Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai ix35 (Tucson)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ix35 fan Bekijk Berichten
    Hallo,

Heb vorige week een ix35 besteld. 4WD - executive, kleur Piston Grey.

Enkele vragen:
    1. GPS :
    Weet iemand van welk merk deze afkomstig is? Is daar eendigitale manual van beschikbaar? Zo ja, waar kan ik hem downloaden?

2. banden - Hankook :
    Standaard zijn er banden van het merk Hankook voorzien. 225/55/R18.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Onze ix35 staat sinds eind maart voor de deur en we zijn er zeer tevreden over.
    1.De gps is voor zover ik kunnen vinden heb Navteq, deze werkt voor het aantal km's die ik al gereden hebt perfect. Ook de lane assist is handig op dit ding.
    Enkel is deze op dit ogenblik enkel nog in het Engels, de NL versie komt er eind april.
    meer info kan je nog vinden op:
    http://worldwide.hyundai.com/web/New...d=&ListNum=166

2. de banden kan ik nog weinig van zeggen, maar tot hier toe heb ik nog geen probleem ondervonden.

Mvg,
    E-raser
    Last edited by ; 12/04/2010, 19:42. Reden: meer info

Comment

welke motor heb je en hoeveel verbruik?
      Last edited by hitachi; 12/04/2010, 21:46.
      Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
      http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
      Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-raser Bekijk Berichten
        1.De gps is voor zover ik kunnen vinden heb Navteq, deze werkt voor het aantal km's die ik al gereden hebt perfect. Ook de lane assist is handig op dit ding.
        Enkel is deze op dit ogenblik enkel nog in het Engels, de NL versie komt er eind april.

2. de banden kan ik nog weinig van zeggen, maar tot hier toe heb ik nog geen probleem ondervonden.

Mvg,
        E-raser
        welke motor heb je en al een gedacht van het verbruik?
        Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

http://worldwide.hyundai.com/web/New...d=&ListNum=166

Mvg,
          E-raser
          Wat houd die "lane assist" dan precies in?

Comment

Rij-impressie Hyundai iX35

Hyundai zette in 2004 met de Tucson een degelijke, betaalbare compacte SUV op de markt en kon al snel de vlag uit hangen vanwege de ongekende verkoopsuccessen. Inmiddels is het bewuste segment een stuk dichterbevolkt geraakt met auto’s als de Nissan Qashqai en Volkswagen Tiguan. Kan Hyundai met de ix35 het verloren geraakte terrein weer goedmaken?

‘Veel voor weinig’, dat principe spreekt de Hollander wel aan en dat was precies wat je met de Hyundai Tucson in huis haalde. Een uit de kluiten gewassen auto met ruimte voor een doorsnee gezin, een semi-stoer uiterlijk en de nodige offroad-capaciteiten. Oftewel: een heuse SUV voor de prijs van een middenklassertje. Vanaf de lancering in 2004 was de Tucson dan ook niet aan te slepen, met een verkooppiek (ruim 5.300 stuks) in 2005 en een totaal van dik 18.000 verkochte exemplaren tot en met 2009. De meest heftige concurrentie in het compacte SUV-segment kwam in eerste instantie uit eigen huis van zustermodel Kia Sportage, waarvan het nieuwe model in maart op de Salon van Geneve wordt gepresenteerd. De laatste jaren moest de Tucson het opnemen tegen nieuwkomers als de Volkswagen Tiguan en Nissan Qashqai. Die laatste presenteert zich als kruising tussen stationwagon en SUV en dat schimmige niemandsland is precies waar Hyundai de opvolger van de Tucson, de ix35, positioneert. Niet langer is het een SUV – een benaming die anno 2010 wat gevoelig ligt wegens associaties met lomp en dorstig - de ix35 is een heuse crossover. Die status ontleent-ie aan het feit dat de koets 8,5 cm langer, 2 cm breder en 3 cm lager is dan voorheen, waardoor een langgerekter silhouet ontstaat. Dat gaat niet ten koste van de hoofdruimte – dat is er nog steeds ruim voldoende -, door de iets (1 cm) langere wielbasis en een vernuftiger ingedeelde cabine is er nu meer ruimte voor ledematen en bagage dan voorheen.

