Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rolls-Royce Ghost
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Het is een pracht van een wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenFranck Mercken heeft er één besteld ..
sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenKomt hier ook een langere versie van?
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenDe achterbank vormt één geheel. Zijn de achterzetels niet apart bedienbaar?
Comment
-
Rolls-Royce Ghost (2009) CAR review
Rating:
Verdict
For us, the Phantom is still the real Rolls. It’s a genuinely bespoke product, it looks and feels like nothing else on the planet and, in the context of £200k-plus cars, is not even that much more expensive.
But the Ghost is deeply impressive, destined to be a smash for Rolls and deservedly so. It has already attracted 1500 orders and has the potential to be more profitable than the Phantom if that demand continues. It drives brilliantly, is beautifully finished and is usable in a way the huge Phantom can never be.
Complete rij-impressie: [www.carmagazine.co.uk]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
UIt hetzelfde Carmagazine :
And while the quality is generally beyond reproach, the occasional detail jars: chrome effect plastic on switches, plastic door pulls and a glovebox lid that doesn’t feel right on a £200k car. Again, by normal car standards, they’re excellent. But you expect more from a £200k car, especially one wearing the Rolls grille.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ive1 Bekijk BerichtenUIt hetzelfde Carmagazine :
And while the quality is generally beyond reproach, the occasional detail jars: chrome effect plastic on switches, plastic door pulls and a glovebox lid that doesn’t feel right on a £200k car. Again, by normal car standards, they’re excellent. But you expect more from a £200k car, especially one wearing the Rolls grille.
Je hebt immers theorie en praktijk. Ik heb de Ghost al zeer uitgebreid proefgezeten, en overal aan gevoeld zoals ik altijd doe als ik een nieuwe auto voor 't eerst kan proefzitten.
Ja, je voelt b.v. dat bepaalde hendeltjes geen massief gepolierd alu zijn, maar je voelt niet dat het plastic met een chroomlaagje is (zoals op 99,5% van de auto's waarin chroom te vinden is binnenin, inclusief karren met een prijs van (veel) meer dan 100.000 EUR). Er is een groot verschil daartussen, en negatieve argumenten formuleren just because, zonder dat het uiteindelijk een praktische weerslag heeft, vind ik onzin.
In de Phantom, ergens onderaan, gebruikt men nog een houten paneel om de bodem af te sluiten (als ik me niet vergis), ge kunt daar dan oeverloos beginnen over zeiken, maar dat maakt allemaal niet dat die auto met ruime voorsprong de top van de automobielbouw (chauffeurslimousines) is én blijft. En dat de balans (als je 't dan zo wil zien) in evenwicht wordt gehouden (bij de Phantom bedoel ik dan) door een gigantisch dure, ultramoderne bulkhead/instrumentendrager in een legering met magnesium en titanium (kostprijs van dat element ca. 15.000 GBP), dat vermeldt men (men = doorgaans zij die het niet op dat merk hebben, quasi altijd dan nog door de link met BMW) uiteraard niet.
Er zijn nog elementen in de Ghost die bij de Phantom nog exclusiever worden aangepakt, zoals b.v. de hele bekleding van de deurranden (die je dus niet ziet als de deur niet open is). Bij de Phantom glijdt de paraplu in een verchroomd aluminium schacht, bij de Ghost is die schacht gewoon zwart plastic. Mooi gemaakt hoor, maar plastic. Stoort dat? Mij viel het alvast op (omdat ik doorgaans minutieus aan 't voelen/kijken sla, en vaak dingen opmerk die de goegemeente niet opmerkt), maar ik zou me daar voor geen meter aan storen.
Als een knopje of een wieletje of een klepje "klettert", spant, los zit, niet goed ontworpen is, ... dan vind ik dat een terechte opmerking. Zoals de airco-verstelwielen in de nieuwe C-klasse (ondertussen aangepakt en opgelost door Benz, terwijl ik hier op het forum wél als de duivel werd omschreven door bepaalde Benz-aanhagers alsof ik onwaarheden schreef), of het opbergvak van de facelift '1 zonder navigatiesysteem (ondertussen ook opgelost door BMW), de magere/slordige afwerkingskwaliteit binnenin bij veel Maserati's GranSport, het ontmoedigende fake alu bij de Jaguar XF binnenin, enz. Dat voel je en zie je, en niet alleen ik.
