Oorspronkelijk geplaatst door duc748
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenDat lichtjes afremmen is normaal, deed mijn vorige 2.0 tdi en huidige 2.7 tdi...
Het " voelen " schakelen gebeurt eerder in S stand, in D zou je niets mogen voelen.
Een top van 205 is inderdaad weinig
Dan moet ik enkel het klein duwtje dat ik krijg net voor ik tot stilstand kom vermelden, en eens naar de sensor van het gaspedaal laten kijken.
Heb de auto net eens aan de computer gehangen, in rust geeft het gaspedaal 15% aan, tot aan de kickdown-positie 80%, en vanaf dat punt kom ik aan 89-90% (volledig ingedrukt)
Als ik dan marginaal hard duw, dat ik schrik heb dat mijn zetelleuning het gaat begeven dan geraak ik aan maximaal 93% ... zo hard duwt niemand, misschien heeft dat invloed op mijn topsnelheid. (niet dat het zo belangrijk is)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenDe laatste tijd maakte de auto een erg fel rolgeluid.
Bij chek in de garage blijkt het de rollager te zijn van de multitronic
Onder garantie maar auto 3 dagen kwijt
De banden achteraan hebben aan de binnenkant een bolling (cupke) en moeten vervangen worden...
(zelfs nog niet 50% versleten)
Rollagers onder garantie vervangen,ook al wisten ze dat er spacers opstaken.
(spacers van H&R 20mm)
De vraag gaat nu zijn, smijt ik die spacers er best nu af ???
ps: onderhoud 60.000 --> €475Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenRollagers onder garantie vervangen,ook al wisten ze dat er spacers opstaken.
(spacers van H&R 20mm)
Er afsmijten of vervangen door spacers van bvb. 10 of 12mm.A Twist of the Wrist
Comment
-
Vraagje:
Ik heb eens ergens gelezen dat je op een A5 geen stalen velgen (met winterbanden) kunt plaatsen.
Dit lijkt me enigszins bizar.
Iemand die al stalen velgen heeft geplaatst op zijn A5?
2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk BerichtenVraagje:
Ik heb eens ergens gelezen dat je op een A5 geen stalen velgen (met winterbanden) kunt plaatsen.
Dit lijkt me enigszins bizar.
Iemand die al stalen velgen heeft geplaatst op zijn A5?
Koop gewoon op Ebay een set 17" of 18" alu velgen, ik heb dat ook gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenHet waren dus de rollagers van de achterwielen.
De banden achteraan hebben aan de binnenkant een bolling (cupke) en moeten vervangen worden...
(zelfs nog niet 50% versleten)
Rollagers onder garantie vervangen,ook al wisten ze dat er spacers opstaken.
(spacers van H&R 20mm)
ps: onderhoud 60.000 --> €475
Nergens een put in het wegdek niet gezien en nogal hard genomen?
Dit is in de meeste gevallen de oorzaak hiervan.
Het zou me zelfs niet verbazen dat je lagers daar een slag hebben gekregen en daardoor vroegtijdig versleten zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenWie zou er dat nu willen doen? Er rijden al genoeg A5's rond met de standaard 17" velgen (ze moesten dat verbieden :p )
Koop gewoon op Ebay een set 17" of 18" alu velgen, ik heb dat ook gedaan.
Beter dat dan 17" alu velgen.2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenNormaal als je banden een blaas(bult) op de flank hebben wil dit zeggen dat de staaldraden geknapt zijn.
Nergens een put in het wegdek niet gezien en nogal hard genomen?
Dit is in de meeste gevallen de oorzaak hiervan.
Het zou me zelfs niet verbazen dat je lagers daar een slag hebben gekregen en daardoor vroegtijdig versleten zijn.
Zou jij je spacers afdraaien ?Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenIk kan je volgen Jimmy, maar aan beide kanten hetzelfde symptoom ?
Zou jij je spacers afdraaien ?
Misschien ergens een fout bij de productie van de banden?
