Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
    In december was dat standaard 4,5%
    Met het autosalon heb je nu ook nog 1000 euro korting op Pack Intenso en Intenso Plus.
    Ik heb gisteren mijn bestelling vastgelegd en heb 6% kunnen afdwingen. Standaar start men inderdaad op 4,5.
    Normaal gezien wordt hij in April geleverd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tdv Bekijk Berichten
      Ik heb gisteren mijn bestelling vastgelegd en heb 6% kunnen afdwingen. Standaar start men inderdaad op 4,5.
      Normaal gezien wordt hij in April geleverd.
      moet je maar 3 maanden wachten??

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tdv Bekijk Berichten
        Ik heb gisteren mijn bestelling vastgelegd en heb 6% kunnen afdwingen. Standaar start men inderdaad op 4,5.
        Normaal gezien wordt hij in April geleverd.
        Mooi.
        Hopelijk voor jou kan je hem dan inschrijven met de nieuwe BIV regeling.

        Comment


        • Ben een Audi A5 aan het samenstellen voor een kennis.
          Nu ben ik niet zeker wat het verschil is tussen de volgende twee opties aangezien de informatie van de eerste optie verkeerd is (er komt informatie van de gps op bij mij ..)

          SM 2 W dualband Pre-installatie zonder steun
          363,00 EUR

          Bluetooth dualband-telefooninstallatie zonder extra handset
          1.064,80 EUR

          Kennis heeft een iphone4 en wil sowieso handsfree kunnen bellen in de auto.
          Iemand een idee?

          Bedankt

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
            Ben een Audi A5 aan het samenstellen voor een kennis.
            Nu ben ik niet zeker wat het verschil is tussen de volgende twee opties aangezien de informatie van de eerste optie verkeerd is (er komt informatie van de gps op bij mij ..)

            SM 2 W dualband Pre-installatie zonder steun
            363,00 EUR

            Bluetooth dualband-telefooninstallatie zonder extra handset
            1.064,80 EUR

            Kennis heeft een iphone4 en wil sowieso handsfree kunnen bellen in de auto.
            Iemand een idee?

            Bedankt
            Eerste optie werkt perfect met iPhone.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
              Ben een Audi A5 aan het samenstellen voor een kennis.
              Nu ben ik niet zeker wat het verschil is tussen de volgende twee opties aangezien de informatie van de eerste optie verkeerd is (er komt informatie van de gps op bij mij ..)

              SM 2 W dualband Pre-installatie zonder steun
              363,00 EUR

              Bluetooth dualband-telefooninstallatie zonder extra handset
              1.064,80 EUR

              Kennis heeft een iphone4 en wil sowieso handsfree kunnen bellen in de auto.
              Iemand een idee?

              Bedankt
              Als ik me niet vergis, zorgt het eerste systeem voor de connectie tussen auto en (jouw) GSM-toestel, zodat je via de onboard systemen kan bellen (e.d.) met je eigen telefoon. Het tweede systeem is een GSM-toestel op zich, in de auto, met eigen SIM-kaart (indien je wenst), en dat ook met jouw GSM verbonden kan worden om contacten e.d. te gebruiken om via het telefoonsysteem van de auto te bellen. Met het tweede systeem kan je bellen zonder dat je jouw GSM bij hebt: alles is aanwezig in de auto. Met het eerste systeem kan dat niet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Als ik me niet vergis, zorgt het eerste systeem voor de connectie tussen auto en (jouw) GSM-toestel, zodat je via de onboard systemen kan bellen (e.d.) met je eigen telefoon. Het tweede systeem is een GSM-toestel op zich, in de auto, met eigen SIM-kaart (indien je wenst), en dat ook met jouw GSM verbonden kan worden om contacten e.d. te gebruiken om via het telefoonsysteem van de auto te bellen. Met het tweede systeem kan je bellen zonder dat je jouw GSM bij hebt: alles is aanwezig in de auto. Met het eerste systeem kan dat niet.
                Als je de MMI navigatie hebt, kan je bluetooth activeren met een vag-com kabeltje.
                Deze optie van 600 euro is wel aanwezig, maar niet geactiveerd. Ik heb het zelf al eens geactiveerd op een A4.
                Zo was het op de modellen van 2009-2011. Ik weet niet of dit nog hetzelfde is op het facelift model 2012.

