Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai ix35 (Tucson)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wij gaan zaterdag eens naar de dealer, die speciale uitvoering Trocadero voor 25.500 (1.6Gdi) ziet er wel interessant uit. Online staat navigatie/achteruitrijcamera niet tussen de opties bij die versie, ik ga er dan van uit dat je die daarop niet kunt krijgen?

Anders staat de Luxury Pack ons wel aan met bijkomend dan de navigatie/camera.
    Ik lees hier en daar dat de 1.6Gdi beter/vlotter zou aanvoelen dan de 2.0 onder meer door de 6bak, iemand ervaring ermee?

Ik heb de 1.6 al ervaren in de Veloster en daar was hij voor mij (en m'n pa) vlot genoeg, maar een ix35 is natuurlijk iets groter/zwaarder.
    Prestaties zouden in elk geval beter zijn dan onze huidige 1.6 (Corolla Verso van 2002) waardoor we geneigd zouden zijn om die te nemen, zeker gezien de 2.0 zo'n 1.000 meer kost + hogere BIV, verkeersbelasting (en evt. verbruik)
    Last edited by SilentSpring; 12/01/2012, 20:53.
    2018 BMW X1 18d

Comment

• Als alles goed gaat heb ik mijne ix35 eind van de week!
      Ik vind het alvast een leuk begin van het jaar.
      Vandaag mijn vervangwagen gaan halen, een i20. Ook een vinnig wagentje, maar toch te klein voor mij...
      Deze morgen ook afscheid genomen van mijn Astra break. Het was raar om de sleutels te overhandigen en mijn auto te moeten achterlaten. Maar als ik mijne creamy white heb, zal ik de astra snel vergeten zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door creamy white Bekijk Berichten
        Als alles goed gaat heb ik mijne ix35 eind van de week!
        Ik vind het alvast een leuk begin van het jaar.
        Vandaag mijn vervangwagen gaan halen, een i20. Ook een vinnig wagentje, maar toch te klein voor mij...
        Deze morgen ook afscheid genomen van mijn Astra break. Het was raar om de sleutels te overhandigen en mijn auto te moeten achterlaten. Maar als ik mijne creamy white heb, zal ik de astra snel vergeten zijn
        Proficiat en veel geluk ermee!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Gisteren naar de dealer geweest met m'n ouders, direct een offerte gekregen voor een 1.6Gdi Trocadero en voor een 1.6GDi Luxury Pack.
          Bij die laatste kregen we nog iets meer korting waardoor hij zo'n 300-600 euro goedkoper was dan de Trocadero.
          Indien we de Luxury pack kozen was de leveringsdatum eind februari 2012, voor de Trocadero ging dit richting mei 2012.
          Beide versies zijn nagenoeg identiek, al heeft de Trocadero een panoramisch dak, maar geen elektrisch inklapbare spiegels en geen cruise control. Navigatie daarop kan niet af-fabriek, kan wel door de dealer geplaatst worden voor dezelfde prijs.

Dat panoramisch dak hoeft niet voor ons en gezien de Luxury dan nog goedkoper was is volgende wagen besteld: ix35 1.6GDi Luxury pack + navigatie/achteruitrijcamera in kleur Steel Grey
          Levering is voorzien 29/02/2012 wat ik opmerkelijk snel vind (zal mogelijks/waarschijnlijk wel verlengen?)
          Zal ook voorzien worden van winterbanden en stalen dakdragers, beiden reeds besteld.

De navigatie die vanuit de fabriek komt zou volgens de dealer geen flitspalen tonen, diegene die nadien geplaatst wordt (en verder identiek is) zou dit wel tonen, dus het zal dat laatste systeem worden.
          Last edited by SilentSpring; 15/01/2012, 14:17.
          2018 BMW X1 18d

Comment

• prijs?

Comment

• Ook de mijne is met zekerheid deze week bij de dealer; werd verscheept op 2 januari.

@ Creamy White: heb je jouw Astra particulier verkocht of aan een professioneel? Hoe oud was deze wagen en als ik het je mag vragen: voor hoeveel heb je hem nog kunnen verkopen?

Indien je dit niet wil posten, mag je mij altijd mailen: doebie444 at hotmail.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doebie Bekijk Berichten
                Ook de mijne is met zekerheid deze week bij de dealer; werd verscheept op 2 januari.

@ Creamy White: heb je jouw Astra particulier verkocht of aan een professioneel? Hoe oud was deze wagen en als ik het je mag vragen: voor hoeveel heb je hem nog kunnen verkopen?

Indien je dit niet wil posten, mag je mij altijd mailen: doebie444 at hotmail.com

Spannend hè! Welke heb jij besteld? Ik de lounge versie. En het kleur heb je al wel door zeker? En de 1.7 diesel.

Wat mijn Astra betreft, stuur ik je een mail. Alvast heel veel succes met de ix35!

