Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
    De 1.8 van 2008 zal 160 pk hebben. Mijn schoonvader heeft die motor in zijn A5. Motor is vlot genoeg om mee te kunnen in het verkeer, maar als het enigszins mogelijk is zou ik toch voor de 2.0 gaan.
    Alvast bedankt voor de tip.
    Het eerste jaar dat die op de markt was, had die nog 170PK, vanaf 2009 denk ik hebben ze die op 160PK gebracht. Waarom is me niet echt duidelijk, vermoedelijk om iets meer verschil te hebben met de 180PK in de 2.0 ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
      Alvast bedankt voor de tip.
      Het eerste jaar dat die op de markt was, had die nog 170PK, vanaf 2009 denk ik hebben ze die op 160PK gebracht. Waarom is me niet echt duidelijk, vermoedelijk om iets meer verschil te hebben met de 180PK in de 2.0 ?
      Wist ik niet. Die van mijn schoonpa is van 2010 en heeft in ieder geval 160 pk.
      2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
      2016 Audi A3 G-tron

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
        Ik heb een A5 1.8TFSI model 2008 (170PK) op het oog.
        Wat zijn de ervaringen die jullie ermee hebben?
        De moeite, of toch maar beter voor een 2.0 gaan?
        Met de 2.0 heb ik ooit proefgereden, maar nooit met een 1.8.
        Ik heb met beide gereden en de 2.0 is duidelijk veel krachtiger, vooral voelbaar veel meer koppel onderin.
        Hangt er een beetje vanaf welke chauffeur je bent en wat je verwacht van een wagen.
        De 1.8 geeft me géén dynamisch gevoel, géén wagen voor iemand die graag met de wagen rijd maar eerder een van A naar B vervoermiddel.

        En dan heb je bij de 2.0 ook nog de quattro!

        Quattro is gewoon SUBLIEM ! Ik heb wel nog niet met de 2.0 quattro gereden maar ik heb zelf een 3.0tdi quattro dus veronderstel ik dat je die aandrijving toch kunt vergelijken.
        Quattro is in de verste verte niet te vergelijken met voorwielaandrijving, je rijd als het ware bijna met een andere wagen.
        Vooral merkbaar bij sportief rijgedrag en nat weer.
        Als de meerprijs geen issue is raad ik je zeker de quattro aan.

        Comment


        • ik heb een 2,0TFSI FWD met 275pk=geweldig
          als jij de middelen hebt dan zou ik voor quattrogaan en zeker voor de 2,0l
          of nog beter: wachten op de 3,0TFSI quattro

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
            FWD met 275pk
            Een voortdurende wielspin zeker ?
            Last edited by ; 05/01/2012, 12:21.

            Comment


            • daar moet je zeker rekening meehouden
              inhalen is en blijft een feest met mijn A5

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                daar moet je zeker rekening meehouden
                inhalen is en blijft een feest met mijn A5
                Kan ik me inbeelden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
                  Ik heb met beide gereden en de 2.0 is duidelijk veel krachtiger, vooral voelbaar veel meer koppel onderin.
                  Hangt er een beetje vanaf welke chauffeur je bent en wat je verwacht van een wagen.
                  De 1.8 geeft me géén dynamisch gevoel, géén wagen voor iemand die graag met de wagen rijd maar eerder een van A naar B vervoermiddel.

                  En dan heb je bij de 2.0 ook nog de quattro!

                  Quattro is gewoon SUBLIEM ! Ik heb wel nog niet met de 2.0 quattro gereden maar ik heb zelf een 3.0tdi quattro dus veronderstel ik dat je die aandrijving toch kunt vergelijken.
                  Quattro is in de verste verte niet te vergelijken met voorwielaandrijving, je rijd als het ware bijna met een andere wagen.
                  Vooral merkbaar bij sportief rijgedrag en nat weer.
                  Als de meerprijs geen issue is raad ik je zeker de quattro aan.
                  Jammer genoeg is de meerprijs wel een issue...
                  De 2.0 met 180PK is inderdaad wel een betere motor met meer koppel dan die oudere 1.8, en reed al voldoende vlot voor mij.
                  Ik zal verder rondkijken, want ik kan best nog wel even wachten.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                    Ik zal verder rondkijken, want ik kan best nog wel even wachten.
                    Ben ook aan het rondkijken voor een 2de handse maar 2de hands markt is vol met cabrio's, niet mijn ding. Je laat maar weten als je een goeie deal gevonden hebt ;-), mag sportsback zijn voor mij maar moet niet maar oh god, toch geen cabrio :o

                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      Ben ook aan het rondkijken voor een 2de handse maar 2de hands markt is vol met cabrio's, niet mijn ding. Je laat maar weten als je een goeie deal gevonden hebt ;-), mag sportsback zijn voor mij maar moet niet maar oh god, toch geen cabrio :o

                      http://www.bavariamotors.be/index.php?id=12&c=333
                      Ik vond deze 2:
                      2.0TFSI quattro voor 30.000 euro: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=204105945
                      1.8TFSI 170PK voor 22500 euro: http://www.koopjeskrant.be/audi_a5_zd34598641.html

                      Comment





                      • maar ja, nieuw dus VAA is te hoog lol :p
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment




                        • zou dit echt een 'koopje' zijn?

