Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
    info over 2.0 tfsi
    weet er iemand of het middenste schermpje tussen de toeren- en kmh teller nu standaard rood of zwart/wit is? kleurenscherm is optie van +- 180euro dacht ik. heb onlangs gehoord dat lelijk rood schermpje op alle audi modellen vervangen is door zw/wit ? klopt dit?
    Bij de A1 is dat alleszins het geval maar pak gewoon die optie, maakt echt veel verschil

Comment

• gisteren meegereden met een rs5 ,man wat een geluid
      ben bij de verkoper van aecars in izegem geweest, zij hebben een zwarte staan

dat gaat wel zeer goed vooruit, maar ik had toch nog iets heftigers verwacht

ik weet niet, ik denk dat turbomoteren meer sensatie bieden dan atmo motoren die stamp in de rug was er niet echt aanwezig bij de rs5, en ook de trekkracht in lage toeren was iets minder het duurt wat voor hij er aan begint te sleuren
      het geluid maakt wel veel goed

Comment

• t'stopt maar niet hé, nu is de turbo kapot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          t'stopt maar niet hé, nu is de turbo kapot
          jawadde fly...
          ik denk toen ze den uwe inéén hebben gestoken dat het net de bierfeesten waren in Duitsland, en iederen straal bezopen aan den band stond...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
            jawadde fly...
            ik denk toen ze den uwe inéén hebben gestoken dat het net de bierfeesten waren in Duitsland, en iederen straal bezopen aan den band stond...
            Zal wel niet alleen aan de band zijn dat ze stonden te slapen, eerst dachten ze dat het een injector was en nu de turbo. We shall see, 3x getakeld op 2 maanden tijd. En dan reed er deze morgen weer zo'n duitse truck op de E40 met daarop in koeien van letters "Vorsprung durch Technik"

Morgen afspraak met de advocaat, ben het spuugzat...

Comment

Morgen afspraak met de advocaat, ben het spuugzat...
              zou ik persoonlijk niet doen, dat zal blijkbaar enkel de advokaat rijker maken, en de frustraties nog doen oplopen als je toch geen gelijk krijgt
              een laaste keer in orde laten brengen, en voortverkopen, dat zou ik doen
              het is dan een keer slikken, maar het blad is dan om
              het leven is te kort om zich te ergeren over materiële problemen
              ik zou persoonlijk dit wel Audi niet vlug vergeven... alhoewel... ik had ook na een paar miseries met mijn A4 gezworen dat ik even elders ging shoppen, maar uiteindelijk rij ik toch verder Audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                zou ik persoonlijk niet doen, dat zal blijkbaar enkel de advokaat rijker maken, en de frustraties nog doen oplopen als je toch geen gelijk krijgt
                een laaste keer in orde laten brengen, en voortverkopen, dat zou ik doen
                het is dan een keer slikken, maar het blad is dan om
                het leven is te kort om zich te ergeren over materiële problemen
                ik zou persoonlijk dit wel Audi niet vlug vergeven... alhoewel... ik had ook na een paar miseries met mijn A4 gezworen dat ik even elders ging shoppen, maar uiteindelijk rij ik toch verder Audi
                Daar zeg je alles

Audi Duitsland steekt zich weg achter d'Ieteren en d'Ieteren schuift alles door naar de dealer.
                Dat er problemen zijn kan gebeuren maar dan moeten ze er iets aan doen ipv zich weg te steken

ter info: kort geding kost 200euro
                Last edited by dragonfly; 27/10/2010, 20:08.

Comment

Daar zeg je alles

Audi Duitsland steekt zich weg achter d'Ieteren en d'Ieteren schuift alles door naar de dealer.
                  Dat er problemen zijn kan gebeuren maar dan moeten ze er iets aan doen ipv zich weg te steken

Toch niet goed te spreken voor een merk als Audi !
                  Men zou toch verwachten dat ze zich wat soepel zouden opstellen, zeker wanneer de problemen zich blijven opstapelen.
                  BEDROEVEND !

