Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
    Volvo

Dealer of (pers)bericht of ...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace
      Dealer of (pers)bericht of ...?
      Dealers en Volvocars Belgium.
      Mij meegedeeld bij de Belgische première op 14 oktober.
      Last edited by ; 23/10/2006, 21:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
        't zit hier vol met toekomstvoorspellers en waarzeggers!
        Ik voorspel dat het logo van je Galaxy gaat afschilferen .

Sorry voor de OT!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
          Ik voorspel dat het logo van je Galaxy gaat afschilferen .

Sorry voor de OT!

je hebt meer gelijk dan sommige anderen hier

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Inderdaad, dat zeggen ze toch van zichzelf.
            De realiteit is gelukkig anders.
            Hun kritiek daarenboven stoelt enkel op belachelijke vooroordelen en ze geven duidelijk aan dat ze van design helemaal geen kaas gegeten hebben.

Beste JWV50, sta mij toe hier een laatste doch niet onbelangrijke mening te posten. Je doet er uiteraard mee wat je wil...

Van al hetgene hier de laatste 2 pagina's door mezelf en enkele mede-forummers gepost is gaat het steeds over eigen meningen.
            Als iemand...
            • ...vindt dat de C30 op een Mégane lijkt
            • ...vindt dat de C30 op een Golf lijkt
            • ...vindt dat de C30 de concurent van een Mazda 3 is
            • ...vindt dat z'n voorkant op geen zak lijkt
            • ...

is dat hun goed recht en dan dien jij dat in de eerste plaats te respecteren. Dat is nou éénmaal 't spel van smaken & kleuren, interesses en opinies die verschillen. 't Gene jij doet, ons gaan verwijten van larie & apekool te verkopen, ons gaan bespotten als zijn we waarzeggers of idioten die geen bal begrepen hebben van design doet staat daar zowat loodrecht tegenover.

't Is nu éénmaal duidelijk NIET omdat jij een wagen aarslelijk vind dat anderen dat ook vonden. Een voorbeeld? De Kia Cee'd schilderde je af als Dit brokje non-design (mix van een tiental Europese wagens met een Toyota Corolla) stond nog niet bij nieuwe wagens.
            Originaliteit van deze Kia Cee'd: één grote nul.
            , je goed recht, maar aanvaard dan ook dat (ik heb het effe nageteld) van de 8 uitgesproken meningen die er geweest zijn in dat topic er 6/8 positief waren en 2/8 negatief (jij en ik meegerekend).

Zegt genoeg denk ik, dat het niet enkel design is dat meetelt. Japanners maken al sinds hun bestaan wagens die qua ontwerp minder tot zel!fs zeer saai zijn tov hun concurenten? Maar heeft hen dat windeieren gelegd? Ik denk het niet!

Dus het mom van design geeft jou hoegenaamd niet het recht ons te gaan uitmaken voor waarzeggers, zeveraars of wat dan ook!

Als 't moderaille deze reactie graag verwijderd is dat hun zaak & recht. 'k Wou 't alleen effe kwijt en niet via PM.
            Last edited by ; 23/10/2006, 22:34.

Comment

• euh ... waarzeggers heb ik gebruikt, en was hoofdzakelijk op jvw zelf bedoeld + op alle mensen die vanuit hun mening een voorspelling doen naar de verkoopcijfers.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                Beste JWV50, sta mij toe hier een laatste doch niet onbelangrijke mening te posten. Je doet er uiteraard mee wat je wil...

....blablabla.....
                Ik heb het recht op onzin te reageren.

Jij en die andere ...rebel vinden de C30 aartslelijk .
                Daar heb ik nul problemen mee, heb ik trouwens geschreven.

Wel vergelijkingen maken tussen de C30 met auto's die er in de verste verte geen gelijkenissen mee hebben (ik voer de bewijzen aan).
                Mag dat dan niet ?

