Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy Bekijk Berichten
    Wie een zakendeal laat schieten omdat zijn partner met een a5 rijdt kan ik maar moeilijk begrip voor hebben. Dat zegt meer over hem dan over degene met een a5... Welke auto die rijdt maakt toch niks uit??
    Ik ben al 12 jaar zelfstandige en ik kan je verzekeren dat je op dat vlak toch nog steeds mensen hebt waar dit gevoelig ligt... Persoonlijk rij ik ook liever met een minder opvallende wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Ik ben al 12 jaar zelfstandige en ik kan je verzekeren dat je op dat vlak toch nog steeds mensen hebt waar dit gevoelig ligt... Persoonlijk rij ik ook liever met een minder opvallende wagen.
      Beste,

Ik kan toch niet volledig akkoord gaan met wat je stelt.

Naar mijn mening spelen vele faktoren mee:
      * enerzijds is men beter benijd dan beklaagd. Dus beter een mooie wagen, dan een banale. (potentiele) klanten oordelen dan dat je succes hebt in de zaken die je doet. In het andere geval zouden ze wel eens durven denken dat jouw zaak niet goed draait, en dat jaagt uiteindelijk klanten weg.
      * anderzijds mag inderdaad ook niet met een te 'dure' wagen op de proppen komen. In jouw gemeente paraderen met een Porsche of Bentley of zo... daar gaan ze echt wel jaloers van worden. Dat geldt natuurlijk niet voor wie een mega-bedrijf runt. Die moet over zo'n vragen niet wakker liggen.

Ook meen ik dat bepaalde automerken goed geaccepteerd worden, andere dan weer niet.
      Corrigeer me als ik niet juist zou zijn.
      Gunstig: Audi A4, A5, A8, Opel Inigna, Volkswagen Passat (CC), BMW 3 & 5, .....
      Ongunstig: Porsche, Bentley, Maserati, andere sportwagens, maar ook wel een Mercedes (veel mensen zien een Mercedes als hun ultieme levensdoel, en als jij die al hebt, en zij kunnen die niet kopen, tja... dan kunnen ze wel eens jaloers zijn.)

Kortom, een mooie wagen kan geen kwaad. Het bevestigt dat je goed bent in je job. Met een protserige wagen steek je anderen mogelijks wel de ogen uit.

Greetz,
      stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
        Welke gevoelens wekt een A5 bij jullie op op professioneel vlak?
        Zou je een bepaalde deal laten schieten omdat je zakenpartner met een A5 rijdt, of zou je net daarom meer vertrouwen schenken?

Een A4 vindt iedereen wel ok imho en een A6 kan er waarschijnlijk ook wel door, maar ik vraag me af of een audi coupe geen mensen tegen de borst zou stoten.
        Onze ramenman had eerst dikke BMW 5 en nu een dikke A5. Vind ik heel normaal voor iemand die 15 of 20 man personeel heeft.

Onze schrijnwerker ( ik denk iets van een 6-8man personeel) kwam de eerste maal bij ons thuis in een 911. Toen trokken we toch even onze ogen open. We hebben hem toch genomen.
        Later bleek hij ook een Range Rover Autobiography ( V8 ) te hebben.
        Last edited by charlesvdw; 29/12/2010, 21:54.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Onze ramenman had eerst dikke BMW 5 en nu een dikke A5. Vind ik heel normaal voor iemand die 15 of 20 man personeel heeft.

Onze schrijnwerker ( ik denk iets van een 6-8man personeel) kwam de eerste maal bij ons thuis in een 911. Toen trokken we toch even onze ogen open. We hebben hem toch genomen.
          Later bleek hij ook een Range Rover Autobiography ( V8 ) te hebben.
          veel hangt ook af van getrouwd,kinderen, weinig of veel hypotheek, enz.....
          Ikzelf ben zinnes om een A5 of iets anders te kopen en ik ben maar een arbeider..... die geerft heeft

Comment

• Ik denk ook wel dat autoliefhebbers elkaar meer gunnen dan niet autoliefhebbers

Comment

• Niks van aantrekken. Ondertussen is er een nieuwe A6, A7, A8, ... kortom, je bent nog bescheiden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                Beste,

Ik kan toch niet volledig akkoord gaan met wat je stelt.

Naar mijn mening spelen vele faktoren mee:
                * enerzijds is men beter benijd dan beklaagd. Dus beter een mooie wagen, dan een banale. (potentiele) klanten oordelen dan dat je succes hebt in de zaken die je doet. In het andere geval zouden ze wel eens durven denken dat jouw zaak niet goed draait, en dat jaagt uiteindelijk klanten weg.
                * anderzijds mag inderdaad ook niet met een te 'dure' wagen op de proppen komen. In jouw gemeente paraderen met een Porsche of Bentley of zo... daar gaan ze echt wel jaloers van worden. Dat geldt natuurlijk niet voor wie een mega-bedrijf runt. Die moet over zo'n vragen niet wakker liggen.

