Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk ben al 12 jaar zelfstandige en ik kan je verzekeren dat je op dat vlak toch nog steeds mensen hebt waar dit gevoelig ligt... Persoonlijk rij ik ook liever met een minder opvallende wagen.
Ik kan toch niet volledig akkoord gaan met wat je stelt.
Naar mijn mening spelen vele faktoren mee:
* enerzijds is men beter benijd dan beklaagd. Dus beter een mooie wagen, dan een banale. (potentiele) klanten oordelen dan dat je succes hebt in de zaken die je doet. In het andere geval zouden ze wel eens durven denken dat jouw zaak niet goed draait, en dat jaagt uiteindelijk klanten weg.
* anderzijds mag inderdaad ook niet met een te 'dure' wagen op de proppen komen. In jouw gemeente paraderen met een Porsche of Bentley of zo... daar gaan ze echt wel jaloers van worden. Dat geldt natuurlijk niet voor wie een mega-bedrijf runt. Die moet over zo'n vragen niet wakker liggen.
Ook meen ik dat bepaalde automerken goed geaccepteerd worden, andere dan weer niet.
Corrigeer me als ik niet juist zou zijn.
Gunstig: Audi A4, A5, A8, Opel Inigna, Volkswagen Passat (CC), BMW 3 & 5, .....
Ongunstig: Porsche, Bentley, Maserati, andere sportwagens, maar ook wel een Mercedes (veel mensen zien een Mercedes als hun ultieme levensdoel, en als jij die al hebt, en zij kunnen die niet kopen, tja... dan kunnen ze wel eens jaloers zijn.)
Kortom, een mooie wagen kan geen kwaad. Het bevestigt dat je goed bent in je job. Met een protserige wagen steek je anderen mogelijks wel de ogen uit.
Greetz,
stelo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RamesWelke gevoelens wekt een A5 bij jullie op op professioneel vlak?
Zou je een bepaalde deal laten schieten omdat je zakenpartner met een A5 rijdt, of zou je net daarom meer vertrouwen schenken?
Een A4 vindt iedereen wel ok imho en een A6 kan er waarschijnlijk ook wel door, maar ik vraag me af of een audi coupe geen mensen tegen de borst zou stoten.
Onze schrijnwerker ( ik denk iets van een 6-8man personeel) kwam de eerste maal bij ons thuis in een 911. Toen trokken we toch even onze ogen open. We hebben hem toch genomen.
Later bleek hij ook een Range Rover Autobiography ( V8 ) te hebben.Last edited by charlesvdw; 29/12/2010, 21:54.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenOnze ramenman had eerst dikke BMW 5 en nu een dikke A5. Vind ik heel normaal voor iemand die 15 of 20 man personeel heeft.
Onze schrijnwerker ( ik denk iets van een 6-8man personeel) kwam de eerste maal bij ons thuis in een 911. Toen trokken we toch even onze ogen open. We hebben hem toch genomen.
Later bleek hij ook een Range Rover Autobiography ( V8 ) te hebben.
Ikzelf ben zinnes om een A5 of iets anders te kopen en ik ben maar een arbeider..... die geerft heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk BerichtenBeste,
Ik kan toch niet volledig akkoord gaan met wat je stelt.
Naar mijn mening spelen vele faktoren mee:
* enerzijds is men beter benijd dan beklaagd. Dus beter een mooie wagen, dan een banale. (potentiele) klanten oordelen dan dat je succes hebt in de zaken die je doet. In het andere geval zouden ze wel eens durven denken dat jouw zaak niet goed draait, en dat jaagt uiteindelijk klanten weg.
* anderzijds mag inderdaad ook niet met een te 'dure' wagen op de proppen komen. In jouw gemeente paraderen met een Porsche of Bentley of zo... daar gaan ze echt wel jaloers van worden. Dat geldt natuurlijk niet voor wie een mega-bedrijf runt. Die moet over zo'n vragen niet wakker liggen.
Ook meen ik dat bepaalde automerken goed geaccepteerd worden, andere dan weer niet.
Corrigeer me als ik niet juist zou zijn.