Als jij een appel niet kan smaken , dat maak je voor jezelf uit en is je goede recht, maar kom me niet vertellen dat een appel op een ananas gelijkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
                  euh ... waarzeggers heb ik gebruikt, en was hoofdzakelijk op jvw zelf bedoeld + op alle mensen die vanuit hun mening een voorspelling doen naar de verkoopcijfers.
                  't gaat niet enkel over waarzeggers. 'Ie mag z'n mening hebben, al dan niet degelijk gefundeerd, maar ik heb die ook. Zaken als

Ik weet niet welke bril je in Kortrijk op had
                  Larie en apekool zijn we van jou hier al langer gewoon.
                  Wat voor kritikaster gooien ze hier nu binnen ?
                  Hun kritiek daarenboven stoelt enkel op belachelijke vooroordelen en ze geven duidelijk aan dat ze van design helemaal geen kaas gegeten hebben.
                  is doodgewoon mensen met 'n andere mening uitlachen.
                  Als 'ie degelijk wil discussieren moet 'ie zelf maar wat op z'n woorden passen. En geen woorden in de mond leggen.
                  Jij en die andere ...rebel vinden de C30 aartslelijk .
                  Oorspronkelijk geplaatst door STEFANUS
                  Afgelopen zaterdag op de Interieur'06-beurs in Kortrijk zo'n C30 zien staan. Ook effe ingezeten.
                  Indruk: ruime wagen, zeker vooraan. Goed ogend dashboard, luxueus.
                  De achterkant vind ik om te kotsen. 't Past niet bij 't geheel, 't past niet bij de voorkant van de wagen. De achterbumper is een mooie kopie van de Renault Mégane, die mij ook al niet echt aanstaat.
                  Ik zeg nergens dat ik hem aartslelijk vind, enkel de achterkant staat me niet aan.

Op die manier discussie's uitlokken is maar al te makkelijk.

'k laat het hierbij, 'k heb er namelijk weinig zin in en 't lijkt op water naar de zee dragen.
                  Ik merk het enkel is effe graag op, er worden veel al dan niet leuke discussie's weggeruimd. En vrienden zullen we nooit worden.
                  Last edited by ; 23/10/2006, 22:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus

Ik zeg nergens dat ik hem aartslelijk vind, enkel de achterkant staat me niet aan.

Op die manier discussie's uitlokken is maar al te makkelijk.
                    Man , geloof je jezelf nog wel.
                    Jij bent het die schrijft :

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                    Afgelopen zaterdag op de Interieur'06-beurs in Kortrijk zo'n C30 zien staan. Ook effe ingezeten.
                    Indruk: ruime wagen, zeker vooraan. Goed ogend dashboard, luxueus.
                    De achterkant vind ik om te kotsen. 't Past niet bij 't geheel, 't past niet bij de voorkant van de wagen. De achterbumper is een mooie kopie van de Renault Mégane, die mij ook al niet echt aanstaat.
                    En zo weten we genoeg.

Discussion closed.

Comment

• Mor seg! Zo ruzie maken, ik word er bijna niet goed van.

Ik vind die C30 dus mega-maf. Ben er echt wég van. Net zoals z'n rechtstreekse voorvader, de 480, is 't een auto die polariseert door z'n design. Met z'n voorkant zal wel niemand problemen hebben, de achterkant is des te specialer, en even "opvallend" als die van de 480 destijds.

De 480 heb ik nooit mooi gevonden, deze C30 vind ik grandioos. Z'n kontje klópt écht wel, zeker als je in die éne blik ook nog 'es een deel van z'n profiel te zien krijgt, met die mooie daklijn.

Dat er nu plots opmerkingen komen over de kunststof wielkasverbreders en skirts, snap ik geenszins. De MINI doet dit nu al een jaar of 4, en niemand die daar iets op aan te merken heeft. Ook Volvo deed 't al met de XC70, en Audi met de A2 Colour Edition (of hoe heette dat ding weer) en de Allroad quattro. Volkswagen komt ook met dergelijke trucjes af in de Cross-varianten van een aantal van hun modelletjes, Citroën doet hetzelfde met het "cross-model" van hun C3, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Op legio SUV staat 't zelfs stoer (op een Porsche Cayukke moet je er trouwens diep voor in de buidel tasten).
                      Ik vind die zwarte wielkastverbreders knap. Het lijnt naar mijn mening mooi 't koetswerk af, en geeft de auto een "reële" look. Ik vind 'm knapper zo dan met de Body Kit (in contrasterende of dezelfde kleur, maakt niet uit).

