Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
    sinds gisteren zit er een nieuwe motor in mijn A5.
    door een terugroepactie werd er geconstateerd dat er schade was ontstaan aan de motor.
    de dealer heeft een volledig nieuwe 2,0TFSI erin gezet)))))))
    de vorige motor had maar 76dkm gelopen.
    Dergelijke acties verdienen een pluim volgens mij. Een fout constateren voor er klachten zijn en deze ondanks de grote kost voorkomen
    Ook dat is Audi premiumkwalitiet
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Dergelijke acties verdienen een pluim volgens mij. Een fout constateren voor er klachten zijn en deze ondanks de grote kost voorkomen
      Ook dat is Audi premiumkwalitiet
      het is het minste dat men kan zeggen...
      de dealers sparen hun moeite niet om hun klanten te beschermen tegen onaangename voorvallen : bij het recent onderhoud (1 maand voor het einde van de waarborg) had ik gemeld dat mijn koppelingspedaal piepte; dit werd in orde gebracht, maar twee dagen nadien kreeg ik de boodschap dat Audi intussen een mogelijk defekt signaleerde, met dezelfde verschijnsel; ik mag nog vlug de wagen binnendoen om het dubieus onderdeel te vervangen... onder garantie (2 dagen immobilisatie, gratis vervangwagen voorzien...)
      dit noem ik pas dienstbetoon...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        het is het minste dat men kan zeggen...
        de dealers sparen hun moeite niet om hun klanten te beschermen tegen onaangename voorvallen : bij het recent onderhoud (1 maand voor het einde van de waarborg) had ik gemeld dat mijn koppelingspedaal piepte; dit werd in orde gebracht, maar twee dagen nadien kreeg ik de boodschap dat Audi intussen een mogelijk defekt signaleerde, met dezelfde verschijnsel; ik mag nog vlug de wagen binnendoen om het dubieus onderdeel te vervangen... onder garantie (2 dagen immobilisatie, gratis vervangwagen voorzien...)
        dit noem ik pas dienstbetoon...
        Ik heb al 10.000x gemeld dat mijn koppelingspedaal piept, sleept en hapert. Al even veel keer hebben ze ernaar gekeken en ofwel gezegd dat ze het hebben opgelost, ofwel dat het normaal is. Ook D'Ieteren ingelicht via aangetekend schrijven, die hebben ook helemaal niets noemenswaardigs ondernomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Ik heb al 10.000x gemeld dat mijn koppelingspedaal piept, sleept en hapert. Al even veel keer hebben ze ernaar gekeken en ofwel gezegd dat ze het hebben opgelost, ofwel dat het normaal is. Ook D'Ieteren ingelicht via aangetekend schrijven, die hebben ook helemaal niets noemenswaardigs ondernomen.
          misschien kan je nu gebruik maken van mijn info : de dealers zullen wel allemaal de betrokken technische nota van Audi gekregen hebben
          als de wagen binnen gaan (Q5 met Audi Drive Select/Stuur) gaan ze nog een 2de gepiep (eigenlijk een sissend geluidje) uit de servo-pomp mogen halen
          ik wist niet dat Audi als gratis optie een vogelkot inbouwde in hun wagens

Comment

• Zijn er hier mensen die ook zoveel problemen hebben met de mmi van de A5.
            Mijn gps doet de raarste kuren, loopt soms vast geeft verkeerde routes aan , ook problemen met de regeling van de airco .
            In het terug komen van verlof ineens alle verluchtings gaten afgesloten , zonder dat ik zelf iets deed,daar een uur te hebben gewacht en gezocht naar het probleem, ineens werkt alles terug ,volgens garage gas klep van de airco bevrozen .

Comment

• naast het erratisch uitvallen van de klank (reden nooit opgspoord, telkens update het programma) werkt mijn MMI naar wens
              mijn airco staat nooit op "auto", want het geeft vaak -naar mijn gevoel- te koude tochten in de wagen : op het aanraden van de garage selecteren alle buizen open (boven, midden, en beneden) en regel ik alleen de temperatuur (nooit meer dan 5° verschil met buitentemperatuur, misschien ligt daar de reden van het bevrezen van de gasklep bij u ?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door privatinvestigate Bekijk Berichten
                Zijn er hier mensen die ook zoveel problemen hebben met de mmi van de A5.
                Mijn gps doet de raarste kuren, loopt soms vast geeft verkeerde routes aan , ook problemen met de regeling van de airco .
                In het terug komen van verlof ineens alle verluchtings gaten afgesloten , zonder dat ik zelf iets deed,daar een uur te hebben gewacht en gezocht naar het probleem, ineens werkt alles terug ,volgens garage gas klep van de airco bevrozen .

Mijn MMI heeft ook raar gedaan, toen ik met gps rond reed viel hij plots uit zoals een PC zonder stroom valt.
                Effe gewacht en terug opgestart , tot nu geen probleem meer...

Comment

naast het erratisch uitvallen van de klank (reden nooit opgspoord, telkens update het programma) werkt mijn MMI naar wens
                  mijn airco staat nooit op "auto", want het geeft vaak -naar mijn gevoel- te koude tochten in de wagen : op het aanraden van de garage selecteren alle buizen open (boven, midden, en beneden) en regel ik alleen de temperatuur (nooit meer dan 5° verschil met buitentemperatuur, misschien ligt daar de reden van het bevrezen van de gasklep bij u ?)
                  Uitvallen van de klank, een keer meegemaakt tijdens (of vlak na) een zware onweersbui (bliksem), al dan niet veroorzaakt door statische elektriciteit en/of waterinfiltratie, maar dat zijn enkel vermoedens en het is bij die ene keer gebleven.