Ook meen ik dat bepaalde automerken goed geaccepteerd worden, andere dan weer niet.
                Corrigeer me als ik niet juist zou zijn.
                Gunstig: Audi A4, A5, A8, Opel Inigna, Volkswagen Passat (CC), BMW 3 & 5, .....
                Ongunstig: Porsche, Bentley, Maserati, andere sportwagens, maar ook wel een Mercedes (veel mensen zien een Mercedes als hun ultieme levensdoel, en als jij die al hebt, en zij kunnen die niet kopen, tja... dan kunnen ze wel eens jaloers zijn.)

Kortom, een mooie wagen kan geen kwaad. Het bevestigt dat je goed bent in je job. Met een protserige wagen steek je anderen mogelijks wel de ogen uit.

Greetz,
                stelo
                wat aan het afwijken van de A5
                maar toen ik sleutel op de deur aan het bouwen was
                kon ik de offerteprijs voorspellen aan de auto van de vertegenwoordiger
                kwam hij met een 5 reeks was de prijs gegarandeerd duurder dan degen die met zijn golfke kwam

een prijs verschil zit hem natuurlijk ergens , wie zijn kosten laag houd kan de beste prijs geven natuurlijk

Comment

• ik denk dat BMW en Mercedes iets hoger ingeschat worden dan Audi.

Heb dit gemerkt toen ik zelf overschakelde van audi naar BMW, ik kreeg toen plots wel opmerkingen of ik de lotto had gewonnen enz bij mijn audi nooit gehad.

persoonlijk als ik moet kiezen tussen een schrijnwerker met een 911 en eentje met een aftandse oude camionet , dan kies ik voor de 2de. En dan doe ik gewoon aan risico inschatting. De kans dat de eerste mijn voorschot gaat gebruiken om zijn leasing te betalen is groter dan de 2de. Gaan ze overkop dan heb ik volgens mij meer kans om men geld weer te zien bij de 2de.

Maar nogmaals de prijs/kwaliteit van je diensten blijft het belangrijkste en niet de wagen waarmee iemand rijd. Je kan het hoogstens als knipperlicht gebruiken over de sovabiliteit van een zelfstandige.

Comment

• En dat is nu net waarom ik liever in een audi als in een bmw of mercedes gezien word. Het blijft iets bescheidener, ook omdat het vaak als een mooiere volkswagen bekeken wordt. En dat is eigenlijk een goede zaak.

Veel audi's delen enkel wat kleinere onderdelen met VW, en soms ook de motor. Dat is ook alleen maar positief voor de verkoopprijs, BMW en Mercedes proberen dat ook meer en meer te doen.
                    Last edited by ; 30/12/2010, 15:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                      Je kan het hoogstens als knipperlicht gebruiken over de sovabiliteit van een zelfstandige.
                      Om dat te weten te komen zijn er andere en eenvoudigere manieren hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                        ik denk dat BMW en Mercedes iets hoger ingeschat worden dan Audi.

Heb dit gemerkt toen ik zelf overschakelde van audi naar BMW, ik kreeg toen plots wel opmerkingen of ik de lotto had gewonnen enz bij mijn audi nooit gehad.

persoonlijk als ik moet kiezen tussen een schrijnwerker met een 911 en eentje met een aftandse oude camionet , dan kies ik voor de 2de. En dan doe ik gewoon aan risico inschatting. De kans dat de eerste mijn voorschot gaat gebruiken om zijn leasing te betalen is groter dan de 2de. Gaan ze overkop dan heb ik volgens mij meer kans om men geld weer te zien bij de 2de.

Maar nogmaals de prijs/kwaliteit van je diensten blijft het belangrijkste en niet de wagen waarmee iemand rijd. Je kan het hoogstens als knipperlicht gebruiken over de sovabiliteit van een zelfstandige.
                        Klopt, mensen zien Audi nog altijd als een saaie halve VW terwijl BMW en Mercedes meer als prestigemerken gezien worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                          Klopt, mensen zien Audi nog altijd als een saaie halve VW terwijl BMW en Mercedes meer als prestigemerken gezien worden.
                          Sorry, dat vind ik nu ook weer wat overdreven.
                          Mercedes misschien nog wel, maar BMW, komaan zeg... iedereen rijdt met nen BMW...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten

Comment

• zijn er hier mensen die men een s5 cabrio rijden?

ik vraag me af of dat met zo'n winterweer niet klammer is dan met een vast dak?
                              valt het windgeruis mee op de snelweg ivgl met een vast dak?
                              en valt de v6t mee in verbruik bij licht sportief rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                zijn er hier mensen die men een s5 cabrio rijden?

