rijden al genoeg A5's rond met de standaard 17" velgen (ze moesten dat verbieden :p )

Koop gewoon op Ebay een set 17" of 18" alu velgen, ik heb dat ook gedaan.
                      Winterbanden op zo'n zwarte stalen velgen (zonder wieldeksel uiteraard) vind ik wel nog vet.

Beter dat dan 17" alu velgen.
                      2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                      2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                        Normaal als je banden een blaas(bult) op de flank hebben wil dit zeggen dat de staaldraden geknapt zijn.
                        Nergens een put in het wegdek niet gezien en nogal hard genomen?
                        Dit is in de meeste gevallen de oorzaak hiervan.
                        Het zou me zelfs niet verbazen dat je lagers daar een slag hebben gekregen en daardoor vroegtijdig versleten zijn.
                        Ik kan je volgen Jimmy, maar aan beide kanten hetzelfde symptoom ?
                        Zou jij je spacers afdraaien ?
                        Sintruin till I die

Comment

Beide kanten is wel raar eigenlijk,maar het zou kunnen.
                          Misschien ergens een fout bij de productie van de banden?
                          Zou het toch eens aankaarten in de garage.
                          Persoonlijk zou ik de spacers er niet afhalen,met inderdaad toch de kans op vroegtijdige slijtage van de lagers.
                          Ik kan ze natuurlijk zelf vervangen,dus zoals ik zei,persoonlijke keuze.

Comment

• Hallo,

Ik wil zeer snel mn audi a5 gaan bestellen. Omdat het de eerste auto is die ik nieuw koop zou ik graag weten wat jullie ervan vinden. Hiervoor ook geen audi gereden.

2.0 fsi handgeschakeld, s-line binnen en buiten, zwart (vind ik ondanks dat het niet excl is de mooiste kleur)
                            Extra opties:
                            servotronic
                            voll. zwart milano
                            verwarmbare voorstoelen
                            Telefoonvoorbereiding
                            19" rs6 velgen
                            getuned naar 211 pk
                            Nmi Navigatie
                            sturingNavigatie

Waar moet ik verder nog aan denken? Ik heb me zoveel mogelijk verdiept maar nogmaals ben ik geen autokenner zoals de meesten hier:-( Alle tips zijn welkom dus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1980 Bekijk Berichten
                              Hallo,

Ik wil zeer snel mn audi a5 gaan bestellen. Omdat het de eerste auto is die ik nieuw koop zou ik graag weten wat jullie ervan vinden. Hiervoor ook geen audi gereden.

2.0 fsi handgeschakeld, s-line binnen en buiten, zwart (vind ik ondanks dat het niet excl is de mooiste kleur)
                              Extra opties:
                              servotronic
                              voll. zwart milano
                              verwarmbare voorstoelen
                              Telefoonvoorbereiding
                              19" rs6 velgen
                              getuned naar 211 pk
                              Nmi Navigatie
                              sturingNavigatie

Waar moet ik verder nog aan denken? Ik heb me zoveel mogelijk verdiept maar nogmaals ben ik geen autokenner zoals de meesten hier:-( Alle tips zijn welkom dus!
                              Schitterende keuze van motor! Daar kun je onmogelijk spijt van krijgen.

zou ik laten vallen:
                              - servotronic (doet m.i. meer kwaad dan goed)
                              - verwarmde stoelen
                              - tuning

zou ik er ZEKER bij nemen:
                              - AMI + ASS, of nog beter het B&O audio system.

Wat zijn "nMi Navigatie" en "sturingNavigatie"?
                              Als comfort belangrijk is: sportophangig en 19" velgen zijn dat m.i. niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                eigen aan multi, als hij het kan trekken gaat ie door, anders niet, kijk maar uit met de afwijking van de teller wanneer je een flitspaal voorbij rijd, hij wijkt nl niet veel af hoor...
                                De teller klopt inderdaad !!

Comment

Is het bewezen dat de spacers de oorzaak zijn?Een grote velg met een lage ET waarde heeft toch hetzelfde effect als een set spacers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    De teller klopt inderdaad !!
                                    Klopt,met de VCDS scheelt het ongeveer 3km/h die de teller meer opgeeft.
                                    Eigenlijk te verwaarlozen.
                                    De 2.7 multi heeft eigenlijk een relatief 'lage' topsnelheid in vergelijking met mijn 1.8'je.
                                    Loopt 245 op vlakke baan en topt met winterbanden(225/50/17)op 259.
                                    Is natuurlijk niet meer origineel,waarvoor 228 als top wordt opgegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Schitterende keuze van motor! Daar kun je onmogelijk spijt van krijgen.

zou ik laten vallen:
                                      - servotronic (doet m.i. meer kwaad dan goed)
                                      - verwarmde stoelen
                                      - tuning

zou ik er ZEKER bij nemen:
                                      - AMI + ASS, of nog beter het B&O audio system.

Wat zijn "nMi Navigatie" en "sturingNavigatie"?
                                      Als comfort belangrijk is: sportophangig en 19" velgen zijn dat m.i. niet.
                                      Stoelverwarming is voor ons een must en zaaaaaalig, de B&O trouwens ook, servotronic overbodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                        Klopt,met de VCDS scheelt het ongeveer 3km/h die de teller meer opgeeft.
                                        Eigenlijk te verwaarlozen.
                                        De 2.7 multi heeft eigenlijk een relatief 'lage' topsnelheid in vergelijking met mijn 1.8'je.
                                        Loopt 245 op vlakke baan en topt met winterbanden(225/50/17)op 259.
                                        Is natuurlijk niet meer origineel,waarvoor 228 als top wordt opgegeven.
                                        Mijn teller komt bijna overeen met de uilezing van de roadpilot: 160 teller is 158-159 real

Comment

• Zal ook kloppen.
                                          Jij hebt 20" wat resulteert in 18mm meer wielomtrek.
                                          Weet wel niet of de snelheidsmeter nog gekoppeld is aan de versnellingsbak?

Comment

Working...
                                          X