Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
    Dat is toch de waarheid ook?
    Wat is de meerwaarde van bv een a4 tov een passat?(buiten de prijs)
    Ander platform, andere aandrijving, andere materialen, je kon geen beter voorbeeld genomen hebben om aan te tonen hoe groot de verschillen in de VAG keuken kunnen zijn.

    Deze video geeft je een beter idee hoe zich dat in de praktijk vertaalt:
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

      persoonlijk als ik moet kiezen tussen een schrijnwerker met een 911 en eentje met een aftandse oude camionet , dan kies ik voor de 2de. En dan doe ik gewoon aan risico inschatting. De kans dat de eerste mijn voorschot gaat gebruiken om zijn leasing te betalen is groter dan de 2de. Gaan ze overkop dan heb ik volgens mij meer kans om men geld weer te zien bij de 2de.

      Maar nogmaals de prijs/kwaliteit van je diensten blijft het belangrijkste en niet de wagen waarmee iemand rijd. Je kan het hoogstens als knipperlicht gebruiken over de sovabiliteit van een zelfstandige.
      Wat een achterlijk gedoe.

      Als ze overkop gaan is er geen geld meer. Waarom die met zn oude camionette dan sneller je geld gaat geven dan die ander snap ik niet. Misschien brengt die 911 in openbare verkoop wel een pak meer op dan die camionette, als je zo toch aan het redeneren bent.

      Wat dat hier met risico-inschatting te maken heeft gaat mijn petje te boven.

      En volgens jou is iemand met een nieuwe dure wagen minder solvabel dan iemand met een oud krel.

      Man man man

      Toont maar dat er zelfs op een autoforum mensen zijn die mekaar niks willen gunnen op auto-vlak.

      Comment


      • ik gun iedereen wat hij wil Ik spreek alleen uit ervaring mijn ex-buurman was ook een zelfstandige plakker met een dikke BMW X5. Dat verhaal heeft geen 3 jaar geduurd. Ik heb genoeg mensen aan mijn deur gehad voor te vragen waar hij naar toe was omdat ze un voorschot terug wouden. Mijn punt is gewoon dat als iemand zijn bedrijfswinst of kapitaal in een extreem dure wagen pompt je meer kans hebt dat deze over kop gaat , het minste dat hij wat minder winst heeft komt hij in de problemen en dat heb je niet bij iemand die zoals vele zelfstandigen een middeklasse wagen neemt. En nu terug naar het topic de A5

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
          Ik kan bevestigen dat de interval van de xenonsproeiers via VAG-com in te stellen is.
          Ook de 2de wis van de ruitenwissers na het sproeien kan men vermeerderen of afzetten.
          Maar dit is in geval van een lek niet echt zinvol....
          Om hier nog even op terug te komen... ik kwam dit toevallig tegen:

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
            ik gun iedereen wat hij wil Ik spreek alleen uit ervaring mijn ex-buurman was ook een zelfstandige plakker met een dikke BMW X5. Dat verhaal heeft geen 3 jaar geduurd. Ik heb genoeg mensen aan mijn deur gehad voor te vragen waar hij naar toe was omdat ze un voorschot terug wouden. Mijn punt is gewoon dat als iemand zijn bedrijfswinst of kapitaal in een extreem dure wagen pompt je meer kans hebt dat deze over kop gaat , het minste dat hij wat minder winst heeft komt hij in de problemen en dat heb je niet bij iemand die zoals vele zelfstandigen een middeklasse wagen neemt. En nu terug naar het topic de A5
            Ik wil hier toch ook nog eens iets over zeggen. Iemand die zelfstandig is in de bouw en die een dikke wagen heeft wordt nog altijd veel minder geaccepteerd dan van bijvoorbeeld een zelfstandige boekhouder of verzekeringsagent. Iemand in de bouw met een dikke bak komt direct over als een dief terwijl dit bij een zelstandig boekhouder of verzekeringsagent als vanzelfsprekend beschouwd wordt. Er zijn ook genoeg oneerlijke boekhouders en verzekeringsagenten... (en dieven). Waarom zou iemand in de bouw die zelfstandig is (en eventueel met personeel werkt) niet succesvol kunnen zijn en met een dikke bak rijden zonder oneerlijk te zijn?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
              ik gun iedereen wat hij wil Ik spreek alleen uit ervaring mijn ex-buurman was ook een zelfstandige plakker met een dikke BMW X5. Dat verhaal heeft geen 3 jaar geduurd. Ik heb genoeg mensen aan mijn deur gehad voor te vragen waar hij naar toe was omdat ze un voorschot terug wouden. Mijn punt is gewoon dat als iemand zijn bedrijfswinst of kapitaal in een extreem dure wagen pompt je meer kans hebt dat deze over kop gaat , het minste dat hij wat minder winst heeft komt hij in de problemen en dat heb je niet bij iemand die zoals vele zelfstandigen een middeklasse wagen neemt. En nu terug naar het topic de A5
              Mijn beste vriend is een zelfstandig plakker met een Hyundai , als je zijn gegevens eens wil roep maar he als je eens ne plakker nodig hebt

              Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
              Ik wil hier toch ook nog eens iets over zeggen. Iemand die zelfstandig is in de bouw en die een dikke wagen heeft wordt nog altijd veel minder geaccepteerd dan van bijvoorbeeld een zelfstandige boekhouder of verzekeringsagent. Iemand in de bouw met een dikke bak komt direct over als een dief terwijl dit bij een zelstandig boekhouder of verzekeringsagent als vanzelfsprekend beschouwd wordt. Er zijn ook genoeg oneerlijke boekhouders en verzekeringsagenten... (en dieven). Waarom zou iemand in de bouw die zelfstandig is (en eventueel met personeel werkt) niet succesvol kunnen zijn en met een dikke bak rijden zonder oneerlijk te zijn?

              ²²²²²

              Meer kan ik hier niet aan toe voegen

              Comment


              • Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  De A5 blijft voor mij de meest geslaagde Audi van de laatste jaren (samen met de fantastische R. Voila terug on topic.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                    Om hier nog even op terug te komen... ik kwam dit toevallig tegen:
                    http://www.audienthusiasts.com/VagComWipers.html

                    Bedankt, dit is nu een post die hoort in dit topic !
                    Sintruin till I die

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                      Bedankt, dit is nu een post die hoort in dit topic !
                      Ik vond trouwens een naar mijn inziens mooi en vrij compleet document van wat er allemaal mogelijk is op de A4/A5:

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Mijn beste vriend is een zelfstandig plakker met een Hyundai , als je zijn gegevens eens wil roep maar he als je eens ne plakker nodig hebt

                        ik heb een plakker nodig ja, welke regio werkt hij?

                        (sorry voor offtopic)

                        Comment


                        • Wat ik gepost heb in het A4 forum, is echter ook voor de A5 geldig:
                          Voor diegenen die toch ietsje meer pit willen, en overweg kunnen met een vag-com kabeltje, is er een mogelijkheid om bij wagens zonder Drive Select toch de dynamic stand te bekomen op:
                          - throttle response
                          - servotronic
                          - suspension
                          - multi/tiptronic
                          - sports differential
                          Voor zover de hardware ervoor aanwezig is uiteraard. De dynamische stand voor throttle response is echter steeds mogelijk.
                          De info heb ik gehaald uit de links van enkele posts hierboven.

                          Dit zijn mijn instellingen (2.0 TDI 120PK, zonder drive select, zonder MMI):
                          Coding 09 - central electr.
                          Long coding helper
                          byte 7 = 00100100 (bit 5 EN bit 2 op 1)
                          byte 8= 00111111 (alles dus)
                          byte 17= 10011100 (bit 7 op 1)
                          Security acces -16 -> vul security code in
                          Adaptation - 10:
                          Channels 63 tm 66 aangepast naar value 3

                          Ik ga nu trachten uit te zoeken wat de minimale aanpassing is om hetzelfde resultaat te bekomen, want ik heb nu 3 fouten:
                          - charisma
                          - servotronic
                          - electr. dampers (suspension)
                          Voor mij maakt dit niet veel uit, maar als ze bij onderhoud de fouten gaan uitlezen, dan gaan ze misschien zoeken wat er scheelt, terwijl er geen probleem is.

                          Ik ben tevreden van het resultaat, het is vooral voelbaar tussen 2000 en 3000 tpm.

                          Bij wagens met MMI, kan je zelfs de instellingen (comfort/dynamic) veranderen via de menu, maar hiervoor verwijs ik naar de links van enkele posts terug (dat kan na activatie van het hidden menu)

                          Comment


                          • Spijtig dat de Servotronic niet aangepast kan worden om de besturing directer te maken. Je kan enkel de bekrachtiging aanpassen, toch?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Spijtig dat de Servotronic niet aangepast kan worden om de besturing directer te maken. Je kan enkel de bekrachtiging aanpassen, toch?
                              Inderdaad, enkel de bekrachtiging.
                              Ik ben eens benieuwd wat het resultaat is voor de throttle response op krachtiger motoren dan de mijne. Op een Amerikaans forum, waar meerdere S4/S5 mannen zitten, voelen ze een groot verschil in die dynamic stand!