Comment

• Al meer dan een week rij ik rond in mijne creamy white
                  Het is zalig om mee te rijden, heb al 1000 km op de teller staan.
                  Van het verbruik ben ik toch wel verschoten, ik had 45 liter getankt en heb er 794 km mee gereden, en volgens de teller kon ik er nog 40 doen. Ik dacht dat het verbruik veel hoger zou liggen. Hopelijk lijft dat zo....
                  Ik schakel zoals hij aangeeft, maar vind het wel raar dat als je 70 rijdt, dat je dan al naar zesde moet. Of is dat normaal? Met mijne opel moest ik al over de 100 gaan om naar zesde te schakelen.
                  Van de navigatie en de camera ook heel tevreden.
                  Het enige nadeel is dat iedereen komt vragen om eens een toerke te doen
                  Uiteindelijk was het toch wel het wachten waard!! Ik ben er heel fier op!!!
                  Voor diegenen die nog aan het wachten zijn, het loont echt de moeite!

Comment

• Is zeker een mooi verbruik voor een nieuwe wagen van dit kaliber !
                    Met wat geluk zakt het nog een beetje als hij goed ingereden is !

Veel plezier ermee !

Comment

• Hallo,
                      ik ben van plan om zulke ix35 te kopen.
                      ik heb al heel mijn leven met audi gereden.
                      kun jij mij helpen welke de pluspunten zijn en de minpunten van deze wagen?

Comment

• dag Bjorn,

Ik rij er sinds eind januari mee rond. Ik ben er echt heel tevreden over. Pluspunten voor mij: laag verbruik, stille motor, zeer comfortabel voor lange afstanden, eigenlijk tevreden over de ganse lijn. Minpunt: irritante stem van navigatie.
                        Mijn man denkt eraan hem ook ene te bestellen. Dus misschien staan er hier binnenkort zo'n 2 voor de deur....

Comment

• Hyundai ix35 op waterstof klaar voor consument

In tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten is niet Honda, Mercedes of Nissan die een waterstofauto in serieproductie neemt, maar Hyundai. Althans dat claimt het Zuid-Koreaanse merk zelf. Waar we zeker van kunnen zijn dat nog voor de jaarwisseling de productie van de ix35 Fuel Cell wordt opgestart.

De Hyundai ix35 Fuel Cell is het resultaat van veertien jaar onderzoek door honderden ingenieurs in Hyundai´s R&D-centrum in Mabuk, Korea. De auto heeft meer dan twee miljoen testkilometers onder dagelijkse omstandigheden in Europa, Korea en de VS achter de rug. Eind 2012 is het dan zover en staat de eerste Hyundai met brandstofcelmodule als onderdeel van de aandrijflijn in de showroom. De ix35 Fuel Cell start zijn leven als normale ix35 en wordt vervolgens omgebouwd tot eindproduct. De brandstofcelmodule zet daarbij waterstof om in de elektriciteit voor de tevens aanwezig elektromotor die de wielen aandrijft. Het enige wat uit de uitlaat komt is water.

Kostprijs
                          Omdat waterstof op meerdere manieren geproduceerd kan worden en omdat er maar weinig voertuigen zijn die deze brandstof gebruiken, zijn de kosten voor het tanken kunstmatig bepaald in plaats van door vraag en aanbod. Volgens Hyundai zijn de kosten in Europa momenteel ruwweg 10 euro voor een actieradius van 100 kilometer. Een vol getankte Hyundai ix35 Fuel Cell heeft een tankinhoud van ongeveer 5,6 kg waterstof en daar kan hij 588 kilometer mee afleggen. De kostprijs per volle tank bedraagt dus 56 euro.

Doelgroep
                          Nog voordat de eerste ix35 Fuel Cell van de band rolt is Hyundai verzekerd van afzet. Zo heeft het al contracten getekend met steden in Zweden en Denemarken die de waterstofauto gaan leasen. Andere lokale overheden in Europa hebben naar eigen zeggen aangegeven interesse te hebben in de auto. Hoewel het om serieproductie van de ix35 Fuel Cell gaat worden de te bouwen aantallen overigens relatief klein gehouden. Het doel is om in 2015 1.000 exemplaren te hebben geproduceerd. Na dat kalenderjaar is er de intentie om uit te groeien naar een jaarproductie van 10.000 stuks. Het gebrek aan voldoende ‘tankstations’ zijn daarbij een rol spelen en ook de (hogere) vraagprijs van de auto, al kan Hyundai nog niet zeggen wat de ix35 Fuel Cell precies gaat kosten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Bron: [www.autowereld.com]

Comment

• Fuel Cell live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Bron: [www.autowereld.com]

Comment

• Gisteren in Hyundai garage geweest: er is een speciale limited edition (tijdens autosalon). De Hyundai IX35 City en is een kruising tussen de Loung en de Luxery versie. Door kortingen en overnam gaat er 4500€ van de prijs af bij de 1.6 GDI en komt deze op 20550 €. De 1.7 dieselversie kost 3000€ meer en ik weet eigenlijk niet goed welk te kiezen. Ik heb in een gebruikersreview gelezen dat de 1.6 benzine tussen de 10 en 12l verbruikt terwijl hij in de brochure 8.2 aangeeft bij stadsverkeer en 6.0 op autostrade. Heeft iemand hier ervaring mee?

