Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
probleem is dat je je met een audi V8 niet kunt gedragen... de R8 gaat nooit onder de 15, mijne rechter is ook wel nogal zwaar...
ge moet niet met u botienen gaan rijden he, probeer ne keer met crocks
vroeg me gewoon af of al die zever met die zogenaamde eco downsizing iets opbrengt door hun V8 te vervangen door de V6T, volgens mij zuipt die v6t nog meer bij het gebruik van alle paardjes.
had ook es zon filmpke gezien op youtube hierover
V6T may be the least efficient 330 hp engine ever. It turned out 43 l/100 km, 5,5 MPG during justy sporty drive on opened road. And it does not give much bet...
Waar kan ik het best m'n Audi A5 2.7 diesel multitronic laten chippen? En zou ik hem maximaal laten chippen of maar tot 75% bv. (kwestie van multitronic niet direct om zeep te helpen)?
Hoeveel zou me dat kosten eigenlijk (en doen die mannen het gratis op nieuw als ik bv binnen een half jaar of zo een mandatory software upgrade krijg in garage wanneer ik langs moet gaan)?
Waar kan ik het best m'n Audi A5 2.7 diesel multitronic laten chippen? En zou ik hem maximaal laten chippen of maar tot 75% bv. (kwestie van multitronic niet direct om zeep te helpen)?
Hoeveel zou me dat kosten eigenlijk (en doen die mannen het gratis op nieuw als ik bv binnen een half jaar of zo een mandatory software upgrade krijg in garage wanneer ik langs moet gaan)?
Beste
Een goede raad dat ik je mag geven , als je het kunt veroorloven laat het in de audi garage doen en plaats de door ABT ontwikkelde motor tuning de voordelen hiervan is dat je een product hebt dat voor audi (vw) ontwikkeld is je behoud garantie enz.Al die zogezegde tunerkes en ik weet ik stamp nu tegen verschillende hun benen hier vroeg of laat miserie(misschien een heinz) kristof dat hier vroeger zat had zijn 3.0tdi daar laten doen met andere milteck uitlaten en al en die was wel te vreden .
grts
Waar kan ik het best m'n Audi A5 2.7 diesel multitronic laten chippen? En zou ik hem maximaal laten chippen of maar tot 75% bv. (kwestie van multitronic niet direct om zeep te helpen)?
Hoeveel zou me dat kosten eigenlijk (en doen die mannen het gratis op nieuw als ik bv binnen een half jaar of zo een mandatory software upgrade krijg in garage wanneer ik langs moet gaan)?
Beste
Een goede raad dat ik je mag geven , als je het kunt veroorloven laat het in de audi garage doen en plaats de door ABT ontwikkelde motor tuning de voordelen hiervan is dat je een product hebt dat voor audi (vw) ontwikkeld is je behoud garantie enz.Al die zogezegde tunerkes en ik weet ik stamp nu tegen verschillende hun benen hier vroeg of laat miserie(misschien een heinz) kristof dat hier vroeger zat had zijn 3.0tdi daar laten doen met andere milteck uitlaten en al en die was wel te vreden .
grts
Als ik jou een goede raad mag geven, heb je geld te veel en wil je meehelpen om de "dwingelands" van ABT te blijven handhaven moet je dat zeker doen. In het andere geval kijkene even verder hier op het forum naar: Specifiek > Aftermarket Aanpassingen & Individualisering, lectuur genoeg om te lezen en je keuze te bepalen. Eén ding, als je de 2.7tdi multitronic toch wil laten chippen, doe dit dan maar voor 75%. Je rijdt feitelijk niet met de juiste automaat daarvoor...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Waar kan ik het best m'n Audi A5 2.7 diesel multitronic laten chippen? En zou ik hem maximaal laten chippen of maar tot 75% bv. (kwestie van multitronic niet direct om zeep te helpen)?
Hoeveel zou me dat kosten eigenlijk (en doen die mannen het gratis op nieuw als ik bv binnen een half jaar of zo een mandatory software upgrade krijg in garage wanneer ik langs moet gaan)?
max dat ik zou doen met een multitronic is hem terug op de 190pk versie zetten, meer niet het is al niet de sterkste versnellingsbak, zeker niet voor tuning
maar elk zijn gedacht he
trouwens audi is voorlopig gestopt met de samenwerking met abt , heb deze info onlangs van mn dealer gekregen
Koop een Audi A5 met 3.0 TDI V6 motor? Chiptuning zorgt vroeg of laat voor problemen. Dit komt omdat je de motor forceert door het opdrijven.
niet overdrijven he, heb altijd al mn voertuigen gechipt en deze intensief gebruikt met meestal veel km en heb niet veel meer problemen gehad dan iemand anders die ze niet chipt hoogstens eens de koppeling wat sneller moeten vervangen
het ene type motor/versnellingsbak kan daar al beter tegen dan het andere en gewoon niet overdrijven met de pk/koppel winst .
nen multitronic doe ge beter niet omdat deze zelfs zonder chip redelijk gevoelig zijn en een bovengemiddeld vervangingspercentage hebben
Als ik jou een goede raad mag geven, heb je geld te veel en wil je meehelpen om de "dwingelands" van ABT te blijven handhaven moet je dat zeker doen. In het andere geval kijkene even verder hier op het forum naar: Specifiek > Aftermarket Aanpassingen & Individualisering, lectuur genoeg om te lezen en je keuze te bepalen. Eén ding, als je de 2.7tdi multitronic toch wil laten chippen, doe dit dan maar voor 75%. Je rijdt feitelijk niet met de juiste automaat daarvoor...
.