                Comment


                • 't Is dacht ik wel vaker zo, bij meer merken, dat de hardware quasi uniform is en een (soms duur betaalde) optie/upgrade eigenlijk niks meer is dan het activeren van software. Da's soms zelfs het (voornaamste) onderscheid tussen verschillende motorversies. Was in het verleden ook al zo met standalone verwarmingssystemen, die bij diesels reeds ingebouwd zaten om als bijkomende verwarmer te dienen maar de standalone functie werd via de optielijst betaald met meer dan 1.000 EUR...

                  Ik mis nog een optie "Aussenlackierung wählen" in het infotainment systeem. Handig als je 'n 2e hands kar koopt, of zeeer handig voor bmwmb die altijd eeuwen twijfelt over kleuren en zo.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                    Als je de MMI navigatie hebt, kan je bluetooth activeren met een vag-com kabeltje.
                    Deze optie van 600 euro is wel aanwezig, maar niet geactiveerd. Ik heb het zelf al eens geactiveerd op een A4.
                    Zo was het op de modellen van 2009-2011. Ik weet niet of dit nog hetzelfde is op het facelift model 2012.
                    Als het niet aanwezig is sta je daar wel
                    Ik heb destijds de 2de optie genomen (bluetooth)

                    Comment


                    • Ok dan zal het eerste waarschijnlijk wel volstaan! Bedankt!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
                        Ok dan zal het eerste waarschijnlijk wel volstaan! Bedankt!

                        ik heb beide gehad, in eerste A5 zat enkel het bluetooth systeem en werkte perfect in mn huidige zit ook de hoorn en sim card holder en heb deze eigenlijk nog nooit gebruikt

                        dus mijn gedacht pak het goedkoopste

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                          ik heb beide gehad, in eerste A5 zat enkel het bluetooth systeem en werkte perfect in mn huidige zit ook de hoorn en sim card holder en heb deze eigenlijk nog nooit gebruikt

                          dus mijn gedacht pak het goedkoopste
                          Hehe , ja die hoorn dat lijkt mij toch wel overkill.. bedankt!
                          Via de audi music interface zal het dan ook mogelijk zijn de iPhone op te laden veronderstel ik, dus zal de eerste optie waarschijnlijk OK zijn voor mijn kennis.

                          Comment


                          • Iemand die weet of de volgende banden geschikt zijn voor 18" Audi A5 velgen ? ( = 245/40/18 ) Motorisatie = 2.0 TDIe 163 pk



                            Ik heb het dan over snelheidsindex maar vooral over draaglast, die ik niet direct weervind voor een A5 sportback 2012 .. Iemand ?

                            Zou mijn kennis willen overtuigen om toch voor 18" te gaan ipv 17" Aangezien dit toch pakken mooier oogt nietwaar beste autoliefhebbers? De verkoper van zijn garage is daar niet zo voor aangezien hij beweert dat daar geen all season banden voor zijn..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
                              Iemand die weet of de volgende banden geschikt zijn voor 18" Audi A5 velgen ? ( = 245/40/18 ) Motorisatie = 2.0 TDIe 163 pk



                              Ik heb het dan over snelheidsindex maar vooral over draaglast, die ik niet direct weervind voor een A5 sportback 2012 .. Iemand ?

                              Zou mijn kennis willen overtuigen om toch voor 18" te gaan ipv 17" Aangezien dit toch pakken mooier oogt nietwaar beste autoliefhebbers? De verkoper van zijn garage is daar niet zo voor aangezien hij beweert dat daar geen all season banden voor zijn..
                              op je gelijkvormigheidsattest staan alle toegelaten types met hun minimum snelheidsindex.
                              En all-season banden zijn brol, sowieso niet kopen!!

                              Comment


                              • Zoals Dragonfly al zegt, All Season = BROL

                                Esthetisch gezien vind ik een A5 maar op iets trekken vanaf 19" en subliem op 20".
                                Daarom rijd ik zelf in de winter op 19" en in de zomer op 20".

                                17" en 18" op een Audi A5 vind ik véél te klein, maar das louter een persoonlijke mening.
                                Dan heb je een prachtige topklasse wagen en dan verkracht je hem met kleine wielen ... zonde toch ...

                                Kwa comfort heb je op 19" (255/35/19) helemaal géén last!
                                Vanaf 20" (265/30/20) ben je wat comfort kwijt maar het blijft in mijn ogen dan nog steeds een coupé. (=sportief)

                                Op 17" en 18" heb je mini velgjes met heel veel band errond .... Kan je beter een SUV kopen misschien

                                Maar zoals ik al zei .... ieder zijn mening zeker ....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
                                  Zoals Dragonfly al zegt, All Season = BROL

                                  Esthetisch gezien vind ik een A5 maar op iets trekken vanaf 19" en subliem op 20".
                                  Daarom rijd ik zelf in de winter op 19" en in de zomer op 20".