MMI werd mij geadviseerd te laten voor wat het is. If it's not broken, don't try to fix it. Niet updaten als alles goed werkt (beetje tegen m'n natuur in). Maar is al genoeg gebleken dat het hier echt wel van toepassing is. Problemen zijn er om opgelost te worden met een update, anders best afblijven. Ik heb de allereerste versie en dat draait perfect, zou niet weten wat er mis mee is... waarom er überhaupt updates gekomen zijn.

Comment

naast het erratisch uitvallen van de klank (reden nooit opgspoord, telkens update het programma) werkt mijn MMI naar wens
                    Het was in het zuiden van spanje buiten rond 30 graden , airco in de wagen op 25 (is wel cabrio) dus zo groot verschil vind ik het niet , daar zou die airco toch zeker moeten op berekend zijn. Staat wel steeds op auto, Nu zeiden ze in de garage dat je af en toe die temp is helemaal op koud moet zetten een paar min en dan even op het warmste omdat er anders stof tussen die regel kleppen dat in de verluchting zit komt.Wat de mmi betreft, reeds vijf maal geblokkeerd en dan gaat er niks meer , geen gps geen geluidsvolume, geen temp regeling , zelfs als ik de wagen stil leg en sleutel uit contact trekt blijft die op een stil niveau(radio) spelen gps op off road staan , en de aanjager blazen .
                    In ieder geval volgende week gaat hij binnen en krijg alles nieuw onder garantie waarvoor dank schitterende service garage jennes.

Comment

• wel niet veel keuze meer tussen de benzine motoren qua aandrijving, direct een 2.0 quattro met een hoog verbruik, spijtige zaak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                        volgens mij ging het idd om 2,0tfis"s
                        ik was de 2de van 4. voor mij was een Q5 met een beschadigde motor
                        ik heb ook een A5 2.0 Tfsi.
                        Nog niets van gehoord... enig idee van welk bouwjaar ze moeten zijn?

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaardheid van de S5 (met V ?
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

Comment

• persoonlijk vind ik Audi heel degelijke wagens die ook vrij betrouwbaar zijn; maar als het puur motormechanisch is heb ik gevoel de Audi v8 minder kilomterers zal bollen als een Mercedes of Jaguar V8.
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              persoonlijk vind ik Audi heel degelijke wagens die ook vrij betrouwbaar zijn; maar als het puur motormechanisch is heb ik gevoel de Audi v8 minder kilomterers zal bollen als een Mercedes of Jaguar V8.
                              de bedrijfszekerheid van Audi is niet hoger dan deze van andere merken
                              de fiabiliteit heeft vooral te maken met het aantal geproduceerde eksemplaren, dit is een algemene fabricatiewet die geldt voor alle produkten, dus ook de wagens
                              zo zullen de eerste geproduceerde eksemplaren meer incidenten kennen dan de latere
                              en een minder voorkomend model zal minder bedrijfszeker zijn dan zijn broertjes die met duizenden gefabriceerd worden
                              een uitzonderlijk model/motorisatie houdt dus steeds een bepaalde risiko in

Comment

• Mijn vaders A5 heeft iets vreemds voor.

Na 5-10 min rijden met de lichten op komt er een waarschuwing tevoorschijn en dimt 1 van de standlichten zachtjes tot hij bijna uit is ...

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
                                Maandag maar eens naar de dealer, maar het is altijd leuk om al te weten wat er mis is

Comment

• Heb intussen de (voor intern gebruik bij Audi) optie lijst van de nieuwe A5C te pakken gekregen. Meeste opties zijn 5 tot 15% duurder geworden.
                                  Van packs ( intenso, lounge, enz.) is er nog geen nieuws.
                                  1.8 TFSI is enkel nog verkrijgbaar met manuele versnellingsbak. De 2.0TFSI is enkel nog met 211 pk versie beschikbaar.
                                  E- line uitrustingen zijn zowat 20% gestegen in prijs.
                                  We zullen dus (nog) minder A5 cabrios zien in de toekomst. Hun rechtsreekse concurrent (E klasse) wordt zo een stuk concurrentiëler. E200CGI C met AMG kit wordt zelfs goedkoper dan de de A5 C met zelfde motorisatie en vergelijkbare opties op.
                                  Audi....kom uit je kot!
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Check voor de aardigheid eens de Nederlandse prijzen, daar wordt je helemaal niet vrolijk van.

Zie http://www.audi.nl/nl/brand/nl/model...ner=layerModal

Comment

• TFSI Eigenaars,

Hoe zit het bij jullie met het olieverbruk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Mijn vaders A5 heeft iets vreemds voor.

Na 5-10 min rijden met de lichten op komt er een waarschuwing tevoorschijn en dimt 1 van de standlichten zachtjes tot hij bijna uit is ...

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
                                        Maandag maar eens naar de dealer, maar het is altijd leuk om al te weten wat er mis is
                                        De standlichten dan nog, bizar.
                                        Heb overigens ook geen idee wat dat kan zijn, die waarschuwing is de melding dat licht x niet meer werkt?

Comment

• olieverbruik was bij mij erg hoog, nu mijn motor vervangen is, is het praktisch O (geen verbruik)
                                          ik dank dat het te maken had met de afwijkingen in de motor

Comment

Working...
                                          X