Wat de afwerking binnenin betreft : het interieur is ook naar mijn mening niet van de kwaliteit van een Audi A3, BMW '1 of Mercedes-Benz C-klasse sportcoupé. Het onderste gedeelte van de deur- en dashboardbekleding, en ook de bekleding van de centrale console, is van een dun en knalhard en geenszins edel aanvoelend materiaal gemaakt, dat hol klinkt en makkelijk inbuigt als je erop tikt of klopt met je kneukel(s). Maar dat is dan ook het enige (dat ik tot nu toe kon vinden), al de rest staat wel op het niveau van de premium-hatchbacks, of toch (gezien sommige interieurzaakjes die nog beter kunnen) bijna.
                      Ik zie deze C30 eigenlijk op 't niveau van de Alfa 147, grosso modo. Die laatste heeft ook net niét de globale kwaliteit van de 3 Duitse premiumhatchbacks, maar benadert die wél héél erg dicht, en maakt hetgeen 'ie daarvoor mist ruimschoots goed met iets anders. Bij de Alfa is dat warme, mediterrane, speelse en vrouwelijk glooiende lijnen, een zwoel karakter en een niet te weerstane aantrekkingskracht. Bij de Volvo C30 is dat (naar mijn gevoel) eerder een koelere, stricte, moderne en hightech look gecombineerd met een toch (voor Zweden) vrij zwoele look en een ultra-speciaal achtersteven dat aanknoopt bij de geschiedenis van het merk.

Z'n standaardzetels zitten trouwens een pak beter dan de standaardzetels van z'n concurrenten, z'n motoren zitten erg snor, en ook z'n prijs is (zeker als je er de uitrustingslines bij neemt) okay te noemen.

De markt van de "premium-hatchbacks" is méér dan verzadigd. Vroeger regeerde de Golf dat segment (toch bij de Golf III en in 't begin van de Golf IV), maar sinds de Audi A3, de BMW compacts en de kleine Benz er zijn, is zelfs de Golf uit dat segment gebonjourd. Volvo had volgens mij ook niet de bedoeling om een "duffe eenheidsworst"-hatchback te maken die perfect naast een Golf of A3 kon worden geplaatst zonder op te vallen, immers zo'n auto zou geenszins hebben verkocht (in grote mate, dan toch). Véél beter dan om de eigenheid van het merk, en het feit dat dat merk zich toch met dit model boven een Opel Astra of Seat Leon of Renault Mégane verheft, na te streven, en niet zoals met b.v. de S40 of V50 vrij triest en zich niet van de massa afzettend model te brengen dat daardoor weinig "extra" brengt.
                      Dat ze hier geen verkoopsrecords mee gaan breken, weet Volvo zelf heus ook wel, dus ik denk dat 't niet verkeerd is om aan te nemen dat dat ook geenszins de bedoeling is. Net zomin als Mercedes elke Golf- of Astra-rijder een C Sportcoupé wou aanmeten, ze mikken op een toch duidelijk ander publiek dat nu eenmaak niet zo dik gezaaid ligt. Verkopen zal 'ie zeker, en z'n status heeft 'ie naar mijn gevoel nu al verdiend door z'n verfrissende maar eigenwijze looks.

Ik ben fan van deze C30, echt. Razend knappe verwezenlijking, en een knappe auto ook.
                      Last edited by ; 24/10/2006, 00:42.

Comment

De eerste reacties zijn zeer positief en die vertalen zich ook in bestellingen.

klopt als een bus

Comment

• Ja, dat zal wel, maar dat zegt eerlijk gezegd niks. Het zou maar erg zijn dat een nieuwe auto niet meteen enkele gegadigden vindt, zeker onder de trouwe merkfans.
                          Gelijk welke auto verkoopt in het begin, zeker kort na de voorstelling, erg goed. En verkopers, zoals Jan z'n bron aanhaalde, zullen altijd vertellen dat de bestellingen "massaal binnenstromen".

Ik vind Jan z'n opmerking dat de C30 wel een succes zou zijn omdat er bestellingen binnenkomen, en bovendien vooral z'n bron, dus twijfelachtig. Maar dat neemt niét weg dat ik de C30 ook (zoals Jan) slaagkansen en vermoedelijk succes toedicht, en dat ik 'm schitterend vind.

Comment

• Inderdaad, mijn reactie op deze wagen is ook positief... maar er hangt toch wel een stevig prijskaartje aan!

