Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai ix35 (Tucson)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai ix35 (Tucson)

2011 Hyundai Tucson revealed

Hyundai unveiled the all-new Tucson crossover in the South korean market yesterday!

After three years of development and $280 million spent, Hyundai has finally unveiled its long anticipated Tucson replacement. Codenamed LM, the all-new Tucson has been completely redesigned inside out to offer the best performance, fuel economy and safety ratings.

Hyundai offers the 2011 Tucson with diesel and gasoline engine options in South Korea. Diesel power comes from the all-new 2.0L R-diesel engine that produces 184 horsepower and achieves 15,4 kilometers per liter fuel economy, while the 2.0L Theta gasoline engine achieves 11,7 kilometers per liter fuel economy and has a maximum output of 166 hp. The R-diesel engine already meets Euro 5 emission standards. Both engines are mated to the new 6-speed automatic gearbox.

With sales of more than 1 million units over the past few years, Hyundai Tucson has been the most popular vehicle in the Korean automaker's line-up. Hyundai hopes the new Tucson will continue to perform well in terms of sales. In Korea, the company aims to sell 16.000 units of Tucson already this year and 40.000 next year, while globally, Hyundai plans to sell 300.000 units a year.

Hyundai Tucson features the all-new exterior and interior styling and comes equipped with premium features such as vehicle dynamic control that improves safety of the vehicle, panoramic glass-roof, downhill brake control and hill-start assist control and emergency stop signal, which automatically triggers the emergency hazard lights.

The 2011 Hyundai Tucson is also available with a rear-view camera connected to a 3.5-inch LCD display built into rear-view mirror that automatically turns on when the driver shifts into reverse.

Hyundai has announced the official European premiere for the all-new Tucson has been scheduled for Frankfurt motor Show next month, while US premiere is planned for November's L.A. Auto Show.

Bron: [hyundaicarnews.blogspot.com]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Last edited by Jocar; 25/08/2009, 12:18.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Bron: [hyundaicarnews.blogspot.com]

In Europa heet de nieuwe ix35 en in Noord-Amerika en Azië Tucson ix.

Comment

Ziet er goed uit.
        Last edited by Jocar; 25/08/2009, 13:20.

Comment

Veel te veel onsierlijke en complexe lijnen.
          Oogt ook echt Aziatisch...
          Last edited by ; 25/08/2009, 16:14.

Comment

De Hyundai iX35 is ten opzichte van de Tucson 85 mm langer, in de breedte bedraagt het verschil 20 mm en ook de wielbasis is 10 mm langer. Wel is de iX35 lager, het scheelt 30 mm. Daarmee moet de iX35 wat minder SUV-uitstraling krijgen, Hyundai zet hem liever als crossover in de markt.
            Over de motorisering doet Hyundai bij deze eerste foto nog geen uitspraken maar het is al bekend dat er onder meer een 1.6 turbo benzinemotor leverbaar wordt. Die levert maximaal 175 pk en daarmee vervangt hij tegelijkertijd de 2.0 benzine en de 2.7 V6. De iX35 wordt in het najaar leverbaar.

Comment

Ik vind dit best een geslaagd model! Hij oogt veel bij-de-tijds-er dan de Tucson deed toen ie gelanceerd werd. Aangezien er toen veel Tucsons verkocht werden, denk ik dat de ix35 ook wel 'n grote kans heeft om 'n succes te worden!

En 'k vind 'm ook veel Europeser ogen dan de voormalige Tucson.
              freude am fahren

Comment

Ford... iemand?
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Geslaagde wagen. Oogt vriendelijk en degelijk. Na de i20 en de i30 zit Hyundai duidelijk op de goede weg met zijn modellenlijn.

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                  Veel te veel onsierlijke en complexe lijnen.
                  Oogt ook echt Aziatisch...
                  Blijkbaar is dat geen reden om hem te laten staan. Zowel de Tucson als de Santa Fe kregen identiek diezelfde commentaren en voerden jarenlang de top van de verkoop aan.
                  Last edited by ; 25/08/2009, 17:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                    Ford... iemand?
                    Was mijn eerste gedacht bij het zien van de snuit.

Comment

Jup had ook direct het Ford gevoel .

Maar anders zeker wel een verbetering

Comment

Comment

Bron: [www.slrclub.com]

Comment

Ik vind het een knappe wagen. Wat een verschil met de Tucson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              het interieur is ook zeer gespierd. Te veel tralala voor mij persoonlijk. De nieuwe straalt wel veel meer persoonlijkheid uit!

Comment

Meer pics

+

Video

Comment

Trekt op niets, vind ik...
                                  Maar ja, verkopen zal het wel weer. Hoog en niet te duur...

Comment

Hyundai onthult wederom iets van de ix35

vrijdag 4 september 2009Voor de zoveelste keer laat Hyundai iets meer zien van de ix35. Daarbij ligt de nadruk op ´iets´. Ditmaal is het een ‘live’ foto van de voorzijde en een foto van het interieur dat Hyundai met ons wil delen. Sommige fabrikanten zijn erg goed in het verspreiden van teasers en daarmee het opbouwen van de spanning. Hyundai overdrijft het sterk. Als het nu om een spectaculaire sportauto ging waarvan stukje bij beetje het design en de details onthuld werden, dan konden wij er nog wat mee. Maar Hyundai heeft de auto feitelijk al in zijn geheel laten zien. Het begon allemaal met spyshots van de nieuwe SUV. Die kwamen diverse malen voorbij en gaven ons een goed beeld van de auto. Begin dit jaar presenteerde Hyundai de ix-onic conceptcar, een voorproefje van de nieuwe SUV. Daarna werd het even stil. Totdat Hyundai deze zomer met haar ´geplaag´ begon. Eerst werden er officiële schetsen vrijgegeven, vervolgens een foto van de zijkant, een foto van de voorkant, een foto van het logo en enkele details en bovendien wisten wij een exclusief filmpje te onthullen waarop de auto van binnen en buiten in vol ornaat is te zien. Nu denkt Hyundai de spanning nog verder op te voeren en geeft men behalve een foto van de voorzijde ook een foto van het interieur vrij.

En de details dan?
                                    Nieuwe details zijn er niet. De informatie die we op 17 augustus konden meldden is het enige dat de Koreanen er voorlopig over kwijt willen. En dat was ook niet veel. Kort samengevat kwam het erop neer dat dit de eerste productie-Hyundai is die volgens de ´Fluidic Sculpture´ designstijl is ontworpen, dat de auto in afmetingen is gegroeid en geen SUV meer is maar een crossover. Hopelijk krijgen we op de IAA in Frankfurt eindelijk meer details over de auto. Oh, en bijna vergeten: de auto zoals die op de stand van Hyundai staat beschikt over een 2.0 liter dieselmotor met zestraps automaat.

Bron: www.autowereld.com
                                    freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

Comment

Working...
                                        X