Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
    Is het bewezen dat de spacers de oorzaak zijn?Een grote velg met een lage ET waarde heeft toch hetzelfde effect als een set spacers.
    Nope, is niet bewezen volgens de hoofdmecanicier die wist dat er spacers opsteken.
    Volgens hem deugden de banden niet, hebben niet voldoende versteviging aan de achter-binnenkant (GoodYear Eagle F1)
    Banden zoals Conti en Bridgestone hebben dit wel.... dus wordt het eerstdaags
    één van deze twee merken die ik erop ga gooien.
    Het zit nu tussen de twee oren van die spacers, je leest er heel veel van en nu twijfel ik...
    Zou het erg vinden want optisch klopt het plaatje perfect.
    Sintruin till I die

Comment

• Servotronic vs S-tronic?

Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
      servotronic overbodig.
      Wat bedoel je met "servotronic"? Is dat hetzelfde als de S-tronic, die bij de A5 aangeboden wordt? Zo ja, dan niet akkoord, hoor. Wij deden een proefrit met zowel een handgeschakelde als een S-tronic versie van de 3.0TDI vooraleer de onze te bestellen, en het is een wereld van verschil. De S-tronic is heerlijk in de file (want rustgevend voor zowel de voeten/benen als de concentratie), vinnig in de versnelling en zuinig in het verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
        Wat bedoel je met "servotronic"? Is dat hetzelfde als de S-tronic, die bij de A5 aangeboden wordt? Zo ja, dan niet akkoord, hoor. Wij deden een proefrit met zowel een handgeschakelde als een S-tronic versie van de 3.0TDI vooraleer de onze te bestellen, en het is een wereld van verschil. De S-tronic is heerlijk in de file (want rustgevend voor zowel de voeten/benen als de concentratie), vinnig in de versnelling en zuinig in het verbruik.
        Servotronic is een snelheids afhankelijke servosturing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          Het zit nu tussen de twee oren van die spacers, je leest er heel veel van en nu twijfel ik...
          een spacer verplaatst de vertikale as van het wiel naar buiten, dus met verhoging van de niet afgeveerde massa's (langere hefboom) en met hogere mechanische spanningen
          een bredere velg heeft dat nadeel niet, want de vermeerdering wordt evenredig gespreid langs beide kanten van de as, welke op zijn oorspronkelijke plaats blijft; bij gelijk gewicht is er dan dan geen verschil in mechanische spanningen
          nog steeds geen reden om de spacers buiten te bonjouren, als Audi de vervanging van de vervroegd versleten lagers op zich blijft nemen
          maar na de garantie ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk Berichten
            Hier enkele fotootjes van mijn halve 5 , euh a5.[ATTACH]75389[/ATTACH]

[ATTACH]75390[/ATTACH]

hoe is het eigenlijk hiermee verder afgelopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
              Stoelverwarming is voor ons een must en zaaaaaalig, de B&O trouwens ook, servotronic overbodig.
              't zal misschien aan mijn specifieke poep liggen, maar die heeft nooit koud. Ik zou meer hebben aan een verwarmde stuurvelg.

Comment

• onderhoud 60.000 --> €475[/QUOTE]

Moest de olie van automatische versnellingsbak ook niet vervangen worden op 60.000 km?
                Is dat inbegrepen in de de prijs van 475 euro inc btw?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                  onderhoud 60.000 --> €475
                  Moest de olie van automatische versnellingsbak ook niet vervangen worden op 60.000 km?
                  Is dat inbegrepen in de de prijs van 475 euro inc btw?[/quote]

Dan heb ik duidelijk veel te veel betaald (+ remblokken 950euro)

Ja de ATF olie moet vervangen worden aan 60.000. Staat op de factuur en ook zo in het boekje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    Is dat inbegrepen in de de prijs van 475 euro inc btw?

Ja de ATF olie moet vervangen worden aan 60.000. Staat op de factuur en ook zo in het boekje.[/QUOTE]

Die 475 euro lijkt mij nu ook wel HEEL erg weinig. Dat heb ik bij mijn eerste onderhoud op 30.000 km al moeten neerleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten

Ja de ATF olie moet vervangen worden aan 60.000. Staat op de factuur en ook zo in het boekje.
                      Die 475 euro lijkt mij nu ook wel HEEL erg weinig. Dat heb ik bij mijn eerste onderhoud op 30.000 km al moeten neerleggen.[/quote]

Onderhoud 30.000: dacht iets rond de €300 en 60.000 €475 (mét MT olie verversing)

Vandaag staan er nieuwe achterbanden op: toen zij de banden eraf namen kon je duidelijk
                      een soort kleine bultjes zien (hobbelingen).
                      Banden waren nog niet eens 50% versleten
                      Dit was dus de oorzaak van het probleem, niet de spacers. Nu is alle lawaai ook verdwenen...
                      Sintruin till I die

Comment

• Onderhoud 30.000: dacht iets rond de €300 en 60.000 €475 (mét MT olie verversing)

Vandaag staan er nieuwe achterbanden op: toen zij de banden eraf namen kon je duidelijk
                        een soort kleine bultjes zien (hobbelingen).
                        Banden waren nog niet eens 50% versleten
                        Dit was dus de oorzaak van het probleem, niet de spacers. Nu is alle lawaai ook verdwenen...
                        Is waarschijnlijk kapvorming,wat nogal eens blijkt voort te komen bij de 'goedkopere' bandenmerken.
                        Door het lawaai die ze maken lijkt het alsof je rollagers versleten zijn.

Comment

• Voila, een scan van onderhoud aan 60.000km (multitronic)

Comment

Voila, een scan van onderhoud aan 60.000km (multitronic)

Prijs is er ook niet naast!
                            2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                            2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                              Prijs is er ook niet naast!
                              Tja, vooral die olie is waanzinnig duur. Die doen hun inkoopprijs maal 10 ofzo.

Comment

• Moet daar geen vw507 olie in?

Comment

• Mijn 60.000km onderhoud heeft een 600€ gekost,
                                  Tevens met vervanging olie multitronic.
                                  Er zijn toen wel geen vervangingen aan gebeurt ( remblokken )
                                  Dus tel bij die 600€ een set remblokken en plaatsing bij.......tja..

Mijn 90.000km onderhoud heeft iets meer dan 300€ gekost,
                                  opnieuw zonder vervangingen, het zijn nog steeds de eerste remblokken. nu + 100.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Moet daar geen vw507 olie in?
                                    Tja, er zal nog de oude longlife benaming bij hun in driver staan, zeer waarschijnlijk zullen ze wel de juiste olie in de wagen hebben gedaan.
                                    Last edited by 911turbo; 28/09/2010, 14:38.
                                    A Twist of the Wrist

Comment

Voila, een scan van onderhoud aan 60.000km (multitronic)

Zelf achter een aircoreiniging gevraagd?

Multitronic-olie is wel ruim geteld, in principe kan je met 5,5 à 6 liter toekomen bij een gewone verversing.
                                      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Laat ABT uitbouw links liggen en ga voor S line exterieur
                                        Hebben we uiteindelijk ook gedaan. Weg ABT, en S-Line all the way. Bedankt voor de tips!
                                        (nu nog dat lange wachten overleven )

Comment

• Na het vandalisme, zijn mijn S-line en quattrologo's teruggeplaatst en de vleugels herspoten... 454€
                                          Dank u dieven,ze zullen mooi staan op jullie audi.
                                          Koop volgende keer een s-line ipv iemand anders auto te plunderen.

Comment

Working...
                                          X