Nog veel bij te spijkeren
            Nu was de Tucson best een leuke auto maar als het aankwam op materiaalgebruik, afwerking en design viel er nog veel bij te spijkeren. Het treft dat Koreanen een leergierig en vlijtig volkje zijn. En dus werd er vooral op deze kritiekpunten gefocust. Met resultaat: de koets ziet er een stuk strakker uit (wij zien in het zogenaamde Fluidic Sculpture-design wel opvallend veel Ford Kuga en Peugeot 3008 elementen terug) en met name binnenin zijn er grote stappen gemaakt. Het dashboard is niet langer een volslagen fantasieloos hardplastic wandmeubel maar een lekker vormgegeven, uit mooie kunststoffen opgetrokken en goed afgewerkte cockpit met designkenmerken van het exterieur. Wat een netjes geïntegreerd navigatiesysteem al niet kan doen. Dat smoelt toch stukken beter dan zo’n knullige, achteraf ingebouwde radio/cd-speler. Het is tekenend voor de stap voorwaarts die Hyundai met de ix35 zet ten opzichte van de Tucson. Die naam gaat trouwens voorgoed de geschiedenisboeken in; vanaf nu heet elke nieuwe Hyundai ‘i’ van voren, al dan niet gevolgd door nog een letter (in dit geval x voor de SUV- en/of 4WD-versies) en een getal dat het formaat aangeeft. Zo heet de opvolger van de Santa Fe straks ix45.

Zoals het hoort
            Hyundai gaf de vertrouwde motoren een opfrisbeurt waardoor die nu krachtiger maar toch zuiniger zijn. Helemaal zoals het tegenwoordig hoort. Voorlopig moeten we het doen met twee diesels (een tweeliter van 136 of 184 pk, de laatste is slechts 750 euro duurder) en één benzinemotor, de 2.0i CVVT die tegenwoordig 163 pk levert. Na de zomer komen daar nog de direct ingespoten 1.6 GDI van 140 pk en de 1.7 CRDI diesel van 115 pk bij. De huidige motoren voldoen prima, de 2.0 CVVT heeft voldoende power (maar ook niet meer dan dat) en zou best een zesde verzet kunnen gebruiken om het toerental op de snelweg wat te drukken. De diesels hebben wél een zesbak en vallen behalve door hun uitstekende trekkracht – met de 136 pk-variant kom je echt niets tekort – op door het beperkte motorgeluid dat in de cabine doordringt. Hyundai dicht de ix35 weliswaar de nodige personenauto-rijeigenschappen toe maar dat is een staaltje fijne marketingpraat; natuurlijk is dit qua formaat nog steeds een SUV en die komt in een bocht uiteindelijk altijd z’n hoge(re) zwaartepunt tegen. Mede dankzij een nieuwe multilink-achterwielophanging is ook het weggedrag beter dan bij de Tucson. Wie een ix35 bestelt, kan kiezen tussen voor- of vierwielaandrijving, ook een in eigen huis ontwikkelde zestrapsautomaat is nu leverbaar. Over de hele linie is de ix35 een veel betere auto dan de Tucson. Diens troefkaart, een zeer scherpe prijs, geldt ook voor de ix35, die voor nagenoeg dezelfde instapprijs ook nog eens veel rianter in de spullen zit.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Ben hem vorige week gaan testrijden en dat viel ernorm goed mee... Heb zeer veel interesse in de IX35. Alles mooi en degelijk afgewerkt, redelijk vlot en ruim vanbinnen mede het panoramisch dak.