                                  17" en 18" op een Audi A5 vind ik véél te klein, maar das louter een persoonlijke mening.
                                  Dan heb je een prachtige topklasse wagen en dan verkracht je hem met kleine wielen ... zonde toch ...

                                  Kwa comfort heb je op 19" (255/35/19) helemaal géén last!
                                  Vanaf 20" (265/30/20) ben je wat comfort kwijt maar het blijft in mijn ogen dan nog steeds een coupé. (=sportief)

                                  Op 17" en 18" heb je mini velgjes met heel veel band errond .... Kan je beter een SUV kopen misschien Maar zoals ik al zei .... ieder zijn mening zeker ....
                                  Persoonlijk vind ik het het mooist wanneer de "hoeveelheid band" gelijk is aan de opening tussen de band en de wielkast. En dat komt niet goed met een 20" tenzij je een sterk verlaagde ophanging hebt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Persoonlijk vind ik het het mooist wanneer de "hoeveelheid band" gelijk is aan de opening tussen de band en de wielkast. En dat komt niet goed met een 20" tenzij je een sterk verlaagde ophanging hebt.
                                    Je hebt 100% gelijk, maar dat vraagt géén extreme verlaging.
                                    Met een S-line ophanging stekt het niet af maar het is ook niet ideaal. (het is niet lelijk maar mag net iets meer)

                                    Ideaal is het bij 35mm H&R verlagingsveren (comfort is identiek aan OEM S-ine ophanging) dus iets strakker dan standaard.

                                    Hier mijn wagen op 20", volgens mij is de opening tss band en wielkast prima. (de RS4 velgen zijn 20", de zwarte S5 velgen zijn 19" =wintersetje)

                                    Last edited by ; 31/01/2012, 17:03.

                                    Comment


                                    • Als we dan toch over velgen beginnen heb ik volgende vraag:
                                      Voor mijn nieuwe A5 sportback 2012 met levering maart zou ik BBS CH-R willen kopen

                                      http://www.bbs.com/en/company/news/2010_ch-r_rad.html

                                      Nu komt het moeilijke deel. Als ik bij de velgenshop een offerte laat maken krijg ik steevast het model CH-126
                                      met ETwaarde 32.

                                      Als je echter op de bbs.com site kijkt dan zegt men in de application guide dat het model ch-126 niet geschikt is voor de A5 sportback
                                      http://www.bbs.com/en/service/downlo...ion-guide.html

                                      De 2 velgenshops zweren dat ze al meerdere 19 inch sets (ET32) geplaatst hebben op een sportback en dat ze passen.

                                      Nu het kan wel zijn dat ze passen maar zijn ze daarom wel goed? En dan denk ik eventueel aan problemen met de aandrijving op termijn of bvb trillingen aan het stuur.
                                      BBS gaat toch niet zomaar in zijn gids zeggen dat ze niet voor de sportback geschikt zijn?
                                      Ik heb de indruk dat BBS op de sportback enkel velgen zonder centerring wil. dus met de juiste naafdiameter zoats de CH 122 met ET40?


                                      Dus heeft er iemand al de BBS CH-R met ET 32 geplaatst op zijn A5 sportback en geeft dit problemen.

                                      volgens bbs zou je de bbs ch-r met ET40 + spacers 8 mm moeten plaatsen ? waar zit hem het verschil ?
                                      Last edited by carman; 31/01/2012, 17:56.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
                                        Zoals Dragonfly al zegt, All Season = BROL

                                        Esthetisch gezien vind ik een A5 maar op iets trekken vanaf 19" en subliem op 20".
                                        Daarom rijd ik zelf in de winter op 19" en in de zomer op 20".

                                        17" en 18" op een Audi A5 vind ik véél te klein, maar das louter een persoonlijke mening.
                                        Dan heb je een prachtige topklasse wagen en dan verkracht je hem met kleine wielen ... zonde toch ...

                                        Kwa comfort heb je op 19" (255/35/19) helemaal géén last!
                                        Vanaf 20" (265/30/20) ben je wat comfort kwijt maar het blijft in mijn ogen dan nog steeds een coupé. (=sportief)

                                        Op 17" en 18" heb je mini velgjes met heel veel band errond .... Kan je beter een SUV kopen misschien

                                        Maar zoals ik al zei .... ieder zijn mening zeker ....

