Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rolls-Royce Ghost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rolls-Royce Ghost

    Eindelijk officieel: de Rolls-Royce Ghost.

    De Rolls-Royce Ghost, een auto van superlatieven en ongekende luxe. Vervaardigd uit alleen de beste materialen en met maar liefst 20 dagen bouwtijd is dit een uniek stukje vakwerk dat de autobranche nog maar nauwelijks kent.

    Rolls-Royce heeft ons lange tijd in spanning gelaten. De komst van een nieuw model is in dit soort gevallen altijd een zeer bijzondere gebeurtenis. De Britten hebben ons dan ook al jarenlang opgewarmd voor zijn komst. In het najaar van 2006 kondige men op de Autosalon van Parijs al aan met een kleiner model te komen. Maar daarna bleef het lange tijd stil. Pas in het voorjaar van 2008 kregen we dankzij een aantal schetsen een concreter voorproefje. Daarbij werd tevens aangekondigd dat de auto een informeler design zal krijgen dan de Phantom en er bovendien veel meer nadruk op de rij-eigenschappen zal liggen. Toen de eerste prototypes op begonnen te duiken liet Rolls-Royce ons kennismaken met de conceptcar 200EX. En eigenlijk begon daarmee de periode van teasen pas echt. In de maanden die daarop volgden liet Rolls-Royce steeds iets meer informatie los over de Ghost.

    Exterieur
    Ondanks dat we het al zo goed als zeker wisten bevestigt Rolls-Royce zelf ook nog eens dat de 200EX zo goed ontvangen is dat men aan het productiemodel ook bijna niets meer heeft veranderd. En laten we eerlijk zijn, de Ghost is toch ook een fantastische verschijning? Inspiratie heeft het designteam ontleend aan moderne meubelen, architectuur en luxueuze jachten, waarbij de historie van Rolls-Royce uiteraard niet uit het oog verloren is. Bijzonder aan de Ghost is de mogelijkheid om de motorkap, grille en A-stijl in Silver Satin te laten uitvoeren.

    Luxe van het hoogste niveau
    Net als de Phantom beschikt ook de Ghost over zogenaamde suïcide-deuren. Wanneer eenmaal achterin is gestapt kunnen deze met een druk op de knop gesloten worden waarna met volle teugen kan worden genoten van de weelde en het comfort aan boord. Leer, hout en chroom, van uiteraard alleen de hoogte kwaliteit, sieren het binnenste van de Ghost. Zitten kan op een zogenaamde ´lounge bank´, maar er kan optioneel ook worden gekozen voor twee afzonderlijke stoelen. Die zijn in dat geval ook voorzien van massagefuncties, ventilatie en verwarming. Rolls-Royce laat weten dat de Ghost dan ruim 40 cm korter is dan een Phantom, het interieur biedt nagenoeg dezelfde ruimte. Terwijl je voeten steeds verder wegzakken in het dikke lamswollen tapijt wordt het entertainmentsysteem opgestart. Twee grote beeldschermen (kantelbaar) zijn bevestigd in de achterzijde van de voorstoelen en herbergen diverse mediafuncties. Bedienen kan met een uitgebreid paneel tussen de stoelen in. En wie zin heeft in een glas koude champagne wordt daarbij op zijn wenken bedient. Ja, luxe en comfort ontbreekt het niet aan. Regent het? In de voorportieren zit een paraplu verwerkt. Heb je het te warm of te koud? De climate control beschikt over maar liefst vier zones. En wil je je drankje neerzetten? Naast diverse bekerhouders is er ook een met hout gefineerd picknicktabeltje in de voorstoelen geintegreerd. De klanken van je favoriete CD klinken ongetwijfeld subliem. Maar liefst 16 speakers en twee subwoofers worden door een tienkanaals versterker aangestuurd en zorgen voor heerlijke klanken binnenin.

    6.6 liter twin-turbo V12
    Rolls-Royce wil met de Ghost een andere doelgroep bedienen. En volgens de Britten is het heel belangrijk dat er daarbij meer nadruk komt te liggen op de rij-eigenschappen. De Ghost is dan ook de eerste Rolls-Royce die meer op de bestuurder is gericht dan ooit tevoren. Het is bovendien de snelste Rolls-Royce ooit. Onder de indrukwekkende motorkap ligt een hagelnieuwe 6.6 liter twin-turbo V12 met een vermogen van 563 pk. Het evenzo indrukwekkende koppel van 780 Nm komt al bij 1.500 tpm volledig vrij. Indrukwekkende waardes die resulteren in een 0-100 km/h sprint in 4,7 seconden en een topsnelheid van 250 km/h (begrensd). En dat voor een auto van 5.399 mm lengte en een gewicht van 2.435 kg. De krachten van de twaalfcilinder krachtbron worden overgebracht op de achterwielen via een automaat met maar liefst acht verzetten. En omdat we het allemaal zo belangrijk vinden tegenwoordig: de Ghost verbruikt 13,6 l/100 km en stoot 317 g/km uit.