Comment

• Heb hem ook op Interieur06 in Kortrijk gezien en vond het best een mooie leuke wagen. Wanneer wordt ie eigenlijk gelanceerd en zijn er al richtprijzen?

Comment

• Hier een foto van op de interieurbeurs in Kortrijk:

Comment

• Formidabel

Geen foto's uit andere hoek toevallig?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ik vind de C30 ook maar niks. Maar die mening is enkel gebaseerd op de foto's die ik gezien heb. Mss gaat deze nog veranderen als ik de auto in het wild zie rondtoeren.

Maar ben het toch eens met Stefanus, nl ik vind de kont ook veel hebben van die van de Mégane (en dat vind ik niet zo posi, aangezien ik geen liefhebber ben van de Mégane).

Maar bon, ik hoop voor Volvo dat het model gaat aanslaan.

Comment

• Het C30-kontje komt van de P1800 ES:

En van de 480 (wiens kont eigenlijk ook weer op de P1800 geïnspireerd is):

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Ja, dat zal wel, maar dat zegt eerlijk gezegd niks. Het zou maar erg zijn dat een nieuwe auto niet meteen enkele gegadigden vindt, zeker onder de trouwe merkfans.
                                        Gelijk welke auto verkoopt in het begin, zeker kort na de voorstelling, erg goed. En verkopers, zoals Jan z'n bron aanhaalde, zullen altijd vertellen dat de bestellingen "massaal binnenstromen".

Ik vind Jan z'n opmerking dat de C30 wel een succes zou zijn omdat er bestellingen binnenkomen, en bovendien vooral z'n bron, dus twijfelachtig. Maar dat neemt niét weg dat ik de C30 ook (zoals Jan) slaagkansen en vermoedelijk succes toedicht, en dat ik 'm schitterend vind.
                                        Waar je wel aan kan zien of het een succes wordt of niet zijn de wachttijden. Volvo heeft net als de andere merken een bepaalde verkoop gebudgetteerd. De capaciteit moet hierop afgestemd. Gaat de verkoop de lucht in dan moet er een tandje bijgestoken worden in de productie. Als die caapciteit niet voorhanden is zit je als klant direct met wachttijden van 1 jaar. Zie Volvo C70.

Een Volvo S40 kan je hebben na 6 weken. De productie is dan ook allang afgestemd op de vraag, en het succes van het model is ook gekend.

Er is geen enkele redenen dat een fabrikant zijn verkoop zou "onderbudgetteren" omdat meer verkoop beter zou zijn. Integendeel, als de productie niet kan volgen is dat slecht voor klant en fabrikant.

Binnen enkele maanden eens de wachttijden voor zo'n C30 navragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
                                          Waar je wel aan kan zien of het een succes wordt of niet zijn de wachttijden. Volvo heeft net als de andere merken een bepaalde verkoop gebudgetteerd. De capaciteit moet hierop afgestemd. Gaat de verkoop de lucht in dan moet er een tandje bijgestoken worden in de productie. Als die caapciteit niet voorhanden is zit je als klant direct met wachttijden van 1 jaar. Zie Volvo C70.

Een Volvo S40 kan je hebben na 6 weken. De productie is dan ook allang afgestemd op de vraag, en het succes van het model is ook gekend.

Er is geen enkele redenen dat een fabrikant zijn verkoop zou "onderbudgetteren" omdat meer verkoop beter zou zijn. Integendeel, als de productie niet kan volgen is dat slecht voor klant en fabrikant.

Binnen enkele maanden eens de wachttijden voor zo'n C30 navragen.
                                          Lijkt me volledig correct!

Weinig merken perken de productie kunstmatig in om via langere wachttijden de exclusiviteit van het model of het merk hoog/hoger te houden. Massamerken die door de aandeelhouders vooral als rendabel, veeleer dan als exclusief, willen worden gezien, hebben dus alle belang bij een hoger aantal verkochte wagens.

Zo ook die C30.

