Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai ix35 (Tucson)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben in hetzelfde geval en ben het meer dan beu. Contacteer me gerust.

Oorspronkelijk geplaatst door thehawk Bekijk Berichten
    Juist gebeld vandaag naar de garage om te weten of mijn auto binnen was of hij nog deze week binnen kwam. Zoals er in het verkoopscontract stond. Maar ja zoals iedereen hier heeft hij ook vertraging opgelopen alhoewel ze me verzekerden bij de aankoop als ik een luxery pack pakte ik niet zo lang ging moeten wachten. Maar ja blijkbaar zijn ze bang om zelf iets te laten weten. Ik weet wel de verdeler kan hier niet veel aan doen. Maar ja ik heb dan daarvoor ook geen gps bijbesteld omdat ik dan moest wachten tot het einde van het jaar en nu komt het toch op hetzelfde neer. Maar ja omdat ze hun 25% levertermijn overschrijden heb ik normaal recht op een schadevergoeding. Zoals het in hun eigen reglement staat. Iemand van dit forum hier al ervaring mee. Moet je dan Hyundai zelf in gebreke stellen?
    Alvast bedankt!

Comment

• Heb nu besloten een aangetekende brief te zenden naar de hoofdverdeler van hyundai België. En hen volgende problemen aangekaart:
      - waarde van mijn huidige wagen om zelf te verkopen ferm gezakt intussen,
      - volgend jaar in februari zijn daglichten verplicht. als ik hem in januari krijg heb ik een oud model
      - als ze hier volgend jaar de verkeersbelasting veranderen zoals die nu op tafel lig betaal ik beduidend meer belastingen dan dit jaar
      - als ik geweten had dat ik zo lang ging moeten wachten nam ik de executive en niet de luxury pack (want ging niet zo lang moeten wachten zoals ze zeiden)
      - verplicht van europese nrplaat te nemen weer 20€
      En hen vragen om een oplossing zo niet denk ik dat er gerechtelijke stappen zullen ondernomen moeten worden om de schade op te vorderen. Misschien dan proberen om alle mensen die dan in hetzelfde schuitje zitten samen te brengen en gezamelijk klacht neer te leggen. Want hyundai zelf doet blijkbaar niks aan hun leveringsproblemen!

Raad mensen die ook met hetzelfde leveringsprobleem zitten ook een aangetekende brief te sturen. Dit is een geldig bewijs indien je naar de rechter moet stappen!
      Last edited by ; 08/12/2010, 11:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thehawk Bekijk Berichten
        Heb nu besloten een aangetekende brief te zenden naar de hoofdverdeler van hyundai België. En hen volgende problemen aangekaart:
        - waarde van mijn huidige wagen om zelf te verkopen ferm gezakt intussen,
        - volgend jaar in februari zijn daglichten verplicht. als ik hem in januari krijg heb ik een oud model
        - als ze hier volgend jaar de verkeersbelasting veranderen zoals die nu op tafel lig betaal ik beduidend meer belastingen dan dit jaar
        - als ik geweten had dat ik zo lang ging moeten wachten nam ik de executive en niet de luxury pack (want ging niet zo lang moeten wachten zoals ze zeiden)
        - verplicht van europese nrplaat te nemen weer 20€
        En hen vragen om een oplossing zo niet denk ik dat er gerechtelijke stappen zullen ondernomen moeten worden om de schade op te vorderen. Misschien dan proberen om alle mensen die dan in hetzelfde schuitje zitten samen te brengen en gezamelijk klacht neer te leggen. Want hyundai zelf doet blijkbaar niks aan hun leveringsproblemen!

Raad mensen die ook met hetzelfde leveringsprobleem zitten ook een aangetekende brief te sturen. Dit is een geldig bewijs indien je naar de rechter moet stappen!
        Schadevergoeding is goodwill van de garage (of invoerder). Enige recht waar je op hebt is kosteloos van de aankoop afzien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
          Schadevergoeding is goodwill van de garage (of invoerder). Enige recht waar je op hebt is kosteloos van de aankoop afzien.
          Waarom staat er dan in de voorwaarden dat je max 15% schadevergoeding kan eisen?
          En omgekeerd staat er ook in dat als jij de wagen niet direct kan afhalen ze ook een schadevergoeding kunnen eisen!
          Maar heb wat verder gekeken en dit is in belgie blijkbaar de wet ze moeten dit in hun voorwaarden op nemen. ZOu anders gemakkelijk zijn gewoon een papier tekenen en ze plakken daar een leveringsdatum op die ze toch niet moeten nakomen! Waarom dan nog zo'n papier tekenen als het toch geen waarde heeft!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thehawk Bekijk Berichten
            Waarom staat er dan in de voorwaarden dat je max 15% schadevergoeding kan eisen?
            En omgekeerd staat er ook in dat als jij de wagen niet direct kan afhalen ze ook een schadevergoeding kunnen eisen!
            Maar heb wat verder gekeken en dit is in belgie blijkbaar de wet ze moeten dit in hun voorwaarden op nemen. ZOu anders gemakkelijk zijn gewoon een papier tekenen en ze plakken daar een leveringsdatum op die ze toch niet moeten nakomen! Waarom dan nog zo'n papier tekenen als het toch geen waarde heeft!
            Veel geluk en laat ons de uitkomst weten hoeveel je uiteindelijk gehad hebt (en hoeveel het je gekost heeft)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Veel geluk en laat ons de uitkomst weten hoeveel je uiteindelijk gehad hebt (en hoeveel het je gekost heeft)
              Beter iets doen dan niks doen, als iedereen zo zou redeneren en niks doen dan zal hyundai nooit iets veranderen en gewoon blijven door doen. Met de mensen hun voeten spelen.
              Want is lijk raar hier in europa hebben ze geen klantendienst maar in de VS wel. Maar ja daar zouden ze al lang failliet zijn door al de schadeclaims.

