Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mistergadget Bekijk Berichten
    De a5 is wel echt 'n mooie wagen vind ik. M'n pa vindt de a5 al lang mooi en gaat er wss 1 kopen. We zijn vandaag gaan kijken naar een echt vette a5: Een witte 2.7 tdi met 19" velgen, KW-vering, vleugeldeuren, skytune sportuitlaten, RS5 bodykit en rood zwart lederen interieur gestikt in bentley-style. Echt zeer mooie, exclusieve wagen, ik hoop dat we hem kopen.
    Dat gaat een dikke headturner worden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mistergadget Bekijk Berichten
      De a5 is wel echt 'n mooie wagen vind ik. M'n pa vindt de a5 al lang mooi en gaat er wss 1 kopen. We zijn vandaag gaan kijken naar een echt vette a5: Een witte 2.7 tdi met 19" velgen, KW-vering, vleugeldeuren, skytune sportuitlaten, RS5 bodykit en rood zwart lederen interieur gestikt in bentley-style. Echt zeer mooie, exclusieve wagen, ik hoop dat we hem kopen.
      je bedoelt wss lambo deuren ?
      maar ik denk niet dat je vader die gaat kopen hoor
      1991 Audi S2 coupe
      2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Waarschijnlijk heeft hij naast de Bentley sticksels ook wel Ferrari velgen en een Maserati kleur veronderstel ik?
        Aangezien het hier heel duidelijk over een wel zeer uniek en enig exemplaar wereldwijd gaat, toch graag eens een fotootje als je de volgende keer gaat kijken. Of het moet zijn dat hij al verkocht is...want zo iets uniek blijft natuurlijk niet lang staan...
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          tja... (alle) nieuwe banden geven altijd een gevoel van verbeterde comfort...
          Michelins hebben altijd malse(re) flanken gehad, dit is hun filosofie sinds de komst van de "X"
          vandaar dat ze bij de installatie steeds comfortabelder aanvoelen
          wel zijn de karkassen van de Michelins ook stijver, wat niet bij het begin tot uiting komt
          halverweg hebben ze nog steeds het voordeel van hun malse flanken, maar met 4mm ipv 8mm aan tekening begint het comfort te minderen
          er is daar een veilige oplossing voor : opnieuw nieuwe (Michelin) banden bestellen !
          Vandaag ook pilot sport erop laten leggen.Ben benieuwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Waarschijnlijk heeft hij naast de Bentley sticksels ook wel Ferrari velgen en een Maserati kleur veronderstel ik?
            Aangezien het hier heel duidelijk over een wel zeer uniek en enig exemplaar wereldwijd gaat, toch graag eens een fotootje als je de volgende keer gaat kijken. Of het moet zijn dat hij al verkocht is...want zo iets uniek blijft natuurlijk niet lang staan...

Maak die jongen van bij zijn eerste post toch niet belachelijk...
            Hij is 15 en ieder heeft zijn smaak.
            Ipv 'm af te kraken zou je misschien kunnen uitleggen dat zo'n transformatie de auto serieus in waarde doet zakken en dat de originele lijn van een A5 schittert door zijn zuivere ontwerp.
            Toeters en bellen heeft ie idd niet nodig.
            Maar zo kattig doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
              Vandaag ook pilot sport erop laten leggen.Ben benieuwd
              ik ben er gerust in dat je er geen spijt van zal hebben !

Comment

• Het is wel een 3.0Tdi....
                1 van de enige exemplaren die tot nu toe werden gemaakt....en voor geen meter verkoopt.
                Is blijkbaar ook het enige exemplaar in Belgie.

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• wel ben meer dan tevreden. Precies een andere wagen! Meer comfort, veel minder last van spoorvorming en minder spinnen bij snelle acceleratie. Had ik dit geweten ze lagen er al eerder op. Vandaag mijn factuur ontvangen. 563 euro btw in. Zijn dus Michelin PIlot super sport. 245/40-18

Comment

• Die witte A5 heeft bij car point ook al te koop gestaan. Als het dan de enige is in Belgie tenminste
                    2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

wel ben meer dan tevreden. Precies een andere wagen! Meer comfort, veel minder last van spoorvorming en minder spinnen bij snelle acceleratie. Had ik dit geweten ze lagen er al eerder op. Vandaag mijn factuur ontvangen. 563 euro btw in. Zijn dus Michelin PIlot super sport. 245/40-18
                      Mooie prijs, en dat voor 4 banden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Mooie prijs, en dat voor 4 banden?
                        Wou dat het waar was.... 2 stuks hé

Comment

Wou dat het waar was.... 2 stuks hé
                          Dacht het wel ik ga straks achter 4 nieuwe, ook 1000 EUR ..

Comment

• Eentje voor Multitronic, daarnet 5.8l gemiddeld gereden.