Gunstig: Audi A4, A5, A8, Opel Inigna, Volkswagen Passat (CC), BMW 3 & 5, .....
Ongunstig: Porsche, Bentley, Maserati, andere sportwagens, maar ook wel een Mercedes (veel mensen zien een Mercedes als hun ultieme levensdoel, en als jij die al hebt, en zij kunnen die niet kopen, tja... dan kunnen ze wel eens jaloers zijn.)
Kortom, een mooie wagen kan geen kwaad. Het bevestigt dat je goed bent in je job. Met een protserige wagen steek je anderen mogelijks wel de ogen uit.
Greetz,
stelo
maar toen ik sleutel op de deur aan het bouwen was
kon ik de offerteprijs voorspellen aan de auto van de vertegenwoordiger
kwam hij met een 5 reeks was de prijs gegarandeerd duurder dan degen die met zijn golfke kwam
een prijs verschil zit hem natuurlijk ergens , wie zijn kosten laag houd kan de beste prijs geven natuurlijk
Comment
-
ik denk dat BMW en Mercedes iets hoger ingeschat worden dan Audi.
Heb dit gemerkt toen ik zelf overschakelde van audi naar BMW, ik kreeg toen plots wel opmerkingen of ik de lotto had gewonnen enz bij mijn audi nooit gehad.
persoonlijk als ik moet kiezen tussen een schrijnwerker met een 911 en eentje met een aftandse oude camionet , dan kies ik voor de 2de. En dan doe ik gewoon aan risico inschatting. De kans dat de eerste mijn voorschot gaat gebruiken om zijn leasing te betalen is groter dan de 2de. Gaan ze overkop dan heb ik volgens mij meer kans om men geld weer te zien bij de 2de.
Maar nogmaals de prijs/kwaliteit van je diensten blijft het belangrijkste en niet de wagen waarmee iemand rijd. Je kan het hoogstens als knipperlicht gebruiken over de sovabiliteit van een zelfstandige.
Comment
-
En dat is nu net waarom ik liever in een audi als in een bmw of mercedes gezien word. Het blijft iets bescheidener, ook omdat het vaak als een mooiere volkswagen bekeken wordt. En dat is eigenlijk een goede zaak.
Veel audi's delen enkel wat kleinere onderdelen met VW, en soms ook de motor. Dat is ook alleen maar positief voor de verkoopprijs, BMW en Mercedes proberen dat ook meer en meer te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk BerichtenJe kan het hoogstens als knipperlicht gebruiken over de sovabiliteit van een zelfstandige.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichtenik denk dat BMW en Mercedes iets hoger ingeschat worden dan Audi.
Heb dit gemerkt toen ik zelf overschakelde van audi naar BMW, ik kreeg toen plots wel opmerkingen of ik de lotto had gewonnen enz bij mijn audi nooit gehad.
persoonlijk als ik moet kiezen tussen een schrijnwerker met een 911 en eentje met een aftandse oude camionet , dan kies ik voor de 2de. En dan doe ik gewoon aan risico inschatting. De kans dat de eerste mijn voorschot gaat gebruiken om zijn leasing te betalen is groter dan de 2de. Gaan ze overkop dan heb ik volgens mij meer kans om men geld weer te zien bij de 2de.
Maar nogmaals de prijs/kwaliteit van je diensten blijft het belangrijkste en niet de wagen waarmee iemand rijd. Je kan het hoogstens als knipperlicht gebruiken over de sovabiliteit van een zelfstandige.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenKlopt, mensen zien Audi nog altijd als een saaie halve VW terwijl BMW en Mercedes meer als prestigemerken gezien worden.
Mercedes misschien nog wel, maar BMW, komaan zeg... iedereen rijdt met nen BMW...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenKlopt, mensen zien Audi nog altijd als een saaie halve VW terwijl BMW en Mercedes meer als prestigemerken gezien worden.