Zal mij al meer kosten dan als ik niks doe want door hen moet ik al voor allerlei zaken opdraaien omdat ze maar in 2011 kunnen leveren.

Comment

• Beste mensen,

Ook ik heb me in augustus een Hyundai IX35 besteld met 2000 motor en Luxury Pack. Ik vrees dat het ook in mijn geval nog wel even wachten zal worden. In maart moet ik met mijn huidige nog naar de autocontrole, in juni wil ik op vakantie (en dan liefst met de nieuwe) naar Noorwegen. Mij is verteld dat ik mijn pijlen moet richten op de vierde week van maart. Hoop doet leven, maar ik kijk er op dit moment nog steeds naar uit.

PS: Ik rij nu nog met een Renault Scenic bouwjaar 2003. Is dus een 'ferme' verbetrring, het wachten meer dan waard. Maar ook mijn geduld is niet eindeloos...

Comment

• update ix35

vandaag een nieuwe update gekregen de vorigen was een verlopige om alles naar het nederlands te zetten nu bij deze was het een grondige update +-55min.
                  nu werkt onze gsm nokia c5 met bleutooth goed met de ix35.
                  enkel de nummers van de telefoonboek overdragen lukt me niet zo goed.
                  iemand hier ervaring mee?
                  we moeten wel steeds dat we in de wagen stappen op de gsm de ix35 aanvaren dit vind ik minder goed ligt dit aan de gsm of ix35 ik weet het niet.
                  voor de bediening aan het stuur kun je enkel de groene en de rode knop gebruiken voor de rest moet je op het scherm bedienen.
                  spraakherkenning werkt niet meer omdat het in de nederlandse taal staat in het engels zal het normaal moeten werken.
                  Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                  Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
                    we moeten wel steeds dat we in de wagen stappen op de gsm de ix35 aanvaren dit vind ik minder goed ligt dit aan de gsm of ix35 ik weet het niet.
                    .
                    Dit kan je in de gsm doen: ga naar je Bluetooth instelling, gekoppelde apparaten, en je ix35 op GEAUTORISEERD zetten. Vanaf dan maakt hij steeds automatisch de verbinding...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkinator Bekijk Berichten
                      Dit kan je in de gsm doen: ga naar je Bluetooth instelling, gekoppelde apparaten, en je ix35 op GEAUTORISEERD zetten. Vanaf dan maakt hij steeds automatisch de verbinding...
                      bedankt dirk het is gelukt ook de telefoonboek is volledig op het scherm aanwezig.
                      Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• ipot kabeltje

Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Ix35 Bekijk Berichten
                        Niet schrikken......€75,- Vond ik best wel duur voor een kabeltje....
                        Via e-bay is het kabeltje inderdaad goedkoper te krijgen!
                        op e-bay ipod of iphone kabeltje voor ix35 of kia €11,41

Comment

• hier een stukje van een artikel uit vroom

Op zoek naar een uiterst compleet uitgeruste auto? Geen probleem, als je voor de topversie kiest, zit alles erop en eraan. Van de achteruitrijcamera over de lederen zetels, via de iPod-aansluiting en Bluetooth tot een chique stereo: deze Koreanen zijn even goed uitgerust als de Duitse limousine van jouw buurman. Maar dan wel voor een fractie van de prijs.

Comment

• Ik heb gisteren mijn Ix35 besteld , wel een 1.7 diesel , de garage zei me dat die de 4e week van Januari geleverd kan worden (zo stond in het systeem). Ik confronteerde hem met het feit dat er zoveel klachten zijn naar leveringstermijn . En hij bevestigde dat er inderdaad mensen zijn die al een jaar wachten , hij had er zelf 32 in bestelling staan en volgens de laatste berichten zouden ze in April geleverd kunnen worden , maar hij wou er zijn handen niet voor in het vuur steken . De slovaken zijn nog erger dan Italianen , zei hij .
                            Voor diegene die extreem lang moesten wachten , heeft hij wel een vervangwagen voorzien en oa een vergoeding . Ik denk dat het belangrijk is dat men beseft dat de garages zelf er weinig kunnen aan doen .

