Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai ix35 (Tucson)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• probleem

Ben gisteren bij de dealer geweest voor een paar probleempjes!
    De bestuurderstoel moet ik om de paar dagen weer "oppompen" om weer in de juiste hoogte te komen, de stoel zakt in een paar dagen. Probleem was bij de importeur bekend en ze waren aan het werken aan een oplossing.
    Tevens heb ik een ritselend geluid onder de stuurkolom tijdens het rijden, hier zou een soldering in de radiatorkachel los zitten, er is een nieuwe besteld.
    Zijn er nog meer mensen met "probleempjes"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
      Ik heb net ergens gelezen dat je de nederlandse update geinstaleerd hebt dat dan je spraakcomando niet meer werkt blijkbaar staat het toch nog niet helemaal op punt!
      Kan iemand dit bevestigen?
      Hier gelezen;
      http://www.autozine.nl/text/comment_...p?mok=1632&p=1
      Ja, ik kan dat bevestigen. Maar het werkt alleen niet als je hem op Nederlands hebt staan. Ingesteld op engels werkt het nog steeds.
      Dus blijkbaar zijn wel de Nederlandse menu's en navigatie stem toegevoegd maar moet de Nederlandse spraakherkenning nog worden toegevoegd.

Rob

Comment

• 18 inch aluminium velgen ix35 - origineel.

Is er iemand die weet wie de fabrikant is van deze velgen?
        Volgens de plaatselijke dealer zouden deze velgen vrij prijzig zijn. Wil dit even zelf uitzoeken voor aanschaf winterbanden op nieuwe velgen.

Wat zijn de ervaringen met winterbanden? Merk, type, ...?
        Heb deze week een aanbieding gekregen van dealer voor plaatsing winterbanden.
        Yokohamabanden op originele alu velgen 16 en 17 inch. Iemand ervaring met deze banden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Ix35 Bekijk Berichten
          Ben gisteren bij de dealer geweest voor een paar probleempjes!
          De bestuurderstoel moet ik om de paar dagen weer "oppompen" om weer in de juiste hoogte te komen, de stoel zakt in een paar dagen. Probleem was bij de importeur bekend en ze waren aan het werken aan een oplossing.
          Tevens heb ik een ritselend geluid onder de stuurkolom tijdens het rijden, hier zou een soldering in de radiatorkachel los zitten, er is een nieuwe besteld.
          Zijn er nog meer mensen met "probleempjes"?
          Van zakkende stoel heb ik ook last van.
          Was eerst meer het vermoeden. Maar nu wweet ik het wel zeker.
          Nu ook wat aan de zijkant van de stoel bevestigd zodat ik precies kan zien hoevel hij zakt. Wil komende week even langs de dealer.
          Is het bij jouw al opgelost? En hoe.

Rob

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rkotemp Bekijk Berichten
            Van zakkende stoel heb ik ook last van.
            Was eerst meer het vermoeden. Maar nu wweet ik het wel zeker.
            Nu ook wat aan de zijkant van de stoel bevestigd zodat ik precies kan zien hoevel hij zakt. Wil komende week even langs de dealer.
            Is het bij jouw al opgelost? En hoe.

Rob
            Zoals ik al geschreven heb, probleem is bekend en Hyundai is aan het probleem aan het werken. Er is wel al een nieuw onderstel in backorder besteld (maar wanneer dit onderstel met de modificatie klaar is........)

Comment

• Bi-Turbo?

Een gekke vraag, ik ben op een paar plekken (o.a. de duitse test die eerder vermeld was) tegengekomen dat er een Bi-Turbo Diesel voor de ix35 in de pijp zit aan te komen.
              Heeft iemand enig idee over wanneer deze uit zou moeten komen.

Niet dat de 184pk een stakker is, integendeel, maar t.o.v. de concurenten zou het nog wat vlotter moeten kunnen met zoveel vermogen. De eerste tuners lijken uit dit blok tot nu toe ook maar een 205 pk/ 450nm te kunnen peuren wat mogelijk aangeeft dat het blok al redelijk op zijn grens zit. de 136pk wordt vrolijk naar 175pk gebracht.

Comment

• Ik heb er nu reeds 2 testritten met de ix35 gemaakt en ik moet zeggen dat ik matig tevreden tot tevreden ben.

Wat ik door sommige sterk overroepen vind is de active steering bij hoge snelheden. Ik heb een stuk autostrade gedaan en moet eerlijk toegeven dat het stuur zeker niet overdreven fel reageerde, eerder naukeurig, maar toch vaag genoeg om niet constant te moeten corrigeren. Natuurlijk als je het Parkinson-liga laat testritten heb je andere verhalen... Ook het interieur en ja, zelfs de zetels vind ik comfortabel zitten (wat wil je na 9 jaar Opel)...

Wat minder vind ik inderdaad de ophanging en het 'bandengeluid'. Beiden hebben in mijn visie weer een voordeel, zo heb je iets meer voeling met de weg maar het mocht nog net iets meer dàt zijn...