Moest van Hoogstraten naar Hemiksem en zat op m’n reserve. Eens in Loenhout op de autosnelweg gekomen, ben ik aan 120km/u op de cruise control gaan rijden. Enkele minuten later wou ik nog eens piepen naar de actieradius, zag ik dat mijn verbruik gezakt was tot 6.0l. All right, was plots gemotiveerd om te gaan ECO-runnen! Op een SMOG-alarm na, waarschijnlijk de eerste keer in 4 jaar tijd dat ik echt op het verbruik begon te letten en mijn rijstijl in functie daarvan aanpaste. Dan nog dankzij de Antwerpse ring, met snelheidsbeperking van 100km/u, was het gemiddelde nog verder gezakt. Niet slecht eh! Ik heb een 4 jaar oude kar, geen efficient dynamics snufjes, permanente vierwielaandrijving, nog steeds rijdende op 18inch wintersloffen (for real ). Dus @Multitronic, je kan in het vervolg gerust een quattro bestellen, 't ligt meer aan de chauffeur dan aan de auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Eentje voor Multitronic, daarnet 5.8l gemiddeld gereden.

Moest van Hoogstraten naar Hemiksem en zat op m’n reserve. Eens in Loenhout op de autosnelweg gekomen, ben ik aan 120km/u op de cruise control gaan rijden. Enkele minuten later wou ik nog eens piepen naar de actieradius, zag ik dat mijn verbruik gezakt was tot 6.0l. All right, was plots gemotiveerd om te gaan ECO-runnen! Op een SMOG-alarm na, waarschijnlijk de eerste keer in 4 jaar tijd dat ik echt op het verbruik begon te letten en mijn rijstijl in functie daarvan aanpaste. Dan nog dankzij de Antwerpse ring, met snelheidsbeperking van 100km/u, was het gemiddelde nog verder gezakt. Niet slecht eh! Ik heb een 4 jaar oude kar, geen efficient dynamics snufjes, permanente vierwielaandrijving, nog steeds rijdende op 18inch wintersloffen (for real ). Dus @Multitronic, je kan in het vervolg gerust een quattro bestellen, 't ligt meer aan de chauffeur dan aan de auto.
                              5.8l voor een 3.0 quattro.....niet slecht..
                              Het beste waar ik ooit ben aan geraakt is 4.8l = met een zacht gekookt eitje onder het gaspedaal...is me 1 maal gelukt...

Maar het is niet zo dat ik constant lig te ECO runnen....het gaat mij erom dat de vooropgestelde cijfers ook haalbaar zijn bij normaal rijden ( wettelijke limieten )
                              Vele merken geven cijfers weer die je bijna onmogelijk kunt halen, mijn ervaring met Audi is dat je de verbruikscijfers best kunt halen, mits je aan de limieten te houden...maar dit is geen absoluut doel van mij.
                              De hoofdreden dat ik aan een laag gemiddelde zit is dat ik 90% van mijn kilometers op de autosnelweg rij en bijna nooit in de file zit...op CC natuurlijk...+ de ervaring leert mij dat je zeker niet teveel mag doorgeven zolang de moter niet voor de volle 100% op temperatuur is...wanneer je eens goed doortrekt met een nog maar 50% warme moter zie je het verbuik zeer snel en hoog stijgen.....

En uiteindelijk dat litertje meer of minder gaat zeker niet mijn keuze bepalen om al dan niet voor een quattro te gaan. Dan zou ik zowiezo niet voor een V6 zijn gegaan.....
                              Ik vind de multi technisch gewoon een knap staaltje techniek....you love it, ore you hate it..

Desalnietemin wanneer mijn huidige gaat versleten zijn zal ik ongeveer 750.000km met een multi gereden hebben, en zal de opvolger 99% een quattro zijn, gewoon om eens iets anders te hebben en te genieten van zijn aandrijving + grip.

PS, wat betreft je opmerking over " moderne snufjes "
                              Mijn zoon rijdt met een Audi 80 1.6 Td van bwj 1990. ( 80 pk ) gewicht: 1.200kg
                              Afgelopen week heeft hij deze eens getest tegen die van een kameraad, een nieuwe Ford Focus ECO 1.6 Tdci. ( 95 pk ) gewicht: ?
                              Resultaat: Vertrek van 0 naar 100 was gelijk.
                              Hernemingen in 5de op de autosnelweg kon de Ford de Audi niet volgen.
                              Eco-run met de Audi = 4.8 liter
                              Eco-run met de Ford = 3.9 liter
                              En daar zit dan 20 jaar technologie tussen en veel ECO snufjes.......= Audi rules !!!!
                              ECO = allemaal dikke zever, 90% van het verbruik hangt idd van het gewicht van onze rechtervoet af....
                              Last edited by ; 12/06/2011, 01:00.

Comment

Zo mag ik het graag zien zé....