Maar een knopje dat a) werkt, b) en prachtig uitziet, c) kwalitatief aanvoelt en d) kostenefficiënt is ontworpen en gemaakt (zodat het merk uiteindelijk winst kan maken en kan blijven bestaan, in plaats van ter ziele te gaan zoals we in de laatste paar jaar al hebben gezien), maar dat niét is gemaakt op een manier die 10 keer zoveel kost, qua looks geen verschil maakt en voor 95% van de mensen ook qua gevoel geen verschil maakt, ... allez ja.
Als je maar kan beginnen zeuren over een hendeltje dat niet massief is, en over niks anders, dan zegt dat genoeg over hoe goed die auto uiteindelijk is.
Ga 'm eens persoonlijk proefzitten, bekijk en voel 'es alles, daar leer je veel meer door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenIk mag niet vergelijken met de Mulsanne
De Mulsanne is zachter, herkenbaarder in zekere zin, en bulkt van de Britse sfeer. Zoals 'ie op de IAA stond (in een eerder licht blauw met creme interieur en gigantische velgen met ceramics erachter) vond ik 'm prachtig, ondanks de abominabele neus. Perfect afgewerkt ook (minder verwacht je niet bij de grote Bentleys).
De Ghost is wat koeler, strakker, moderner qua stijl (ook binnenin, of zelfs "vooral" binnenin). De Ghost komt wel zeker even groot over in 't echt, als de Mulsanne (op foto schat je de Ghost altijd te klein in, eerder 't formaat van een '7 of S), en biedt binnenin qua ruimtegevoel ongeveer hetzelfde. De Ghost lijkt me méér dan de Mulsanne op de driver gericht (de Mulsanne ook, maar eigenlijk niet méér dan z'n voorganger), 't is nog altijd geen driver's car uiteraard (daarvoor blijven ze te groot, te zwaar, en teveel limousine).
Ik vind de Ghost achteraan een beetje te soft, en 'ie trekt z'n rok iets te hoog op. Maar verder kan ik geen fouten vinden in z'n design. Op foto weet ik 't niet zo, in 't echt is 'ie verbluffend mooi (ook de Mulsanne : gedrocht op foto maar in 't echt zeer impressionant en echt een verleider).
Eén groot verschil : de Mulsanne straalt iets uit dat ik associeer met iets oudere mensen, 60-plussers. De Ghost heeft dat veel minder of niet, die is wat mijn gevoel betreft eerder (leef)tijdsloos. Anderen zeggen : een Rolls straalt iets uit dat kan geassocieerd worden met dégoutante rijke 35-jarige Russische maffiosi. De Phantom heeft zeker zoiets (tot je one-on-one staat met zo'n ding, dan vervliegt dat idee meteen, tenminste toch als je onbevooroordeeld bent), de Ghost vind ik dat niet hebben.
Ik denk dat die Ghost een hit wordt : heeft niet het patserige van een Phantom, rijdt beter, is moderner, is even luxueus en subliem afgewerkt (op een paar details na, bijvoorbeeld een plastic hendeltje met een chroomlaagje over in plaats van een massief gepolierd alu hendeltje ), maar 'ie onderscheidt zich wel erg duidelijk van "het plebs" zijnde '7, S-klasse en consoorten. Zie je niet op foto, maar je ruikt/voelt/ziet dat meteen van zodra je zo'n ding live ontmoet.
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenIk ben geen fan, ik vind 't een wat slordige styling... Ik mag niet vergelijken met de Mulsanne, maar moest ik dat doen zou ik zeggen dat 'ie veel een veel cleaner design had!
Wat is er slordig aan? (dit is geen "ontkennend verweer" maar een open vraag)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
Is die hype nu nog niet voorbij? Jongens toch... camionettenkleur op camionetten, alstublieft !!
(de occasionele sportwagen uitgezonderd, dus)
Comment
-
Rolls-Royce Ghost
We get behind the wheel of stunning new baby Rolls. Is it the world’s best luxury car?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Rating:
FIRST OPINION
The Ghost provides the opulence, refinement and sense of calm that is so important in a Rolls-Royce. Yet it’s also the famous British manufacturer’s most dynamic car yet, thanks to that technically advanced chassis and massive performance. The beautifully appointed cabin blends classic luxury with modern efficiency – so the lucky few who can afford the £200,000 price won’t be disappointed.
Complete rij-impressie:: [www.autoexpress.co.uk]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En gespot in Kortrijk :
Comment
Comment