Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai ix35 (Tucson)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Subtiele facelift is een feit,

We vermoedden al dat-ie er aan zat te komen, maar nu heeft Hyundai hem officieel uit de doeken gedaan: de gefacelifte ix35.

Drie jaar na de lancering van Hyundai's ix35 acht het Koreaanse merk de tijd rijp voor een subtiele facelift. De opvolger van de Tucson, in het buitenland wordt de ix35 overigens soms nog altijd zo genoemd, wordt subtiel bijgeschaafd om hem weer helmaal fris te krijgen.
    We zien wat led-dagrijverlichting en volgens Hyundai wordt ook de binnenzijde subtiel onder handen genomen. De populaire suv kan met de 136 pk sterke 2.0 CRDi onder de kap nu ook besteld worden met een automatische transmissie. De bijgepunte ix35 wordt officieel onthuld op de Autosalon van Genève. Daar staat overigens ook de Grand Sante Fe, een Sante Fe met standaard zeven zitplaatsen. Het model groeit met 21,5 centimeter ten opzichte van zijn kleinere broertje en ook het ontwerp is iets gewijzigd. Zo krijgt hij een dubbele uitlaat en worden de mist- en dagrijlichtuntis anders gestilleerd.
    Zowel de prijzen als de introductiedata van beide modellen zijn nog niet bekend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Klein vergelijk met de pre-facelift, niet echt een verbetering imo,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Vernieuwde Hyundai ix35 onthuld

Sinds de lancering van het oorspronkelijke model, in maart 2010, is de Hyundai ix35 uitgegroeid tot een razend populaire crossover. Hij overtrof alle verwachtingen en werd de best verkopende Hyundai ooit in Europa. Op dit moment staat de teller al op meer dan 220.000 verkochte exemplaren. Met een nieuwe motor, efficiëntere aandrijflijnen en nieuwe technologie is de Hyundai ix35 klaar voor verder succes.

De uiterlijke wijzigingen aan de ix35 zijn zeer beperkt. Je moet het model wel heel goed kennen om de in kleur gespoten grille en de koplampen met LED-dagrijverlichting op het eerste gezicht te herkennen. Ook de nieuwe lichtmetalen wielen, gewijzigde deurpanelen en verchroomde ventilatieroosters zullen zeker niet in het oog springen.

Uitrusting
        In lijn met die verfijningen zien we ook de komst van Flex Steer. Het drie rijstanden – Normal, Comfort en Sport – waarmee de bestuurder de tegendruk van de stuurbekrachtiging naar wens kan aanpassen. Andere noviteiten – zoals het verwarmbare stuurwiel, de parkeersensoren aan de voorzijde en ESC (elektronische stabiliteitscontrole) met speciale aanhangwagenmodus – dragen eveneens bij aan de verfijnde rijeigenschappen. Een nieuw bestuurdersinformatiesysteem met 4,2-inch TFT-beeldscherm is als optie verkrijgbaar. Bovendien is in het modeljaar 2014 het uitgebreide audio- en navigatiesysteem in combinatie met een grotere 7-inchdisplay in de middenconsole leverbaar.

Motoren
        De vervanging van de 2.0-liter benzinemotor is een van de belangrijkste verbeterpunten op technisch vlak. De zogenoemde ‘Theta II’-motor heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe 2.0 liter GDI-benzinemotor (Gasoline Direct Injection). De nieuwe krachtbron levert nu een vermogen van 166 pk en een koppel van 205 Nm. De nieuwe motor wordt leverbaar met een handgeschakelde zes versnellingsbak of optioneel met een zestrapsautomaat. Verder is de 136 pk-versie van de 2.0 CRDi EVGT-dieselmotor nu ook leverbaar in combinatie met vierwielaandrijving en een zestrapsautomaat. Ook is de CO2-uitstoot is met bijna twaalf procent verbeterd.

Comment

• Bron: [www.autowereld.com] + [www.omniauto.it]

Comment

• Bron: [www.flickr.com]

Comment

• Zijn er hier die al een Nederlandstalige spraakherkenning hebben?

Volgende week moet onze ix35 2.0i 4wd 5/2010 31700km op onderhoud en krijgt twee software updates 5.1.3 en 7.1.2 .
              Ik had die laatste 7.1.2 al op een usb stick maar de auto aanvaard hem niet omdat de vorige er eerst op moet gezet worden door de dealer.

Heeft er ook iemand gebruik gemaakt van de kaart update €169.00, is het nuttig of weggesmeten geld?

hier kan je de gratis software update en betalend kaart update aanschaffen.
              Last edited by hitachi; 25/03/2013, 10:03.
              Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
              http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
              Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Heb mijn ix35 sinds vorige week. Prachtige wagen, de verwachtingen zijn ingelost!

Het enige minpuntje dat ik tot hier toe kan bedenken is in verband met de cd-speler. Die speelt niet naadloos de nummers af. Als ik een cd insteek waarbij de tracknummers in elkaar overlopen (bvb megamix), dat zal er telkens tussen twee nummers een kleine stilte zijn. Dit heb ik cd-spelers nog nooit weten doen! Kan dit opgelost worden?