Zou het toch eens aankaarten in de garage.
Persoonlijk zou ik de spacers er niet afhalen,met inderdaad toch de kans op vroegtijdige slijtage van de lagers.
Ik kan ze natuurlijk zelf vervangen,dus zoals ik zei,persoonlijke keuze.
Comment
-
Hallo,
Ik wil zeer snel mn audi a5 gaan bestellen. Omdat het de eerste auto is die ik nieuw koop zou ik graag weten wat jullie ervan vinden. Hiervoor ook geen audi gereden.
2.0 fsi handgeschakeld, s-line binnen en buiten, zwart (vind ik ondanks dat het niet excl is de mooiste kleur)
Extra opties:
servotronic
voll. zwart milano
verwarmbare voorstoelen
Telefoonvoorbereiding
19" rs6 velgen
getuned naar 211 pk
Nmi Navigatie
sturingNavigatie
Waar moet ik verder nog aan denken? Ik heb me zoveel mogelijk verdiept maar nogmaals ben ik geen autokenner zoals de meesten hier:-( Alle tips zijn welkom dus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1980 Bekijk BerichtenHallo,
Ik wil zeer snel mn audi a5 gaan bestellen. Omdat het de eerste auto is die ik nieuw koop zou ik graag weten wat jullie ervan vinden. Hiervoor ook geen audi gereden.
2.0 fsi handgeschakeld, s-line binnen en buiten, zwart (vind ik ondanks dat het niet excl is de mooiste kleur)
Extra opties:
servotronic
voll. zwart milano
verwarmbare voorstoelen
Telefoonvoorbereiding
19" rs6 velgen
getuned naar 211 pk
Nmi Navigatie
sturingNavigatie
Waar moet ik verder nog aan denken? Ik heb me zoveel mogelijk verdiept maar nogmaals ben ik geen autokenner zoals de meesten hier:-( Alle tips zijn welkom dus!
zou ik laten vallen:
- servotronic (doet m.i. meer kwaad dan goed)
- verwarmde stoelen
- tuning
zou ik er ZEKER bij nemen:
- AMI + ASS, of nog beter het B&O audio system.
Wat zijn "nMi Navigatie" en "sturingNavigatie"?
Als comfort belangrijk is: sportophangig en 19" velgen zijn dat m.i. niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichteneigen aan multi, als hij het kan trekken gaat ie door, anders niet, kijk maar uit met de afwijking van de teller wanneer je een flitspaal voorbij rijd, hij wijkt nl niet veel af hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenIk kan je volgen Jimmy, maar aan beide kanten hetzelfde symptoom ?
Zou jij je spacers afdraaien ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenDe teller klopt inderdaad !!
Eigenlijk te verwaarlozen.
De 2.7 multi heeft eigenlijk een relatief 'lage' topsnelheid in vergelijking met mijn 1.8'je.
Loopt 245 op vlakke baan en topt met winterbanden(225/50/17)op 259.
Is natuurlijk niet meer origineel,waarvoor 228 als top wordt opgegeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenSchitterende keuze van motor! Daar kun je onmogelijk spijt van krijgen.
zou ik laten vallen:
- servotronic (doet m.i. meer kwaad dan goed)
- verwarmde stoelen
- tuning
zou ik er ZEKER bij nemen:
- AMI + ASS, of nog beter het B&O audio system.
Wat zijn "nMi Navigatie" en "sturingNavigatie"?
Als comfort belangrijk is: sportophangig en 19" velgen zijn dat m.i. niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenKlopt,met de VCDS scheelt het ongeveer 3km/h die de teller meer opgeeft.
Eigenlijk te verwaarlozen.
De 2.7 multi heeft eigenlijk een relatief 'lage' topsnelheid in vergelijking met mijn 1.8'je.
Loopt 245 op vlakke baan en topt met winterbanden(225/50/17)op 259.
Is natuurlijk niet meer origineel,waarvoor 228 als top wordt opgegeven.
Comment
Comment