Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door noodel Bekijk Berichten
    Lukt het niet om je te baseren op het Europees consumenten recht?
    Een artikel ergens in de wet schrijft voor dat indien een product aangekocht, binnen de eerste 2 jaar van aankoop niet voldoet aan de kwaliteitsverwachtingen die de koper heeft bij aankoop, en dit kan aantonen, de koper een 'nieuw' product van de fabrikant mag eisen.

Is een hele wazige wet, want het gaat om een persoonlijke belevening, maar bij mij heeft het geholpen met een weliswaar compleet ander product.

Ik had niets dan problemen met een nieuwe Macbook Pro. 3x moederbord moeten vervangen op 1,5 jaar
    Is wel een totaal ander product, (en net iets goedkoper), maar ik heb me gebaseerd op die wet, een brief van mijn advocaat laten versturen. Binnen de week kreeg ik antwoord dat ik een spliksplinternieuwe mocht ontvangen.

Een nieuwe macbook geven is natuurlijk wel totaal iets anders voor Apple, dan dat Audi even een nieuwe A5 gaat geven. Maar je hebt wel een wet die je kan staven op die manier. Misschien in die richting eens proberen?
    Vermits Audi hier waarschijnlijk wel mee leest ga ik de geplande strategie niet uit de doeken doen
    maar bedankt voor de tip, ik zal het zeker eens aankaarten bij de advocaat!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noodel Bekijk Berichten
      Lukt het niet om je te baseren op het Europees consumenten recht?
      Een artikel ergens in de wet schrijft voor dat indien een product aangekocht, binnen de eerste 2 jaar van aankoop niet voldoet aan de kwaliteitsverwachtingen die de koper heeft bij aankoop, en dit kan aantonen, de koper een 'nieuw' product van de fabrikant mag eisen.

Is een hele wazige wet, want het gaat om een persoonlijke belevening, maar bij mij heeft het geholpen met een weliswaar compleet ander product.

Ik had niets dan problemen met een nieuwe Macbook Pro. 3x moederbord moeten vervangen op 1,5 jaar
      Is wel een totaal ander product, (en net iets goedkoper), maar ik heb me gebaseerd op die wet, een brief van mijn advocaat laten versturen. Binnen de week kreeg ik antwoord dat ik een spliksplinternieuwe mocht ontvangen.

Een nieuwe macbook geven is natuurlijk wel totaal iets anders voor Apple, dan dat Audi even een nieuwe A5 gaat geven. Maar je hebt wel een wet die je kan staven op die manier. Misschien in die richting eens proberen?
      't is niet helemaal juist wat je schrijft maar goed, zou ons te ver brengen om dat helemaal uit de doeken te doen.

De wet in kwestie is de Wet betreffende de aansprakelijkheid voor producten met gebreken van 25 februari 1991.

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
      2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Nog altijd op toer zonder A5

Injector vervangen, dan turbo vervangen maar de auto bleef schokken zonder foutmelding. Ze hebben de motor dan maar open gedaan en gezien dat er een stuk weg is van een cilinder

Met andere woorden, motor is voor de vuilbak dus ze gaan een andere bestellen en plaatsen...

P.S.: Je zou me mogen geld geven om dat te forceren ik zou het niet kunnen, zoiets kan alleen maar door productiefouten gebeuren

Comment

• Hallo, kan er mij hier iemand zeggen wat voor een SD-kaart afspeelbaar zijn in de radio concert? Ik hoorde iets van max 4GB en zo...Is er nog verschil? Thanks!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy Bekijk Berichten
            Hallo, kan er mij hier iemand zeggen wat voor een SD-kaart afspeelbaar zijn in de radio concert? Ik hoorde iets van max 4GB en zo...Is er nog verschil? Thanks!
            Kaartjes mogen max 32Gb zijn, er kan dus best wat muziek op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Nog altijd op toer zonder A5

Injector vervangen, dan turbo vervangen maar de auto bleef schokken zonder foutmelding. Ze hebben de motor dan maar open gedaan en gezien dat er een stuk weg is van een cilinder

Met andere woorden, motor is voor de vuilbak dus ze gaan een andere bestellen en plaatsen...

P.S.: Je zou me mogen geld geven om dat te forceren ik zou het niet kunnen, zoiets kan alleen maar door productiefouten gebeuren
              Niet te geloven, die productie hebben ze indertijd met hun ogen dicht gedaan denk ik.

Comment

• Crap man, motor naar de zak... Hoeveel km's heeft hij?
                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                  Crap man, motor naar de zak... Hoeveel km's heeft hij?
                  79K

Ze moest besteld worden dus ofwel morgen terug of anders pas 12 of 13 november.