    Luchtbed
    De Ghost rijdt op een bed van lucht, aldus Rolls-Royce. De double wishbone voorwielophanging en de multi-link achterwielophanging werken samen met luchtvering en elektronisch variabele dempers. Die zijn volgens Rolls-Royce zo nauwkeurig dat ze kunnen merken als je gaat verzitten in je stoel. Vervolgens passen ze zich daar ook nog eens op aan waardoor de comfort en dynamiek altijd in perfecte balans zijn. Een meer bestuurder georienteerde auto als de Ghost doet, zeker in dit segment, ook de nodige features verwachten. En daarin stelt Rolls-Royce ons niet teleur. Inparkeren wordt kinderspel dankzij rondom de auto gemonteerde camera´s, Night Vision zorgt voor het herkennen van gevaar in het donker en een Head-up display laat de snelheid en instructies van het navigatiesysteem op de voorruit zien. Behalve dat is er een High Beam Assist (grootlichtassistent), Lane Departure Warning systeem en een Active Cruise Control die in staat is om de auto geheel stil te zetten en weer te laten wegrijden. Sterker nog, het systeem houdt rekening met bochten en past daarop de snelheid aan als het comfort in het gedrang dreigt te komen (Curve Speed Limiter).

    Bron: autowereld



    </H1>
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        De site:

        [www.rolls-roycemotorcars.com]
        Last edited by Jocar; 07/09/2009, 10:15.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Wat een ongelooflijk knappe wagen.

          Comment


          • #6
            Meer pics
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              In detail: Rolls-Royce Ghost

              Nog even en de Rolls-Royce Ghost rijdt rond op de openbare weg. Zoals het een auto van zijn afkomst betaamt, zit bij vol met waanzinnige details.

              Op de IAA in Frankfurt, die volgende week de poorten opent, toont Rolls-Royce voor het eerst Ghost aan het publiek. De werktitel van deze auto is ‘Baby-Rolls’ geweest. Dat is met een lengte van 5,40 meter natuurlijk een tamelijk relatief begrip, maar de Ghost is wel dik veertig centimeter korter dan de enorme Phantom.
              Importeur Hessing heeft inmiddels ‘een stuk of acht’ Ghosts verkocht. De prijs zonder belastingen is 230.000 euro, na toevoeging van de BTW en BPM loopt dat op tot 353.000 euro. Voor de Kerst moet het eerste exemplaar in Nederland op kenteken zijn gezet.
              De nieuwe Rolls is technisch gebaseerd op de BMW 760i. Hij is voorzien van een 6,6-liter twaalfcilinder die een vermogen heeft van 570 pk. De maximale trekkracht is 780 Nm. Een achttraps ZF automaat zorgt dat dit geweld op een beschaafde manier op het asfalt wordt gebracht. De limo gaat in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Rolls-Royce claimt een gemiddeld verbruik van 13,6 liter op 100 km en de CO2-uitstoot is 317 gram per kilometer.

              Straaljager
              De Ghost is ontworpen door Ian Cameron volgens de zogeheten ‘Yacht Line’-styling. Voor de grille is de ‘Pharthenon’-styling vervallen ten gunste van een lijn die doet denken aan de luchtinlaten van straaljagers. Dat klinkt misschien vergezocht, maar Rolls-Royce is nog steeds een belangrijke constructeur van vliegtuigmotoren.
              In het interieur bast het van de luxe. Eén van de opties zijn lamswollen tapijten voor degenen die geen genoegen nemen met het standaard hoogpolig. Net als bij de Phantom zijn er in de deuren paraplu’s met een teflon coating verborgen. De achterportieren openen in een hoek van 83 graden naar achteren. Dichttrekken is voor normale stervelingen, dus Rolls-royce heeft gezorgd voor en systeem waarbij de portieren met een druk op de knop kunnen worden gesloten. Een glazen panoramadak is eveneens een optie. Dat loopt over de gehele lengte van de auto.
              Rolls-Royce’ kleinste is voorzien van een nieuwe luchtvering. Het compenseert zelfs de bewegingen wanneer de achterpassagier van links naar rechts over de achterbank beweegt. Elke 2,5 milliseconden detecteren dempers de bewegingen van de auto. Bovendien is het met deze techniek mogelijk de auto 2,5 centimeter te laten knielen.