Zal me even verduidelijken
Als jeje wagen laat chippen wat doen ze dan dan de soft ware wat aan passen en soms turbo druk verhogen en dat is het .
ik heb op de mijne 3.0 tdi grotere intercoolers andere turbo lees aangepast aan de rest van de wagen ook soft ware matig aangepast , ik bedoel maar een tuning die 4000 euro kost kan nooit het zelfde opbrengen als een die er 840 kost is mijn gedacht, misschien op kortere termijn maar na wat km ga je dat verschil voelen
Ook is het zo dat ze het koppel aan de boite aanpaste zo heb ik "maar"590nm en 310 pk maar dat doen ze juist om alles wat te sparen.
Maar ik respecteer ieer zijn mening .
ook ben ik altijd geneigd de "tuners in spe" te verwittigen van de mogelijke gevaren van de ingreep, ik ben de mening toegedaan dat tunen in de huidige gebruiksomstandigheden van een wagen (druk verkeer, snellheidscontroles...enz) eigenlijk maar zeer weing risiko inhoudt : de bijkomende kracht en geweld komt in de praktijk niet zo vaak aan bod...
een paar keren spurten om te verifiëren dat de wagen nog heel snel reageert, en verder de flow van het verkeer duchtig (moeten...) volgen
het is een beetje als een 5 gangen-menu bestellen ipv een zakenlunch, en dan drie borden bijna onaangeraakt terug naar de keuken laten brengen
maar als er plezier in zit , waarom niet ? wij leven maar één keer !
.
Zal me even verduidelijken
Als jeje wagen laat chippen wat doen ze dan dan de soft ware wat aan passen en soms turbo druk verhogen en dat is het .
ik heb op de mijne 3.0 tdi grotere intercoolers andere turbo lees aangepast aan de rest van de wagen ook soft ware matig aangepast , ik bedoel maar een tuning die 4000 euro kost kan nooit het zelfde opbrengen als een die er 840 kost is mijn gedacht, misschien op kortere termijn maar na wat km ga je dat verschil voelen
Ook is het zo dat ze het koppel aan de boite aanpaste zo heb ik "maar"590nm en 310 pk maar dat doen ze juist om alles wat te sparen.
Maar ik respecteer ieer zijn mening .
Dat is toch mooi, maar daar gaat het niet over. Bij ABT / Audi / D'Ieteren proberen/probeerde ze zo hun kennis? voor zich te houden door enkel garantie te geven als het bij hen gebeurt/gebeurde. Precies of de programma aanpassingen niet door derden kunnen gedaan worden met even veel kennis van zaken. Machtsmisbruik noemen we zo iets. MISSCHIEN, (speciaal in vet geschreven) zijn er bij ABT niet veel klachten binnengekomen in de loop van de jaren van stuk gegane boit's, turbo en andere, komen schrijven zullen ze het hier niet doen, maar als een derde tuner wat misproets is het hek van de dam.
Mensen die me hier wat kennen weten dat mijn vorige 400000km is getuned geweest en nooit wat mee voorgehad. Het is wel zo dat ik dit niet deed om het vermogen op te krikken maar om zuiniger te rijden. Het meer aan vermogen was mooi meegenomen als we in Duitsland rond toeren. Ik heb langs de ene kant nog altijd spijt dat de huidige niet getuned is. Het had mij al +/- € 2200 uitgespaard aan diesel na 28 maanden.
Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe je er met omspringt maar dit wordt hierboven door Guyugy perfect verwoord.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Als ik jou een goede raad mag geven, heb je geld te veel en wil je meehelpen om de "dwingelands" van ABT te blijven handhaven moet je dat zeker doen. In het andere geval kijkene even verder hier op het forum naar: Specifiek > Aftermarket Aanpassingen & Individualisering, lectuur genoeg om te lezen en je keuze te bepalen. Eén ding, als je de 2.7tdi multitronic toch wil laten chippen, doe dit dan maar voor 75%. Je rijdt feitelijk niet met de juiste automaat daarvoor...
Zoals voordien gezegd, 2.7tdi multitronic NIET tunen
Die versnellingsbak kan het niet aan!
Inderdaad ... niet tunen is het beste, zelfs Heinz wil er maar 20pk bij doen met de multitronic.
Vandaar m'n nieuwe vraag eigenlijk. Ik lease deze wagen van bij dIeteren Lease en m'n contract loopt nog een 3-tal jaar (iets minder), en aangezien je zulk een contract niet kan verbreken zonder een fikse boete, zoek ik nu iemand die m'n leasecontract zou willen overnemen.
Hoe zou ik daar het beste iemand voor vinden? Via 2dehands autosites of elders?
Inderdaad ... niet tunen is het beste, zelfs Heinz wil er maar 20pk bij doen met de multitronic.
Vandaar m'n nieuwe vraag eigenlijk. Ik lease deze wagen van bij dIeteren Lease en m'n contract loopt nog een 3-tal jaar (iets minder), en aangezien je zulk een contract niet kan verbreken zonder een fikse boete, zoek ik nu iemand die m'n leasecontract zou willen overnemen.
Hoe zou ik daar het beste iemand voor vinden? Via 2dehands autosites of elders?
Hier iemand geïnteresseerd?
Idd via 2dehands of kapaza, heb zo ook eens vriend geholpen die van zijn leasing af wilde en niets van computers kende :p
Maar Heinz is een zeveraar, ben daar 2j geleden geweest voor testbankrun. Hij is zeker 5x komen pushen terwijl ik aan het wachten was om hem te mogen tunen en kon zogezegd allemaal geen kwaad. Heb gelukkig niet toegegeven
Comment