Ik hoop maar dat ik mij geen zorgen moet maken , en volgens hem helemaal niet , maar toch ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diesel75 Bekijk Berichten
                              Ik heb gisteren mijn Ix35 besteld , wel een 1.7 diesel , de garage zei me dat die de 4e week van Januari geleverd kan worden (zo stond in het systeem). Ik confronteerde hem met het feit dat er zoveel klachten zijn naar leveringstermijn . En hij bevestigde dat er inderdaad mensen zijn die al een jaar wachten , hij had er zelf 32 in bestelling staan en volgens de laatste berichten zouden ze in April geleverd kunnen worden , maar hij wou er zijn handen niet voor in het vuur steken . De slovaken zijn nog erger dan Italianen , zei hij .
                              Voor diegene die extreem lang moesten wachten , heeft hij wel een vervangwagen voorzien en oa een vergoeding . Ik denk dat het belangrijk is dat men beseft dat de garages zelf er weinig kunnen aan doen .

Ik hoop maar dat ik mij geen zorgen moet maken , en volgens hem helemaal niet , maar toch ...
                              Dus de uwe zou je binnen 3 weken hebben en de bestellingen van vorig jaar moeten nog wachten tot min. april? Stockwagen besteld?
                              Heb je je ergens ingedekt moest de levertermijn ruimschoots overschreden worden?

Comment

• ze maken nu zelfs reclame dat de laatste twee motor versies direct leverbaar zijn uit stock.

Comment

• Nee , ni echt een stockwagen , maar wel een beschikbare wagen , ik vermoed dat die nog juist vervoerd moet worden . Hij is voorzien voor de 4e week van januari .
                                  Zoals ik al zei , ik ga voor de nieuwe 1.7 crdi , de leveringsproblemen zijn bij de 2.0 versie volgens de garagist .
                                  Ik heb mij niet speciaal ingedekt nee , ge maakt me nu wel een beetje ongerust ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diesel75 Bekijk Berichten
                                    Nee , ni echt een stockwagen , maar wel een beschikbare wagen , ik vermoed dat die nog juist vervoerd moet worden . Hij is voorzien voor de 4e week van januari .
                                    Zoals ik al zei , ik ga voor de nieuwe 1.7 crdi , de leveringsproblemen zijn bij de 2.0 versie volgens de garagist .
                                    Ik heb mij niet speciaal ingedekt nee , ge maakt me nu wel een beetje ongerust ;-)
                                    Ik veronderstel dat ze de wagen toch in dezelfde fabriek maken als de 2.0 versie. Heb je nog opties kunnne kiezen of niet (dus maw was hem al gebouwd?)

Comment

• Ik heb gewoon de loungeversie gekozen , de metaalkleur was de enige 'optie' , ik kon ook nog voor een gps kiezen , maar tenzij het de standaard gps was , denk ik dat ze die in de garage zelf zetten .

Ik vermoed dat ze die in dezelfde fabriek maken , hetgeen hij me zei is dat ze voor de 2.0 motoren ze voorrang gaven aan KIA , en dat ze een 2e fabriek aan het opstarten zijn , dus bij mondjesmaat zou de achterstand weggewerkt worden .

Over de gps gesroken , kan iemand mij vertellen waarom die zoveel duurder is alsz je hem meteen laat inbouwen ???
                                      Ingebouwd dus komt die op 1700€ en online had ik hem gevonden aan 600€ . Evenals de Kenwood die ze mij wouden aanbrengen , 1200€ als ik hem meteen bestelde online 800€ , dat zijn toch al redelijk verschillen ??
                                      Is het eigenlijk te doen om zelf een GPSt e zetten , nu staat er een originele autoradio in ..
                                      Last edited by ; 11/01/2011, 07:23.

Comment

op e-bay ipod of iphone kabeltje voor ix35 of kia €11,41
                                        werkt perfect samen met de new ipod touch

Comment

hier een stukje van een artikel uit vroom

Op zoek naar een uiterst compleet uitgeruste auto? Geen probleem, als je voor de topversie kiest, zit alles erop en eraan. Van de achteruitrijcamera over de lederen zetels, via de iPod-aansluiting en Bluetooth tot een chique stereo: deze Koreanen zijn even goed uitgerust als de Duitse limousine van jouw buurman. Maar dan wel voor een fractie van de prijs.

Volgens een test in een ander blaadje (autogids dacht ik) is de mitsubishi ASX een betere koop, dit op elk gebied ( buiten het design dan). Misschien ook eens testen, zeker als je wilt gaan voor een diesel.

Comment

Working...
                                          X