Veel return voor een schappelijke prijs. Alleen kraakte de kofferklep redelijk storend!
                sigpic

Comment

Dag Hitachi,

Goede keuze gemaakt. Heb midden maart ook ene ix 35 besteld - pistongrey.
                  Waar heb je hem besteld? Ik bij garage Maro.
                  Ben je zeker dat je hem geleverd krijgt tegen eind april?
                  Al bevestiging gekregen van de garagist?

Comment

hi eraser.
                    Proficiat met je nieuwe ix 35.
                    Welke uitvoering? Welke kleur?
                    En het verbruik tot op heden?
                    Je maakt ons nieuwsgierig.

Heb vorige week bericht gehad da tik moet wachten tot eind mei ipv eind april. was daar niet echt blij mee.
                    Welke leveringstermijn was aan jullie meegedeeld? En heeft de dealer zich daaraan gehouden?

Kan je een fototje van je nieuwe wagen op de site zetten?

Tot later.

Comment

Dag Hitachi,

Goede keuze gemaakt. Heb midden maart ook ene ix 35 besteld - pistongrey.
                      Waar heb je hem besteld? Ik bij garage Maro.
                      Ben je zeker dat je hem geleverd krijgt tegen eind april?
                      Al bevestiging gekregen van de garagist?
                      hoi ix 35 fan
                      wij hebben hem ook bij Maro besteld op 10/04/2010 en hebben gisteren een mail gehad van kenny dat hij geplant staat op 4de week april en geleverd 1 ste week mei.
                      het was de laatste in die uitvoering(2.0i executive kleur machine silver)voor eind april heb het zelf gezien op zijn computer bij bestelling.
                      hier vind je hem volledig terug
                      Last edited by hitachi; 21/04/2010, 19:58.

Comment

Ik heb hem besteld op 20/03/10.
                        Op het moment van bestelling was de levering voorzien eind april. Kon mogelijks uitlopen tot eind mei. De bestelling is intussen reeds voorzien eind mei.
                        Hopelijk blijft het bij deze ene verschuiving.

Comment

Ik heb hem besteld op 20/03/10.
                          Op het moment van bestelling was de levering voorzien eind april. Kon mogelijks uitlopen tot eind mei. De bestelling is intussen reeds voorzien eind mei.
                          Hopelijk blijft het bij deze ene verschuiving.
                          wij hebben 2 weken gewacht voor dat we de bestelbon tekende maar we hadden wel op dat laatste exenplaar een optie genomen de eerste keer dat we bij maro geweest zijn.

Comment

hi eraser.
                            Proficiat met je nieuwe ix 35.
                            Welke uitvoering? Welke kleur?
                            En het verbruik tot op heden?
                            Je maakt ons nieuwsgierig.

Heb vorige week bericht gehad da tik moet wachten tot eind mei ipv eind april. was daar niet echt blij mee.
                            Welke leveringstermijn was aan jullie meegedeeld? En heeft de dealer zich daaraan gehouden?

Kan je een fototje van je nieuwe wagen op de site zetten?

Tot later.
                            Hey ix35 fan,
                            - 2.0 136pk 4wd Executive, black Pearl
                            - verbruik ligt nu nog vrij hoog (8.5 L) maar moet wel zeggen dat ik nog bijna geen autosnelweg heb gedaan en nog maar pas 1100 km heb. Nu kan ik je wel vertellen wanneer je je houdt aan de "schakelindicator" en veel autosnelweg doet je rond de 6L moet uitkomen (aan de boordcomputer te zien toch).
                            - qua dealer zeer tevereden! (Garage Patrick Erpe-Mere indien dit mag op dit forum) afgesproken termijn was eind maart, begin april levering was effectief 22/3 (maandag na het lanceeringsweekend)
                            Bestelbon was getekend op 23/2
                            Deftig fototje heb ik niet echt.