ik vraag me af of dat met zo'n winterweer niet klammer is dan met een vast dak?
                                valt het windgeruis mee op de snelweg ivgl met een vast dak?
                                en valt de v6t mee in verbruik bij licht sportief rijden
                                in elke cabrio hoor je meer de geluiden van het verkeer rond jou dan in de coupé/sedan van hetzelfde model, en nog meer als achteraan zit
                                zeker als je een vrachtwagen inhaalt op de snelweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  in elke cabrio hoor je meer de geluiden van het verkeer rond jou dan in de coupé/sedan van hetzelfde model, en nog meer als achteraan zit
                                  zeker als je een vrachtwagen inhaalt op de snelweg

ook met die 3 lagen kap?

Comment

• Zijn er hier nog waarvan dat lampje voor de ruitenvloeistof elke week begint te z*gen?
                                    Ik doe nu wel veel kilometers maar ik vind dat het snel leeg is, dacht aan een lek maar in de garage zeggen ze dat het komt door de Xenon's die veel verbruiken (sproeiers)
                                    Ik heb in de laatste 2 maanden al 20L erin gegoten, met de A4 was dat mss 8L per winter maar die had geen Xenon!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Zijn er hier nog waarvan dat lampje voor de ruitenvloeistof elke week begint te z*gen?
                                      Ik doe nu wel veel kilometers maar ik vind dat het snel leeg is, dacht aan een lek maar in de garage zeggen ze dat het komt door de Xenon's die veel verbruiken (sproeiers)
                                      Ik heb in de laatste 2 maanden al 20L erin gegoten, met de A4 was dat mss 8L per winter maar die had geen Xenon!
                                      Had de mijne ook, maar ik had een lek. De A4 is er uiteindelijk 4 maal voor binnen geweest, en ze hebben in totaal 3X de sproeiinstalatie van de xenons vervangen.
                                      Momenteel lijkt het opgelost.

Reservoir vullen, is goed sproeien dat de xenons mee sproeien, dan de wagen in een droge garage zetten en 's morgens zien of er een plas terhoogte van de voorste lichten ligt.
                                      Indien ja........dan heb je ook prijs.....

Dat van die xenons die veel verbruiken is wel waar, maar in de garage zeiden ze dat het 1ste jaar ook tegen mij, nadat ik de lek ontdekt had ( en niet de garage ) heb ik bekomen dat ik een gans jaar gratis bijvulling krijg ( ik ga het halen in busjes van 5 liter ) en heb gezien mijn hoog kilometer aantal er veel nodig...dit omdat ik gedurende 1 jaar uitzonderlijk veel sproeiervloeistof had moeten kopen....onmiddellijk de patron en de werkplaatsverantwoordelijke erbij roepen en vragen wat zei ter compensatie aanbieden tgv het niet opmerken van dat euvel en het u daarmee op kosten jagen. Die vloeistof is uiteindelijk de liter duurder dan benzine!
                                      Last edited by ; 31/12/2010, 19:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        Had de mijne ook, maar ik had een lek. De A4 is er uiteindelijk 4 maal voor binnen geweest, en ze hebben in totaal 3X de sproeiinstalatie van de xenons vervangen.
                                        Momenteel lijkt het opgelost.

Reservoir vullen, is goed sproeien dat de xenons mee sproeien, dan de wagen in een droge garage zetten en 's morgens zien of er een plas terhoogte van de voorste lichten ligt.
                                        Indien ja........dan heb je ook prijs.....

Dat van die xenons die veel verbruiken is wel waar, maar in de garage zeiden ze dat het 1ste jaar ook tegen mij, nadat ik de lek ontdekt had ( en niet de garage ) heb ik bekomen dat ik een gans jaar gratis bijvulling krijg ( ik ga het halen in busjes van 5 liter ) en heb gezien mijn hoog kilometer aantal er veel nodig...dit omdat ik gedurende 1 jaar uitzonderlijk veel sproeiervloeistof had moeten kopen....onmiddellijk de patron en de werkplaatsverantwoordelijke erbij roepen en vragen wat zei ter compensatie aanbieden tgv het niet opmerken van dat euvel en het u daarmee op kosten jagen. Die vloeistof is uiteindelijk de liter duurder dan benzine!
                                        Gieten ze er daar pure vodka in misschien?
                                        In den Hubo: 2,95 euro voor 5 liter.
                                        Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                          Sorry, dat vind ik nu ook weer wat overdreven.
                                          Mercedes misschien nog wel, maar BMW, komaan zeg... iedereen rijdt met nen BMW...
                                          Iedereen rijdt ook met een Audi he dan?

Comment

Working...
                                          X