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                5.8l voor een 3.0 quattro.....niet slecht..
                                Het beste waar ik ooit ben aan geraakt is 4.8l = met een zacht gekookt eitje onder het gaspedaal...is me 1 maal gelukt...

Maar het is niet zo dat ik constant lig te ECO runnen....het gaat mij erom dat de vooropgestelde cijfers ook haalbaar zijn bij normaal rijden ( wettelijke limieten )
                                Vele merken geven cijfers weer die je bijna onmogelijk kunt halen, mijn ervaring met Audi is dat je de verbruikscijfers best kunt halen, mits je aan de limieten te houden...maar dit is geen absoluut doel van mij.
                                De hoofdreden dat ik aan een laag gemiddelde zit is dat ik 90% van mijn kilometers op de autosnelweg rij en bijna nooit in de file zit...op CC natuurlijk...+ de ervaring leert mij dat je zeker niet teveel mag doorgeven zolang de moter niet voor de volle 100% op temperatuur is...wanneer je eens goed doortrekt met een nog maar 50% warme moter zie je het verbuik zeer snel en hoog stijgen.....

En uiteindelijk dat litertje meer of minder gaat zeker niet mijn keuze bepalen om al dan niet voor een quattro te gaan. Dan zou ik zowiezo niet voor een V6 zijn gegaan.....
                                Ik vind de multi technisch gewoon een knap staaltje techniek....you love it, ore you hate it..

Desalnietemin wanneer mijn huidige gaat versleten zijn zal ik ongeveer 750.000km met een multi gereden hebben, en zal de opvolger 99% een quattro zijn, gewoon om eens iets anders te hebben en te genieten van zijn aandrijving + grip.

PS, wat betreft je opmerking over " moderne snufjes "
                                Mijn zoon rijdt met een Audi 80 1.6 Td van bwj 1990. ( 80 pk ) gewicht: 1.200kg
                                Afgelopen week heeft hij deze eens getest tegen die van een kameraad, een nieuwe Ford Focus ECO 1.6 Tdci. ( 95 pk ) gewicht: ?
                                Resultaat: Vertrek van 0 naar 100 was gelijk.
                                Hernemingen in 5de op de autosnelweg kon de Ford de Audi niet volgen.
                                Eco-run met de Audi = 4.8 liter
                                Eco-run met de Ford = 3.9 liter
                                En daar zit dan 20 jaar technologie tussen en veel ECO snufjes.......= Audi rules !!!!
                                ECO = allemaal dikke zever, 90% van het verbruik hangt idd van het gewicht van onze rechtervoet af....
                                Vakkennis !!!!
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ge moogt de mijne eens testen, dit weekend ook 120 gereden op cruisecontrol omdat we er 30min te vroeg gingen zijn dusja
                                  Krijg de 2.7tdi multitronic 19" dus niet onder de 6.9L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Ge moogt de mijne eens testen, dit weekend ook 120 gereden op cruisecontrol omdat we er 30min te vroeg gingen zijn dusja
                                    Krijg de 2.7tdi multitronic 19" dus niet onder de 6.9L
                                    Je hebt eerst zo hard gereden, dat je 30min te vroeg ging zijn... dat moet je wel meetellen eh.

Mja, aan wat zou dat kunnen liggen, uitlijning nog OK? Nog genoeg profiel op die 19" banden?

Heb nog een fotootje toegevoegd (al bewijst dat niks, maar ik wou dat toch effe vastleggen). Let trouwens op de shift-indicator, het moet nog beter kunnen.
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Je hebt eerst zo hard gereden, dat je 30min te vroeg ging zijn... dat moet je wel meetellen eh.

Mja, aan wat zou dat kunnen liggen, uitlijning nog OK? Nog genoeg profiel op die 19" banden?

Heb nog een fotootje toegevoegd (al bewijst dat niks, maar ik wou dat toch effe vastleggen). Let trouwens op de shift-indicator, het moet nog beter kunnen.
                                      Hahaha neen moesten ergens zijn en ze belden dat ze te laat gingen zijn dusja...

Ja alles al gecontroleerd en is er al voor binnen geweest. Ze steken het op de Multi-tronic, op de banden, op de uitlijning, op de S-Line, op mijn voet, ... Ze weten het gewoon zelf niet dusja. De jouwe is wel manueel hé dus scheelt zeker al 0,5-1L

Comment

Kan zeker beter.
                                        Wanneer je de Multi in S stand zet, schakeld ie via 8 voor geprogrameerde versnellingen.
                                        Als je 70 km/h aanhoud in CC, staat ie al in ze'n 8ste versnelling en doet ie net geen 1.200 t/min.

Comment

• Vandaag in Duitsland gezeten en vergeten te tanken waardoor ik moest eco-runnen

7,6L/100km op cruisecontrol 140km/h

Comment

Working...
                                          X