Mvg,
                            E-raser
                            Last edited by ; 23/04/2010, 19:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef603 Bekijk Berichten
                              Wat houd die "lane assist" dan precies in?
                              Hiermee bedoelde ik wanneer je bv. op autosnelweg komt aan splitsing dat je duidelijk de rijstroken alsook de borden boven de weg te zien krijgt op je scherm, een of meerdere pijlen duiden dan aan op welke rijstrook je moet zitten.
                              zie op deze foto http://www5.jouwsites.nl/image/big_yournav/1832.jpg voor duidelijkheid, deze is nu wel van een tomtom maar is gelijkaardig

Mvg,
                              E-raser
                              Last edited by ; 23/04/2010, 19:52.

Comment

Hey ix35 fan,
                                - 2.0 136pk 4wd Executive, black Pearl
                                - verbruik ligt nu nog vrij hoog (8.5 L) maar moet wel zeggen dat ik nog bijna geen autosnelweg heb gedaan en nog maar pas 1100 km heb. Nu kan ik je wel vertellen wanneer je je houdt aan de "schakelindicator" en veel autosnelweg doet je rond de 6L moet uitkomen (aan de boordcomputer te zien toch).
                                - qua dealer zeer tevereden! (Garage Patrick Erpe-Mere indien dit mag op dit forum) afgesproken termijn was eind maart, begin april levering was effectief 22/3 (maandag na het lanceeringsweekend)
                                Bestelbon was getekend op 23/2
                                Deftig fototje heb ik niet echt.

Mvg,
                                E-raser
                                136 PK ? Type foutje: Moet 163 PK zijn.

Trouwens dinsdag 4 mei is de levering voor onze nieuwe ix35.
                                Zal daarna mijn bevindingen doorgeven.

Comment

ix35

Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Ix35 Bekijk Berichten

hyundai ix35
                                  welke uitvoering?
                                  welke motor?
                                  --------------------------------------------------------------
                                  mijn hyundai ix35 levering begin mei
                                  Last edited by hitachi; 25/04/2010, 16:20.

Comment

136 PK ? Type foutje: Moet 163 PK zijn.

Spijtig genoeg geen 163 pk ;-)
                                    Is de diesel versie dus wel degelijk 136 pk 2.0 crdi 4wd

Grtz,
                                    E-raser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
                                      hyundai ix35
                                      welke uitvoering?
                                      welke motor?
                                      --------------------------------------------------------------
                                      mijn hyundai ix35 levering begin mei
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45322

Het gaat hier om de 2.0 L Benzine Style version (Ik kom uit Nederland).
                                      Incl. Panorama dak. Kleur: Piston Grey.

Comment

Het gaat hier om de 2.0 L Benzine Style version (Ik kom uit Nederland).
                                        Incl. Panorama dak. Kleur: Piston Grey.
                                        hoi pedro ix35,
                                        ben eens benieuwd wat het gaat verbruiken heb er ook één besteld ze zeggen 7.6l maar ik weet van ondervinding dat je bij alle nieuwe wagens zeker één liter bij mag tellen.
                                        de versies zijn precies ook anders in nederland.
                                        hier heb je de comfort,lounge,lounge + luxury pack en executive
                                        executieve is altijd met 4wd
                                        ik verwacht de mijne volgende week ik hoop hem op 8 mei te kunnen afhalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
                                          hoi pedro ix35,
                                          ben eens benieuwd wat het gaat verbruiken heb er ook één besteld ze zeggen 7.6l maar ik weet van ondervinding dat je bij alle nieuwe wagens zeker één liter bij mag tellen.
                                          de versies zijn precies ook anders in nederland.
                                          hier heb je de comfort,lounge,lounge + luxury pack en executive
                                          executieve is altijd met 4wd
                                          ik verwacht de mijne volgende week ik hoop hem op 8 mei te kunnen afhalen
                                          Dit zijn de specs in Nederland:
                                          Hyundai staat voor innovatie en kwaliteit. Ontdek onze modellen en stel jouw ideale auto samen.

Ik heb op dit moment een Tucson, ook hier is het brandstof verbruik veel meer dan
                                          er in de specs staat! Ik rij met de Tucson 9.4 L/100 Km.

Volgende week dinsdag is de levering van mijn ix35.

Comment

Working...
                                          X