Nu heb ik ook enkele vragen voor mensen die reeds een ix35 bezitten, namelijk:

- Heeft het navigatiesysteem / gsm-connectie ook een Vlaamse stem? De gerobotiseerde Nederlandse stem vind ik nogal kordaat en de klemtonen en de lettergrepen liggen niet altijd juist.

- BIj hoge snelheden (160km/h+), heb je dan een suizend windgeluid?

- Laat de motor tunen toe? Zeker met betrekking tot roetvorming (vermits deze een partiekelfilter heeft)...

Comment

• Vraagje, gaat bij jullie ook het lampje in de kofferbak pas na een 3-5 seconden aan?? of gaat dit lampje bij het openen van de koffer bij jullie direct aan?

Comment

• Voor de diesels zijn er in ieder geval in nederland en duitsland chiptuners te vinden die er wel raad mee weten.
                    Sorry, de pagina die is zoekt is tijdelijk offline... Datatrans besteed veel tijd aan het up to date houden van haar website. H et is mogelijk dat de pagina die u

Ik heb voor mijn toyota met een golf IV TDI gechipt van 110 naar een 140pk er een 200.000 km opgedraait en die rookte nauwelijks. Ook geen overmatige slijtage gehad. Er daarvoor een keer zon leuke powerbox opgehad en dat was erg veel vermogen maar een ingebakken rookgordijn achter de auto bij plankgas. Dus kan allemaal gewoon goed.

Denk er wel aan dat meer vermogen ook zijn nadelen kan hebben.
                    Ben benieuwd of die biturbo die er uit komt dat vermogen niet gewoon sleutelklaar heeft of dat het juist gebruikt wordt om te downsizen naar bijvb een 1.6l met 170pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommios Bekijk Berichten
                      Nu heb ik ook enkele vragen voor mensen die reeds een ix35 bezitten, namelijk:

- Heeft het navigatiesysteem / gsm-connectie ook een Vlaamse stem? De gerobotiseerde Nederlandse stem vind ik nogal kordaat en de klemtonen en de lettergrepen liggen niet altijd juist.

- BIj hoge snelheden (160km/h+), heb je dan een suizend windgeluid?
                      In het navigatie systeem stel je een taal in. Dan veranderd zowel de menu's als de stem. Geen aparte instelling dus voor stem. Dus geen vlaamse stem (althans ik heb die nooit gezien in de menu's). Als Nederlander vind ik de nederlandse stem best aardig.

Suizend windgeluid heb nog niet ervaren met mij eigen ix35. Maar dat is tot z'n 120/130. De 160 probeer ik te vermijden.
                      Maar was je testauto voorzien van dakramen. Want ik heb ooit ook testgereden met een versie met dakramen en toen wel het nodige gehoord. Ook bij snelheden van iets van 110 al.

Rob

Comment

• voor de plaatjeskijkers

hmm das minder als het herrie maakt met een zonnedak, is wel wat ik wil, dus ik zal er met de proefrit rekening mee houden.

Voor de geruchten machine, ook een stukje tegengekomen dat hyundai voor de ix35 bezig is met een DSG achtige versnellingsbak.

Comment

• Hyundai iX35 1.6 GDI

De Hyundai iX35 is iets meer dan een half jaar op de markt en mag zich vooralsnog verheugen op redelijk wat aandacht. Met de komst van de direct ingespoten 1.6 GDI benzinemotor komt de crossover echter pas echt op stoom.

De Hyundai iX35 komt nu pas echt op stooom. Het leveringsprogramma wordt uitgebreid met een downsize-benzinemotor en een hypermoderne diesel. De 1.6 GDI benzinemotor is in eigen huis ontwikkeld, levert 135 pk en 167 Nm trekkracht zijn de obligate getallen, maar veel belangrijker is de CO2-uitstoot van 149 gram per kilometer die hem een groen B-label oplevert, en dat is altijd goed voor het imago en de prijs.
                          Hij komt onder de reeds leverbare 2.0 op benzine die 163 pk levert maar met 177 gram per kilometer ook fors meer uitstoot. Daarbij komt dat die motor niet bekend staat als het toonbeeld van soeplesse en raffinement en wat dat betreft scoort de nieuwe motor punten. Vanaf iets minder dan 2.000 omwentelingen begint ‘ie er lekker aan te sleuren en omdat deze motor gekoppeld is aan een handbak met zes verzetten (de 2.0 heeft een vijfbak) kom je veel lekkerder mee in het verkeer, waardoor je wat meer ontspannen kan rijden. Wel merk je op de snelweg dat 135 pk niet heel royaal bemeten is voor de 1.280 kilo zware iX35, vierwielaandrijving wordt dan ook niet leverbaar, maar het voldoet.
                          Samen met de op korte termijn verwachte 1.7 CRDi motor moet dit de verkoopaantallen gaan brengen waar Hyundai op hoopt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Juist gebeld vandaag naar de garage om te weten of mijn auto binnen was of hij nog deze week binnen kwam. Zoals er in het verkoopscontract stond. Maar ja zoals iedereen hier heeft hij ook vertraging opgelopen alhoewel ze me verzekerden bij de aankoop als ik een luxery pack pakte ik niet zo lang ging moeten wachten. Maar ja blijkbaar zijn ze bang om zelf iets te laten weten. Ik weet wel de verdeler kan hier niet veel aan doen. Maar ja ik heb dan daarvoor ook geen gps bijbesteld omdat ik dan moest wachten tot het einde van het jaar en nu komt het toch op hetzelfde neer. Maar ja omdat ze hun 25% levertermijn overschrijden heb ik normaal recht op een schadevergoeding. Zoals het in hun eigen reglement staat. Iemand van dit forum hier al ervaring mee. Moet je dan Hyundai zelf in gebreke stellen?
                            Alvast bedankt!
                            Last edited by ; 28/09/2010, 10:51. Reden: typfout