Comment
-
zijn er hier mensen die men een s5 cabrio rijden?
ik vraag me af of dat met zo'n winterweer niet klammer is dan met een vast dak?
valt het windgeruis mee op de snelweg ivgl met een vast dak?
en valt de v6t mee in verbruik bij licht sportief rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichtenzijn er hier mensen die men een s5 cabrio rijden?
ik vraag me af of dat met zo'n winterweer niet klammer is dan met een vast dak?
valt het windgeruis mee op de snelweg ivgl met een vast dak?
en valt de v6t mee in verbruik bij licht sportief rijden
zeker als je een vrachtwagen inhaalt op de snelweg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenin elke cabrio hoor je meer de geluiden van het verkeer rond jou dan in de coupé/sedan van hetzelfde model, en nog meer als achteraan zit
zeker als je een vrachtwagen inhaalt op de snelweg
ook met die 3 lagen kap?
Comment
-
Zijn er hier nog waarvan dat lampje voor de ruitenvloeistof elke week begint te z*gen?
Ik doe nu wel veel kilometers maar ik vind dat het snel leeg is, dacht aan een lek maar in de garage zeggen ze dat het komt door de Xenon's die veel verbruiken (sproeiers)
Ik heb in de laatste 2 maanden al 20L erin gegoten, met de A4 was dat mss 8L per winter maar die had geen Xenon!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenZijn er hier nog waarvan dat lampje voor de ruitenvloeistof elke week begint te z*gen?
Ik doe nu wel veel kilometers maar ik vind dat het snel leeg is, dacht aan een lek maar in de garage zeggen ze dat het komt door de Xenon's die veel verbruiken (sproeiers)
Ik heb in de laatste 2 maanden al 20L erin gegoten, met de A4 was dat mss 8L per winter maar die had geen Xenon!
Momenteel lijkt het opgelost.
Reservoir vullen, is goed sproeien dat de xenons mee sproeien, dan de wagen in een droge garage zetten en 's morgens zien of er een plas terhoogte van de voorste lichten ligt.
Indien ja........dan heb je ook prijs.....
Dat van die xenons die veel verbruiken is wel waar, maar in de garage zeiden ze dat het 1ste jaar ook tegen mij, nadat ik de lek ontdekt had ( en niet de garage ) heb ik bekomen dat ik een gans jaar gratis bijvulling krijg ( ik ga het halen in busjes van 5 liter ) en heb gezien mijn hoog kilometer aantal er veel nodig...dit omdat ik gedurende 1 jaar uitzonderlijk veel sproeiervloeistof had moeten kopen....onmiddellijk de patron en de werkplaatsverantwoordelijke erbij roepen en vragen wat zei ter compensatie aanbieden tgv het niet opmerken van dat euvel en het u daarmee op kosten jagen. Die vloeistof is uiteindelijk de liter duurder dan benzine!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenHad de mijne ook, maar ik had een lek. De A4 is er uiteindelijk 4 maal voor binnen geweest, en ze hebben in totaal 3X de sproeiinstalatie van de xenons vervangen.
Momenteel lijkt het opgelost.
Reservoir vullen, is goed sproeien dat de xenons mee sproeien, dan de wagen in een droge garage zetten en 's morgens zien of er een plas terhoogte van de voorste lichten ligt.
Indien ja........dan heb je ook prijs.....
Dat van die xenons die veel verbruiken is wel waar, maar in de garage zeiden ze dat het 1ste jaar ook tegen mij, nadat ik de lek ontdekt had ( en niet de garage ) heb ik bekomen dat ik een gans jaar gratis bijvulling krijg ( ik ga het halen in busjes van 5 liter ) en heb gezien mijn hoog kilometer aantal er veel nodig...dit omdat ik gedurende 1 jaar uitzonderlijk veel sproeiervloeistof had moeten kopen....onmiddellijk de patron en de werkplaatsverantwoordelijke erbij roepen en vragen wat zei ter compensatie aanbieden tgv het niet opmerken van dat euvel en het u daarmee op kosten jagen. Die vloeistof is uiteindelijk de liter duurder dan benzine!
In den Hubo: 2,95 euro voor 5 liter.
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk BerichtenSorry, dat vind ik nu ook weer wat overdreven.
Mercedes misschien nog wel, maar BMW, komaan zeg... iedereen rijdt met nen BMW...
Comment
Comment