Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai ix35 (Tucson)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb in januari ook een ix 35 besteld en zou deze in juni geleverd krijgen ;
    zoals zovele hier nog altijd niets
    heb ook naar de hotline van hyundai gebeld en daar hadden ze gezegd waarschijnlijk oktober of november maar dat konden ze ook niet met zekerheid zeggen
    we hadden een coolbrown besteld maar deze kleur is er ook niet meer ( is marrakech brown geworden )

als tegemoetkoming zou ik gratis de metallic kleur krijgen en 1 gratis onderhoudsbeurt of kofferset of dagrijverlichting of dakdrager

maar omdat ik met mijn oude auto in pan ben gevallen en nu een vervangwagen moet huren kost me dit dus elke maand geld

heb gisteren mijn bestelling geannuleerd en ga nu een mitsubishi asx bestellen
    levertijd 2 WEKEN

bye Hyundai

Comment

• ik heb nu pas een hyundai i30 voor 10 dagen gratis meegekregen om naar zee te gaan. Wel op kosten van de garagist. Nu ik weet dat er meerdere opties zijn om schadevergoeding te eisen ga ik er ook eens werk van maken. Moest je niet bijbetalen voor die upgrade naar executive? (bart wouters)

Comment

• Jawel, moesten we voor bijbetalen. Maar in het verschil dat we moesten opleggen, heeft hyundai iets in gedaan.

Comment

• ix35 2.0 cdri luxery pack met navigatie en camera + panoramischdak kost 34999€
          ix35 executive 2.0 cdri heeft extra nog de 4wd en kost 33149€
          de executive is 1850€ goedkoper dan de luxery pack
          we hebben toen we het aan het bekijken waren eens goed berekend prijs kwalitijd is de executive de goedkoopste.
          we hebben wel de 2.0i benzine.
          Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
          http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
          Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Executive is niet goedkoper dan de lounge met het "gewone" luxury pack he. Wel zoals je zegt, als je nog extra een navi + panoramisch dak in optie erbij neemt.

Comment

• Hotline

waar vind ik het nummer van de Hotline van Hyundai?
              Heb ook vragen bij levertijd en kleur.
              Ik heb via leasemaatschappij een 1.7CRDI Luxury in Piston grey besteld in eerste week februari 2011.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piha65 Bekijk Berichten
                waar vind ik het nummer van de Hotline van Hyundai?
                Heb ook vragen bij levertijd en kleur.
                Ik heb via leasemaatschappij een 1.7CRDI Luxury in Piston grey besteld in eerste week februari 2011.
                Europese hyundai hotline

Belgiê 32-34500611 e-mail: info@hyundai-motors.be

nederland 31-252240300
                Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Nummer van de IX35 hotline is het gratis nummer 0800/21 163 .