                                        nog iemand gelijk mij vind ook dat je minimaal 19 onder een a5 moet leggen als winterband.
                                        ze hebben hier al een paar keer een opmerking erover gemaakt dat 19 te groot is voor de winter. Omdat deze minder grip hebben in winterse omstandigheden, maar heb er zelfs deze winter in frankrijk mee in diepsneeuw zitten rijden en niks van tractieproblemen ( wel quattro) mee gehad terwijl de rest met sneeuwkettingen moest rijden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                          Als we dan toch over velgen beginnen heb ik volgende vraag:
                                          Voor mijn nieuwe A5 sportback 2012 met levering maart zou ik BBS CH-R willen kopen

                                          http://www.bbs.com/en/company/news/2010_ch-r_rad.html

                                          Nu komt het moeilijke deel. Als ik bij de velgenshop een offerte laat maken krijg ik steevast het model CH-126
                                          met ETwaarde 32.

                                          Als je echter op de bbs.com site kijkt dan zegt men in de application guide dat het model ch-126 niet geschikt is voor de A5 sportback
                                          http://www.bbs.com/en/service/downlo...ion-guide.html

                                          De 2 velgenshops zweren dat ze al meerdere 19 inch sets (ET32) geplaatst hebben op een sportback en dat ze passen.

                                          Nu het kan wel zijn dat ze passen maar zijn ze daarom wel goed? En dan denk ik eventueel aan problemen met de aandrijving op termijn of bvb trillingen aan het stuur.
                                          BBS gaat toch niet zomaar in zijn gids zeggen dat ze niet voor de sportback geschikt zijn?
                                          Ik heb de indruk dat BBS op de sportback enkel velgen zonder centerring wil. dus met de juiste naafdiameter zoats de CH 122 met ET40?


                                          Dus heeft er iemand al de BBS CH-R met ET 32 geplaatst op zijn A5 sportback en geeft dit problemen.

                                          volgens bbs zou je de bbs ch-r met ET40 + spacers 8 mm moeten plaatsen ? waar zit hem het verschil ?
                                          Hangt ervan af waar je ze wilt hebben, hoever je wilt dat je wielen naar buiten komen.
                                          Persoonlijk vind ik dat de wielen standaard te veel naar binnen staan.

                                          Een kleine vergelijking :

                                          Mijn wintervelgen zijn 19 x 8.5 ET32 en daar plaats ik vooraan 20mm spacers en achteraan 25mm om de wielen mooi op hun plaats te hebben, daarmee bedoel ik, niet uit de kast maar een halve cm naar binnen.
                                          Min zomervelgen zijn 20 x 9 ET29 en daar gebruik ik 15mm spacers achter en 10mm spacers voor.

                                          dan bevinden beide sets zich ongeveer (op een millimeter na) op dezelfde plaats.

                                          Volgens mij als je de CH-R wilt voor een A5 moet je deze nemen :

                                          Details for Audi A5 / S5/RS5
                                          9,0J x 20 ET25
                                          TYP: CH-R CH102
                                          PCD 5x112



                                          Als ik een snelle berekening doe van mijn 20" velgen met ET29 met spacers berekend kom ik dus op ET19 vooraan en ET14 achteraan. (29 - 10 = 19) & (29 - 15 = 14)
                                          Op deze CH-R CH102 heb je een ET 25 en zullen je wielen mooi iets naar buiten komen te staan, en als dat nog niet voldoende is dan kun je nog een kleine spacers 5mm voor plaatsen en 10mm achter.
                                          dan komen ze ongeveer te staan waar de mijne staan.

                                          Als jij ET 32 gaat plaatsen zal dat wel lukken maar zonder de goeie spacers zullen je wielen zullen echt veel naar binnen komen te staan en dat ziet er echt niet uit geloof me ! (daarom heeft mijn winterset ook 20mm spacers voor en 20mm spacer achter)
                                          Maar ik kon die wielen voor een goei prijsje kopen dus ben ik voor de spacers gegaan, als je kan kiezen bij nieuwe koop je beter meteen een goeie ET waarde zodat je géén of toch minder breder spacers nodig hebt.

                                          Hiermee kun je ook de ET waarde berekenen http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...lrHRW0C7ZnuM1w

                                          Hier heb je een idee hoe de wielen staan tov de wielkast


                                          Last edited by ; 31/01/2012, 21:05.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X