Comment

• als de termijn de 25% overschrijdt, kan je je aankoop kosteloos ongedaan maken.
                              geen schadevergoeding, wel gewoon opzeggen zonder dat je iets moet betalen.

is trouwens een artikel over de lange levertermijnen van hyundai, van begin september.
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                als de termijn de 25% overschrijdt, kan je je aankoop kosteloos ongedaan maken.
                                geen schadevergoeding, wel gewoon opzeggen zonder dat je iets moet betalen.

is trouwens een artikel over de lange levertermijnen van hyundai, van begin september.
                                Jawel je kan ook een schadvergoeding hebben als je schade hebt geleden met max 15 % van totale prijs.
                                Eigenlijk moet iedereen dit doen dan pas gaat zo'n bedrijf in actie schieten.
                                Staat in de voorwaarden als het de 25% overschrijdt en dit is al het geval zeker als ze dan nog geen aangetekende brief sturen om het aan te kondigen.
                                En na 4 maand mogen zij hun prijs verhogen maar dan kan je ook afzeggen natuurlijk. Dus best iedereen zijn voorwaarden doorlezen!!
                                Maar als ik het hoor zijn er zeer veel, en leveren ze blijkbaar bijna geen enkele ix35 voor het moment. Versta eigenlijk hun probleem niet meer ze zeggen dat ze het binnnen die termijn kunnen leveren en dan kunnen ze het toch niet. En dit is blijkbaar al meer dan een jaar. Dat ze die problemen kennen. Want had dat hier al gezien op het forum maar ze verzekerden mij dat de problemen waren opgelost. En van dat laatste die tijdige communicatie kan ik niet van mee spreken. In tegendeel moest ik niet bellen wist ik nog niks.

Comment

• vanaf 4 oktober prijsstijging tot €1500 op de ix35
                                  Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                                  Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Ik probeer mijn vrouw te overhalen voor een Hyundai ix35 - 1.6gdi. De garage heeft mij inderdaad verteld dat de prijs vanaf oktober omhoog gaat en de levertijd zou 7 maanden bedragen. Heeft iemand ervaring met kortingen
                                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                      Ik probeer mijn vrouw te overhalen voor een Hyundai ix35 - 1.6gdi. De garage heeft mij inderdaad verteld dat de prijs vanaf oktober omhoog gaat en de levertijd zou 7 maanden bedragen. Heeft iemand ervaring met kortingen
                                      de kortingen van september zijn naar het schijnt verlengt en verschiet niet jawel 15% normaal 7% zeker een bezoekje waard
                                      Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                                      Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
                                        de kortingen van september zijn naar het schijnt verlengt en verschiet niet jawel 15% normaal 7% zeker een bezoekje waard
                                        15% is veel. Het is wel grappig ... de Hyundai-dealer zegt dat het succes enorm is en de KIA-dealer zegt dat de verkoop van ix35 stottert tot en met. En wat dacht je ... diezelfde kia-dealer zegt natuurlijk dat de SPORTAGE loop als een trein.
                                        Ik heb met beide gereden en ze rijden allebei voortreffelijk !! Sportage is wel zachter van ophanging hetgeen zijn voor- en nadelen heeft.
                                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                          15% is veel. Het is wel grappig ... de Hyundai-dealer zegt dat het succes enorm is en de KIA-dealer zegt dat de verkoop van ix35 stottert tot en met. En wat dacht je ... diezelfde kia-dealer zegt natuurlijk dat de SPORTAGE loop als een trein.
                                          Ik heb met beide gereden en ze rijden allebei voortreffelijk !! Sportage is wel zachter van ophanging hetgeen zijn voor- en nadelen heeft.
                                          dat is natuurlijk het vervelende wanneer je mekaar beconcureert binnen dezelfde groep, mét dezelfde modellen...

Comment

Working...
                                          X