Comment

• Ik ben hier nieuw op het forum. Vorige week heb ik heel enthousiast een ix35 lounge 1.7 diesel besteld, in creamy white. Heb er ook het navigatiesysteem en achteruitrijcamera bijgenomen.
                    Maar nu, na het lezen van dit forum, maak ik mij alleen nog maar zorgen...
                    Volgens de dealer zou de levering voor januari zijn, maar daar durf ik dus al niet meer op rekenen. Ik heb hem zonet nog gebeld, omdat ik nu ook al bang geworden ben voor de kleur. Hij heeft blijkbaar een gelakte staal binnen gekregen, en morgen ga ik langs om eens te kijken. Hij zegt wel dat ik de kleur nog mag veranderen als ik ze echt niet mooi zou vinden. En blijkbaar door van fabriek te verhuizen, zou de productie nu wel sneller gaan.
                    Misschien maak ik mij zorgen om niks. De tijd zal het uitmaken hè!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door creamy white Bekijk Berichten
                      Ik ben hier nieuw op het forum. Vorige week heb ik heel enthousiast een ix35 lounge 1.7 diesel besteld, in creamy white. Heb er ook het navigatiesysteem en achteruitrijcamera bijgenomen.
                      Maar nu, na het lezen van dit forum, maak ik mij alleen nog maar zorgen...
                      Volgens de dealer zou de levering voor januari zijn, maar daar durf ik dus al niet meer op rekenen. Ik heb hem zonet nog gebeld, omdat ik nu ook al bang geworden ben voor de kleur. Hij heeft blijkbaar een gelakte staal binnen gekregen, en morgen ga ik langs om eens te kijken. Hij zegt wel dat ik de kleur nog mag veranderen als ik ze echt niet mooi zou vinden. En blijkbaar door van fabriek te verhuizen, zou de productie nu wel sneller gaan.
                      Misschien maak ik mij zorgen om niks. De tijd zal het uitmaken hè!
                      Hallo creamy white (mooie nickname ), welkom op het forum. 'Creamy white' is toch de nieuwe kleur. Heb jij die dan besteld zonder de kleur te zien? Of heeft de dealer 'm u laten bestellen op basis van het vorige 'Cassa White'? Spijtig dat de dealer u niks gezegd heeft over de problemen terwijl iedereen in de autowereld er over spreekt (niet alleen op dit forum). Toch proficat met de aankoop van uw mooie ix35 en hopelijk zijn alle problemen nu achter de rug
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Hey Jocar, toen ik hem besteld heb, had ik de kleur op papier gezien, en in vergelijking met de witte kleur van de casa white op papier zat er niet zovéél verschil op. Maar straks zal ik het zien. Ik kijk er wel naar uit hoor! Ik vind het zo'n mooie wagen, dat ik er gerust wil op wachten. Alleen al die posts over het stuur en zo, dat snap ik allemaal niet zo goed. Ben dan ook een vrouw hè! De testrit die ik gemaakt heb, die viel heel goed mee, en ik was meteen verkocht. Zelfs mijn man die niet voor het merk te vinden was, ging ermee akkoord.
                        Van mij mag het nu wel snel volgend jaar zijn!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door creamy white Bekijk Berichten
                          Hey Jocar, toen ik hem besteld heb, had ik de kleur op papier gezien, en in vergelijking met de witte kleur van de casa white op papier zat er niet zovéél verschil op. Maar straks zal ik het zien. Ik kijk er wel naar uit hoor! Ik vind het zo'n mooie wagen, dat ik er gerust wil op wachten. Alleen al die posts over het stuur en zo, dat snap ik allemaal niet zo goed. Ben dan ook een vrouw hè! De testrit die ik gemaakt heb, die viel heel goed mee, en ik was meteen verkocht. Zelfs mijn man die niet voor het merk te vinden was, ging ermee akkoord.
                          Van mij mag het nu wel snel volgend jaar zijn!!!!
                          Het is ook een mooie bak maar troost u ik moet ook nog tot februari op mijn Kia Sportage wachten. Hou ons maar op de hoogte
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik ben zojuist naar de garage geweest om de kleur te gaan bekijken, en het creamy white vind ik persoonlijk heel mooi. Ik was bang dat het een gele schijn zou hebben, maar dat is zeker niet. Nu ben ik helemaal gerustgesteld, en ga ik geduldig wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wouters Bekijk Berichten
                              Na nog maar is een belleke vandaag, vernomen dat het creamy white ni het wit is van den I20 (zoals ons foutief bevestigd was), maar van de santa fé, dus het vanilla white (zoals ons vroeger al is bevestigd was). Dat is ons vandaag nog is bevestigd. Nu afspraak maken om is ne witte santa fé te gaan bekijken. En dan beslissen wat we met de kleur gaan doen.
                              ben je al eens gaan kijken naar een santa fé?