              Stemgestuurd
              Het ‘Comfort Entry’ systeem ontgrendelt de auto wanneer degene met de sleutel binnen een straal van 1,5 meter rond de auto is. Het centrale bedieningssysteem is met de hand te bedienen maar desgewenst ook stemgestuurd. Het Night Vision systeem kan voetgangers op een afstand van driehonderd meter detecteren.
              Het hout dat in het interieur wordt gebruikt, is afkomst van één boom. Daarmee is er garantie dat de tekening in het hout door de gehele auto gelijk is. Bovendien verkleuren de panelen in de loop der jaren op een gelijke manier. De koeien de het leer leveren, staan in een wei zonder prikkeldraad. Op die manier worden beschadigingen in de huid voorkomen.
              In het palet van Rolls-Royce zitten twaalf interieurkleuren. Alleen al het opbrengen en het polijsten van de laklagen duurt zeven dagen. In totaal zijn er twintig dagen nodig om de auto te construeren. Daarbij zijn zestig mensen nodig die in totaal tweeduizend handelingen verrichten.





              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9




                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      beter als de Phantom maar toch not my cup of tea.
                      De nieuwe Arnage zie ik liever dan

                      Comment


                      • #12
                        Pure klasse :o
                        2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

                        Comment


                        • #13
                          Zeer knap!!

                          En wat een laag verbruik!! 13,7l!

                          Pure elegantie!

                          2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                          2012-...
                          '07 BMW 118d

                          Comment


                          • #14
                            Superknappe auto, vind ik. Ben benieuwd welke grootte-indruk 'ie live geeft.

                            Comment


                            • #15
                              mooi maar op de foto's lijken die suicide deuren wel klein van opening.
                              ze monteren die om de instap en uitstap te vergemakkelijken. maar aangezien ze veel kleiner zijn dan bij een phantom lijken me ze iets te smal om echt practisch te zijn.
                              wimoptiek.be op

                              Comment


                              • #16
                                Die kar is nog altijd 5m30 lang (ofzo), lijkt me dat dat 'n voldoende makkelijke instap zal bieden, dus.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Die kar is nog altijd 5m30 lang (ofzo), lijkt me dat dat 'n voldoende makkelijke instap zal bieden, dus.
                                  5meter40 om precies te zijn

                                  Comment


                                  • #18
                                    De eerste Rolls van de moderne generatie die ik zowaar kan appreciëren

                                    Zowel het interieur als het exterieur zijn minder lomp dan dat van z'n grote broer en maakt'm een veel knappere verschijning.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Straaljager
                                      De Ghost is ontworpen door Ian Cameron volgens de zogeheten ‘Yacht Line’-styling. Voor de grille is de ‘Pharthenon’-styling vervallen ten gunste van een lijn die doet denken aan de luchtinlaten van straaljagers. Dat klinkt misschien vergezocht, maar Rolls-Royce is nog steeds een belangrijke constructeur van vliegtuigmotoren.
                                      In het interieur bast het van de luxe. Eén van de opties zijn lamswollen tapijten voor degenen die geen genoegen nemen met het standaard hoogpolig. Net als bij de Phantom zijn er in de deuren paraplu’s met een teflon coating verborgen. De achterportieren openen in een hoek van 83 graden naar achteren. Dichttrekken is voor normale stervelingen, dus Rolls-royce heeft gezorgd voor en systeem waarbij de portieren met een druk op de knop kunnen worden gesloten. Een glazen panoramadak is eveneens een optie. Dat loopt over de gehele lengte van de auto.
                                      Rolls-Royce’ kleinste is voorzien van een nieuwe luchtvering. Het compenseert zelfs de bewegingen wanneer de achterpassagier van links naar rechts over de achterbank beweegt. Elke 2,5 milliseconden detecteren dempers de bewegingen van de auto. Bovendien is het met deze techniek mogelijk de auto 2,5 centimeter te laten knielen.

                                      Stemgestuurd
                                      Het ‘Comfort Entry’ systeem ontgrendelt de auto wanneer degene met de sleutel binnen een straal van 1,5 meter rond de auto is. Het centrale bedieningssysteem is met de hand te bedienen maar desgewenst ook stemgestuurd. Het Night Vision systeem kan voetgangers op een afstand van driehonderd meter detecteren.
                                      Het hout dat in het interieur wordt gebruikt, is afkomst van één boom. Daarmee is er garantie dat de tekening in het hout door de gehele auto gelijk is. Bovendien verkleuren de panelen in de loop der jaren op een gelijke manier. De koeien de het leer leveren, staan in een wei zonder prikkeldraad. Op die manier worden beschadigingen in de huid voorkomen.
                                      In het palet van Rolls-Royce zitten twaalf interieurkleuren. Alleen al het opbrengen en het polijsten van de laklagen duurt zeven dagen. In totaal zijn er twintig dagen nodig om de auto te construeren. Daarbij zijn zestig mensen nodig die in totaal tweeduizend handelingen verrichten.
                                      Wat een saai artikel eigenlijk. Hetgeen ze opsommen biedt Phantom al vijf jaar en de andere Rolls'en al veel langer. Buiten dat stemgestuurd dan nu misschien? Kerel wist duidelijk echt niet wat schrijven

                                      Comment


                                      • #20
                                        Valt toch wel mee, zeker voor een doorsnee-publiek vind ik het geen slecht artikel.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X