Comment

• Straf, 80k voor een diesel zou peanuts moeten zijn.
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Morgen voor de eerste met mijn A5 naar de nurburgring. Wat ik hier allemaal lees over dragonfly zijn A5 vind ik gewoon vreselijk. Het zal je maar overkomen. Komt Audi tussen in de kosten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                        Wat ik hier allemaal lees over dragonfly zijn A5 vind ik gewoon vreselijk. Het zal je maar overkomen.
                        Ach, wellicht speelt dragonfly - zonder het te beseffen - mee in een of andere Banana Split opname van lange duur. Wedden dat een van dees weken Hans Otten en/of Peter Van Asbroeck uit een garageput te voorschijn zullen springen, en hartelijk beginnen lachen?

Comment

Morgen voor de eerste met mijn A5 naar de nurburgring. Wat ik hier allemaal lees over dragonfly zijn A5 vind ik gewoon vreselijk. Het zal je maar overkomen. Komt Audi tussen in de kosten?
                          Ja zij betalen de nieuwe motor

Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                          Ach, wellicht speelt dragonfly - zonder het te beseffen - mee in een of andere Banana Split opname van lange duur. Wedden dat een van dees weken Hans Otten en/of Peter Van Asbroeck uit een garageput te voorschijn zullen springen, en hartelijk beginnen lachen?
                          Ik vrees van niet, daarvoor is de lijst al wat te lang...

Comment

Ja zij betalen de nieuwe motor

Ik vrees van niet, daarvoor is de lijst al wat te lang...

is echt niet te doen met uwen a5 in elk geval mijn deelneming met al uw miserie

bekijk het langs de goeie kant, je mag nogmaals een motor roderen zonder meerprijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                              gisteren meegereden met een rs5 ,man wat een geluid
                              ben bij de verkoper van aecars in izegem geweest, zij hebben een zwarte staan

dat gaat wel zeer goed vooruit, maar ik had toch nog iets heftigers verwacht

ik weet niet, ik denk dat turbomoteren meer sensatie bieden dan atmo motoren die stamp in de rug was er niet echt aanwezig bij de rs5, en ook de trekkracht in lage toeren was iets minder het duurt wat voor hij er aan begint te sleuren
                              het geluid maakt wel veel goed
                              Wat is uw mening over AECARS? Ben daar onlangs langs geweest. Heb eens geinformeerd naar 20" velgen die hij te koop aanbied. 1500euro inclusief banden. Heb mijn twijfels over de kwaliteit. Heeft hele mooie wagens staan maar heb er niet echt een goed gevoel bij.

Comment

Een vriend van me heeft dat met een A3 gehad, na een defecte turbo. Ze hadden hem gezegd dat er brokstukken in de motor terecht gekomen waren en op die manier schade aan de motor had toegebracht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                                  Straf, 80k voor een diesel zou peanuts moeten zijn.
                                  Dat is een understatement. 80k is zelfs peanuts voor een fiets.

Comment

Wat is uw mening over AECARS? Ben daar onlangs langs geweest. Heb eens geinformeerd naar 20" velgen die hij te koop aanbied. 1500euro inclusief banden. Heb mijn twijfels over de kwaliteit. Heeft hele mooie wagens staan maar heb er niet echt een goed gevoel bij.
                                    ik heb daar een wagen gekocht een maandje geleden (tweede wagen) .
                                    mooie zaak goede service en ontvangst.
                                    de velgen zijn meestal TAM replicas, zijn een beter merk in de replicawereld.
                                    Ik heb 18" TAMs gekocht daar en prijs/kwaliteit ben ik zeer tevreden.
                                    Waarom geen goed gevoel? deze zaak bestaat al heel lang en heeft een zeer goede reputatie.
                                    (daarom dat ik ook daar een wagen gekocht heb )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Een vriend van me heeft dat met een A3 gehad, na een defecte turbo. Ze hadden hem gezegd dat er brokstukken in de motor terecht gekomen waren en op die manier schade aan de motor had toegebracht.
                                      WoKe?

Dat zou ook kunnen, maar kan een falende turbo ervoor zorgen dat de motor schokt bij stationair draaien?
                                      Hier denken ze dat het omgekeerd was, eerst motor kapot en die heeft dan de turbo stuk gemaakt.

Ofwel een slechte injector (teveel/te weinig diesel) en daardoor schade aan die cilinder??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Dat is een understatement. 80k is zelfs peanuts voor een fiets.
                                        Ik zou het niet weten, mijn fiets haal ik niet zo vaak van stal.

Ik blijf het vreemd (maar intrigerend ) vinden. Dat een injector uw cilinder kapot helpt zou me verbazen.

Comment

Ofwel een slechte injector (teveel/te weinig diesel) en daardoor schade aan die cilinder??
                                          Een lekkende injector kan gaten branden in/door je piston.

Comment

Working...
                                          X