Nog een vraagje: de dealer zei me dat ik de antenne niet hoef te verwijderen als ik door de carwash rijd. In de handleiding staat dan weer dat ik dat wel zou moeten doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zou wel handig zijn als ik er hem kan laten opsteken, maar durf nog niet goed.

Comment

• je antenne is toch een sharkfin?
                    lets have some more member berries

Comment

• de sharkfin is er pas na de IX35 facelift na augustus 2013, zoals ook standaard led's voor en achter, xenon als optie, en een nieuw gps systeem met 7 inch.+ nog wat allerhande opsmuk en motoraanpassingen.

Comment

• 8579425676_60e19db358_c.jpg

Comment

• Klopt, ik heb nog zo'n flexibele antenne. Antenne.jpg Carwash ervaringen, iemand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ixDrive Bekijk Berichten
                            Klopt, ik heb nog zo'n flexibele antenne. [ATTACH=CONFIG]98232[/ATTACH] Carwash ervaringen, iemand?

Ik heb dezelfde antenne op mijn Sportage en draai ze steeds even af als ik naar de carwash ga, toch maar een kleine moeite.

Comment

• Ik rij er nu een paar weken mee en ik kan voorlopig zeggen dat ik zeer tevreden ben!

Voor de geïnteresseerden: ix35 1.7 diesel blue drive (City2) - gemiddeld verbruik: 6.5 liter, laagste dat ik al gehaald heb was 3.7 liter.

Zit comfortabel, perfect airco-systeem, vlot schakelen en sturen, gps/bluetooth/camera werkt perfect, keyless go heel handig,...
                              Voice control en zetelverwarming heb ik nog niet uitgetest. En nu ik een donkergrijze heb (steel grey) blijft hij er extra lang proper uitzien!

Je ziet er al veel rijden op onze wegen!

Comment

• Ik heb 1 week geleden een steelgrey IX35 1.7 diesel "move" besteld. Ik wacht in spanning!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door globe Bekijk Berichten
                                  Ik heb 1 week geleden een steelgrey IX35 1.7 diesel "move" besteld. Ik wacht in spanning!!
                                  Hou ons op de hoogte (wanneer heb je hem?). Rij zelf sinds 2 jaar in een nieuwe i30 en kan enkel stellen dat ik bovengemiddeld tevreden ben. Hyundai.... het meest onderschatte premiummerk

Comment

• Volgens Hyundai rond 22 februari. Hopelijk is het ook zo want zoals sommige destijds maanden hebben moeten wachten op hun ix35, ik zou gek worden.
                                    Die move serie is echt knap uitgerust en ziet er gewoon super uit; zowel exterieur als interieur.

Comment

• Morgen mag ik hem al gaan halen. Yes!!

Comment

• Testje: Hyundai ix35 2.0 GDI i-Catcher 4WD automaat

Er is een tijd geweest dat de Koreaanse SUV’s nauwelijks aan te slepen waren. Het enthousiasme lijkt nu wat te temperen. De Hyundai ix35 is licht aangepast, waarbij ook de tweeliter benzinemotor nieuw leven werd ingeblazen.

De wijzigingen aan het in- en exterieur van de opgefriste ix35 zijn minimaal. Professionele autospotters zullen zien dat er achter op het dak geen staafantenne meer staat, maar een heuse haaienvin in carrosseriekleur. En bij duisternis herken je de luxere modellen aan de led-achterlichten. De belangrijkste technische noviteit is de direct ingespoten tweelitermotor. In het geval van de testauto is die gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Die is vooral geschikt voor ontspannen toeren, want heel snel schakelt deze automaat niet. Daarnaast wekt de motor niet de indruk echt 166 pk in huis te hebben. De viercilinder klinkt en voelt niet als een tweeliter. Maar het verbruik (1 op 10,5) bewijst toch echt dat dit wel degelijk het geval is! Daar is de vierwielaandrijving trouwens ook debet aan. Pluspunt van de automaat ten opzichte van de handgeschakelde versnellingsbak zijn de langere overbrengingsverhoudingen, waardoor de motor veel minder toeren maakt. De besturing kent drie instellingen: normaal, comfort en sport. Je moet erg je best doen om de verschillen te merken en in de praktijk blijft de installatie wat kunstmatig aanvoelen. De vering is redelijk stevig, de demping eveneens. Mede dankzij de prima zitpositie rijdt de ix35 toch nog comfortabel en hij helt niet veel over in bochten. De stoelen geven genoeg steun, het stuur is goed verstelbaar. Ook achterin is voldoende ruimte, al zullen langere personen met hun hoofd het hemeltje raken in deze versie met panoramadak. Bij het naderen van kruispunten en rotondes ontnemen de brede A-stijlen de bestuurder vrij veel zicht.
                                        Het succes van de Koreaanse SUV schuilt vooral in de gunstige prijs en de ronduit belachelijk complete standaarduitrusting. Die lage prijs hangt dan vaak samen met een kleine motor, waardoor bijna alle ix35’s met een 1,6-litermotor (135 pk) de deur uit gaan.

Eindoordeel

De opgefriste ix35 biedt veel ruimte en comfort, alsmede een complete uitrusting. Als gevolg van het stevige verbruik is de versie met tweelitermotor zeker geen koopje.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X