Comment

• Ni speciaal ene gaan bekijken, maar we hebben overtlaatst nog ne witte zien geparkeerd staan.
                                Hebben het "creamy white" ook op een kleurstaal gezien. Viel wel mee, alhoewel het "cassa white", meer onze smaak was.

Comment

• laattijdige levering

Beste Iedereen,

hoe schadevergoeding te bekomen van Hyundai?

Hyundai blijkt op grote schaal de contractsvoorwaarden niet te respecteren omdat in hun algemene voorwaarden staat dat bij overschrijding van de leveringstermijn, zij de klant een aangetekend schrijven moeten richten waarin een nieuwe levertermijn staat omschreven die niet langer mag zijn dan 25%

In de praktijk schrijft men enkel een brief waarin melding wordt gemaakt dat de levertermijn voor onbepaalde tijd is opgeschoven, wat een schending is van de contractsvoorwaarden.

Ook wijzigt Hyundai eenzijdig de kleur die de klant heeft gekozen. Het wijzigen van een kleur is geen detail te noemen. Indien een garage eenzijdig de kleur wijzigt spreekt men onmiskenbaar van contractbreuk.

Wat kan men hieraan doen?

Volgens rechtspraak kan men steeds de uitvoering van de overeenkomst eisen, doch met een bijkomende schadevergoeding. De wagen wordt dan geleverd al dan niet in de juiste kleur, doch met een fikse schadevergoeding voor de consument.

Ook kan men de ontbinding van de koop vorderen met schadevergoeding.

Als Hyundai stelt dat u kosteloos van het contract kan afzien, maakt Hyundai zich hier te makkelijk van af gezien zij de klant eigenlijk een schadevergoeding moeten betalen voor contractbreuk.

Het geniet de voorkeur dat de gedupeerden samen een schadeclaim indienen tegen Hyundai en desnoods hun eisen afdwingen in de rechtbank.

Mocht u bijkomende informatie wensen kan u steeds een mail sturen naar michael@dilaw.be

vriendelijke groeten,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door michaelvde Bekijk Berichten
                                    Beste Iedereen,

hoe schadevergoeding te bekomen van Hyundai?

Hyundai blijkt op grote schaal de contractsvoorwaarden niet te respecteren omdat in hun algemene voorwaarden staat dat bij overschrijding van de leveringstermijn, zij de klant een aangetekend schrijven moeten richten waarin een nieuwe levertermijn staat omschreven die niet langer mag zijn dan 25%

In de praktijk schrijft men enkel een brief waarin melding wordt gemaakt dat de levertermijn voor onbepaalde tijd is opgeschoven, wat een schending is van de contractsvoorwaarden.

Ook wijzigt Hyundai eenzijdig de kleur die de klant heeft gekozen. Het wijzigen van een kleur is geen detail te noemen. Indien een garage eenzijdig de kleur wijzigt spreekt men onmiskenbaar van contractbreuk.

Wat kan men hieraan doen?

Volgens rechtspraak kan men steeds de uitvoering van de overeenkomst eisen, doch met een bijkomende schadevergoeding. De wagen wordt dan geleverd al dan niet in de juiste kleur, doch met een fikse schadevergoeding voor de consument.

Ook kan men de ontbinding van de koop vorderen met schadevergoeding.

Als Hyundai stelt dat u kosteloos van het contract kan afzien, maakt Hyundai zich hier te makkelijk van af gezien zij de klant eigenlijk een schadevergoeding moeten betalen voor contractbreuk.

Het geniet de voorkeur dat de gedupeerden samen een schadeclaim indienen tegen Hyundai en desnoods hun eisen afdwingen in de rechtbank.

Mocht u bijkomende informatie wensen kan u steeds een mail sturen naar michael@dilaw.be

vriendelijke groeten,
                                    Welkom op het forum Michael. Dat is tenminste uitleg! Hier zullen de gedupeerde forummers wel iets aan hebben, want het is een regelrechte schande hoe Hyundai met klanten omgaat. Bedankt

Comment

• Steel Grey

Heeft iemand een idee wat juist het verschil is tussen Piston Grey en Steel Grey?
                                      Is het steel grey voor de ix35 hetzelfde als voor de ix20?