Nu weet ik uit ervaring dat het bij zowat élk model zo is dat helemaal in het begin de productie nog op 'n laag pitje staat, terwijl de orders al snel de productieaantallen voor dat jaar overstijgen. Da's bij de TT zo, bij de XC70 was dat zo, da's bij de '3 coupé zo, bij de nieuwe A3 was dat zo, ... 't is overal hetzelfde.
                                          Na een paar maanden draait de montagelijn op volle toeren, en zou de productie normaal gezien opgewassen moeten zijn tegen de vraag. Het zou me ten stelligste verwonderen dat dit bij de C30 zo zou zijn.

Modellen waarbij wél vaak iets minder snel dan wenselijk de productie-aantallen worden opgeschroefd om aan de vraag te kunnen voldoen, zijn de specialere modellen zoals roadsters of cabrio's of sportwagens. Zo ook die C70 van Volvo. Er werd me reeds langs twee kanten bevestigd dat, nadat de problemen met het cabriodak van de C70 verholpen waren, de productie nog altijd niet werd opgeschroefd omdat Volvo een torenhoog kwaliteitsimago dient hoog te houden, en massale problemen met een (zelfs al is dat een) erg gesofisticeerd cabriodak zijn dan niet welkom. Bovendien, let's face it, is het leuk om van je auto te kunnen zeggen dat 'ie zó succesvol is dat je nog 'n jaar moet wachten eer je er eentje krijgt ... maar zo'n opmerkingen zijn zinloos als je geen exacte productie-aantallen weet die je naast die van de rechtstreekse concurrenten kan leggen. En 't is uiteraard handig meegenomen om een moment van laag productieritme ten gevolge van herevaluatie van bepaalde onderdelen om nog laat de kop opstekende problemen te kunnen aanpakken, daarmee af te dekken.
                                          Anderzijds is de wachttijd op vandaag verre van geen jaar meer, voor de C70. Vandaag bestellen is geleverd krijgen in mei/juni. Uiteraard mag je op dat vlak de typische verkoopspraatjes van de verkopers niet zonder te proeven doorslikken : die mannen hebben altijd veel noten op hun zang. De "Mô ventoh, de bestellingen komen binnen vent, 'k heb er zéker al 50 verkocht !" en "We hebben der al meer van verkocht op 2 maanden dan [merk x] hun [model x] kon verkopen op één jaar tijd !" (waarbij uiteraard graag verwezen wordt naar een concurrent die een harde noot om kraken is voor het merk van die verkoper) en "Ho maar meneer als ge er zo ene wilt gade nog lang moeten wachten zulle, zeker een jaar !!" zijn welgekend, talrijk en in érg veel gevallen pure larie. Dat van die wachttijd is vooral erg dubieus : 't is altijd zoveel maanden, tot je je handtekening gaat zetten onder een koopcontract, en nog 'es navraagt wanneer je 'm zal hebben, omdat je 'm snel wil.

Nu, bij de C70 was 't in begin erg lang, meer dan een jaar zelfs, omdat de productie-aantallen in 't begin erg laag lagen. Maar da's bij elk model zo. De eerste SLK had gedurende het eerste half jaar van leverbaarheid een levertermijn van ongeveer 15 maanden, maar de auto heeft dat (ten onrechte) gedurende een jaar of 2-3 meegesleept, terwijl 'ie één jaar na lancering na bestelling al ongeveer op 9 maanden te krijgen was (en het jaar erna was 't al maar 6 maanden meer). In 't begin was de Z4 precies enkel voor de happy few, je moest wel jaren wachten (zo leek het wel in de volksmond) voor je er eentje te pakken kreeg. Terwijl je 'm na ongeveer 5 maanden op je oprit had staan na bestelling, in Duitsland was 't zelfs maar 4 tot 3 maand. Idem met de S-klasses, of met de CLS'en, of met de Alfa's GTA, of ... of ...

Anyway, de C30 nu al een succes noemen op basis van een triviale opmerking "dat de bestellingen binnen lopen" ('t zou maar erg zijn moest 't niet zo zijn, zo'n knappe auto verdorie), vind ik overdreven. Ik dicht 'm, zoals gezegd, nu al toekomstig succes toe door z'n resoluut knappe lijn en looks, en 't feit dat 'ie anders is dan de rest (wat altijd voor een pak bestellingen zorgt, er zijn nog altijd mensen die niét met hetzelfde als al de rest willen rondrijden).
                                          Last edited by ; 24/10/2006, 14:13.

Comment

Working...
                                          X