Comment

• Ik heb vastgesteld dat het gemiddeld verbruik op de boordcomputer van mijn A5 helemaal niet klopt.
                    De boordcomputer geeft 8,4 liter aan, terwijl het werkelijk verbruik 9,66 liter/100 km bedraagt.

Comment

• Hebben iets gelijkaardig meegemaakt bij Mercedes een aantal jaar terug.

Advocaat op de zaak gezet en het heeft niets uitgehaald.

Zelfs wou de dealer de wagen niet overnemen, want het was een 'probleemwagen'! Daar sta je dan... Wagen dan maar te koop aangeboden via zoekertjes en verkocht...

Omdat we hier ons echt in de zak gezet voelden door de stealer, letten we sindsdien goed op waar we onze auto's kopen. Een goed contact bij de dealer is zeer belangrijk...

Comment

Daar zeg je alles

Voor mij is DIT één van de redenen om mij NIET meer in te laten met VAG. Wij hebben niet met mechanische pech te maken gehad toen mijn vrouw met een Polo reed, maar de behandeling bij véle dealers is er ver over (of onder...)

Maar het is zoals guy zegt: VAG heeft verrrassend veel trouwe klanten. VAG kan op dat vlak iets meer: bijna brainwashen van klanten zodat die nooit meer op een ander gaan, zelfs niet bij miserie. Ik heb een vriend die werkelijk gesukkeld heeft met zijn A4, ongeveer alles is kapot gegaan daaraan: cardanas, versnellingsbak, koppeling, noem maar op. Die koopt dus een ander merk, één keer heeft die wagen een probleem en het kot is te klein: "Dat wil ik nooit meer mijn volgende is terug een Audi!"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk Berichten
                          Hebben iets gelijkaardig meegemaakt bij Mercedes een aantal jaar terug.

Advocaat op de zaak gezet en het heeft niets uitgehaald.

Zelfs wou de dealer de wagen niet overnemen, want het was een 'probleemwagen'! Daar sta je dan... Wagen dan maar te koop aangeboden via zoekertjes en verkocht...

Omdat we hier ons echt in de zak gezet voelden door de stealer, letten we sindsdien goed op waar we onze auto's kopen. Een goed contact bij de dealer is zeer belangrijk...
                          Het is héél héél moeilijk om via de rechtbank iets te bekomen.

Al gaat uw wagen honderd keer stuk, als de dealer steeds zijn plicht doet en het euvel herstelt naar beste vermogen, dan houdt hij zich aan zijn verlichtingen. Daar kan je niks tegen doen.

En daar begint de miserie: hoeveel tijd heeft hij telkens nodig voor een herstelling? De last die je telkens hebt om te takelen, de takelkosten die allicht voor jou zijn, ... Kan je allemaal niets tegenin brengen.

Pas als ze jou van het kaske naar de mur sturen en een duidelijke panne niet willen herstellen heb je verhaal maar dan nog moet je tegensprekelijk bewijs hebben, d.w.z. dat de dealer het euvel als "euvel" moet erkennen. Dat zal je NOOIT krijgen zonder eerst naar de rechtbank te stappen!

De rechtbank stelt dan een "expert" aan die eens zal komen kijken. En geloof me, in dat straatje wil je niet geraken. En wat als die expert de dealer nu eens gelijk geeft? Die komt op een bepaalde dag op een bepaald uur en als het euvel zich dan net niet voordoet sta je daar!

Ik heb zoiets meegemaakt bij de bouw van mijn huis: dat vertoonde ook een - dachten wij - duidelijk euvel. Tot de expert stekeblind bleek!!!! Wij hebben het onderste uit de kan moeten halen (geloof me: een advocaat doet dan geen kl***n voor jou) om ons gelijk nog te halen, en het heeft ons alles bijeen een schone noot gekost ook. Snelprocedure? Vergeet het maar! Die auto is opgeroest vooraleer er een definitieve uitspraak is!