                          Audi A5 Sportback 2.0 TDi S-Line + GPS/XENON/PDC - NIEUW - BIJZONDER VOORDELIGE AANBIEDING
                          Beschrijving :
                          Tengevolge contractannulatie aan buitengewoon voordelige prijs: splinternieuwe Audi A5 Sportback 2.0 TDi S-Line met volledige uitrusting, oa. Sportinterieur S-Line Zwart, LED-dagrijlichten, Xenon-lichten, Lichtmetalen wielen S-Line, Sportzetels vooraan, Boordcomputer, Stuur / pook in leder, Armleuning achterbank, Cruise control, Centrale vergrendeling, ABS, ASR, ESP, Dieselpartikelfilter, Bandendruk-controlesysteem, Sportophanging, Electrische ramen voor en achter, Inklapbare buitenspiegels, Navigatie PLUS, Diefstalbeveiliging, Isofix, Automatische klimaatregeling, Koplampsproeiers, Reservewiel, Sound System, Zetels vooraan met verwarming, Afstandsbediening, EURO 5 - S - Line , Interieurlijsten aluminium, Centrale armsteun vooraan, Bumpers en strips in koetswerkkleur, elektrisch verstelbare buitenspiegels(l+r) - Achterbank neerklapbaar (1/2-2/3), Multi sportstuur, Omschrijving niet bindend , Parkeerhulp-pakket, Sportpakket interieur en exterieur, Radio-cd, Sportstuur, Voetmatten, Voorinschrijving, Regelbare lendensteun, Mistlampen, Verstelbaar stuur, ... SUPERVOORDELIGE PRIJS: 37.850 EURO
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            gohja zo'n 2.0tdi kost niet zoveel hé dus voor een paar duizend euro meer stel je er zelf één samen.
                            Want dat rood is wel hard :p

                            Comment


                            • tuurlijk, maar 6 maanden levertermijn is toch maar zo zo :p
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                tuurlijk, maar 6 maanden levertermijn is toch maar zo zo :p
                                dan heb je wel model 2012 (facelift) en een mooie kleur, terwijl die rode nog model 2011 is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  tuurlijk, maar 6 maanden levertermijn is toch maar zo zo :p
                                  welke korting geven ze op de facelift??

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    welke korting geven ze op de facelift??
                                    In december was dat standaard 4,5%
                                    Met het autosalon heb je nu ook nog 1000 euro korting op Pack Intenso en Intenso Plus.

                                    Comment


                                    • Zijn er hier die Dynamic steering hebben?
                                      Niet de standaard hydraulische hé, ik was ook eerst in de war

                                      Audi dynamic steering alters the steering ratio depending on the vehicle speed and simultaneously adjusts the steering torque to match the ratio: for a more precise steering feel and better road surface feedback.

                                      At high motorway speeds, Audi dynamic steering adopts a more indirect steering ratio, thus eliminating nervousness in the steering and improving straight-line directional stability. If on the other hand the vehicle is being driven at low to medium speeds on twisting roads, a more direct ratio is used to increase steering precision and speed up steering response. And finally during parking the steering has a direct ratio to make manoeuvring easier for the driver. Audi dynamic steering is only available in conjunction with Audi drive select.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Zijn er hier die Dynamic steering hebben?
                                        Niet de standaard hydraulische hé, ik was ook eerst in de war
                                        ik heb dat op mijn Q5 (als "opgelegde" optie op een stockwagen, ik had het niet gekozen)
                                        mijn eerste indruk was dat ik dat niet echt nodig had
                                        na anderhalf jaar heb ik een andere Q5 getest die dat niet had, en het verschil is wel merkelijk
                                        ik heb ook ervaren dat je hiermee de slappere stuurreakties van een 17"-winterset opnieuw wat stakker kan maken, en zo het gedrag van de 19" te benaderen
                                        dus niet essentiëel, maar aangenaam

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          ik heb dat op mijn Q5 (als "opgelegde" optie op een stockwagen, ik had het niet gekozen)
                                          mijn eerste indruk was dat ik dat niet echt nodig had
                                          na anderhalf jaar heb ik een andere Q5 getest die dat niet had, en het verschil is wel merkelijk
                                          ik heb ook ervaren dat je hiermee de slappere stuurreakties van een 17"-winterset opnieuw wat stakker kan maken, en zo het gedrag van de 19" te benaderen
                                          dus niet essentiëel, maar aangenaam
                                          Optie van 1.000euro die ik nu niet heb dusja dan zal ik niets missen zeker
                                          Heb nu ook 19"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X