                              Comment


                              • Hoe meer ik met de auto rij na de ADS aanpassing (voor engine/throttle response), hoe meer ik onder de indruk ben!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                  Een paar foto's ter illustratie.
                                  Bij mij lekte hij net voor het rechtervoorwiel waar de onderste plaat in de voorbumper schuift.

                                  [ATTACH]77894[/ATTACH]

                                  [ATTACH]77895[/ATTACH]

                                  [ATTACH]77896[/ATTACH]
                                  Vandaag hier eindelijk ook ontdekt, na het waarnemen van de specifieke "ruitensproeiersgeur" in men garage zag ik ook op het karton (dat ik voor de voorste wielen had gelegd) dat dit al behoorlijk doordrongen was met liquide. Ben dan eens onder de wagen gaan kijken en ja hoor identiek dezelfde plaats als bij jou. Morgen weten we dus weeral wat doen... Voor alle duidelijkheid, het gaat hier wel om de A6.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Vandaag hier eindelijk ook ontdekt, na het waarnemen van de specifieke "ruitensproeiersgeur" in men garage zag ik ook op het karton (dat ik voor de voorste wielen had gelegd) dat dit al behoorlijk doordrongen was met liquide. Ben dan eens onder de wagen gaan kijken en ja hoor identiek dezelfde plaats als bij jou. Morgen weten we dus weeral wat doen... Voor alle duidelijkheid, het gaat hier wel om de A6.
                                    A4 helpt A6 op het A5 forum........

                                    In grote lijnen zullen die wagens wel ongeveer hetzelfde in elkaar steken, en in grote lijnen dezelfde onderdelen delen.
                                    Laat zeker weten waar het lek bij uw wagen aan te wijten was. Succes!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      A4 helpt A6 op het A5 forum........

                                      In grote lijnen zullen die wagens wel ongeveer hetzelfde in elkaar steken, en in grote lijnen dezelfde onderdelen delen.
                                      Laat zeker weten waar het lek bij uw wagen aan te wijten was. Succes!
                                      Eén grote familie dus....

                                      Gokje, het niet gebruiken van originele Audi ruitensproeiervloeistof?.......ik laat het je weten.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • http://www.audiforum.nl/forum/4g-201...011-in-a7.html

                                        eindelijk, zal dus wel beschikbaar worden voor A5 ook zeker


                                        V6TDI bi-turbo 4e kw 2011 in A7


                                        Na een e-mail aan Audi Duitsland waarin ik vroeg wanneer de V6TDI bi-turbo bestelbaar zal zijn voor de A7 kreeg ik vandaag een brief ( incl. folder en prijslijst A7 ) van Pon in de bus :

                                        " De door u gewenste motorisering is - onder voorbehoud - leverbaar van het 4e kwartaal 2011. Deze informatie is rechtstreeks afkomstig van de collega's bij Audi AG in Ingolstadt. "

                                        Duurt nog een tijdje dus maar wellicht in de zomer dan al te bestellen ? Ben benieuwd of de A7 deze bi-turbo dan eerst krijgt of dat hij ook al direct in de nieuwe A6 leverbaar zal zijn..

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                          http://www.audiforum.nl/forum/4g-201...011-in-a7.html

                                          eindelijk, zal dus wel beschikbaar worden voor A5 ook zeker


                                          V6TDI bi-turbo 4e kw 2011 in A7


                                          Na een e-mail aan Audi Duitsland waarin ik vroeg wanneer de V6TDI bi-turbo bestelbaar zal zijn voor de A7 kreeg ik vandaag een brief ( incl. folder en prijslijst A7 ) van Pon in de bus :

                                          " De door u gewenste motorisering is - onder voorbehoud - leverbaar van het 4e kwartaal 2011. Deze informatie is rechtstreeks afkomstig van de collega's bij Audi AG in Ingolstadt. "

                                          Duurt nog een tijdje dus maar wellicht in de zomer dan al te bestellen ? Ben benieuwd of de A7 deze bi-turbo dan eerst krijgt of dat hij ook al direct in de nieuwe A6 leverbaar zal zijn..
                                          Ik denk dat dit zeer snel zijn intrede in de rest van het gamma zal maken.
                                          Op dit moment kan je in de VW Amorak reeds de 2.0 Bi TDI bestellen, 163 pk en 400 nm koppel vanaf 1750 toeren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X