Gewoon volhouden en de dealer voor zijn verantwoordelijkheid stellen, wel alles zoveel mogelijk schriftelijk beginnen doen. Verhaal beginnen opbouwen voor als het in de toekomst toch verder moet.

Vraagje aan dragonfly: Audi had toch zoiets als een "mobiliteitsgarantie"? Wat is daar nu van en hoe werkt dat voor jou?

Comment

• De expert is al gepasseerd, dat stadium zijn we dus al voorbij. Hij heeft aangeraden om een advocaat aan te stellen omdat het te complex werd (lees abnormaal veel zware problemen voor een nieuwe wagen van dat budget)

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                            Vraagje aan dragonfly: Audi had toch zoiets als een "mobiliteitsgarantie"? Wat is daar nu van en hoe werkt dat voor jou?
                            Daar mag ik niet van klagen, je belt en komt eigenlijk terecht bij Europe Assistance.

1) Problemen begonnen op 1km van m’n huis dus direct teruggekeerd. Ik bel en ze zegt doodleuk dat ze me niet kan komen takelen omdat ik thuis sta. Ik heb haar geantwoord dat ik hem dan 100m verder in mijn straat zal duwen en dan zal terugbellen. T’was snel gedaan met de zever en even later kreeg ik telefoon van een Audi garage. Aan de telefoon zeiden ze dat ik de takelkosten ging moeten voorschieten maar dat klopt niet, je moet niets betalen.

2) Versnellingsbak gaat kapot als ik mij thuis aan het parkeren ben, was dat ff geluk hebben. Was s’nachts dus gaan slapen en de volgende dag gebeld naar Audi Assistance

3) Auto was binnen geweest omdat hij schokte bij stationair draaien. Ze hadden een software update gedaan maar vonden niets anders dus ik moest rijden tot er een lampje begon te branden. Als hij stukging heb ik dan maar meteen naar de Audi garage gebeld ipv Audi Assistance.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              Ik heb zoiets meegemaakt bij de bouw van mijn huis: dat vertoonde ook een - dachten wij - duidelijk euvel. Tot de expert stekeblind bleek!!!! Wij hebben het onderste uit de kan moeten halen (geloof me: een advocaat doet dan geen kl***n voor jou) om ons gelijk nog te halen, en het heeft ons alles bijeen een schone noot gekost ook. Snelprocedure? Vergeet het maar! Die auto is opgeroest vooraleer er een definitieve uitspraak is!
                              Ze zijn niet allemaal zo hoor!

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                              2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                                Ze zijn niet allemaal zo hoor!

O ik heb het toch al 2x meegemaakt.

Eerste keer: auto perte-totale in ongeval waar ik niet in fout was. Ik ging niet akkoord met de schadevergoeding die ik zou krijgen. Ik heb zelf alle argumenten, onderzoek e.d. gedaan, de advocaat heeft het allemaal samengebracht en gepleit.

Ik heb die zaak ook gewonnen (glansrijk zelfs), maar ik moest zelf het werk doen, stuurde de zaak zelfs incl. de redenering die we gingen volgen. En ALS die advocaat het al moest gedaan hebben zou ik me blauw betaald hebben (100-125 €/h???). Wat wil je nu dat een advocaat inhoudelijk werk gaat verrichten? Als je ziet dat zelfs het beantwoorden van een e-mail je een bom geld kost.

Kan zijn dat er andere en betere zijn, waar zijn de tevredenheidsstatistieken?

Comment

t'stopt maar niet hé, nu is de turbo kapot
                                  'k Zou al aan sabotage beginnen te denken... elke keer die auto bij de dealer geweest is, kom je met een ander probleem thuis. Ge hebt de auto in Duitsland gekocht? Zou het niet kunnen dat je bij dealer en importeur in de onderste schuif ligt (ook al mag dat niet, i know)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    'k Zou al aan sabotage beginnen te denken... elke keer die auto bij de dealer geweest is, kom je met een ander probleem thuis. Ge hebt de auto in Duitsland gekocht? Zou het niet kunnen dat je bij dealer en importeur in de onderste schuif ligt (ook al mag dat niet, i know)?
                                    Zou wel goed kunnen, bij d'Ieteren zeker. (daar twijfel ik niet aan na de contacten die ik daarmee al gehad heb)
                                    Ik moest hier veel te lang wachten dus idd bij een duitse dealer besteld.