Comment

• nonkel van me rijdt met een 1.6 gdi sinds een jaar nu en heeft een gemiddeld verbruik van 8.3liter (vnml stad en gewestwegen) zelf ook al eens mee gereden en gaat niet boven 10liter tenzij je een heel sportieve rijsteil hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ille Bekijk Berichten
                                    Gisteren in Hyundai garage geweest: er is een speciale limited edition (tijdens autosalon). De Hyundai IX35 City en is een kruising tussen de Loung en de Luxery versie. Door kortingen en overnam gaat er 4500€ van de prijs af bij de 1.6 GDI en komt deze op 20550 €. De 1.7 dieselversie kost 3000€ meer en ik weet eigenlijk niet goed welk te kiezen. Ik heb in een gebruikersreview gelezen dat de 1.6 benzine tussen de 10 en 12l verbruikt terwijl hij in de brochure 8.2 aangeeft bij stadsverkeer en 6.0 op autostrade. Heeft iemand hier ervaring mee?
                                    De 1,7 CRDI verbruikt iig niet te veel en heeft meer dan power genoeg

Comment

• Hallo allemaal, ik zal nog eens iets van mijne ix35 laten horen sè! Hij wordt de 25e 1 jaar . Ik kan er alleen maar positief over zijn. Mijn verbruik zit tussen 5.5 en 6 liter, wat ik niet slecht vind voor dit type wagen. Het is een vinnig ding! Ik heb de 1.7 diesel versie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen sportieve chauffeur ben, ik rij gewoon, en meestal schakel ik zoals hij aangeeft. Ook de navigatie en de camera zijn voor mij al onmisbare accessoires geworden. En dan heb ik het nog niet over de ruimte die je hebt, zowel voor passagiers die mee rijden, maar ook voor het laden. En geloof me, als ik met mijn kledingcollecties de baan op moet, is dat toch wel gemakkelijk! Ik leg zelden mijn zetels plat. Het kan er allemaal zo in. Niks dan lof voor mijne ix35!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carhumper Bekijk Berichten
                                        nonkel van me rijdt met een 1.6 gdi sinds een jaar nu en heeft een gemiddeld verbruik van 8.3liter (vnml stad en gewestwegen) zelf ook al eens mee gereden en gaat niet boven 10liter tenzij je een heel sportieve rijsteil hebt.
                                        Hier zit het rond een kleine 9 liter bij m'n ouders. Binnen 2 maanden is hij 1j en er staan nog geen 5.000km op dus die is nog niet eens ingereden 'k heb er een week of 2 geleden eens een langere rit mee gedaan (365km aan een stuk) en 't is wel een plezier om mee te rijden. De zetels zitten perfect, vlot om mee te rijden en de hogere zitpositie is ook wel vrij aangenaam om te cruisen moet ik zeggen. Hij is ook alweer een stuk stiller binnen dan hun vorige auto.

Enig minpuntje: de 1.6 Gdi valt wat te licht uit met 4 volwassenen + bijhorende bagage en dakkoffer. Op de E411 was ik op de eerste serieuze heuvel wat te laat met terugschakelen van 6 naar 5 waardoor de snelheid algauw terugliep van 120-125 naar 85-90. Dat is dan ook het enige mindere puntje, jammer genoeg heeft Hyundai geen keuze uit pakweg een 1.8 als je een benzinemotor wil. Buiten de 1.6 is er enkel de 2.0 en die is dan direct een stuk duurder in taksen (en heeft maar 5 versnellingen, die 6de nu is wel aangenaam cruisen op autosnelweg). Verder voldoet de 1.6 wel voor dagelijks verkeer hier, enkel volgeladen moet je al eens terugschakelen om geen adem tekort te komen.
                                        Snelheidswedstrijden zal je er niet mee winnen, maar in dagelijks verkeer is hij dus meer dan vlot genoeg.

Wij hebben wel de standaard navigatie vervangen door een Pioneer Avic F930BT, prachtig toestel. Zeer duidelijke aanwijzingen, overal netjes gewaarschuwd voor flitspalen/kastjes en een aangename stem.

De eerste 2-3 dagen dat ik weer in m'n eigen i20 reed waren wel serieus aanpassen, die 1.6 Gdi zou ik overigens graag in mijn auto lepelen
                                        Last edited by SilentSpring; 09/01/2013, 22:05.
                                        2018 BMW X1 18d

Comment

• Vandaag is de ix35 Fuel Cell in productie gegaan:

Bron: [www.bobaedream.co.kr]

Volgens Hyundai is de ix35 Fuel Cell de eerste in serie geproduceerde waterstofauto. Kennelijk wordt 'ie in grotere oplage geproduceerd dan de Honda FCX Clarity.

Comment

Working...
                                          X