Comment

• Ervaringen met Hyundai

Hallo allemaal,

ik wilde ook even in het kort mijn ervaringen met Hyundai België ventileren. Ik bestelde ook een IX35 in november vorig jaar (tezamen met een i20 voor mijn echtgenote) met de belofte dat hij in april ging geleverd worden en met de verzekering dat ik hem zeker ging hebben voor mijn reis in augustus. In april geen wagen en ook geen nieuws. Contact met dealer: voorzien voor 4e week juni. Begin juni dan schrijven van Hyundai over de verhuis van de productie-eenheid en verder uitstel (zonder termijn te stellen). Na moeizame pogingen om de hotline te bereiken toch na 14-tal dagen een eerste contact. De dealer had al voorgesteld om mijn voorbanden die dringend aan vervanging toe waren te vervangen om toch nog met mijn huidige wagen op reis te kunnen gaan. Vraag aan Hyundai om ook een nazichtje te krijgen om iets of wat gerust te vertrekken werd afgeketst. In tussentijd al een aantal extra kosten moeten doen aan de huidige wagen (extra controle / reparaties boite en koppeling / ..). Als tegemoetkoming kreeg ik ook de keuze tussen de led-lichtjes/1 onderhoud/reistassen of dakkoffer. Na hier op het forum gelezen te hebben dat anderen 3 jaar onderhoud of een set winterbanden kregen gevraagd of ik daar ook niet voor in aanmerking kon komen. Antwoord Hyundai: njet en ook nazicht zelf te betalen. Toen ik dan naar hun criteria vroeg antwoordde men doodleuk dat voor de hogere tegemoetkoming de levering 12m te laat moest zijn en dat ik maar aan 11,87 maand zat. Had ik de wagen dus ipv maandag de vrijdag tevoren besteld, dan was er geen probleem. Maar men moest de lijn trekken. Des te frusterender omdat ze zelf schaamteloos hun termijn met 7m overschrijden, en dan gaan knibbelen over een levertermijn waarvan ze nog niet eens weten om ze hem deze keer wel gaan respecteren.
                                        Ik heb dus ook de lijn getrokken en heb mijn bestelling geannuleerd. Ik ben nu voor een jonge tweedehands Volvo XC60 gegaan, zodat ik alsnog onbezorgd op vakantie kan vertrekken.
                                        Ik ben net als Michaël hierboven wel van plan om mijn contractuele rechten te doen gelden en een schadevergoeding te eisen voor het ongemak en de extra kosten en waardeverlies van de over te nemen wagen. Ik wacht even af of Hyundai reageert op mijn eis tot schadevergoeding, en anders ben ik zeker te vinden voor een gezamenlijke actie.

Veel succes nog allemaal met jullie IX35.

Rob

Comment

• Levering vervroegd?

ik had eerste week februari 2011 een ix35 1.7CRDI Luxury Piston Grey besteld.
                                          Een tijdje terug een brief van Hyundai dat de levering uitgesteld was tot eerste week december 2011.
                                          Vorige vrijdag telefoontje van mijn dealer om te zeggen dat de wagen geleverd was.
                                          Ben gaan kijken, en effectief, hij stond er te blinken.
                                          Eind volgende week verwacht ik dat alle papierwerk in orde is en dat ik hem mag afhalen.

Dealer verstaat ook niet waarom mijn wagen er nu bij was, hij heeft oudere bestellingen van zelfde wagen die nu nog geen exacte leverdatum kennen.

Ik heb terloops iets gevraagd van de instelling qua stuurbekrachtiging, daar wist hij blijkbaar niets van af.
                                          Ik wacht wel wat het geeft op de baan.

Comment

Working...
                                          X