Motorproblemen zijn begonnen na het onderhoud aan 60.000km, daarvoor bleef het beperkt tot randonderdelen. Ook heel vervelend maar hij reed tenminste.

Ik ga niemand beschuldigen want ik kan niets bewijzen, t'is er gewoon over dat ze je 3x moeten komen takelen op 2 maanden tijd. En dan hoor ik telkens dat ik de eerste ben met dat probleem, kan ik persoonlijk moeilijk geloven. Als mijn 2.7tdi stukgaat moeten er in duitsland al veel stukgegaan zijn maar ze steken het waarschijnlijk in de doofpot.

Auto is nu al bij 3 dealers geweest, de hoofddealer heeft een paar mindere techniekers rondlopen die er inderdaad een potje van gemaakt hebben. Ze geloofden mij ook nooit maar ik heb nadien altijd gelijk gekregen.
                                    Maar algemeen gezien mag ik niet klagen, ze hebben echt al hun best gedaan. Maar het stopt gewoon niet, als ik denk dat ik alles al gezien heb gaat er iets anders stuk.

Eén ding is zeker, ik ben HEEL blij dat ik die auto NIET getuned heb want dan ging ik het zeker daarop gestoken hebben.

Comment

(...)Eén ding is zeker, ik ben HEEL blij dat ik die auto NIET getuned heb want dan ging ik het zeker daarop gestoken hebben.
                                      EN de garage, EN D'ieteren, EN Audi Duitsland.

Comment

En dan hoor ik telkens dat ik de eerste ben met dat probleem, kan ik persoonlijk moeilijk geloven. Als mijn 2.7tdi stukgaat moeten er in duitsland al veel stukgegaan zijn maar ze steken het waarschijnlijk in de doofpot.
                                        Je hebt er natuurlijk niks aan als ik zeg dat de mijne al 3.5 jaar "probleemloos" bolt. Zijn wel kleine prullen geweest, wat je kan verwachten van een eerste generatie auto, maar kan wel alle vertrouwen in de auto hebben, want hij laat me niet in de steek. Heb eenmalig eens meegemaakt dat de audio weggevallen was... en dat loste zichzelf op. Om maar te zeggen, vanuit mijn ervaringen, geloof ik dat je bij de eerste bent met die defecten. Is maar een kwestie van perceptie, maar begrijp je perfect.

Comment

• Lukt het niet om je te baseren op het Europees consumenten recht?
                                          Een artikel ergens in de wet schrijft voor dat indien een product aangekocht, binnen de eerste 2 jaar van aankoop niet voldoet aan de kwaliteitsverwachtingen die de koper heeft bij aankoop, en dit kan aantonen, de koper een 'nieuw' product van de fabrikant mag eisen.

Is een hele wazige wet, want het gaat om een persoonlijke belevening, maar bij mij heeft het geholpen met een weliswaar compleet ander product.

Ik had niets dan problemen met een nieuwe Macbook Pro. 3x moederbord moeten vervangen op 1,5 jaar
                                          Is wel een totaal ander product, (en net iets goedkoper), maar ik heb me gebaseerd op die wet, een brief van mijn advocaat laten versturen. Binnen de week kreeg ik antwoord dat ik een spliksplinternieuwe mocht ontvangen.

Een nieuwe macbook geven is natuurlijk wel totaal iets anders voor Apple, dan dat Audi even een nieuwe A5 gaat geven. Maar je hebt wel een wet die je kan staven op die manier. Misschien in die richting eens proberen?

Comment

Working...
                                          X